----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla jotenkin iski kriisi, kun täytin 44v. Täällä tsemppaillaan toisiamme viimeiseen munaan ja räsöistä kohduista huolimatta.

Kukas seuraavana testailee?
Nimenomaan. Aina on toivoa kun menkat vaan pyörii ja vielä sennii jälkeen peukut pystyssä. Ja filosofoin tuossa niinkin että pitäähän ihmisellä harrastus olla.. jotkut juoksee ja jotkut opiskelee. Minä kartoitan kiertoa ja tikutan millon mitäkin :hilarious:

@Vastavirran akka mulla on menny sun historia osittain ohi, sulla tais olla kuitenkin plussiakin tässä jossain vaiheessa :Heartred? Jokainen semmoinen antaa aina toivoa tällaiselle meikäläiselle ruppanalle

Voi ei.....ääk, mitä?:banghead:
Sanottiin tänään, että pitävät kehityskeskustelun perjantaina...

Ööö..siis mitä? Kysyin samantien, että mihin pitää varautua....ei vastausta!
Karvat nousee pystyyn..enteileekö tää mitä?

Tottakai töitä on tekemättä, kun niitä on niin paljon ja toimenkuva hajallaan, sairasteleva taapero jne...Eikä taidotkaan riitä kaikkeen.

Tähän mennessä kehityskeskusteluun on tullut kyllä ihan kutsu ja valmistautumisohje.

Kuullostaa...omituiselta, eikö?:angelic:
Enteileekö kenkää:hungover:?
Eipä jää ketään työntekijää jäljelle, kun muut jo lähtivät, eikä puljussa pysy uudetkaan. Mutta syyhän on aina jonkun ja meillä se ei koskaan ole ollut johdon.

Dpo5

Kehari on Kehari. Niillä paniikkinappula ja painavat. Haluavat ehkä ottaa jotain sulta pois ja antaa uutta tilalle? Ei se ole yt keskustelu. Jotain jännää tiedossa? Koulutusta?

Nimenomaan. Aina on toivoa kun menkat vaan pyörii ja vielä sennii jälkeen peukut pystyssä. Ja filosofoin tuossa niinkin että pitäähän ihmisellä harrastus olla.. jotkut juoksee ja jotkut opiskelee. Minä kartoitan kiertoa ja tikutan millon mitäkin :hilarious:

@Vastavirran akka mulla on menny sun historia osittain ohi, sulla tais olla kuitenkin plussiakin tässä jossain vaiheessa :Heartred? Jokainen semmoinen antaa aina toivoa tällaiselle meikäläiselle ruppanalle
Joo on tärppejä ollut lähivuosina, viimeeksi huhtikuussa tuli plussa, mutta kesken meni. Antoi se pientä toivoa todellakin, että ehkäpä voisi pikkiriikkinen mahdollisuus olla vielä jäljellä. Meillä on hyvät harrastukset.

Kukas seuraavana testailee?

Tsemppiä Vastavirran akka :)

Mä haluaisin todeta tulevana perjantalna "ns. omituisessa keshityskeskustelussa", että olen raskaana ja jos irtisanomislappua esitetään, niin eihän raskaana olevaa saa irtisanoa (??)

Plussaa kaikille ja tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin!:cheers :cheers :cheers

Ja kyllä raskaana olevan saa irtisanoa, mutta työnantaja ei saa tehdä sitä raskauden takia, vaan irtisanomiselle täytyy olla oikea syy. Määräaikaisia soppareita eivät kaikki raskaana oleville uusi, mikä on väärin. Silti niin tapahtuu. Eikö Tähti sulla ole vakkarisopimus?

Kehari on Kehari. Niillä paniikkinappula ja painavat. Haluavat ehkä ottaa jotain sulta pois ja antaa uutta tilalle? Ei se ole yt keskustelu. Jotain jännää tiedossa? Koulutusta?

