Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nykyään kaikki liivit liian pieniä. En ole vielä kerennyt kaupoille niin on pitäny käyttää näitä vanhoja.. Tissit on kipeimmillään illalla kun ottaa liivit pois, varsinkin jos joutuu koko päivän pitämään. Ilman liivejä ei kipeydy ollenkaan. Olen alkanut käyttämään urheiluliivejä aina välillä, ne ei purista. Niissä en kehtaa ihmisten ilmoille mennä, kun nännit paistaa läpi hupparistakin! :P

Tämä väsymys on ihan karmeaa... Voisin vain nukkua kellon ympäri. Nälkä on koko ajan, mutta mitään ei tee mieli, valivalivali....

Tissit kyllä kipeemmät ilman rintsikoita. Illalla kyllä aina pakko ottaa pois kun ne painaa just tohon ylävatsaan ja pahentaa huonoa oloa..

Piti ostaa duunista uudet liivit. En ollut ihan varautunut vielä moiseen! Mutta kas vaan. Ja ällötys tekee sen, että pakko oli hommata hieman isommalla ympärykselläkin, koska oikea koko tuntuu jotenkin pahentavan oloa ja närästystä. Normaali ympärys 65, nyt sitten 70. Olo paljon parempi. Kuppikoko on kasvanut yhdellä jossain ihmeen välissä myös.

Norjaa olen sujuvasti esittänyt posliinialttarilla, eli etominen on pahentunut. Ns repäisykipuja on tuntunut välillä, jotka ovatkin ihan tuttu juttu esikoisen raskaudesta.

Mun tissit on jo pari viikkoa olleet suht normaalit...puol vuotta sitten ostetut liivit on jopa väljät, kun tässä välissä lopetin imetyksen niin tissit kutistui :D Lapset kun sylissä muljaa, niin tisseihin saattaa sattua hiukan enemmän kuin tavallisesti, mut muuten ovat kyllä ihan omat itsensä :D Ei mulla oo kyllä tisseissä tuntuneet edellisetkään raskaudet...maitoa vaan on sitte alkanut valua, esikosta rv 19 alkaen ja kakkosesta jo joskus rv 14 alkaen :D Synnytyksen jälkeenkään nuo ei ole olleet kipeät, pinkeät ja valtavat vaan :D

Mä liityn kans siihen rääsäys kerhoon, aivan jäätävä flunssa. Tulee huono olo kun ei syö mutta mitään ei saa menemään alas ku kurkussa kasvaa kaktus. Jäävettä ja jäätelöä ja banaania oon koittanu napostella, vähän nakkikastiketta mut se pisti yskimään mausteitten takia ja vaivoin sain pidettyä sen sisällä. Panadol on ihan yhtä tyhjän kanssa, buranaa ku sais nii ois taivaassa..

Semmonen oire muuten on havaittavissa, että mua ei vaan nappaa. Ei kiinnosta. Normaalisti olen suhto sosiaalinen, niin nyt ei vaan huvita. Työpäivän aikana kun on pakko olla sosiaalinen, niin en vaan jaksa sen jälkeen yhtään mitään tai ketään. Okei, omaa ukkoa sentäs ja poikaa, mutta jos pitäs jonnekin kylään lähteä tai edes puhelimessa höpötellä, niin eiiiiii.

Onko täällä muita, joilla ei ole juuri mitään oireita. Mulla ainoat on lievä väsämys ja välillä vähän viluttaa. Kai pitäs olla onnellinen, kun ei ole pahoja raskausoireita.
Ei mulla viimeksikään kyllä ollut, joten kai tää on mulle ihan normaalia. Ultrassa varmistettu, että kyllä siellä joku on ja sydänkin sykkii.
Tää olotila on vaan niin normaali, ettei sitä ees aina muista olevansa raskaana.:confused:

Mamma84 ootko kuinka pitkällä? Minä oon ihan alussa mutta ei yhtään mitään oireita flunssa (no joo), välillä urheillessa reippaammin ni pistää kylkeen ja sit valkkari on vähän kellertävää. Muakin pelottaa että oonko ees oikeesti oikeesti raskaana vaikka testit (6kappaletta) näyttää selkeesti viivaa. Pitäis varmaan olla onnellinen niin kauan ku tätä oireettomana oloa kestää :)

Täällä, edelleen, pelkkä akne vaivaa. Käyn huomenna työterveyslääkärille näyttämässä, jos voisi jotain voidetta kirjoittaa.

