Mua ahdistaa mun kaveri, jota näin eilen pitkästä aikaa. Hän on siis myös raskaana ja viimeksi nähtiin ihan alkuraskaudesta, jolloin kaikki mitä tein ja söin oli väärin. Hän on siis juuri näitä ihmisiä, jotka välttää syömästä kaikkea, mitä jossain vähänkin kielletään (ei niin, etteikö niin saisi tehdä, mutta ei se tee kenestäkään huonompaa äitiä tai ihmistä, jos ei noin kirjaimellisesti noudata kaikkea ohjeistusta).
No tälläkin kertaa sain kuulla olevani huono äiti jo nyt mm., koska olen ostanut vaatteita kirpparilta, vaunut ovat mustat (liian synkät vauvalle!!!), turvakaukalo on käytetty (samantien voisin pitää vauvan autossa sylissä), aion ainakin kokeilla kestovaippoja ( tuhlaan lapseni ja minun yhteistä aikaa vaippojen pesuun), maalasin työkaverilta saaman pinnasängyn itse ( vauva varmasti saa maalista vaikka mitä myrkkyjä) ja hoitotason ajattelin pitää pesukoneen päällä enkä ostaa erillistä hoitopöytää ( pesukoneen päältä vauva putoaa varmasti eikä se ole kuulemma yhtään hyväksi vauvan selälle).
Lisäksi sain kuulla, että vihkisormukseni näyttää tyhmältä, koska mulla ei ole sen rinnalla kihlasormusta ja että mun vatsasta ei todellakaan näe, että joulukuussa on laskettuaika (varmisteli moneen otteeseen, että oonko varma, ettei La oo oikeesti vaikka tammikuussa).
Jatkossa en kyllä kyseistä henkilöä aio nähdä, sen verran paha mieli tuli. Vaikka tiedän, ettei noissa puheissa oo mitään perää, silti oon nyt tuntenut itseni huonoksi ja miettinyt yön, että pitäisikö jotain sittenkin tehdä toisin. Vauvaa en edes uskaltaisi häntä pyytää katsomaan, sillä varmasti tulisi ilmoitus lastensuojeluun, kun oon niin huono äiti enkä hoida lastani kunnolla.
Harmi vaan, että siinä meni ainoa kaverini, joka mulla on ollut. Toisaalta mieluummin kärsin yksinäisyydestä kuin tuollaisista puheista