Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli synnytystapa-arviointi... Petyin totaallisesti, kun kuitenkin siitä tulee se 30e lasku perästä. Mitä siellä katsottiin? Vain vauvan koko. Mitä meille kerrottiin? Vain painoarvio ja sanoi että kaikki on normaalisti. Ja samalla sanoi siihen äänityslaitteeseensa "istukka vähän kalkkeutunut", antoi neuvolakortin ja luvan lähteä ja jatkoi puhumista laitteeseen.. Ei katsonut kohdunsuun tilannetta, vaikka mielestäni ois pitäny kun olin lauantaina kuitenkin sormelle auki, että jos vaikka tilanne ois muuttunu? Ei kertonut pystyykö syntymään alateitse vai miten syntyy, ei katsonut sitä häntäluuta minkä olen kuullut muilta katottavan. Ja muutenkin puhui siihen laitteeseen ja oli kuin me ei oltas siellä edes oltu. Nyt on aika hirveen epätietoinen olo ja ahistaa totisesti.

Lisäksi ahistaa ku meidän suvussa ei oo menny vedet, eikä ollu niitä kuuluisia kovia synnytyssupistuksia ja muutenkin on meidän suvussa synnytty vauhdilla. Mikäänhän ei takaa että minullakin menis juuri näin, mutta silti ahistaa kun en tiedä milloin sit on oikea aika lähteä. Ja synnytyssairaalaan on se 100km..

Pitäiskö sun Odottaja kokeilla vaikka perjantaina soittaa sinne ja kysellä, saisitko lisätietoja. Jos sinne saneluun olis mennyt asioita, joita sulle ei viitsitty kertoa? Ja jos joku mukava kätilö osaisi jotain ohjeistaa sun papereiden perusteella.

Odottaja97,minkälaisen painoarvion sait ja millä viikolla olet?
Itse kun olen polilla käynyt niin mä olen itse aktiivisesti kysellyt jos on ollut jotain epäselvyyttä tai jotain mitä en oo ymmärtänyt. Mutta tosiaan voihan sinne soitella ja kertoa että jäi vähän epäselväksi tilanne.

ärsyyntyny ja ahdistunu olo..on kuitenki joutunu kärsii kovista supistukista jo raskauden puolivälistä saakka ja sit tää ei meinaa tulla ees aikasemmin...höh!
on kaikkea kokeiltu jo ässistä itkupotkuraivareihin...harkka suppareiks on melkein kaikki supparit jo muuttunu...ei tunnu siis missään...maanantaina olin siis jo 2 cm auki ja kaulaa 2cm jäljellä..sitten sekstailtiin tiistaina ni ke tuli iihan pienenpientä verestävää tippaa paperin kulmaan ku kaiveli..mut mitään limoja tai muuta lupaavaa ei kyllä oo...tuntuu että vauva on vaa pudonnu entisestään ja se tuntuu painona keskellä alaselkää ja tuntuis että olis kakkahätä,mut ei siis oo...liikkuminen on oikeesti niiiin tuskasta että hermo on kireellä kokoajan ja tiuskin ja äyskin ja raivoon vaan kaikille kaikesta...on vaan niin tukala olla...ihana joulu siis tulossa:sad001
viel vois koittaa tota tissipumpun käyttöä mut se tuntuu jotenki hölmötä ku en halua että vielä alkaisivat vuotelemaankaan jos muuta ei siitä tapahdukkaan...
ja noi akupisteet,monessa lukee että ei saa käyttää raskauden aikana,auttaa istukkaa irtoamaan...onks joku testaillu noita?

Painoarvio oli 2900g ja rv 38+3.

Ja jolianna voin niin samaistua tuskaasi. Täällä on kans supistellu kipeesti rv27 asti, ja sieltä asti myös painanut kipeästi häpyluuta.. Koko ajan supistelee kipeesti mut jos liikkuu niin alkaa ihan järkyttävän kipeet supistukset, mutta mulla tuntuu olevan kuitenkin sellainen kipukynnys että kestän niitä kipeimpiäki hengittämällä. Ja liikkuminen on kyllä ihan hirveetä tuskaa. Lauantaina oli supistukset käyrillä säännölliset 4min välein ja tosiaan sormelle auki, joten täällä nyt turhauttavasti kotona odotellaan että jotain tapahtuis..

