Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa. Minä tulin kesäkuisista Citrus sano vaan, et ihan tarpeeksi nyt sun kohdalla on ollut opiskelijoita. Seuraavalla kerralla sanot vaa noo tänx. Rohkeasti. Se on sun potilaanaolon oikeus! Mul tuli mieleen, et kuopuksen synnytyksessä oli mukana kätilö-opiskelija. Ja ei siinä mitään. Mut ku kotiuduin ja huomasin, et papereihin oli merkitty 3,5 synnytyksen kesto niin kyl otti päähän. Ja opiskelija oli siis sen merkinnyt näin. Siis mä olin 7cm auki ku synnytystä oli vielä 3,5 jäljellä. Yht synnytys kesti noin 16vh ekoista supistuksista. I

Uskaltaudun minäkin joukkoon, aiemmin vain lueskelleena juttuja :)
Ahdistaa niin typerät asiat kuin olla ja voi ja itkua saa väännettyä milloin mistäkin. Aluksi ahdisti kun La oli 27.12 sitten ahdisti synnytys, mutta iloa toi uusi la: 1.1.2015. Nyt isoin ressi harteilta pois kun saan pyydetyn sektion, mutta päätetty aika on 30.12. Enkä todellakaan tiedä mikä tuossa joulukuussa kaihertaa, kuukausi kuin muutkin ja tärkeintä, että kaikki sujuisi hyvin.tuntuu, ettäei ole ollut oma itsensä moneen moooneeen kuukauteen ;)

Ahdistaa!!
Mies sai kuulla tänään saavansa uuden duunin firman sisällä. On haikaillut tätä jo pitkään. Vuosia. Työt alkaa heti, ja nyt olisi sitten "testiviikot" menossa. Eli paikkaa ei varsinaisesti ole luvattu vielä. Mies ikään kuin on sijaisena muutaman viikon. Eli siis tod näk testaavat selviääkö tehtävästä.
Mulla viikon päästä sektio. Eli ensi viikko menee sairaalassa. Mihin lapset laitetaan jos miehen "pitää" olla töissä. Ja mites kotiutuminen sitten? Kolme lasta ja leikkaushaava.. En oikeasti tiedä miten selviän..
Pitäisikö miehen kieltäytyä duunista? Toista mahdollisuutta ei ainakaan seuraavaan 5 vuoteen ole tulossa.
Ja yli 1000€/kk lisää palkkaa kyllä houkuttelisi tässä kohtaa, kun kiinteistövero nousi, ja vuoden alusta nousee sekä bensan, sähkön, että ruuan hinta. Mutta nuo ekat viikot vauvan kanssa ilman apua, todella ahdistaa..

Rosita; onpas teillä muutoksia ilmassa. Jos meillä olisi tuo tilanne, pyytäisin äijää ottamaan tuon työn vastaan. Itse pyytäisin sitten anoppia tai äitiäni auttamaan, jos kumpikaan ei pystyisi, niin palkkaisin toipumisajaksi taloudenhoitajan yms (tosin kaikki ei pidä siitä, että kotona on vieraita ihmisiä). Kaikkiin ongelmiin löytyy aina jokin ratkaisu :)
Tsemppiä :)

Ainakin meidän kunnassa saa neuvolan kautta kotiin apua jos tulee äkillinen tarve. Olikohan se jotain sosiaali-puolen kotiapua. Ne voi käydä kaupassa, siivota, hoitaa lapsia jne muutaman tunnin päivässä. Kannattaa selvittää onko teidän kunnassa samanlaista palvelua.

Tää helvetin selkäsärky ahdistaa! Nyt ylös 3.30. Joka yö jotain! Taas torkutaan päiväunet...

Koitamme löytää uuden asunnon ja sekin ahdistaa. Asumiskustannuksien nouseminen nyt kun tulot laskee, on aikamoinen taloudellinen itsemurha. Nykyinen koti ei vaan taida riittää meille.

