----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen kerran ollut sellaisessa kehityskeskustelussa, että keskustelun lopuksi ilmoitettiin uusitaanko työsopimusta vai ei -- ei uusittu. Olin tosin ollut siellä jo 4,5 vuotta ketjutetuilla määräaikaisilla soppareilla, joten olisin voinut haastaa putiikin oikeuteen ja varmasti olisin voittanutkin, mutta totesin, että menen mieluummin jonnekin muualle töihin. Puoli vuotta myöhemmin koko osasto myytiin kilpailijalle, joten siksi väkeä vähennettiin tuossa kohtaa.

Mutta tosiaan, kyllä se kehityskeskustelu voi tuollainenkin olla, että keskustelun päätteeksi ilmoitetaan töiden loppuvan.

Jos raskaudesta ilmoittaa, se kannattaa tehdä sähköpostitse, jotta on mustaa valkoisella siitä, milloin ilmoitus on tehty. Muuten kiero pulju voi yrittää väittää, ettet ole kertonut raskaudesta ennen irtisanomista.

Suski75 :) ....alkoi kauhistuttaan, että jos nyt siellä jollain onkin ketunhäntä kainalossa... :scratch

Se että perjantaina on vasta dpo9....näkyykö varmaksi missään, mikäli on raskaana.. Jos näkyy, niin raskaudesta kerron varmasti (JOS) palaverissa onkin uhkaava tilanne(??)

Mutta tosiaan ois äärettömän suuri ihme, että nyt sit yllättäin ois raskaana, mutta tää on kyllä mun viimeinen oljenkorsi, mikäli töissä käy huonosti...

Last edited by a moderator:
Niin totta, että on tapauksia ettei ole toivoa annettu. Silti niitä ihmeitä tapahtuu. Nyt vaan toivomaan ihmeiden ihmeitä. Silti se ihmeiden odottelu ei ole kivaa faktat tietäen. Miten naisessa, no ainakin minussa on selvästi joku suunnitteluvirhe. Kun ei ole mahdollisuuksia kropalla, niin mieli pitäis olla samaa mieltä. Mutkuneioo.
Eipä oo ei. Kroppa saattaa sanoa sopimuksen irti mutta mieli ei. Mä luulen että pissin tikkuihin vielä ilman kohtua ja pää kainalossakin :hilarious: kele kun on semmonen tuo mieli että mitä hankalampi asia sitä kovemmin sitä yrittää puskea vaikka saranapuolelta sisälle :laughing001

Suski75 :) ....alkoi kauhistuttaan, että jos nyt siellä jollain onkin ketunhäntä kainalossa... :scratch

Se että perjantaina on vasta dpo9....näkyykö varmaksi missään, mikäli on raskaana.. Jos näkyy, niin raskaudesta kerron varmasti (JOS) palaverissa onkin uhkaava tilanne(??)

Mutta tosiaan ois äärettömän suuri ihme, että nyt sit yllättäin ois raskaana, mutta tää on kyllä mun viimeinen oljenkorsi, mikäli töissä käy huonosti...
Sori. Mä en ihan hiffaa mitä mä saavuttaisin jos pamauttaisin irtisanomistilanteessa olevani paksuna :scratch ei toki oo kokemusta niin en silleen ymmärrä. Mun ystävä irtisanottiin (kun oli raskaana) tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Tapaus oli aika räikeä ja siitä nostettiin kannekin. Mutta hävisi keissin valtettavasti. Firmalla oli osoittaa että heillä oli YT menossa jokatapauksessa ja peruste irtisanomiselle oli muu kuin raskaus :dontknow

Joo ei raskaus auta noissa tuotannollisissa jne jutuissa. Raskaus tai perhevapaat eivät ole niissä syynä.

Kohduttomana sitten vissiin tikutellaan kohdunulkoisia, vaikka niinku vatsaontelossa olevia raskauksia. Koska voihan niistäkin ihmeitä kasvaa, eikös juu. No siinä vaiheessa lupaan itse kävellä lataamoon. Ontääjasavotta. Sitkeitä ollaan me kypsät.

