Alkuraskauden ultra?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tinkanen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin mukavia uutisia tänään varhaisultrasta! Perhe Artessa käytiin ja syke löytyi ja tyyppi ruskuaispusseineen oikeasta paikasta. Mullakin oli viikko sitten pikkasen kirkasta vuotoa, joka loppui kyllä lyhyeen niin vähän jännitti, että onko siellä ketään. Kuulemma ihan oppikirja alkuraskaudelta näyttää, eikä ainakaan raskausontelossa mitään vuotoja että luultavasti myös jostain muualta tullut sitten. Ovat välillä kuulemma ihan mystisiä henkimaailman juttuja nämä vuodot.

Mukava käynti oli kun oltiin silloin paikan ainoat asiakkaat että tosi rauhassa saatiin mennä ja mies ja taapero sai tulla leikkimään sinne ultra-huoneeseen leikkinurkkaan. Ja kätevää kun kätilö sanoikin, että uudelleensynnyttäjällä saattaa jo nyt näkyä vatsan päältä ultralla niinkuin näkyikin niin ei tarvinnut edes housuja ottaa pois! Helppo nakki :)

Muutaman päivän nuoremmalta ultran mukaan näyttää kun mitä kuukautisista laskettuna, eli tänään olisikin 6+5 eikä 7+2 ja LA sen mukaan 16.7. mutta tarkentunee sitten seuraavassa..

Ainiin ja kysyin sitä että mitenkäs kannattaako mennä vielä jouluviikolla ultraan jos haluaisi jouluna perheelle kertoa vaikkea olisikaan vielä se viikko 12 alkanut. Kätilö sitten sanoi että tietenkin he mielellään siellä ultraa vaikka joka viikko, mutta että ne niskaturvotusten viitearvot menee just silleen asteittain että viikolla 10 tai 11 pitää olla joku tietty jne. Kun aiemmin oon jostain lukenut että olisi just liian aikaista tai myöhäistä mennä jollain viikoilla sen turvotuksen suhteen... No joka tapauksessa siinä näkis onko siellä liikettä ja kasvettu normaalisti vaikkei turvotusta saataiskaa selville niin paljon. Ja onkohan ne seulat jo näkyvissä kanta.fissä jos käy joulua edeltävällä viikolla...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Lise! Mulla ei ainakaan viime raskaudessa tullut seulojen tuloksia kanta-palveluun ennen kuin olin ultrassa käynyt ja muistaakseni se kirjekin sikiöseulonnan tuloksesta tullut kotiin. Eivät Perhe-Artessa puhuneet, että olisivat joulua edeltävän viikon kiinni? Hetki sitten kun katsoin mielenkiinnosta ultra-aikoja sinne, niin ei näkynyt yhtään varattavissa olevaa aikaa.

Neuvolassa keskusteltiin meidän mahdollisuuksista kaksosiin, niin tää terveydenhoitaja lupas mainita lähetteessään siitä, jos vaikka päästäis varhaisultraan näillä perusteilla. Mut jos ei päästä, niin miehen kanssa keskustellaan mentäiskö silti, vai maltetaanko odottaa sinne np-ultraan. Ei olla vielä tultu mihinkään päätökseen.

Neuvolassa keskusteltiin meidän mahdollisuuksista kaksosiin, niin tää terveydenhoitaja lupas mainita lähetteessään siitä, jos vaikka päästäis varhaisultraan näillä perusteilla. Mut jos ei päästä, niin miehen kanssa keskustellaan mentäiskö silti, vai maltetaanko odottaa sinne np-ultraan. Ei olla vielä tultu mihinkään päätökseen.
Minä mainitsin neuvolaan soittaessani et oli kaksi munasolua ja molemmat saattaa olla hedelmöittyneet, niin vastaus oli, että mene sinne hoitopaikkaas selvittämään nämä asiat, ei neuvola tarjoa mitään inseminaatiohoitojen jatkotutkimuksia. Olin, että jaa, kiitos tästä ystävällisestä reagoinnista.... Saatana. En sitten tiedä, pitäskö käydä siellä neuvolassa ja kysyä et onko todellakin niin, että kaksosraskautta epäiltäessä he p*skat nakkaavat asiasta. Rupes nyt näin jälkikäteen oikein pahasti ottamaan päähän.

No olipas tökeröä. Meidän neuvolakäynnillä oli kyllä ihan eri sävel. Voiskohan tässä olla ihan vain henkilön empatiakyvyistä kyse, sulle vastanneella henkilöllä ei tainnut olla ihan paras hetki meneillään? Kyllä mä ainakin haluaisin uskoa, et neuvolaa edes vähän kiinnostais odottaako asiakas yhtä vai kahta vai jopa useampaa, kyllähän se jo vaikuttaa merkittävästi riskeihin ja raskauden seurantaan. Toki en tiedä, kenen vastuulle asian selvittäminen kuuluu, mut aina pitäis muistaa säilyttää se kohtelias äänensävy.

