Alkufiilistelyt

Haha voi ei! Oliko kuitenkin iloisesti järkyttynyt vai vaan järkyttynyt? :)

Joo suosittelen ehdottomasti varhaisultraa! Kiva, kun teillä on noita halvempia ultria siellä. Täällä maksaa yksityisellä vähintään 189e. Onneks pääsen julkiselle, kun mulla on sattumalta endometrioosikontrolli polilla 7+3. :)

Eiköhän se lopulta iloinen ole kun saa asian sisäistettyä :hilarious: Oltiin jotenki ihan varmoja että menee ainakin muutama kuukausi ennen kuin tärppää, niin ei oltu nyt ihan valmistauduttu tähän nopeaan plussaan :grin

Yhdelle kaverille kerroin jo raskaudesta, kun yhdessä oltiin puhuttu yrittämisestäkin, heillä myös vauva toiveissa ja juhannusta vietetään porukalla...kippistän sitten vissyllä :shy:

Tulipa nyt mieleen kun joskus aikaisemmin täällä ihmeteltiin, kun lääkärineuvola on vasta nt-ultran jälkeen. Menin katsomaan esikoisen aikaista äitiysneuvolakorttia, eikä mulla silloin ollut lääkärineuvolaa kuin vasta 26+3 o_O Onkohan tämmöinen sitten yleistäkin? Muita kertoja lääkärin kanssa ei sitten ollutkaan. Ylipäätään ennen tuota lääkärineuvolaa oli ollut vain kaksi terkkarikäyntiä. Loppuraskaudessa käyntejä oli sitten tiheämmin. Nää on toki neljän vuoden takaa, mutta tuskin ainakaan on lisätty käyntejä sen jälkeen.

Joo ne käynnit ja niiden ajankohdat riippuu täällä ainakin tosi paljon siitä, onko ensisynnyttäjä. Mutta mun mielestä täällä on ensimmäinen neuvolalääkäri myös uudelleensynnyttäjillä joskus rv 15 paikkeilla. :)

Täällä päin on eka lääkärin laaja tarkastus vk 16-18 ja sit 35-36 toinen. Molemmilla synnyttäjillä.

Täällä plussattu eka haamulainen lauantaina ja epäuskoisena testaillut nyt joka toinen päivä ja hyvin viiva vahvistunut :grin tänään jo lähes tasavahvat viivat. Joten hyyyyvin varovaisesti liityn mukaan. :greet025 La olisi menkoista laskettuna 17.2 mutta kierrot ollut ihan sekaisin vielä edellisen synnytyksen jälkeen eikä oviksesta mitään hajua.. Tarkentunee ultrassa siis tuo laskettu aika, jos sinne asti pääsee.
Kolmas lapsi olisi tulossa, tämä tärppäsi nyt yllättävän nopeasti joten on ollut vaikeuksia sisäistää asiaa vielä kunnolla. Keskenmenoja oli ennen toista lasta, joten hyvin varovaisin mielin eteenpäin. Aiemmat raskaudet ei ole ollut mitään helppoja, edellisessä raskausdiabetes ja lopulta raskausmyrkytys joten nyt kun raskaus konkretisoitui, iskee hieman päälle myös pelot tulevaa raskausaikaa kohtaan.
Mutta onnellisia ollaan tärpistä ja päivä kerrallaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. :)

Täällä plussattu eka haamulainen lauantaina ja epäuskoisena testaillut nyt joka toinen päivä ja hyvin viiva vahvistunut :grin tänään jo lähes tasavahvat viivat. Joten hyyyyvin varovaisesti liityn mukaan. :greet025 La olisi menkoista laskettuna 17.2 mutta kierrot ollut ihan sekaisin vielä edellisen synnytyksen jälkeen eikä oviksesta mitään hajua.. Tarkentunee ultrassa siis tuo laskettu aika, jos sinne asti pääsee.
Kolmas lapsi olisi tulossa, tämä tärppäsi nyt yllättävän nopeasti joten on ollut vaikeuksia sisäistää asiaa vielä kunnolla. Keskenmenoja oli ennen toista lasta, joten hyvin varovaisin mielin eteenpäin. Aiemmat raskaudet ei ole ollut mitään helppoja, edellisessä raskausdiabetes ja lopulta raskausmyrkytys joten nyt kun raskaus konkretisoitui, iskee hieman päälle myös pelot tulevaa raskausaikaa kohtaan.
Mutta onnellisia ollaan tärpistä ja päivä kerrallaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. :)

Onnea plussasta ja tervetuloa helmikuisiin! ❤ Voi ei, millä viikoilla toi raskausmyrkytys iski? Tuliko ennenaikainen synnytys? Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin! :)

Menin nyt netistäkin katsomaan, siellä on ohjeellisesti käynneistä sanottu, että lääkärineuvola olisi rv 16-18 ja uudestaan rv 35-36. Mikäköhän mulla on sitten ollut tuossa esikoisen raskaudessa kun on ollut vain yksi käynti rv 26. En muista enää onko siinä ollut jotain häikkää vai oliko tuo silloin ihan normikäytäntö.