Sori. Mä en ihan hiffaa mitä mä saavuttaisin jos pamauttaisin irtisanomistilanteessa olevani paksuna :scratch ei toki oo kokemusta niin en silleen ymmärrä. Mun ystävä irtisanottiin (kun oli raskaana) tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Tapaus oli aika räikeä ja siitä nostettiin kannekin. Mutta hävisi keissin valtettavasti. Firmalla oli osoittaa että heillä oli YT menossa jokatapauksessa ja peruste irtisanomiselle oli muu kuin raskaus :dontknow

Sharmander :) Meillä ei ole YT, niin ajattelin vaan... tuskin raskaudella voi pelastaa nahkaansa, mutta ehkä.jarrutella?

Tosiasia on niin, että puljussa on paha tilanne. Tilanne tuli vasta 8kk sitten, sitä aiemmin menl superloistavasti tuloksen puolesta! Mutta koska tuli henkilöstöön vakavia riitoja, niin tärkeä osa henkilöstöä lähti joukolla yhtaikaa ulos.

Olen katsellut tätä menoa sivusta, koska en ole samalla "osastolla". Mutta mistäpä tuota koskaan tietää, kun potkut voi saada ihan ilman syytä ja muutoinkin:angelic:
Nyt osastoja ei enää ole, koska väkeäkään ei ole, joka nämä työt tekisi.

En koe olevani samassa maailmassa, missä Tähti. Minulle työ ei ole elämän ja kuoleman asia. Suomessa kuitenkin on suhteellisen hyvä työttömyysturva eikä nyt ole mikään erityisen huono tilanne työmarkkinoilla niin kuin oli esimerkiksi silloin, kun valmistuin ammattiin ja siitäkin selvittiin. Raskaus ei varsinaisesti ole valttikortti, jos on hankala tilanne töissä ja täällä 40+ osastolla kuitenkin keskenmenot ovat valitettavan yleisiä varhaisilla viikoilla.

Tsemppiä perjantain keskusteluun ja voisi olla pelkästään hyväksi, jos pääsisit pois tuollaisesta huonosti organisoidusta työyhteisöstä, joka ei suhtaudu kannustavasti lapsiperheisiin.

Tsemppiä perjantain keskusteluun ja voisi olla pelkästään hyväksi, jos pääsisit pois tuollaisesta huonosti organisoidusta työyhteisöstä, joka ei suhtaudu kannustavasti lapsiperheisiin.

Yölento :) Kiitos, en nyt ennen keskustelua lähde antamaam periksi.

Mutta siitä samaa mieltä, että huonosti on organosoitu:argue.....ilmeisesti omistajalla on tähän varaa, koska on niin rikas. Tai sitten kukaan ei osaa organisoida näin vaativia tehtäviä.

Muilla työkavereilla ei ole lapsiperheitä, sillä oon enää ainoa, jolla on lapsi(a). Syntyvyys on heikossa, kuten uutisista kuultu. Ja taloustilannekin menossa alaspäin kuulemma...

Muilla työkavereilla ei ole lapsiperheitä, sillä oon enää ainoa, jolla on lapsi(a). Syntyvyys on heikossa, kuten uutisista kuultu. Ja taloustilannekin menossa alaspäin kuulemma...
Oho.. okei :eek: jotenki vaikee uskoa :confused::eek:

Mut joo! @Yölento olen vähän samanlainen. Olen ollu isompien lasten kans 7v pois työelämästä sekä hoito yms vapailla että muuttojen takia. Ja nyt uudella pätkällä. En oo ollu koskaan uraihminen vaikka esimiesasemassa olenkin :shy: Töitä vastaan mulla ei oo mitään, päin vastoin, ja duunipaikat yhtä lukuunottamatta olleet ihania. Joka paikassa toki omat kitkansa ja kurjuutensa mutta mikäpä olis täydellinen. Akkavaltaisella etenkin kaikkee kitkaa ja kuppikuntaa mahtuu kuvioon. Mä en enää niistä jaksa ressata niinku nuorempana. Ja ainahan näihin lapsihommiin suhtaudutaan nihkeästi jossain määrin. Lapsettomat tai aikuisten lasten vanhemmat kokee monesti ärsytystä kun lapsien takia ollaan pois tai anotaan lomia. Äkkiä se unohtuu et jokainen ollu joskus samassa tilanteessa, vaikkakin aikoinaan nää etuudet ei oo tokikaan ollu tällaisia. Mut sehän on heidän oma häpeänsä jos niistä nihkeilevät.

Kuka kertoo edes pomolleen, ellei pomo ole paras ystävä kuten mun normiduunissani oli, että on raskaana jos sai tikkuun kaks viivaa samana päivänä? Kerroin mun lähiesimiehelle, joka on edelleen mun parhaimpia ystäviä että tulin raskaaksi mut oikealle pomolleni kerroin 2kk päästä vasta. En olisi edes oikealle pomolleni halunnu selitellä jos kyseessä ois ollu tuulimuna etc koska sit ois pahimmissa tapauksessa alkanu joku kyyläys et koska oon uudelleen raskaana ja vieläkö yritetään jne.

Entinen pomo sanoi joskus tiimipalaverissa että hän ei aio palkata enää yhtään naista joka suunnittelee lähtevänsä sairaanhoitajakouluun tai on hedelmällisessä iässä (osittain tää oli vitsi mut paska sellainen) kun samana päivänä 4 lähäriä ilmoitti päässeensä kouluun ja jäävänsä opintovapaalle.

Mut miks Tähti epäilet ekana saavaa kenkää? Miks ylipäänsä olla työssä jossa on noin saatanan vaikeaa ja itket täällä sitä ja nyt jos edes epäilet saavat kenkää niin eikös se oo lottovoitto? Pääset liiton rahoille, stressittömän ympäristöön ja voit rauhassa yrittää lasta ja etsiä uutta paikkaa.

Serkun mies otti yt neuvotteluissa vapaaehtoisesti irtisanomispaketin ja päätti vihdoin väitellä tohtoriksi kun sai vielä apurahan. On sika onnellinen. Kaveri on lomautettuna nyt puoli vuotta kun hänen työpaikka meni täysremonttiin (hotelli) ja on äärimmäisen onnellinen kun pääsi oravanpyörästä puoleks vuodeksi kotiin lasten kans ja siitä saa jopa rahaa!

Miks se pitää nähä negatiivisena kun oot itse valittanut kuin paskaa töissä on? Ja mikäli sun viestit oon tulkinnut oikein, oot hyvä ja reilu työntekijä, teet kaiken mitä pyydetään ja ylityöt päälle, et valita pomollesi ja et sano koskaan ei ja eräässä viestissä sanoit et palkka on hyvä mutta sitä ei nosteta. Ei kai ne susta irti päästä. Ekana lähtee ne jotka kapinoi ja haluaa lisää liksaa ;)

Erästä presidenttiä epäsuorasti lainaten: jos ei tiedä mitä tuleman pitää, niin kannattaa olettaa kaiken menevän hyvin.

Asiasta uppopalloon. Kun ollaan tällaisia eilisenteeren kanoja niin mites teidän ukot!? Onks ne a) innokkaita tähän b) innokkaita ylipäätään peiton alla?

