Onnea plussasta uusille ja tervetuloa helmikuisiin! ❤
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Liityn toooosi varovaisesti tänne mukaan. Kkm ollut 9/19 ja 3/20 joten pelottaa että tämäkin menee kesken. Testasin haalean viivan perjantaina ja tänään oli jo vahvempi viiva. La olisi 21.2. Tämä olisi kolmas ja (ehkä )viimenen lapsi, ennestään on 9v tyttö ja 7v poika
Kiitos❤ Oli rusehtavaa vuotoa ja raskausoireet hävisivät ja sitten alkoi tulemaan kirkasta verta ja hyytymiä. Kävin molemmat kerrat vielä ultraamassa että kaikki oli tullut pois. Lääkäri on vaan sanonut että on ollut vain huono onni tai sitten ikä (34v!) vaikuttaa jo..Voi ei! Paljon tsemppiä ja toivotaan, että tämä raskaus sujuu hyvin! ❤ Saako kysyä, oliko sulla mitään vuotoja tai kipuja noissa kkm vai todettiinko ultralla?
Tsemppiä tuo on raskasta kun ei osaa nauttia hetkestä ja lopettaa stressaamista. mulla kaikki raskausajat on ollu yhtä stressaamista ja pelkäämistä. Toivoisin niin että osais kääntää ajatusmaailman niin että nauttii siitä hetkestä eikä murehdi etukäteen kaikkea mitä voi tapahtua. Suree vasta sitten jos siihen on aihetta. Hetkeksi se aina onnistuu mutta sitten alkaa sama murehtiminen aina uudelleen. Ensin pelkää keskenmenoa, tuulimunaa, kohdunulkoista, sitten myöhemmin kohtukuolemaa ja mitä kaikkea vielä. Ultrista aina saanut hetkellisen helpotuksen, mutta nopeasti sitä taas palaa samaan.Onnea uusille plussaajille!
Täällä onneksi tulee jo vahvaa viivaa... Miehellä menee muhun jo hermo (mitenhän se aikoo jaksaa mua seuraavat 9kk?), kun testailen monta kertaa päivässä ja stressaan sitä että tummeneeko viiva. Miehen sanoin "ne on jotain alle euron liuskoja kiinasta eikä tarkkoja mittalaitteita, niissä on ihan varmasti heittoa siinä viivan tummuudessa". Ja tottahan se on. En vaan jostain syystä voi uskoa että olisin raskaana, että se olisi totta. Pelkään että se viiva vain häviää.
Ja oon kyllä ollut aika rasittava noin muutenkin. Pinna on kireällä, nukun kevyesti ja herään aina tosi aikaisin pissahätään (tai sit ihan vaan siihen ylivirittyneisyyteen mitä tää jännitys aiheuttaa). Toivon kyllä tosiaan itekin, että tää ei oo tällaista stressaamista seuraavat yhdeksän kuukautta. No ehkä sitä varhaisultran jälkeen uskoo jo olevansa raskaana. Varasin sen nyt sit yksityiselle 8.7., eli sillon olis 7+2.
Tsemppiä tuo on raskasta kun ei osaa nauttia hetkestä ja lopettaa stressaamista. mulla kaikki raskausajat on ollu yhtä stressaamista ja pelkäämistä. Toivoisin niin että osais kääntää ajatusmaailman niin että nauttii siitä hetkestä eikä murehdi etukäteen kaikkea mitä voi tapahtua. Suree vasta sitten jos siihen on aihetta. Hetkeksi se aina onnistuu mutta sitten alkaa sama murehtiminen aina uudelleen. Ensin pelkää keskenmenoa, tuulimunaa, kohdunulkoista, sitten myöhemmin kohtukuolemaa ja mitä kaikkea vielä. Ultrista aina saanut hetkellisen helpotuksen, mutta nopeasti sitä taas palaa samaan.
Pointtina nyt ehkä tässä että apukeinoja ei oikein ole tuohon stressaamisen helpottamiseen antaa mutta sympatiaa ainakin löytyy ei auta kun mennä päivä kerrallaan ja toivoa että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Tsemppiä tuo on raskasta kun ei osaa nauttia hetkestä ja lopettaa stressaamista. mulla kaikki raskausajat on ollu yhtä stressaamista ja pelkäämistä. Toivoisin niin että osais kääntää ajatusmaailman niin että nauttii siitä hetkestä eikä murehdi etukäteen kaikkea mitä voi tapahtua. Suree vasta sitten jos siihen on aihetta. Hetkeksi se aina onnistuu mutta sitten alkaa sama murehtiminen aina uudelleen. Ensin pelkää keskenmenoa, tuulimunaa, kohdunulkoista, sitten myöhemmin kohtukuolemaa ja mitä kaikkea vielä. Ultrista aina saanut hetkellisen helpotuksen, mutta nopeasti sitä taas palaa samaan.
Pointtina nyt ehkä tässä että apukeinoja ei oikein ole tuohon stressaamisen helpottamiseen antaa mutta sympatiaa ainakin löytyy ei auta kun mennä päivä kerrallaan ja toivoa että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Olen tehnyt pitkään sairaanhoitajan sekä kirkon perhetyötä, ja voin todella suositella että tällaisista peloista tosiaan puhuu neuvolassa/muualla, sillä on ihan jo vauvan etu jos äidin pelkoa ja stressiä saadaan lievennettyä.
Monet peloista on toki ymmärrettävissä ja hyvin tavallisia odottavilla äideillä, mutta jotenkin olisi hyvä saada oma mieli rauhoitettua ja rakennettua luottamusta että asiat sujuvat hyvin. Ja jos eivät suju, niin siitäkin selvitään, mutta sen aika on vasta sitten jos jotain tapahtuu. Tänään olen raskaana ja onnellinen ja helpottunut siitä!
Ihanasti sanottu! ❤ Niinhän se on. Mauno Koiviston sanoin "ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin". :)