Eikä tällä nyt mitään väliäkään ole, tulinpahan vain eilen tutkineeksi neuvolakorttia ja ihmettelin asiaa :grin

Joo en mä edes muista, mikä sen ekan neuvolalääkärin funktio oli. Muistaakseni vaan tehtiin sisätutkimus. Se toinen oli hyödyllisempi, kun siinä katsottiin just, onko kohdunsuu jo avautunut ja tehtiin synnytystapa-arvio. :)

Minä ihmettelin sitä että joillain on niin myöhään lääkärintarkastus. Laittaako lääkärit siis muualla lähetteen niskaturvotusultraan näkemättä potilasta vai miten tuo yhtälö toimii?

Okei, meillä mennään lääkärin lähetteellä ja siksi ensimmäinen tarkastus on rv10.

Täällä myös eka lääkärikäynti vasta joskus sillon 16 viikolla.. Terkkari laittaa nt ultra lähetteen ekalla neuvola käynnillä

Onnea plussasta ja tervetuloa helmikuisiin! ❤ Voi ei, millä viikoilla toi raskausmyrkytys iski? Tuliko ennenaikainen synnytys? Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin! :)
Kiitos! Synnytys käynnistettiin 39+1 eli turvallisille viikoille pääsin onneksi. Useampi viikko sitä tilannetta oltiin seurattu jo, en tarkasti muista milloin ne oireet alkoi mutta tuli niin pikkuhiljaa ja salakavalasti kunnes sitten yhtäkkiä olikin tosi paljon jo proteiinia virtsassa ja tuli äkkilähtö käynnistykseen.

Kiitos! Synnytys käynnistettiin 39+1 eli turvallisille viikoille pääsin onneksi. Useampi viikko sitä tilannetta oltiin seurattu jo, en tarkasti muista milloin ne oireet alkoi mutta tuli niin pikkuhiljaa ja salakavalasti kunnes sitten yhtäkkiä olikin tosi paljon jo proteiinia virtsassa ja tuli äkkilähtö käynnistykseen.

Huh, hyvä, että pääsit täysille viikoille! :) Pelottavia tollaset.

Huh tänään olis 600km ajomatka edessä ja etova olo ja ulkona on kuuma.Tulee olemaan ratkiriemukasta. :D

Liityn tänne mukaan :rolleyes:
Meillä on ollut on/off yrittämistä vuoden takaisesta kkm lähtien. Välillä enemmän stressiä asiasta ja välillä vähemmän. Ja nyt kun jätti asiasta stressaamisen kokonaan, niin eikö se plussa sieltä tullut! :grin

Kolmas lapsi tulossa ja tämänkin laskettu osuu siihen tammi/helmikuulle.
Oon välillä ihan kauhuissani, että mihin sitä taas ryhdytään ja vielä vapaaehtoisesti :eek:
Mutta elämä kantaa, ja luulen että kaduttaisi enemmän jos ei oltaisi edes yritetty :)

Onnea plussanneille! Tänne on tullut viestejä niin paljon, että mun tulee huono olo, kun yritän puhelimella selata näitä läpi. Mutta siis toki tietenkin hyvä juttu viestit! Mulla on vaan iskenyt aika pahat olot. Yövuorot ei varmaan auttaneet ainakaan asiaa. Tänään aamulla kun yritin pukkarissa laittaa kenkiä, en pystynyt kumartumaan solmimaan kengän nauhoja, kun tuli ihan järkyttävän huono olo. Hoitoalalla kun oon, niin heti siinä vieressä kolme huolestunutta, että mikä mulle oikein tuli. Oli sitten pakko kertoa, että on ihan normaalia tässä tilassa. Eivät olleet onneksi meidän yksiköstä, joten ehkä säilyy salaisuus.
Automatka kotiin oli tuskaa, joten tsemppiä mustikalle!

Nyt sitä ehkä jotenkin ajattelee olevansa raskaana, kun tuli tää olo ja ei oo onneksi vuotoa ollut enää ollenkaan. Tosin onhan tää vähän vaikeaa uskoa, kun ei niitä menkkoja oo ollut yli viiteen vuoteen.

Takaisin