Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja sama täällä PIIKKIPENSAS pierettää niin että koko talo tärisee :laughing002 ikävämpi olla töis ku joutuu pidättää ja sit tuo maha vasta pallo onkin, sielläkun vessasta kuuluu kaikki äänet taukotilaan o_O

Mulla on ollut nyt pari päivää oikean munasarjan kohalla sellasta lihaskipumaista tunnetta. Vähän samalla lailla kuin esim jalat juoksulenkin jälkeen.

Jaahas puhelin päätti lähettää tuon edellisen viestin vasta nyt vaikka kirjoitin sen jo pari päivää sitten ja olevinaan lähetinkin..

Tuo kipu on siis poissa, kesti sen pari päivää. Nyt enää vaan selkä kipeänä. Selkäkipu on kyllä arkipäivää, mutta nyt hyvin huomaa kuinka se on ovelasti vaihtanut paikkaa alaselälle..

Tänään oli töissä todella mukavaa kun olin sijaistamassa päiväkodilla pienten ryhmässä.. Meinasi oksennus lentää kun niistin yhden vuoden vanhan lapsen nenää. Eipä ole aikaisemmin ollut mitään tuollaista kun joka päivä tyhjennän oman puolitoistavuotiaan nenää. Nyt vaan jotenkin otti tunteisiin ja aloin yökkimään.. onneksi ei ollut ketään samassa huoneessa. Sama kun piti kakkapyllyä pestä. taas kauhea yökkiminen, vaikka olen työkseni pessyt vanhusten ja kouluikäisten kehitysvammaisten pyllyjä, enkä kovin herkkä ole hajuista. Olen hyvin tarkka nykyään hajuista ja kotonakin huomaan helpommin erilaiset tuoksut. Jääkaapissakin nykyään joku ruoka haisee jotenkin väkevälle ja alkaa etomaan, vaikka siellä ei ole mitään uudenlaista. Pilaantunuttakaan ei ole.. kylläpä tuli pitkä stoori lyhyestä jutusta...:smiley-angelic003

Kuivaako muilla silmät? Mietein mahtaako olla raskauteen liittyvää vaiko johtuuko katupölystä, tulevasta siitepölykaudesta tms. vaikka mitää allergiaa ei olekkaan todettu.

Miun käsittääkseni voi johtua kuivat silmät raskaudesta. Muutenkin voi limakalvot olla kuivia. En tiedä mistä johtuu. Kävin optikolla kesällä ku tuntu et saa silmiä siristellä, kysy et onko ollu hormonimuutoksia, kerroin et raskaus ja synnytys, ni määräs sit silmätippoja.

tiuhtimus, samaa mieltä Nannuskan kanssa. Kävin itse optikolta kysymässä piilolinssien käytöstä (hysteerinen mieleni kehitti kauhukuvan, miten piilolinssinesteet voi olla myrkyllisiä). Optikko sanoi, että ihan rauhassa saa pitää, jos pystyy, mutta voi tuntua epämukavalta, koska silmät muiden limakalvojen tapaan voi olla kuivat ja turvoksissa.

Optikko oli vanhemman puoleinen mies, ja mun mielestä oli jotenkin aivan ihanaa, ettei se nauranut tai edes virnistellyt mun kysymykselle, vaan vastasi tosi asiallisesti.

Kivut on onneksi pääsääntöisesti hellittänyt, välillä vähän vielä lonkkia vihloo. Viikon verran on sitten taas huono-olo ollut, eikä vessanpöntön halailultakaan oo välttynyt. Töissä tänään työkaveri kyseli, miten noin väsyneen näkönen, että mitä sitä yöllä touhutaan ;) Toinen joka tietää, sano, että alkais jo näkyä. Tosin mulla ruumiinrakenne on aina ollu sellanen, maha näyttää välillä siltä, että oisin raskaana ja jotkut sitä kyselleet, vaikkei oo syytä ollut. Nyt oon ajatellu, että kiva, kun voi pitää ens kesänä mekkoja, kun ei tartte mahaa hävetä

Mulla on ollut selkä viime päivinä todella kipee, erityisesti alaselkä. Oltiin toissspäivänä ystävän kanssa kattomassa hänelle äitiysvaatteita ja tuntuu että oli pakko istahtaa välillä ja pitää taukoja, kun ei jaksanut seistä/ kävellä koko ajan. Onko muilla ollut selkäkipuja?

Esma mulla oli selkä joku 2-3 viikkoo sitten todella kipeä. Venyttelin sitten neuvolasta saadulla kirjan ohjeella reisiä ja johan helpotti parin päivän päästä! Selkäkipu voi johtua reisien kireydestä tai jtn semmosta :D

Mulla oli eilen alaselkä niin jumissa etten voinut edes seisoa. Makasin sitten päivän sohvalla ja kipu vaan hävis.

Minulla on ollut alaselän kipuja, todennäköisimmin jotain nivellukkoja, koska kipu voi tulla yhtäkkiä ja on hyvin pistävä. Liikunta auttaa minulla.

Paistoin itelle tänää uunilohen ja se haisi järkyttävälle. En muista oisko enne haissu, tosin en oo ite tainnu enne etes tehä uunilohta mut kotona aikoinaan.
Mies lämmitti äsken itellesä makkaran ku allerginen kalalle ni toi makkara se vasta pahalle haiseeki :meh: haissu jo pitkää eikä itelle oikee oo maistunu.

Mulla on nää tunteet jotain aivan kamalaa. Välillä tuntuu että voisin oikeasti piestä ihmisiä kun v****taa niin paljon ja raivoa riittää:angry4:angry9:smiley-angry016 ja toisena hetkenä kaikki itkettää ja hanojen auetessa niitä ei niin vaan suljetakkaan ja en tosiaan ole mikään itkuherkkä, enkä ole ollut kahdessa aikasemmassakaan raskaudessa vaikkakin pinna ollut niissäkin hieman kireällä. Ukko parka:smiley-ashamed008

Täällä joku leukalukko tällä hetkellä ja varmaa joku mahatauti oksentanut tänään viitisen kertaa kunnolla! Olo on hirveä!

Moimoi! Selvästi oon selvinny helpolla, huono olo tulee tällä hetkellä vaan illalla. Huomasin että se vaikuttaa mitä syön ja mihin aikaan, vaikuttaa siihen kuinka pahana se huono olo tulee. Ja väsymys tulee tosi aikasin vaikka nukun aina päikkärit. Rintoja on aristanu kokoajan. Vatsa tulee helposti kipeäksi sellasista jutuista missä pitää nostella jalkoja esim.pyöräily ja jos istuu liian kauan sohvalla. Kävely auttaa :)

Mulla on tissit alkanu painaa jo niin paljon et ristiselkä on todella kipeä jos on pitkä (10h+) työpäivä..! Oikein muu ei tunnu auttavan kuin lepo siihen, oon kuitenkin aika kova urheilemaan niin liikunta yksinään ei tunnu enää auttavan. Lihasta multa siis löytyy melko lailla..

Mä oon siirtyny töissä käyttään urheiluliivejäni. Ne ei purista eikä kiristä en edeshuomaa että ne olisi päälläni. Tavallisilla rintsikoilla työpäivä olisi täyttä tuskaa etenkin tän etovan olon kanssa. Niin olen töissä keittiöllä. Jossa saakin olla liikeellä kokoajan melkeinpä.

Mulla voi tää flunssakausikin tehdä ns omat oireensa hyväkun jaksaa postilaatikoille kävellä olen siis kaksi viikkoa sairastanut

Takaisin