Huhu mikä aamu. Friikkasin totaalisesti. Yleensä Apinani liikkuu kuin apina aamupalapöydässä. Tänään hän oli hiljainen eikä ollut yli tuntiin noustuani liikkunut, ei edes syötyäni aamupalan. Sitten alkoi hieman hätäinen vatsan tökintä, söin suklaata ja join mehua. Makasin selälleni ja aloin puhumaan vauvalle, laitoin musiikkia päälle ja tökin. Pikku hiljaa sieltä alkoi liikehdintää tulemaan ja nyt hän taas vauhdissa. Aj huhuhu itkutkin parit jo itketty kun iski avuttomuus ja huoli!!! Kauheaa.

Aika monilla vissiin alkaa vauvat rauhottuun jo :) täälläki pikkuinen on ihan selvästi muutaman päivän ajan ollu rauhallisempi, selvästi toissa öisten kipeiden supistusten jälkeen on liikkeet muuttunu jotenki. Ei oo enää sellasta mieletöntä mylvimistä ja pyörimistä. Ja syömisen jälkeen ei tuu enää semmosta zumbaa ko ennen. Liikkeitä on säännöllisesti, mutta ehkä niitä pitää kuulostella enempi ku aiemmin. :) vertailin tuossa noita masukuvia ja maha on selkeästi laskeutunu alemmas. Huomenna olis neuvola :)

hyvä että siellä kuitenki selvittii säikähdyksellä senjoraG.

enmastiina jep näköjää alkavat rauhottua, mulla neiti nukkuu pidempiä aikoja. tänää tehtii sykeseurantaa ni eka kenki anturia pois ja sit kävi nukkuu, lääkärit ei tykänny kummastakaa tempusta, syke 160/min joten hyvä oli mut lääkäri ei ollu tyytyväinen. pitänee huomen ottaa mehu mukaa sykeseurantaan josko sais pidettyä hereillä vaikka neiti onki itsepäinen kuten äitinsä ja isänsä...kun haluaa nukkua ni sillo nukutaa, ärähetää et mitäs häiritset eikö saa ees nukkua ja sit jatketaa unia. :) hereillä olles kyllä liikuskelee iha hyvin.
mulla käynnistys edessä kunha kohdunsuulla tapahtuis muutosta eka ku mulla tuo tukilääkitys injektio tekee sen että verisuonet ei sulkeudu jos alle 24h ennen synnytystä on laittan sen eli istukka ku irtoo ni tulee seurauksena kiitettävä verenvuoto seurauksena ja sitä en halua. lisäks ukon porukat on eile lähten toisee kaupunkii ja on 2vko siellä ni pitäs tällä tai viimeistää ens viikon alussa saada tuo neiti maailmaan että saa toipua rauhassa.

Eilisen perusteella olisin sanonut että joo rauhottumaan on alkanut ja liikkeitä tuntuu vähemmän. Tänään onkin sitten ollut sellaiset jumpat että oksat pois.. Vissiin mahtuu olemaan ja viihtyy yksiössään vielä ihan hyvin :rolleyes: RV 39+6.

Tulimpa tännekkin päivittämään että 9päivää tän sisätauti lääkäri käynnin jälkeen joka totes ettei raskausmyrkytystä ole ja lenkille vaan! meille syntyi 24+2 pieni tyttö kiireellisellä sektiolla pahan raskausmyrkytyksen vuoksi 29.5cm ja 490g..

