Alkufiilistelyt

Onpa hieno plussa! Mä luulen kans että ei oo kuin yksi tulossa. Hormonia kuitenkin on kaikilla yksilöllinen määrä ja testit kans näyttää joskus eri tavalla.

Hyvät plussat kuitenkin meillä :happy093
Niin on hyvät plussat! Yritän koko ajan ajatella, että josko se vahva plussa olisi hyvä merkki :rolleyes: ja mä oon myös ihan himotestaaja. Onneks mies on työreissussa, niin ei nää testien määrää :laughing002

Tosi kurja juttu toi kohdunulkoinen! :/ Alkoiko noi kivut heti plussan jälkeen vai missä vaiheessa?

Tein plussan vasta noin viikolla 6-7 luultavasti, kun olin vasta 4kk aiemmin synnyttänyt esikoisen niin en aiemmin hoksannut asiaa. Se oli joulun aikaa ja muistaakseni plussasin päivä ennen aattoa ja sitten jo tapaninpäivänä alko kipu ja kävin ekan kerran sairaalassa.

Niin on hyvät plussat! Yritän koko ajan ajatella, että josko se vahva plussa olisi hyvä merkki :rolleyes: ja mä oon myös ihan himotestaaja. Onneks mies on työreissussa, niin ei nää testien määrää :laughing002

Haha, en oo itekää ihan joka testiä viittiny miehelle sanoa, ku sen asenne vähän, et mitä sitä testaileen useampaan otteeseen :D

Menkkajomotuksia on ollut tänään heti aamusta alkaen. Ei varsinaisia kipuja, mutta sellanen tunne, että mä tunnen mun kohdun/alavatsan koko ajan ja ihan niin kun olis pissahätä koko ajan, vaikkei oo. Ah näitä raskauden oloja.
Vähän samanlaista täällä, osittain tuntuu kuin olisi painetta kohdunsuulla. Suurimman osan ajasta ei kyllä tunnu oikeastaan miltään.
Jos siis lievää pahoinvointia ei lasketa..

Tuon pahoinvoinninkin kanssa on vähän niin ja näin, kun lopetin yhden lääkkeen just ennen plussaamista 2 viikkoa sitten, ja sen vieroitusoireina on mm pahoinvointia. Niin mikä tässä nyt sitten on raskausoire ja mikä jotain muuta...

Mitään ei oikein tekisi mieli syödä, paitsi hedelmiä ym raikasta. Tosin sitten kun sain aamupala-leivät tehtyä niin kyllä ne alas menee ihan hyvin, lähinnä se ajatus syömisestä tekee pahaa :joyful:

Yksin lasten kanssa, kun mies lähti mökkireissulle. Sunnuntai menee pesispeleissä. Kuumuus tekee mulle huonon olon, joten saa nähdä miten selviän rajatuomarina. Esikoisen pelit, joten keskimmäinen voi varmaan tuurata mua välillä. Huomiseksi ois kiva jotain keksiä, ettei menis vaan makoiluksi. Kelit on kyllä olleet tosi ihanat!

Ei oo vielä kummempia suunnitelmia viikonlopulle...säätiedotus näyttää lähelle +25, joten varmaan ainakin rannalle suunnataan :happy:

Naapurin lapset tulee yökylään lauantaina, joten heidän kanssaan täytyy varmaan keksiä jotain kivaa puuhaa.

Me tultiin kans just mökille viikonlopuksi. Vähän jänskättää miten menee yö tän kuopuksen kanssa ku tää on ollu ihan tooosi huono nukkuja alusta asti ja nyt ollaan ekaa kertaa yötä pois kotoo. Nukkuuko vieraassa paikassa sit sitäkään vähää mitä kotona :hilarious:

Täällä pitäis pakkailla ja siivota kovasti. 27pv muutto.
Tän kestoväsymyksen kanssa ei niin kiva yhdistelmä.

Hei,

ehkä uskallan tännekin jo kurkkia. Ke/to tein haamun/plussan ja tänään digissä 2-3 viikkoa.
Jännittää ja ärsyttää tämä epävarmuus. Esikoinen ollut toiveissa jo 1,5 vuoden ajan ja vuoden vaihteessa tärppäsi eka kerran. Se kuitenkin johti kkm, joka todettiin NT-ultrassa. Nyt sitten piinaillaan pari kuukautta ainakin alkuun. :dead:
Ehkä se alkaa helpottaa lopullisesti sitten, kun tuntee liikkeet tms.
On tämä kyllä yhtä odottamista :shifty:
Neuvolaan soitin tänään. Siellä ei yllättäin mitään apuja saa mihinkään. Vaikka pientä rusehtavaa vuotoa ja kipuilua nyt (ja kkm tausta) ollut, niin ei ole mahdollista päästä alkuraskauden ultraankaan.. viimeksi kävin kyllä yksityisellä. Nyt on varmaan pakko käyä kans, jospa se auttais tähän hermoiluun edes vähän.:sorry:

Halusin vaan nopeasti lohduttaa kaikkia joilla vuotoja, että ihan normaaliakin voi olla. Joskus istukan sijaintikin aiheuttaa vuotoa :)
Mulla oli esikoisesta runsastakin ihan raskauden loppumetreille saakka. Istukka oli osittain kohdunsuulla, josta vuodot ilmeisesti johtui.
Ja tuli ihan holahdellen välillä housuun tai pönttöön. Alussa olin niin monesti varma keskenmenosta.
Mutta terve 5-vuotias on nyt :happy:

Hei,

ehkä uskallan tännekin jo kurkkia. Ke/to tein haamun/plussan ja tänään digissä 2-3 viikkoa.
Jännittää ja ärsyttää tämä epävarmuus. Esikoinen ollut toiveissa jo 1,5 vuoden ajan ja vuoden vaihteessa tärppäsi eka kerran. Se kuitenkin johti kkm, joka todettiin NT-ultrassa. Nyt sitten piinaillaan pari kuukautta ainakin alkuun. :dead:
Ehkä se alkaa helpottaa lopullisesti sitten, kun tuntee liikkeet tms.
On tämä kyllä yhtä odottamista :shifty:
Neuvolaan soitin tänään. Siellä ei yllättäin mitään apuja saa mihinkään. Vaikka pientä rusehtavaa vuotoa ja kipuilua nyt (ja kkm tausta) ollut, niin ei ole mahdollista päästä alkuraskauden ultraankaan.. viimeksi kävin kyllä yksityisellä. Nyt on varmaan pakko käyä kans, jospa se auttais tähän hermoiluun edes vähän.:sorry:
Onnea plussasta !

Mulla takana myös kaksi kkm, mutta alkavat tutkia vasta kolmen peräkkäisen kkm jälkeen. Kyselin tätä nkl :ta kun mulla oli jäätävät kivut viime viikolla ja sinne soittelin. Mutta ei puhettakaan mistään ultrasta, ennenkun kipuun liittyy vuoto.

Onnea plussasta !

Mulla takana myös kaksi kkm, mutta alkavat tutkia vasta kolmen peräkkäisen kkm jälkeen. Kyselin tätä nkl :ta kun mulla oli jäätävät kivut viime viikolla ja sinne soittelin. Mutta ei puhettakaan mistään ultrasta, ennenkun kipuun liittyy vuoto.

Kiitos :)

On se kyllä jännä. Miksi tämä on asia, jossa pitää säästää :bored:

Moi! Täällä muutama päivä sitten plussaillut :) kyseessä toinen lapsi. Erikoista tekee sen, että mulla on jo nyt aavistus pahoinvointia, mutta esikoisesta alkoi myöhemmin.. Nyt olisi siis viikot 4+3. Jännittää mutta rennolla asenteella olen :)

Kiitos :)

On se kyllä jännä. Miksi tämä on asia, jossa pitää säästää :bored:

Joo. Mun mielestä ihan järjetön käytäntö sinänsä. Ymmärrän, että suurinosa keskenmenoista tapahtuu ennen vk 12 vai 8 ?
Mutta tuntuu niin turhauttavalta, jos kkm -taustaa, saatat joutua viikkoja ja kuukausia odottelemaan ekaa ultraa, jossa pahimmassa tapauksessa todetaan alkion menehtyminen jo viiiiikkoja sitten.
Eikö tule välttämättä minkäänlaisia oireita keskenmenoista.

Eikös jotkut kunnat tarjoa alkuraskauden ultran?
Muutan heti sinne!:grin

Joo. Mun mielestä ihan järjetön käytäntö sinänsä. Ymmärrän, että suurinosa keskenmenoista tapahtuu ennen vk 12 vai 8 ?
Mutta tuntuu niin turhauttavalta, jos kkm -taustaa, saatat joutua viikkoja ja kuukausia odottelemaan ekaa ultraa, jossa pahimmassa tapauksessa todetaan alkion menehtyminen jo viiiiikkoja sitten.
Eikö tule välttämättä minkäänlaisia oireita keskenmenoista.

Eikös jotkut kunnat tarjoa alkuraskauden ultran?
Muutan heti sinne!:grin

Sepä se, oot viikkoja/kuukausia raskaana vaikka sikiö jo menehtynyt. Mulla oli just ilman oireita kkm.

Kävin tänään yksityisellä gynellä. Sain lähetteen sairaalaan alkuraskauden ultraan :happy:, koska viikot epäselvät, hieman sekavat kilpirauhasarvot ja varmaan nuo mun muutkin tausta asiat. Ei ees tarvinnu ite ehdottaa. Oli ite sitä mieltä, et pitää tehä. Sanoi kans, ettei tk puolella arvosteta alkuraskauden ultraa.
Nyt pitäs jännittää muutama viikko vielä:sorry: jos ei ennen sitä oireita ku tai km

Muokattu viimeksi:
Just kun kerkesin sanoa, että ihan normaalia vuodot, niin eikö tullut ihan kirkasta verta paperiin :sad001
Ei onneksi ainakaan vielä vuoda. Toivotaan, että pysyykin sillä tolalla asiat...

Just kun kerkesin sanoa, että ihan normaalia vuodot, niin eikö tullut ihan kirkasta verta paperiin :sad001
Ei onneksi ainakaan vielä vuoda. Toivotaan, että pysyykin sillä tolalla asiat...

Voi ei! Tuliko paljonkin?

Mulla tuli kans eilen kolmeen otteeseen vessakäynnin yhteydessä kirkasta verta pyyhkiessä, ei mitenkään paljon. Ja tänään ei oo tullut onneks mitään, niin ehkä se oli vaan limakalvoilta. :)

Takaisin