Peppipupu :) Kiitos näkemyksestä. Tuo vaan käy mielessä, että mitä voivat otta pois ja vaihtaa, kun kuka muu ne sitten tekisi.... oiskin jännää positiivisessa mielessä!:smiley-ashamed004

Tässä valossa vaikea uskoa, kun uusi esimies ehti jo olla aika pahana, kun töitä oli tekemättä kesälomani jäljeltä. Vihoispäiissään pääpunasena mutisi jotain toimenkuvasta ja sanoi, että muutos tulee, kun hommat kusee:smiley-ashamed004

Ja kyllä raskaana olevan saa irtisanoa, mutta työnantaja ei saa tehdä sitä raskauden takia, vaan irtisanomiselle täytyy olla oikea syy. Määräaikaisia soppareita eivät kaikki raskaana oleville uusi, mikä on väärin. Silti niin tapahtuu. Eikö Tähti sulla ole vakkarisopimus?

On vakkari....tässä puljussa oltu kohta 5-vuotta, tosin äitiyslomalla välissä.

Last edited by a moderator:
Peppipupu :) koulutusta ei oo herunut vielä tähän mennessä, vaikka siitä työsuhteen aikana on keskusteltu....tuskin yhtäkkiä sitä tarjottaisiin...

Kusessahan noi pomot ja johto tuolla ovat, kun joukkoirtisanominen tapahtui ja ihan kaikki osaavat pitkäaikaiset alan konkarit lähtivät kilpailijalle. Syvällä suossa tarvotaan ja kustannukset juoksee..:binkybaby

DpIUI 5 - valkkaria:eek:
Ei tuu yleensä näin aikaisin, kun vasta loppukierrossa

Koska kehtaa testata?:eek:
Haluaisin plussan perjantaiksi:blob7

Nyt kaikki taikayrtit ja liemet, että alkio kiinnittyisi......ja tässä yrityskierrossa myös tarvitaan kyllä tilkkanen punkkua:whacky011

Last edited by a moderator:
Mä oon viime vuosina käynyt monta kertaa gynellä.
Kohtu on ollut normaali, mutta munasarjoista sanottu, että nukkuvat. Eli ymmärtäisin ettei oikein toimi.
Muuta lääkitystä ei ole ollut kuin terot ja ne vaihdettiin lopussa primoluttiin.
Mutta kyllä jotain toimintaa on ollut kun olen raskautunut. Eli joskus näyttää huonolta mutta luonto yllättää :-)

Peppipupu :) Jos näin käy, niin se tulee ylemmältä taholta (ulkomailta), ei tästä omasta konttorista...

Ois vaan hurjan vaikea uskoa, että isolla pomojen pomolla ois yhtäkkiä mulle jotain asiaa, kun ei olla muutoinkaan juuri missään tekemisissä/yhteyksissä.

Varaudun perjantain osalta siis pahimpaan...varsinkin, ellei "kehityskeskusteluun" todellakaan tule palaverikutsua:finger002

Peppipupu :) Jos näin käy, niin se tulee ylemmältä taholta (ulkomailta), ei tästä omasta konttorista...

Ois vaan hurjan vaikea uskoa, että isolla pomojen pomolla ois yhtäkkiä mulle jotain asiaa, kun ei olla muutoinkaan juuri missään tekemisissä/yhteyksissä.

Varaudun perjantain osalta siis pahimpaan...varsinkin, ellei "kehityskeskusteluun" todellakaan tule palaverikutsua:finger002
Onpa sinulla nagatiivinen mielikuva Kehityskeskustelusta. Eikö se voi tarkoittaa sitäkin, että pääset keskustelemaan siitä, että sinulla on liikaa töitä ja tarvitset apua ja toimenkuvaa pitäisi selkiyttää. Meillä kehityskeskustelussa kartoitetaan myös koulutustarpeita, mikä ei silti tarkoita, että olisi osaamaton, vaan jokaisella on mahdollisuus kehittyä työssään.