Oho.. okei :eek: jotenki vaikee uskoa :confused::eek:

Mut joo! @Yölento olen vähän samanlainen. Olen ollu isompien lasten kans 7v pois työelämästä sekä hoito yms vapailla että muuttojen takia. Ja nyt uudella pätkällä. En oo ollu koskaan uraihminen vaikka esimiesasemassa olenkin :shy: Töitä vastaan mulla ei oo mitään, päin vastoin, ja duunipaikat yhtä lukuunottamatta olleet ihania. Joka paikassa toki omat kitkansa ja kurjuutensa mutta mikäpä olis täydellinen. Akkavaltaisella etenkin kaikkee kitkaa ja kuppikuntaa mahtuu kuvioon. Mä en enää niistä jaksa ressata niinku nuorempana. Ja ainahan näihin lapsihommiin suhtaudutaan nihkeästi jossain määrin. Lapsettomat tai aikuisten lasten vanhemmat kokee monesti ärsytystä kun lapsien takia ollaan pois tai anotaan lomia. Äkkiä se unohtuu et jokainen ollu joskus samassa tilanteessa, vaikkakin aikoinaan nää etuudet ei oo tokikaan ollu tällaisia. Mut sehän on heidän oma häpeänsä jos niistä nihkeilevät.
Meillä suhtaudutaan lapsen vuoksi poissaoloihin myönteisesti. Ymmärretään, että työntekijä on parhaimmillaan, kun oma kotielämäkin on tasapainossa. Oma esimies oli jäänyt jo lomalle, kun piti viimeisessä raskaudessa tehdä virallinen ilmoitus raskaudesta, niin soitin ylimmälle esimiehelle, jota en erityisen hyvin tunne. Hän kannusti, että jos vain yhtään tuntuu siltä, niin pitää jäädä sairaslomalle ennen äitiyslomaa. Nyt kun palasin töihin, niin saan tehdä puolikasta työaikaa, puolikkaalla työmäärällä.

Asiasta uppopalloon. Kun ollaan tällaisia eilisenteeren kanoja niin mites teidän ukot!? Onks ne a) innokkaita tähän b) innokkaita ylipäätään peiton alla?

Sharmander :) Vauvakuumeinen ukko....kyllä! :laughing002

Mites sinulla?

Periaatteessa innokas, mutta kokee että pitäis tosi nopeasti tapahtua kun pelkää että kohta ollaan ihan liian vanhoja. Hän haluaisi takarajan yrittämiselle. Tosin sitten virnisteli vaan, kun sanoin etten aio mitään hormonaalista ehkäisyä ruveta käyttämään, vaikka sovittaiskin joku raja joka sitten ylittyis. Haluaa hänkin toisen.
Seksin suhteen on ollut useampi kuukausi jo hyyyyvin hiljaista, kun tuo on tehnyt töitä niin hirveesti. Näillä näkymin marraskuussa kiireet loppuu, joten sitten ehkä jaksaisi vaimoa vähän useamminkin panna laughing7
Nyt jännätään sitä, ehtiikö hän työreissulta takaisin siiheksi kun seuraava muninta käynnistyy, vai jääkö tämä kierto välistä.

Mut miks Tähti epäilet ekana saavaa kenkää? Miks ylipäänsä olla työssä jossa on noin saatanan vaikeaa ja itket täällä sitä ja nyt jos edes epäilet saavat kenkää niin eikös se oo lottovoitto? Pääset liiton rahoille, stressittömän ympäristöön ja voit rauhassa yrittää lasta ja etsiä uutta paikkaa.

Serkun mies otti yt neuvotteluissa vapaaehtoisesti irtisanomispaketin ja päätti vihdoin väitellä tohtoriksi kun sai vielä apurahan. On sika onnellinen. Kaveri on lomautettuna nyt puoli vuotta kun hänen työpaikka meni täysremonttiin (hotelli) ja on äärimmäisen onnellinen kun pääsi oravanpyörästä puoleks vuodeksi kotiin lasten kans ja siitä saa jopa rahaa!