Toisaalta ymmärrän neuvolan kannan et yleensä hoitopaikassa tehdään ar-ultra mis nähdään et niitten hoitojen jälkeen kaikki ok. Mut juu ehkä nätimmin ois voinu ilmoittaa et kunnallisella ei oteta ar-ultraan jos ei ole keskenmenoja tai "luomusti" kaksoisraskaus.

Huomenna ois aamupäivästä ar-utra ja pikkuhiljaa alkaa jännittään onko siä ketään/sykkiikö sydän.

Me mennään ar-ultraan viikon päästä jolloin viikkoja on 6+4. Päästään kunnalliselle, koska kävi niin hassusti että varasin tk-lääkäriltä ajan lapsettomuusasioissa 5 pvää ennen edellisten kuukautisten oletettua alkamispäivää. Hän lupasi kirjoittaa lähetteen naistenpolille, ja samalla vinkkas että jos niin hyvin käy että raskautuisin ennen sitä polikäyntiä, niin varata hänelle aika heti kun kuukautiset on 2 viikkoa myöhässä. Tosi koomista mutta näin kävi ettei menkat alkaneetkaan! Yritystä takana 1,5 vuotta ja yksi tuulimunaraskaus saatu aikaiseksi ennen tätä plussaa.

Tänään käyty ultrassa. Tänään ois viikoja 6+3 ruskuaspussi näky mutta niin huono näkyvyys et ei näkyny sen paremmin. Uudelleen ultraan ens viikon perjantaina.

Varasin perjantaille yksityiselle ajan, tuolloin 6+5. Emmä vaan jaksanut odotusta 22.12. asti jolloin neuvola tarjoaa ultran :angelic:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Lise! Mulla ei ainakaan viime raskaudessa tullut seulojen tuloksia kanta-palveluun ennen kuin olin ultrassa käynyt ja muistaakseni se kirjekin sikiöseulonnan tuloksesta tullut kotiin. Eivät Perhe-Artessa puhuneet, että olisivat joulua edeltävän viikon kiinni? Hetki sitten kun katsoin mielenkiinnosta ultra-aikoja sinne, niin ei näkynyt yhtään varattavissa olevaa aikaa.

Kiitos! Ja vitsi sä muistat tarkasti noi! Nyt kun mietin niin taisi olla jotain että ei tuu näkyviin Kantaan ennen kun on neuvolassa puhuttu niistä vai oliko ne just seulatulokset vai kuin.. No täytyy sitten jouluna tehdä se päätös että uskaltaako kertoa. Kai perhepiirissä voisi.

Me käytiin siis Helsingin Perhe Artessa, katoitko sieltä myös? Varasin samalle kätilölle jouluviikon torstaille nyt jo varmuudeksi ajan. Senhän voi sit peruuttaa vuorokautta ennen jos ei sovikaan. Se kätilö sanoi, että monet haluaa just tulla varmuuden vuoksi jouluviikolla ultraan että voi sitten joulupöydässä näyttää ultrakuvan. Olikohan ne ajat sit menny jo kaikki.

Lise, katsoin Helsingin toimipisteestä, ja oikeastaan uudestaan muistaakseni eilen ja nyt näkyi. Eivät varmaan olleet vain päivittäneet silloin vielä varausjärjestelmään jouluviikon aikoja.

Muoks. Varasin nyt minäkin jouluviikolle jo ajan varmuuden vuoksi. Oli ilta-ajat menneet aikamoista tahtia...

Meilläkin hyviä ultrakuulumisia . Taustalla viime kesältä tuulimunaraskaus. Nyt näkyi syke ja koko vastasi kiertoa eli nyt 7+1 viikoilla mennään. Nyt sitten jännittämään seuraavaa ultraa . On tää raskausaika yhtä etapista toiseen jännittämistä!

Mamma96 ootko kuinka pitkällä kun kuuluu syke jo doplerilla?

Tänään oli mulla varhaisultra ja nyt vasta alkaa uskoa että kyllä siellä tällä kertaa (reilu 2kk sitten oli keskenmeno) pieni papu on matkassa. 1,05cm koko täsmäsi päivän heitolla laskettuun eli nyt 7+1 ja eka neuvola ensi maanantaina. Mullakin doppleri on mutta vielä en oo uskaltanut lähtee koittelee ettei sitten hermostu jos ei kuulukaan.

Mamma96 ootko kuinka pitkällä kun kuuluu syke jo doplerilla?

Tänään oli mulla varhaisultra ja nyt vasta alkaa uskoa että kyllä siellä tällä kertaa (reilu 2kk sitten oli keskenmeno) pieni papu on matkassa. 1,05cm koko täsmäsi päivän heitolla laskettuun eli nyt 7+1 ja eka neuvola ensi maanantaina. Mullakin doppleri on mutta vielä en oo uskaltanut lähtee koittelee ettei sitten hermostu jos ei kuulukaan.

Vastaan tähän omasta navasta, kun mulla eilen 9+0 kuului sykkeet dopplerilla :)

Takaisin