AMH-arvo

QUOTE="minn, post: 3456592"]Mulla amh 0.03 ja ikää tänä vuonna 30. FSH ta ei vielä otettu.. Ultrassa munasarjat hiljaisen oloiset. Lasta yritetty pian kaksi vuotta aina negatiivisin tuloksin. Monet itkut itketty. :sad010[/QUOTE]

Ajattelin että kerron myös oman kokemukseni jos se toisi tarvittua toivoa. Turhaa toivoa on kylvää mutta toivoa on aina oltava. Ikä 29v.

Ajattelin että menen hedelmällisyystutkimuksiin jotta voin pohtia pakastusta. Kävin Fertinovassa ja olin hämilläni kun AMH-arvoni oli vain 0.8. Tästä pelästyneenä menin tutkimaan itseäni lisää Terveystaloon erikoistuneelle lääkärille. Otettiin lisää kokeita. AMH- arvo oli 0.4 ja FSH 23.5. En tiedä mitä AMH-arvosta pitäisi miettiä koska jos se oikeasti mittaa sitä mitä pitäisi ei sen pitäisi laskea kahdessa viikossa puoleen. Tajusin että tulokseni olivat todella huonot. Luin paljon forumeita ja tajusin ettei Yhdysvalloissa näillä tuloksilla edes tehdä enää hedelmöityshoitoja kun vastine on niin huono. Terveystalon lääkärini jäi kesälomalle mutta minun oli pakko saada lisää tietoa tilanteestani. Niinpä tutkin Suomen parhaita hedelmättömyyslääkäreitä ja sain ajan Felicitakseen. Lääkäri oli hyvä ja sanoi että näillä arvoilla on mahdollisuuteni 1% luomusti ja 5-10% hedelmöityshoidoilla.

Menin katsomaan hedelmällisyystilanteeni koska en ollut ajatellut hankkia lapsia vielä vuosiin. Jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois (en ollut syönyt pillereitä 5kk että sain hedelmällisyystutkimuksesta luotettavat vastaukset) koska lasta ei pitänyt kuulua. Siitä kun oli sanottu että mahdollisuus oli 1% saada luomusti lapsia meni kaksi viikkoa ja tein positiivisen testin.

Siellä se sydän sykkii ja totesimme että ehkä tämä on lottovoitto tai sitten nuo numerot eivät aina kerro totuutta mutta lapsi saa tulla toisista ajatuksista huolimatta.

Toivo elää!
 
QUOTE="minn, post: 3456592"]Mulla amh 0.03 ja ikää tänä vuonna 30. FSH ta ei vielä otettu.. Ultrassa munasarjat hiljaisen oloiset. Lasta yritetty pian kaksi vuotta aina negatiivisin tuloksin. Monet itkut itketty. :sad010

Ajattelin että kerron myös oman kokemukseni jos se toisi tarvittua toivoa. Turhaa toivoa on kylvää mutta toivoa on aina oltava. Ikä 29v.

Ajattelin että menen hedelmällisyystutkimuksiin jotta voin pohtia pakastusta. Kävin Fertinovassa ja olin hämilläni kun AMH-arvoni oli vain 0.8. Tästä pelästyneenä menin tutkimaan itseäni lisää Terveystaloon erikoistuneelle lääkärille. Otettiin lisää kokeita. AMH- arvo oli 0.4 ja FSH 23.5. En tiedä mitä AMH-arvosta pitäisi miettiä koska jos se oikeasti mittaa sitä mitä pitäisi ei sen pitäisi laskea kahdessa viikossa puoleen. Tajusin että tulokseni olivat todella huonot. Luin paljon forumeita ja tajusin ettei Yhdysvalloissa näillä tuloksilla edes tehdä enää hedelmöityshoitoja kun vastine on niin huono. Terveystalon lääkärini jäi kesälomalle mutta minun oli pakko saada lisää tietoa tilanteestani. Niinpä tutkin Suomen parhaita hedelmättömyyslääkäreitä ja sain ajan Felicitakseen. Lääkäri oli hyvä ja sanoi että näillä arvoilla on mahdollisuuteni 1% luomusti ja 5-10% hedelmöityshoidoilla.

Menin katsomaan hedelmällisyystilanteeni koska en ollut ajatellut hankkia lapsia vielä vuosiin. Jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois (en ollut syönyt pillereitä 5kk että sain hedelmällisyystutkimuksesta luotettavat vastaukset) koska lasta ei pitänyt kuulua. Siitä kun oli sanottu että mahdollisuus oli 1% saada luomusti lapsia meni kaksi viikkoa ja tein positiivisen testin.

Siellä se sydän sykkii ja totesimme että ehkä tämä on lottovoitto tai sitten nuo numerot eivät aina kerro totuutta mutta lapsi saa tulla toisista ajatuksista huolimatta.

