----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ukko on hyvin innokas. Luulen, että kuitenkin innokkaampi itse ”tekemisestä”, tosin on iloinen jos tulostakin tulisi. Olen joskus puhunut kanssaan, että mikä ehkäisy hommataan yrityksen jälkeen, niin ei olla sopimukseen päästy. Kumpikaan ei halua mielellään steriä itselleen, että kait me sitten jatketaan näin hamaan tappiin. Ukolla kiireinen aikataulu reissutyön takia, joten on hyvin tottunut nopeisiin viesteihin, että nyt hommiin koskas kotiudut. Ei hällä onneksi ole tullut suorituspaineitakaan tästä vuosikymmenien yrityksestä. Hattua nostan vanhalle ukolle. Parhaansa painaa.

Meillä suhtaudutaan lapsen vuoksi poissaoloihin myönteisesti. Ymmärretään, että työntekijä on parhaimmillaan, kun oma kotielämäkin on tasapainossa. Oma esimies oli jäänyt jo lomalle, kun piti viimeisessä raskaudessa tehdä virallinen ilmoitus raskaudesta, niin soitin ylimmälle esimiehelle, jota en erityisen hyvin tunne. Hän kannusti, että jos vain yhtään tuntuu siltä, niin pitää jäädä sairaslomalle ennen äitiyslomaa. Nyt kun palasin töihin, niin saan tehdä puolikasta työaikaa, puolikkaalla työmäärällä.

Yölento :) Meillä saa olla kotona lapsen sairastuessa 4- palkallista työpäivää, kunnes lapsi täyttäö 10-vuotta.

Meillä saadaan myös palkkaa äitiyslomalla, joka on ihan erityinen etu odottavalle äidille. Tämä tapa ei ole käytössä yleisesti yrityksissä Suomessa, mutta koska ovat lapsiystävällinen yritys, niin toinivat näin :) Lisäksi jokainen synnyttänyt äiti saa kukat kotiin ja vauva onnittelut:Heartred

Asiasta uppopalloon. Kun ollaan tällaisia eilisenteeren kanoja niin mites teidän ukot!? Onks ne a) innokkaita tähän b) innokkaita ylipäätään peiton alla?
No mun mies ei jaksa edes joka toinen päivä harrastella. Hän on hitaasti palautuvaa tyyppiä ja aiemmin olen pamahtanut paksuksi
aika nopeasti ja koska meillä on kaksi tyttöä kolmesta lapsesta, on tuo viiden päivän välein tahti riittänyt hyvin, jotta tyttösiittiöitä on päässyt perille. En oo jaksanut enää valittaa tahdista, kun itsekin olen aika väsynyt välillä, joten oviksen aikaan koitetaan harrastella pari kertaa ja muutoin sitten yleensä viiden päivän välein. Kovasti toki raskautua haluan, mutta kiireisimpinä aikoina mennään tulee, jos on tullakseen -meiningillä.

Onhan meillä jo kolme huippua muksua ja hyvä liitto, jos ei enää onnistuta tässä hommassa. Niin ja kaksi ihanaa kisua <3

Yölento :) Meillä saa olla kotona lapsen sairastuessa 4- palkallista työpäivää, kunnes lapsi täyttäö 10-vuotta.

Meillä saadaan myös palkkaa äitiyslomalla, joka on ihan erityinen etu odottavalle äidille. Tämä tapa ei ole käytössä yleisesti yrityksissä Suomessa, mutta koska ovat lapsiystävällinen yritys, niin toinivat näin :) Lisäksi jokainen synnyttänyt äiti saa kukat kotiin ja vauva onnittelut:Heartred
Jos ala kuuluu työehtosopimuksen piiriin ja työsuhde on vakituinen ja kestänyt riittävän pitkään ennen äitiyslomaa , niin Suomessa on todella tavallista, että äitiysloman ajalta saa palkkaa, sillä kela maksaa silloin työnantajalle sen päivärahan, joka muissa tilanteissa maksetaan äidille.

Myös tilapäinen hoitovapaa lapsen sairastaessa on työehtosopimuksessa sovittu asia.

En ihan näillä kriteereillä vielä luonnehtisi työpaikkaa lapsiystävälliseksi.

Kehari on Kehari. Niillä paniikkinappula ja painavat. Haluavat ehkä ottaa jotain sulta pois ja antaa uutta tilalle? Ei se ole yt keskustelu. Jotain jännää tiedossa? Koulutusta?

Peppipupu :) Sanasi jäivät pyörimään mieleen, sillä tänään esimiehen käytös oli tosi kohteliasta, joten jäinkin miettimään, että mistä tässä voikaan olla kyse...(??)
Muutkin työkaverit olivat jopa epätavallisen kohteliaita....

Jotain jännää sittenkin tiedossa (??):happy::eek:
Iso johtaja on tulossa myös Suomeen ja heti kehityskeskustelun jälkren seuraavana päivänä....ettei tää vaan liittyisi häneen siltikin:happy: (??)