Mä olen pitäny kehityskeskusteluja monta kertaa ja ollu monesti! Meidän alalla pidetään kerran tai kaksi vuoteen :happy: ihan normaalia! Ei ne liity mihinkään irtisanomisiin suoraan

Mä oon viime vuosina käynyt monta kertaa gynellä.
Kohtu on ollut normaali, mutta munasarjoista sanottu, että nukkuvat. Eli ymmärtäisin ettei oikein toimi.
Muuta lääkitystä ei ole ollut kuin terot ja ne vaihdettiin lopussa primoluttiin.
Mutta kyllä jotain toimintaa on ollut kun olen raskautunut. Eli joskus näyttää huonolta mutta luonto yllättää :)
Sanoppa! Sama juttu. Ja silti sieltä on ponnistanu joskus joku. Lääkärikin on sanonu että näitä ei aina lääketieteelläkään selitetä. Teoriassa olisin ollu jo vuosikymmenen hedelmätön :sorry: mut ny mua ahistaa se että kohtu näyttää myös surkuhupaisalle

Onpa sinulla nagatiivinen mielikuva Kehityskeskustelusta. Eikö se voi tarkoittaa sitäkin, että pääset keskustelemaan siitä, että sinulla on liikaa töitä ja tarvitset apua ja toimenkuvaa pitäisi selkiyttää. Meillä kehityskeskustelussa kartoitetaan myös koulutustarpeita, mikä ei silti tarkoita, että olisi osaamaton, vaan jokaisella on mahdollisuus kehittyä työssään.

Yölento :) No tämä tuli mieleen, koska käytiin vaan sanomassa....meillä kaikki tärkeät kutsut tulee kirjallisesti....oon varpaillani siitä, että mistä tässä on kyse....:chicken:

Niin totta, että on tapauksia ettei ole toivoa annettu. Silti niitä ihmeitä tapahtuu. Nyt vaan toivomaan ihmeiden ihmeitä. Silti se ihmeiden odottelu ei ole kivaa faktat tietäen. Miten naisessa, no ainakin minussa on selvästi joku suunnitteluvirhe. Kun ei ole mahdollisuuksia kropalla, niin mieli pitäis olla samaa mieltä. Mutkuneioo.

Yölento :) No tämä tuli mieleen, koska käytiin vaan sanomassa....meillä kaikki tärkeät kutsut tulee kirjallisesti....oon varpaillani siitä, että mistä tässä on kyse....:chicken:
No ajattele positiivisesti. Asiat saattaa parantua ja jos (en usko) irtisanominen koittaa, niin sehän on ratkaisu huonoon tilanteeseen sekin. Sinuna miettisin jo valmiiksi asioita, joita tahdot tuoda esille.

Minä olen kerran ollut sellaisessa kehityskeskustelussa, että keskustelun lopuksi ilmoitettiin uusitaanko työsopimusta vai ei -- ei uusittu. Olin tosin ollut siellä jo 4,5 vuotta ketjutetuilla määräaikaisilla soppareilla, joten olisin voinut haastaa putiikin oikeuteen ja varmasti olisin voittanutkin, mutta totesin, että menen mieluummin jonnekin muualle töihin. Puoli vuotta myöhemmin koko osasto myytiin kilpailijalle, joten siksi väkeä vähennettiin tuossa kohtaa.

Mutta tosiaan, kyllä se kehityskeskustelu voi tuollainenkin olla, että keskustelun päätteeksi ilmoitetaan töiden loppuvan.

Jos raskaudesta ilmoittaa, se kannattaa tehdä sähköpostitse, jotta on mustaa valkoisella siitä, milloin ilmoitus on tehty. Muuten kiero pulju voi yrittää väittää, ettet ole kertonut raskaudesta ennen irtisanomista.

No ajattele positiivisesti. Asiat saattaa parantua ja jos (en usko) irtisanominen koittaa, niin sehän on ratkaisu huonoon tilanteeseen sekin. Sinuna miettisin jo valmiiksi asioita, joita tahdot tuoda esille.

Kiitos taas ajatuksista Yölento:Heartred

Nyt heti rupesi ajatukset rullaan, että mistä pitää keskustella - mistä asioista ei anna periksi ja mitä siis haluan. Viimevuoden kehityskeskustelu kun jäi ilmaan, eikä uusia ole pidetty, koska väki kaikkosi.

Töissä päivällä kun iski heti paniikki ja epävarmuus. Kaikki työt jäi sen jälkeen tekemättä, koska tuli ajatus, että tää on tässä ja perjantaina annetaan käteen lappu.

Ehkä niin ei sit olekaan tapahtumassa, joten alan valmistautua perjantaihin jotenkin "odottavassa" mielessä:laughing002

Takaisin