Toivo elää![/QUOTE]


Onnea teille :Heartred

Käyn julkisella ja kattovat vaan niitä numeroita AMH se 0.03 ja FSH 39.5. Lääkäri sanoi että näillä arvoilla raskaus hoidoillakin on tosi heikko, Ja arvojen perusteella vain kerran ovulaation induktio letrozolilla ja kerran IVF. Jos ei tuota tulosta, niin meillä ei ole enää asiaa julkiselle, sitten suunta yksityiselle. Mutta en vielä luovuta!
 
Ikää 31v ja amh 0,97 ja fsh 8,7. Tänä vuonna tehty 2 ivf ja ekasta 1 munasolu joka ei hedelmöittyny ja tokasta ei munasoluja. Mulla on endometrioosi ja toista munasarjaa leikattu ja nyt uus 5cm endometriooma munasarjassa. Nuo arvot ei pitäis tuottaa ihan noin huonoja tuloksia vaikka ei nuo arvot hyvätkään oo. Tokassa punktiossa lääkäri väläytti lahjamunasoluja joihin varmaan kallistuvaan jos ei kolmas ivf (toivottavasti saadaan syksyllä) tuota yhtään parempaa tulosta. Odotan vielä Oysin jatko-ohjeita.
 
Ikä 36 v.
AMH alentunut, vain 0,79
FSH normaali, 6,6
Tutkimuksissa vahvistunut endometrioosi, munajohtimet tukossa ja toisessa munasarjassa luultavasti endometrioosia tai kysta.
Suunnitelmana IVF
Arviolta syyskuun puolessa välissä aloitetaan hoidot pitkän kaavan mukaan sumuttelulla.
 
Hei!
Tsemppiä kaikille tämän ketjun kirjoittajille!
Ikää 34 ja AMH surkeat 0,26. Mitattiin kun halusin tietää voiko tässä vielä jahkailla yrittämisen kanssa. Lääkäri ultrasi ja totesi, että munasarjat eivät näytä kovinkaan aktiivisilta ja että noin matalilla AMH-tuloksilla ei voi enää ”odotella”. Määräsi aloitettavaksi DHEA:n ja yrittämään nyt aluksi luomuna.
Puoliso ei kuitenkaan edelleenkään ole kovin aktiivisesti yrittämisessä mukana, joten takana nyt noin puoli vuotta luomuyrittämistä suht laiskasti. Ilmeisesti tässä vaiheessa saisi jo hakeutua kunnallisellekin hoitoon, mutta tuskin puoliso on valmis mihinkään tutkimuksiin tai hoitoihin lähtemään :sad001
Mietin vain kuinka paljon tuohon pelkkään AMH-tulokseen on luottaminen, kun ilmeisesti tosiaan toisilla ollut aika paljon vaihtelua tuossa (parinkin viikon sisällä!)? FSH ja LH olivat kuitenkin ihan normaalit. Onko jollain muulla ollut tuo DHEA käytössä herättelemässä munasarjoja?
 
Mulla amh oli 1.5, olen 30v. Hirvitti jo noinkin '' matala'' arvo mut lääkärin mukaan kuitenkin ok. Tiedä sitten... Nyt vuoden verran yritystä takana.

Mäkin oon ihmeissäni kun puoli vuotta myöhemmin katottiin uudestaan amh ja oli nyt 2,2. Eli mun mielestä aika iso muutos tuohon 1,5 verrattuna. En ymmärrä?
 
Mulla oli heinäkuussa 2019 AMH 1,8 ja nyt marraskuussa 1,1. Olen 30 v ja arvo on ikään nähden hiukan alhainen, mutta meitä hoitaneiden lääkäreiden mukaan ei mikään tosi huono. Lääkäreiden mukaan arvo voi vaihdella suuntaan ja toiseen, toisin kuin ehkä aikaisemmin on luultu. Lisäksi AMH ei meitä hoitaneiden lääkäreiden mukaan kerro koko totuutta reservistä, vaan myös näkyvien follikkeleiden määrällä on väliä. Eli ei saisi tuijottaa vain yhtä lukua liikaa :)
 
Pipsu, mulle on sanottu, että AMH-arvo voi heitellä kierron vaiheen mukaan ja myös kierrosta toiseen. Aikaisemmin ilmeisesti ajateltiin, että arvo menisi vain alaspäin, mutta nyttemmin on huomattu, että niin ei olekaan. Näin on siis mulle sanottu sekä Naikkarilla että Dextrassa kesällä ja syksyllä 2019.
 
Eli en tiedä tarkemmin mikä mekanismi arvon vaihtelun taustalla on, mutta haluan uskoa lääkäreitä, ettei siitä tarvitse huolestua. Mystistä hommaa
 
Heippa!

