Alkuoireita

Alaselkä ollut kipeänä muutaman päivän ja eilen kaksinkerroin aivan julmetuista vatsakivuista. Hiukan huolestuttaa :sad001 6+4

Tänää on iiiihan pikkusen ollu alamaha kipeänä, ja pikku repäisy kipukin tuli kun nousin autosta. :) (jee?) Ja nyt on reilu tunnin ajan närästänyt, mutta en usko tämän pienen rusinan sitä aiheuttavan? Vai voiko näin alkuviikoilla jo närästää vaikka tuolla mahassa on vasta pikku alkio? (Jos on..) :)

Rv 6+6

Muoks. Ninni, niin ois kyllä pitäny antaa, mutkun ei siinä hötäkässä tajunnu ees että pitäs olla jo varovaisempi... :sad001 Mut mie kysyn huomenna siellä neuvolassa (jos siis ultra antaa hyviä uutisia), että voisinko saaha jonku sairaslomalapun... Ei siellä vaan pysty oikeen himmailemaankaan :confused: Pitäs varmaan oikeesti levätä, sen aikaa et pääsis tän pahimman epävarmuuden yli, koska meikän kroppa ei selvästi kestä nyt rehkimistä. Vapaapäivinä paljon parempi olo.
Niin ja mulla ollu kans välillä närästystä jo ihan plussaamisen jälkeisinä päivinä, vaikka normaalisti todella harvoin söin mitä tahansa! Eli hyvälle kuulostaa :wink

Menninkäinen, uskon että huolestuttaa, mullakin oli 4+ viikolla aika koviakin mahakipuja... Mutta jospa meijän kroppa vaan reagoi vahvemmin, tai pikkusilla oli joku spurtti! (Tuskin, mut niin on kiva aatella) :)

Tänään koko päivän ekaa kertaa etova olo, heikottaa, oon kalpee... Pitkästä aikaa muutamia repäsykipujakin ollut. Voi kun tää ois hyvä merkki!!!

Muokattu viimeksi:
Sallahaa, joo eihän sitä tajua. Meillä on töissä usein puhuttu että jos mummu vaikka kaatuis rappusissa, nii hypätäkkö alle vai ei. Ja vastaus on ei. :( vaikka se kamalalta kuulostaaki, nii ei sitä hoitajan tarvi omia paikkoja särkeä jos mummu kaatuu. Ja raskaana varsinkaa! Kyllä mäki jouduin vähä aikaa sit auttaa yhen mummun lattialta ku se oli kaatunu, mutta onneks siihen ei tarvittu mun selkää. :)
Niin ja kysy vaan saikku lappua, tekeehän pikku "loma" ihan hyvää tähän stressin keskelle. Ite mietin paljon, että jaksanko kauaakaa tehä tätä työtä, mutta toisaalta haluan hyvin rahaa äitiyslomalla, nii yritän tehä mahd. pitkälle töitä. :) tottakai varmasti joskus joutuu vähä saikkua ottamaan!

Tää ala on kyllä semmonen, että oon itekin miettinyt miten kroppa tän kestää raskauden aikana ja kuinka pitkälle. Yritän kyllä tehdä duunia ihan ä-lomaan saakka ja vihaan olla saikulla muutenkin, mutta saa nähdä. Mulla on ennestään jo vähän rämä selkä, joten voi olla että oon sen kanssa ongelmissa kun maha alkaa kasvaa ja jos tukivöistä ei ole hyötyä. Sitä pahoinvointiakin tässä kauhulla odotan, voi olla että eritteiden haju ei ainakaan helpota silloin oloa :D Toivottavasti siltä nyt välttyis!

Täällä myös noi eritteet tekee vähän pahaa kun niitä joutuu kaiken päivää katteleen.. Tänään meinas ekan kerran tulla yrjö kun söin kukkakaalia.. Suurta herkkua aiemmin mutta ehkä kun ne oli keitetty niin rupes ihan tosissaan kuvottaan.

Herranjestas mikä vappupallo mä olen jo nyt :D Kai tämä turvotus vaan kuuluu tähän ja on normaalia..? Missää muualla ei turvotus näy kuin vatsassa. Tänään ei ole mahaan nippailut mutta tuota kuplintaa tapahtunut jo parina päivänä :D Haluaisin vaan niin tietää, että sykkiikö siellä sydän, vielä pitäisi odottaa..

Rv 5+1

Suurinpiirtein :D Välillä on kilo vähemmän ja välillä on samoissa. Vaikka maha näyttää ilmapallolta :DDD

Mulla on tullu kaks kiloa(!!!!) enkä tajuu miks.. Muutenkaan en ole mikään keijukainen niin... :( :D no eipä mahda mitää. Oon syönykki tavallisesti ja terveellisesti.. Ehkä jopa terveellisemmin kuin aiemmin..

Mulle on nyt uutena oireena tullut itkuherkkyys.. En ajatellut et näin ajoissa tulis mut aamulla katoin tv-ohjelmaa ja aloin vollottaa ihan tyhmässä kohdassa, ja päivällä otin itteeni tätini sanomisen turhankin herkästi ja kun kotiin tulin niin itkuhan siinä samantien tuli.. :D

Täytyykin huomenna käydä puntarilla ja katsoa missä se paino huitelee tällä hetkellä. Voi sitten ainakin vähän seurata painon muutosta.

Meillä ei onneksi puntaria ole joten oon autuaan tietämätön painosta :D neuvolassa sitten paljastuu karu totuus..

Täälä kans itketään kaikelle maholliselle ! Ei tarvi ku miehen vähän sanoa jotain ja ite yrittää laittaa vastaan mutta itkuhan siinä heti tulee :D

Adessaa: Hyvä etten oo ainut..

Tää on tosi outoa mulle ku en normaalisti oo mitenkään herkkä.. Niin outoo pillittää tyhmille asioille :D

Just tänään mietin Ninni22 samaa, että onneks meidänkin neuvolan täti on niin tanakka että tuskin rupee sanoon mulle painosta :D

Täältä löytyy varmaan jokainen raskausoire mikä voi vaan olla. Tosin aamupahoinvointia mulla ei ole, oksentelu tapahtuu iltaisin. Rinnat on kipeät, närästää, turvottaa, iho kukkii erityiten kaulan seudulta, hiuksia tippuu, menkkamaiset joskus aika kovatkin jomotukset ja kipuilut, hermo palaa herkemmin ja väsyttää. Odotan kovasti että päästäisiin rv 12 asti, viikot kulkee aivan liian hitaasti. Jotenkin pikkuisen sitä pelkää ettei kyytiläinen pysykkään matkassa. Tänään rv 7+5 :)

Takaisin