Sulla odottaja97 sen verran pieni kokoinen vauva tulossa niin uskon etteivät sen takia hätäile käynnistämisien suhteen,tuskin on mitään syytä huoleen etteikö hän mahtuisi syntymään alateitse.
Onhan tämä loppu piinaavaa aikaa ja hermot täälläkin kireenä kun on tuskaista olla, mutta pääasia että vauva voi hyvin, kyllä me vielä se 2 viikkoa jaksetaan, se on lyhyt aika verrattuna siihen paljonko jo on takana ja loppuelämä edessä. Nyt voimia siskot!:):)

Niin onneks on, ja uskon itsekkin että alateitse mahtuu syntymään. Mutta minä nyt ajattelin että synnytystapa-arvio ois nimensä mukainen ja että oisivat kohdunsuun tilanteen kattoneet. Pelottaa jos synnytänkin kotiin, ettei tulekkaan vesiä tai niitä kovia synnytyssupistuksia enkä sit osaa lähtee.. Hirveetä olla ensisynnyttäjä ja asua paikkakunnalla josta matkaa synnytyssairaalaan..

Mikä häntäluun tutkiminen?
En oo kuullukkaan?
Mulla ei ainakaa siis tutkittu häntäluuta synnytystapa arviossa.

Ai niin, mikä synnytystapa-arvio? Sellasesta mitään puhetta ole ollut neuvolassa. Tosin jos se olis samaa sarjaa kuin neuvolalääkärin tekemä painoarvio (jota se tantta ei edes yrittänyt tehdä), niin paljonpa hyödyttäisi. Äh, taitaa olla parasta mennä takas nukkumaan...

Miulla tutkittiin häntäluun tilanne ennen ensimmäistä synnytystä, koska se on pariin kertaan murtunut rakkaan harrastuksen parissa ja vaivaa esim. Istuessa. Joskus se voi olla este alatiesynnykseen. Miulla ei ollut.

Ei mullakaan mitään häntäluuta ole tutkittu vaikka iso vauva onki tulossa. Mun synnytystapaa arvioitiin sen mahdollisen perätilan vuoksi koska olisi ollut riski synnyttää alateitse, mutta hän on nyt oikeipäin ja normisti voi synnyttää. Harvoin sitä synnytystapaa edes arvioidaan jos kyseessä normiraskaus eikä mitään poikeavaa ole ollut. Mulla kuitenkin jo 4 raskaus ja eka kertaa olin arvioitavana

Mulle ei tehty missään vaiheessa mitään kokoarviota tai synnytystapa-arviota. Synnytyssalissa kun vähän kovakouraisemmin kopeloivat niin tokaisivat että pieni poika tulossa. Ja pienihän tuo olikin, hieman yli kolmekiloinen.

Kyllä täällä synnytystapa-arvio on muille tutuille ja kavereille tehty ihan niin että katsoovat lantion, vauvan koon, häntäluun ja kohdunsuun tilanteen ja ainakin esikoista odottaessa tekeevät tän ja yleensä tekeevät tk:lla, mut mulle tehtiin iän ja gdm:n takia äp:llä. Ja tämä käynti on vielä semmonen mistä tosiaan tulee 30e lasku. Mut ei voi mitään, että just kohdalleni sattu tuo lääkäri joka on tuttujenki mielestä töykee, niin on kyllä nyt munki mielestä kun ei voinut edes puhua meille vaan oltiin kuin ilmaa.

Poliklinikka käynnistä menee aina se maksu,myös jos joutuu joskus lapsen kanssa käymään.

Ai kamala siitzu mitä joudut käymään läpi! Kuulostaa kivuliaalta :eek: toivotaan ettei kyse mistään vakavasta kuitenkaan. ..:rolleyes:

Kauheaa mitä joudut käymään siitzu läpi :sad001 Hurjasti voimia paranemiseen!

Takaisin