Mulla mitattiin tos pari pv sitte amh 0.04 ja oon vasta 21. Takana oikean munasarjan leikkaus joka vaurioitti sitä, mutta jonkin sortin elämää sielä silti näyttää olevan kuulemma. Vasenta sanottiin silloon et on normi ja hyvä mutta nyt leikkauksesta kulunu 3kk ja vasenta ei löydy enää että joku "rakkula" siinä paikalla on mut lääkäri sano et siinä ei oo kyllä elämää tai jos on niin todella vähä. Olen ollut nyt vähä yli puolivuotta ilman ehkääsyä ja ihmettelin ennen leikkausta että tunsin aina ovulaation vaan oikeassa enkä oo kertaakaa vasemmassa mutta tässä ehkä syy. Myös lääkäri sanoo että kirjauksissa ei ole juurikaan mitää mainintaa vasemmasta munasarjasta että ei ole varmuutta onko sitä edes ikinä ennemmin tutkittu. Ahdistaa ja poru tulee kokoajan ku ajattelee asiaa ja avopuoliso ei ole valmis mihinkää hoitoihin. Oon asian kanssa ihan yksin ja enkä tiedä oikeen mitä teen tilanteelle. Odotella en oikeen voisi.
 
Mulla oli AMH arvo 2,30 ja olen 27. Kuulemma alentunut, mutta ihan ok. Meillä ensimmäisen IVF:n tuoresiirto tärppäsi, mutta poika kuoli kohtuun rv 29. Nyt keväällä jatkuu pakastealkionsiirrot, 3 blastoa pakkasessa.
 
Tuun mukaan keskusteluun, oli hoito taukoa ja nyt ehkä käynnistetään hoidot uudestaan.

Verikokeissa AMH 0.6, Progesteroni 0.7., mitattu 2016. Ikää oli 27 tuolloin.
Aika huonot ovat olleet. Kumma, kun tulosta ei tullut.
Suorastaan jo nyt pelottaa tulevat verikokeet..
Saako heittää heti rukkaset tiskiin.
 
AMH- voi muuttua ja siksi vissiin vähän epäluotettava? Kävin viime vuoden elokuussa 36-vuotiaana Felicitasin hedelmällisyystutkimuksessa. Ultralla näkyi just ja just 10 yhteensä munasolua, AMH-arvo 0.68. Masennuin täysin. Olin ikäsiänikin huonommassa jamassa. Isäni oli kuollut edellisen vuoden marraskuussa pitkän syöpäkamppailun jälkeen. Olin laihtunut kevättalvella -11kg. Nyt olen säännöllisetsi urheileva, voimani takaisin kerännyt ja 2,5kk ubikinonia 200mg syönyt terveellisesti elävä nainen, täytin juuri 37. Arvo nyt 1.04! Eihän se vieläkään huippu ole, mutta parannus edelliseen. Fsh pari viikkoa sitten mitattu 10,7, Prl 405. Luonnollinen raskautuminen toiveena. Ja 2 lasta.
 
Huh, minulta löytyi ultrassa 11 rakkulaa ja tänään sain tietää AMH-arvoni, joka oli VAIN 0,28. Ikää on 35. Lääkäri sanoi että tulos on ristiriitainen ja ettei siitä kannata olla turhan huolissaan. Mitähän mun pitäis tosta ajatella. Ollaan yritetty lasta 10kk ilman tuloksia. Ja ymmärtääkseni tuo arvo on ihan surkea :sad001 Tuli todella shokkina kun ultrassa kaikki näytti hyvältä...
 
Huh, minulta löytyi ultrassa 11 rakkulaa ja tänään sain tietää AMH-arvoni, joka oli VAIN 0,28. Ikää on 35. Lääkäri sanoi että tulos on ristiriitainen ja ettei siitä kannata olla turhan huolissaan. Mitähän mun pitäis tosta ajatella. Ollaan yritetty lasta 10kk ilman tuloksia. Ja ymmärtääkseni tuo arvo on ihan surkea :sad001 Tuli todella shokkina kun ultrassa kaikki näytti hyvältä...

Tuo luku voi vähän vaihdella, niinkuin tässä ketjussa on kirjoiteltu. Ultrassa kuitenkin löytynyt 11 rakkulaa ja sehän on jo hyvä! Jos lääkärikin kommentoi, että on ristiriitaiset tulokset, niin älä masennu pelkästä tuloksesta. Ja olet 35-vee, joten on vielä aikaa yrittää! :) Tsemppiä!

Mä olen 42: AMH 2,02, FSH 8,7 eli ihan hyvät luvut ikäisekseni. Kiinnitysongelma ja aikaiset keskenmenot taitaa olla mun riesa iän vuoksi.
 
Takaisin
Top