Työtä tuli tänäänkin lisää ja projekteja, jotka ulottuvat ensi keväälle.

Silti haluaisin olla raskaana perjantaiksi!:blob7

Jos ala kuuluu työehtosopimuksen piiriin ja työsuhde on vakituinen ja kestänyt riittävän pitkään ennen äitiyslomaa , niin Suomessa on todella tavallista, että äitiysloman ajalta saa palkkaa, sillä kela maksaa silloin työnantajalle sen päivärahan, joka muissa tilanteissa maksetaan äidille.

Myös tilapäinen hoitovapaa lapsen sairastaessa on työehtosopimuksessa sovittu asia.

En ihan näillä kriteereillä vielä luonnehtisi työpaikkaa lapsiystävälliseksi.

Yölento :) Puhun eri asiasta. Tavallisestihan äitiyslomalla palkanmaksu loppuu, kun jää kotiin äitiyslomalle. Silloin saa KELA:sta palkkaan sidottua äitiysrahaa, kunnes 9kk jälkeen putoaa kotihoidontuelle...eikö?

Meillä työnantaja on niin lapsiystävällinen, että maksaa vielä osittaista palkkaa 6kk ajan, kun jää äitiyslomalle kotiin. Eli ansiosidonnaisen kelan rahan päälle.

Käytäntö ei ole yleisesti käytössä Suomessa. Koin kyllä hyvinkin lapsiystävälliseksi, että sai ylimääräistä rahaa vauvantarvikkeiden jne...hankkimiseen :)

Onhan meillä jo kolme huippua muksua ja hyvä liitto, jos ei enää onnistuta tässä hommassa. Niin ja kaksi ihanaa kisua :Heartred
Veit jalat suustani :Heartred liitto on hyvä ja lapset terveitä. Ehkä jossain kohtaa hyväkin jos ei onnistu. En tiedä kävisikö aina yhtä hyvä tuuri mut vielä mennään, niinku @Vastavirran akka sanoi. Hamaan tappiin näin. Ei ehkäistä.
Ja joo, onneksi seksi on hyvää ja rakastavaa. Sikäli ei oo muutunu paineiseksi lapsen saamisen takia niinku ehkä nuorempana meinasi käydä.

Veit jalat suustani :Heartred liitto on hyvä ja lapset terveitä. Ehkä jossain kohtaa hyväkin jos ei onnistu. En tiedä kävisikö aina yhtä hyvä tuuri mut vielä mennään, niinku @Vastavirran akka sanoi. Hamaan tappiin näin. Ei ehkäistä.
Ja joo, onneksi seksi on hyvää ja rakastavaa. Sikäli ei oo muutunu paineiseksi lapsen saamisen takia niinku ehkä nuorempana meinasi käydä.

Sharmander :) Veit sanat suustani...koskaan ei ehkäistä, ei lopulta koskaan.

Meillä on keskittynyt rynkytykset siihen oviksen kieppeillle. Toki muulloinkin halutessaan voi puuhailla, mutta tuloksellinen toiminta on se mikä kannattaa näin vanhempana. Ja puhun vaan itsestäni. En usko, että meistä kumpikaan jaksaisi rynkytystä vaikka kahta viikkoa putkeen. Toista se oli nuorempana.

Meillä on sama paitsi 3kk ajalta. Mulla rahat tosin meni ihan elämiseen, ruokaan ja lainoihin vauvasälän sijaan :laughing001

Sharmander :) Oliko sulla jäänyt tarvikkeita talteen?

Mulla kun oli kyseessä esikoinen, niin ei ollut yhtään mitään vauvaan liittyvää edes olemassa....kaikki piti raapia kasaan....

Ja sitten olikin jännä kokemus, että mitä se vauva sitren oikeasti tarvisee, kun sellainen ulos pullahtaa:laughing002 Ainakin sänky osui kohdilleen ja vaunut! Vaatteet meni hutiin, koska tarvittiin IHAN pieniä asuja, koko 50+...johon en ollut käsittänyt varautua:laughing021

Sharmander :) Oliko sulla jäänyt tarvikkeita talteen?

Mulla kun oli kyseessä esikoinen, niin ei ollut yhtään mitään vauvaan liittyvää edes olemassa....kaikki piti raapia kasaan....

