Alkuraskauden ultra?

Ultrassa käyty ja oon kyllä niin yllättynyt että masussa oli kaikki niin kun pitääkin, pieni vastasi viikkoja ja sydän jumputti kauniisti :Heartred
On kyllä helpottunut ja onnellinen olo nyt, kun olin niin varma ettei kaikki ole kunnossa.
 
Yyni, saako udella miks olit niin varma ettei sielä olis kaikki ok? Ei toki tartte vastata jos et halua :)
 
Yyni, saako udella miks olit niin varma ettei sielä olis kaikki ok? Ei toki tartte vastata jos et halua :)
Mulla loppu noin viikko sitten oireet kuin seinään, tosin pahoinvointi palasi lievempänä takasin useamman päivän jälkeen. Mulla ei myöskään ole mitään aiemmissa seitsemässä raskaudessa olleista mahatuntemuksista, ei turvotusta, ei repäisykipuja tms. enkä tuntenut edes kohtua minkä oon aiemmissa tuntenut jo tässä vaiheessa. Maha tuntuu aivan tyhjältä ja mulla vaan oli tunne että kehitys on loppunut. Mulla oli yhdessä aiemmassa raskaudessa alusta asti tunne että jokin on vialla ja puolivälissä raskautta sitten huomattiin kun että vauvan sykkeet ovat ihan sekaisin. Loppuraskaus olikin sitten yhtä kontrolleissa ravaamista ja osastolla oloa ja synnytyään vauva joutui olemaan sairaalassa 2kk ennen kuin sopiva lääkitys löytyi. Onneks mun tunne oli tällä kertaa väärässä.
 
Just soitin ja otin varhaisultran tälle päivälle. Huui. Nyt jännittää. Verta vuodin raskauden alussa öö toista viikkoa mutta nyt en oo vuotanut. /7+2
 
Jee, onnea Yyni! :) :)

Ja tsemppiä Triokide, tuu sut kertomaan miten kävi. :)
 
Onnea Yyni! Ihanaa, että kaikki on hyvin, vaikka pelkäsit pahinta!

Tsemppiä ultraan Triokide!
 
Siis meillä ei järjestetä varhaisultraa ollenkaan, selvitin asiaa niin vasta viikoilla 12-13 :eek: Kiva tässä nyt sit kun aiemmin ollut keskenmenoja, pitäs yrittää olla stressaamatta. Viikkoja 4+4, oireita enemmän verrattuna aikaisempiin raskauksiin (3 km).
 
Triokide, hyvä että yksi vahva syke kuitenkin löytyi. :Heartred Millainen olo ar jälkeen?

I. Aika harva kunta tarjoaa varhaisultraa ja suurin osa meistä täällä menee yksityiselle. Mutta toki jos on hyvät perusteet niin voi päästä kunnalliseenkin. Esim. Vuotoja, kovat kivut, inseminaatio jne
 
Neuvola ei laittanut mua ultraan vaikka vuotoa ollut niin kävin yksityisellä. Olo on vähän hämmentynyt. Hän kertoi olevan melko tavallista, että alkaa kaksosraskaus mutta harvinaista on että se menee hyvin kummaltakin. Jostain syystä olin haaveillut nyt kaksosista niin se viellä hämmentää. Ajan kuluessa mietin asiaa enemmän. Sain kuulla tästä vasta reilu puolituntia sitten.
 
Mä kävin just toista kertaa ultrassa kun oli kontrollikäynti bakteeritulehduksen takia. Kaikki vauvalla hyvin ja koko vastasi 9+2 tai 9+3. Kaksi viikkoa sitten kun ultrattiin oli 7+2, eli hyvin on kasvanut. Lisäksi liikuskeli siellä ja yritti laittaa kättä suuta kohti . Olin todella peloissani ennen ultraa kun mun pahoinvointioireet lieventyi viikonloppuna, mutta onneksi kaikki hyvin! Istukka on etuseinässä kohdunsuun päällä osittain mutta sen pitäisi siitä nousta myöhemmin.
 
Täälläkin käyty katsomassa et pikku Albert-Sinikalla on kaikki kunnossa. Vastasi kokoa 9+4 ja la ei muuttunut. Pelko oli takaraivossa ettei kaikki olisi hyvin kun oireet ovat hiipuneet aikalailla parin viikon takaisesta. Mut voi hitusen jo huokaista :Heartred
 
Mie kävin kunnallisessa. Pääsin sinne koska oli epävarmuutta viikoissa epäsäännöllisten menkkojen takia. Menkkojen mukaan nyt ois ollu 12+6 ja mainittin kyllä asiasta neuvolassa, ja täti siellä et no se on joko nt tai ar ultra :wink
 
^ Mä en oo itse käynyt siellä, mutta oon kuullut pelkkää hyvää siitä. Kuulemma tosi mukava henkilökunta ja edullisempi, kun kätilö ultraa. Me oltaisiin menty sinne, mutta ei ollu vloppu aikoja eikä arkena viitti lähteä niin kauas ajamaan pelkkää ultraa varten.
 
Poikienäiti, suosittelen meneen ar ultraan, jos vaan pystyy kustantamaan sen. Kyllähän se voi olla kallistakin, mutta saat ainaki mielenrauhan ja en uskon et se kaduttaa yhtään vaikka siellä käykin :)
 
Takaisin
Top