Miks se pitää nähä negatiivisena kun oot itse valittanut kuin paskaa töissä on? Ja mikäli sun viestit oon tulkinnut oikein, oot hyvä ja reilu työntekijä, teet kaiken mitä pyydetään ja ylityöt päälle, et valita pomollesi ja et sano koskaan ei ja eräässä viestissä sanoit et palkka on hyvä mutta sitä ei nosteta. Ei kai ne susta irti päästä. Ekana lähtee ne jotka kapinoi ja haluaa lisää liksaa :wink

Erästä presidenttiä epäsuorasti lainaten: jos ei tiedä mitä tuleman pitää, niin kannattaa olettaa kaiken menevän hyvin.

Twisted :) En varsinaisesti epäile...sitä vaan on aika vaikea luottaa johtoon, kun työkavereita on tässä lähtenyt ympäriltä oma-aloitteisesti puolet ja pari on saanut lähtöpassit samassa rytäkässä...

Meidän toimipisteessä ei ole kuin kourallinen väkeä jäljellä. Ei ole enää ketään, joka kapinoisi ja ne, jotka meillä kapinoivat lähtivät itse kilpailijalle.

Ei töissä ole paskaa, vaan liikaa töitä, vaikeita töitä ja työnkuva epäselvä, sekä tietty nämä viimeajan muutokset. Omistaja vaatii rahaa ja varsinkin tuottoa - profit - profit - profit. Muutoin työ on mielekästä.

Nooo mies on tääl se realisti. Sanoo et ollaaan jo ”tän ikäisiä” niin kuuluis jo asettua tän asian suhteen. Lisäks, vaikka mulla on nuorekas urheilullinen äijä, oon huomannu et kyl se puhe keski-iästä pitää tavallaan paikkansa. Mä olisin aktiivisempi osapuoli mut miehen haluja ja jaksamista heiluttaa herkemlin työpaineet, väsymys jne.

Mun mies on 40v. ja intoa piisaa. Kyllä itsekin oon suht aktiivinen. Nyt raskaana ei ihan jaksa kun muuten. Mutta olen ajatellut, että kyllä sitä tämän jälkeen ehtii.
Mulla on jokaisen raskauden jälkeen himot olleet kovat. Tuskaa tehnyt odotella se jälki vuodon loppuminen. No nyt ei onnesta tartte ehkäisyä enää ikinä miettiä. Se kyllä helpottaa.

Mun mies on 40v. ja intoa piisaa. Kyllä itsekin oon suht aktiivinen. Nyt raskaana ei ihan jaksa kun muuten. Mutta olen ajatellut, että kyllä sitä tämän jälkeen ehtii.
Mulla on jokaisen raskauden jälkeen himot olleet kovat. Tuskaa tehnyt odotella se jälki vuodon loppuminen. No nyt ei onnesta tartte ehkäisyä enää ikinä miettiä. Se kyllä helpottaa.
Tämä! Niiiin totta!!

https://www.vauva.fi/blogit/jalkela...lkeinen-masennus-imettavien-vaihdevuosioireet

No niin, tästä taas pontta vaihdevuosioireisille imettäville yrittäjille:shy:..
Ei oo helppo yhdistelmä imetys ja yritys, nuoremmillekaan (yleensä)!
Niinpä niin. Mulle sanoi kesällä gyne, kun kävin sen pitkittyneen kierron takia, että limakalvoista näkee että imetään vielä ihan reippaasti. Oli kuulemma sellaiset kuivakkaan punakan atrofiset.
Nyt alan kyllä olla jo ihan kypsä koko touhuun. Enää iltapäiväimetys tuntuu molemmista mukavalta ja tärkeältä, muutoin mun jo tekis mieli lopettaa kokonaan. Inhottavaa on kuitenkin kieltää lapselta jotain sellaista minkä hän kokee tärkeäksi ja lohduttavaksi. Mut pakko se on vaan nyt karaista itsensä ja kieltäytyä. Onneksi tuo Nasu jo vähän puhuu ja ymmärtää vielä enemmän, joten ei jäädä ihan tyhjän päälle tissin kaipuussa. Pystytään sitä mielipahaa sitten jotenkin sanoittamaankin, ehkä.

Takaisin