Nielu ollut vähän turvoksissa. Mies sanoikin aamulla, että oli pariin kertaan rapsutellu mut hereille kun oli niin kova sahaaminen käynyt :'D

Mulla iski eilen joku kummallinen selkäjumi/juilinta, ja tänään alkoi sitten kuumotella ja pakottaa myös alavatsaa. Jos nää on niitä kasvukipuja, niin tulee kyllä ekaa kertaa nyt vasta, kun ollaan melkein r-viikolla 12. Otin ekaa kertaa parasetamolin, jos se auttaisi tuohon selkäpuoleen, ja vähän vaikuttaisikin lieventävän. Pitänee käydä rauhallisesti kävelemässä, jos se rentouttaisi. Onko muilla ollut vastaavaa? Mahapuolen kipu ei ole mitenkään äkillistä eikä viiltävää, vaan semmoista kuumottelevaa ja pakottavan tuntuista.

Tinttarilla mullakin kyllä näyttää siltä että taitaa iha alkaa kukkia. Jos saat työterveyslääkäriltä avun tuohon iho-ongelmaan ni haluatko kertoo mitä se suositteli tai sano? :)

Mulla on noi oikean puolen sukkapuikkokivut palanneet, taitaa tehdä pallo tilaa itselleen. Oon myös alkanut saada vatsani alaosan takaisin!! Eli kohtu on alkanut kunnolla nousta ja saan vedettyä jotkut vanhat housutkin jalkaan. Tätä päivää on siis odotettu!!
Ruoka menee suht hyvin alas, kaikki vaan maistuu aika samalle eli shitille.. Tänään ollaan jännän ääressä kun miehellä ja tämän esikolla on synttärikahvit ja sukulaiset tulee valtaamaan meidän huushollin - saa nähdä kuinka pinna kestää ja maha pysyy piilossa..! Kaks viikkoa vielä kun pysyis jemmassa niin hyvä olis!!

Mamma84 oireetonta on täälläkin. Mitä nyt väsyttää mut se saattaa mennä flunssan piikkiin.
Jos aivastaa yllätten niin mahassa käy ihan älytön repeämisen tunne. Pitäs aina muistaa vatsa jännittää ennen kun rupee aivastelee tai yskiä.

Mulla on tuntunut vähän ennen raskautta tossa vasemmalla alamahalla semmonen pallo.. nyt aattelin työterveyslääkärin tarkastuksessa valittaa sitä ku sitä pakottaa välillä.

Minä tänä aamuna niin säikähdin kun aivastin ja sattui ihan hirveästi! Oikein sellainen viiltävä kipu mahassa! Mut hyvä etten oo ainut jolla tämmöstä esiintyy.. Sitä nykyään säikkyy kaikkia mahdollisia kipuja.

Kiipeli mulla on nimenomaan tuollasta polttelevaa kipua kohdulla ja alamahalla, ilmeisesti ihan vaaratonta ja kaikki hycin ollu :) kai kasvukipuja.

Mulla on ihon kukkimiseen auttanut pelkkä sinkkilisän nauttiminen. En tarvinnut järeämpää lääkettä. Että suht helpolla. Sinkkiä on kyllä tuossa raskaus monivitamiinissakin, mutta huoletta saan vetää vielä sitä ihan silkkaa sinkkiä kaverina.

Piikkipensas, olen syönyt kohta 6 vkoa sinkkiä. Ei auta :( Tässä kuva toisesta poskesta. Molemmat posket ja otsa tässä kunnossa. Tässä on vielä meikkiäkin päällä!!
f63ac2e9b9a1cc9ea799338c506b6319

mindiS huomenna tulee 8 viikkoo täyteen. Kiva jos joku muukin on selvinny vähemmillä oireilla. Välillä vaan tuntuu, että onko ne kaikki (ehkä n.10) raskaustestiä ollut väärässä.

Takaisin