Ja sitten olikin jännä kokemus, että mitä se vauva sitren oikeasti tarvisee, kun sellainen ulos pullahtaa:laughing002 Ainakin sänky osui kohdilleen ja vaunut! Vaatteet meni hutiin, koska tarvittiin IHAN pieniä asuja, koko 50+...johon en ollut käsittänyt varautua:laughing021
Esikoiselle ostettiin vaunut ja otettiin äitiyspakkaus. Niillä mentiin. Ennenkuin kakkonen syntyi olin myyny vaunutkin pois kun esikoisen kans käytin ehkä 6-7kk. Mentiin kantoliinalla. Sit möinkin kaiken pois kun luulin ettei kolmosta koskaan tuu. Kolmosparka meni esikoisen pakkauksesta ja kakkosen ajalta säästetyillä muutamilla vaatteilla :hilarious: Eipä sitä kamalasti kamaa noille pienille tarvi. Vieressä on kaikki nukkuneetkin.
Ja joo. Ne pienet vaatteet on tosiaan ihan turhia. Mäkin sain lahjaks 50 senttisiä jotka kävi ehkä viikon :p
En oo ollu oikein koskaan näissä asioissa semmonen ”kuluttava” vaikka rahaa olis ollutkin. Olishan ne vaateet söpöjä jne mut en tiiä. Tuntui turhalle. Tuntuu et nyt lapsien ollessa isompia sitä rahaa palaa kymmenkertaisesti kun joka asiaan saa uusia kengät ja ulkovaatteet vähän joka välissä

Tuntuu et nyt lapsien ollessa isompia sitä rahaa palaa kymmenkertaisesti kun joka asiaan saa uusia kengät ja ulkovaatteet vähän joka välissä

Sharmander :) Meillä ei viielä kulu rahaa paljon, mutta lapsi on jo tarkka...kaikki farkut ei käy ja paidoissa pitää olla pelkkiä dinosauruksia:laughing002

Tulee liiankin muotitietoinen, mutta nykynuoriso onkin sitä:laughing002

Sharmander :) Meillä ei viielä kulu rahaa paljon, mutta lapsi on jo tarkka...kaikki farkut ei käy ja paidoissa pitää olla pelkkiä dinosauruksia:laughing002

Mulla oli yks päivä päällä sama me&i:n pusero kuin yhdellä 7lk tytöllä. Se oli hämmentävä hetki sille
tytölle, mulle taas ilon hetki, kun tajusin, etten pukeudukaan kuin kalkkis :hilarious:

Oi vauvasälä:facepalm:..ei tänne kiitos:p!
Mulla on pari luottoliinaa ja sitten jotain mahtavia tuttujen ompelemia nuttuja. Muuta sitten juuri tarvikaan. No toki jotain sinne nuttujen alle-ja kaiketi tammikuussa päällekin. Ihan sama mitä:grin. Ystävältä sain taas vaunutkin edellisten huoltoa vaativien tilalle(46v, meinas ettei hän enää, vaikka vähän mieli tekiskin,,)-saa siis olla joko tarraava sylivauva tai sitten viilipytty vaunussa nukkuja, molempiin olen valmis:grin. Meillä on kaikki vauvat aloittaneet 60-koosta, tuskin nytkään mennään sen pienemmillä. Lopetin kyllä nyt sokerit, ettei sitä 5 kiloista tarvisi ihan kasvattaa. Hyvä fiilis, sokerittomuuskin nostaa nyt kummasti energiatasoja!

Meillä on keskittynyt rynkytykset siihen oviksen kieppeillle. Toki muulloinkin halutessaan voi puuhailla, mutta tuloksellinen toiminta on se mikä kannattaa näin vanhempana. Ja puhun vaan itsestäni. En usko, että meistä kumpikaan jaksaisi rynkytystä vaikka kahta viikkoa putkeen. Toista se oli nuorempana.

Näin meilläkin:p, nyt voi kerätä voimia seuraavaan ovikseen ihan rauhassa:grin.. Toki mä toivon että vähän riehaantuis, mutta en valita. Pulla uunissa vetää nyt arvoasteikolla rynkyn ohi. Täällä mies ei koskaan oo innostunut raskausmuotojen hekumasta.:think005 Ehkä tämä 3kk vielä menee näin, voi sitten loppuelämän taas jumpata yhdessä.

Joo apua. Muotivaatteet varmasti maksaa. Mä olen panostanu lähinnä isompien ulkokamoihin, esikoinenkin kun fillaroi kouluun 3km suuntaansa, pitää olla kunnon ”coretexit”. Muuten tykkää urheiluvaatteista vaikka tyttö onkin. Mut joo, sit ne on aikuisten hinnoissa :hungover:

@lambi oi ihana, millaisia liinoja sulla on? Mulla on vanhan koulukunnan Indioita :grin

Oi me niin haluttais kans että olisit perjantaina raskaana! Nyt alkaa olla piinallisen lähellä taas! Mikä sulla on tunnelma asian suhteen?

Lambi :) Toiveikkaat:Heartred
Tuntuu siltä, että kohta ois aika olla raskaana. Tähdet ennustaa hyvää, mutta ne ei tosin lupaa mitään.
Odottavin mielin kohti perjantaita:cheers

Dpo6

Mä en ehdi perjantaiksi raskaaksi :hilarious: kp 22 tai jotain. Lopetin jo laskemisen. Ovista ei tosiaan ole ollut niinku ultranäkymä ennustikin.

Takaisin