Tänään kun vartin joudun makaamaan tuolla käyrillä niin olin jo ihan kypsä :laughing002 en pidä yhtään sairaaloista, saati sairaalan hajuista, toivottavasti osaan olla kunnolla synnytyksen aikoihin etten ala kiukkuamaan turhasta. Tosin tilanne on niin erilainen ja pääasiassa vauvan hoito niin luulen että unohtuu sairaalakammot ja tulee vielä hoitajia ikävä moneen kertaan. :laughing002

Iituliina ja Citrus, tiedän niin tuon sairaalassa makaamisen tunteen. Minuakin alkoi muuten just siinä käyrillä kypsyttämään, kun minut "unohdettiinkin" käyrille silloin osastolla ainakin yli puoleksi tunniksi. Alkoi pikkuisen paikat puutumaan ja lisäksi minulla oli silloin pahiten flunssa päällä, olo oli aika huono. Huomasin, että hoitajia/kätilöitä on moneen lähtöön, osa tekee ammattia kutsumuksesta ja osa vain työssä käymisen takia. Toivottavasti omaan synnytykseen sattuu sellainen oikeasti mukava ja asiansa omaava kätilö..

jaksamista citrus.

mitä käyrillä oloon tulee ni minäki kypsyin keskiviikkona jo kunnol ku eka valittivat että potkii anturia, sit paperi loppu ja sen jälkee neiti kävi päikkäreille eikä sekää ollu hein mielestä hyvä juttu. olin käyril varmaan lähemmäs tunnin putkeen, alhamdulillah eilen meni helpommin mutta ärsytti ku piti oottaa sen takia ku heillä huoneessa vain yks laite jolla mitata syke ja supparit joten yks kerrallaan laitetaan.

Musta alkaa tuntua, että mä en selviä itseni kanssa tämän raskauden loppuun asti. SIis että 4-6 viikkoa vielä...... Muuten kaikki on ihan ok, mutta kun olen niin saamarin kiukkuinen koko ajan, jatkuvasti herne nenässä jostakin. Milloin esikoinen on ärsyttävä, koirat ei tottele tai hevoset on ääliöitä. Ja isäntäkin osaa olla ihan m*lkku! Ja sitten nämä syyttömät kärsivät kun mä kiehun ja kiukkuan. Mitä tälle oikein nyt tekisi? Itkinkin jo isännälle päivällä, että ottaisin melkein minkälaiset vaan kivut tämän tilalle. Ei mulla nyt ehkä normaalistikaan ihan kamalan pitkä pinna ole, mutta tämä on jo jotain ihan kalamaa, en tunnista kohta enää itseäni... :confused:

Mä tiedän tuon tunteen!!! Mäkin olen välillä sellainen ihmishirviö, ettei mitään rajaa :(
Toivottavasti sun ei tarvitse 6 vkoa odottaa!!

Tuttu tunne toi on puapru täälläki! Nyt ehkä taas pari päivää vähä tasaantunu, mut kyllä välillä on semmonen hirmoonihirviö et en suosittele omaa seuraani kellekkään... Koirat on idiootteja, muut autoilijat on idiootteja, mies on täys tollo ja esikoinen vaan härnää.. Nyt pari yötä koko porukka nukuttu tosi hyvin nii kyllä huomaa eron! Mutta tuo hormooni-v#7¥tus on kyllä pahinta laatuaan! Vaikka kuin tajuaa ite kiukuttelevansa turhasta nii ei vaan voi sille mitään!
Huomaan myös et tosi helposti imen pahantuulisuutta esim. miehestä.... Jos se on aamulla vähänkään kiree nii kyllä tarttuu!! Ja seuraava tartunnan saaja on tietenki tuo poika... Illalla sitte miettii nukkumaan mennessä et miksei sitä voi vaan olla tyytyväinen siihen, kuinka hyvin kaikki on;)

Mulla on taas mennyt ihan toisinpäin olotilat. Joku koirista tulee napittamaan silmiin ja kömpii kainaloon, niin mulla tulee tippa silmään että kuinka rakas se karvakuono onkaan :laughing002 tosin ne kestä noita koirien hajuja, jumakauta että juoksuset nartut HAISEE, ne HAISEE niin hemmetin hirveelle että oksennan! Joka päivä pakko nuohota nurkat ja tuuletella täällä kun tuo juoksunen haju "vainoaa":laughing002 mulla tosin tuntuu muutkin "hajut" etovan tosi herkästi.

Takaisin