----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hoitoalalla voi vaikuttaa työnsä määrään ja sen organisointiin. Täytyy vain tuoda asiansa esille jämäkästi.

Et ilmeisesti ole koskaan työskennellyt hoitoalalla. Kaikkea ohjaa säästöt ja suorituminen mahdollisimman vähällä. Omaan työhönsä pystyy vaikuttamaan tasan sen verran, että oletko kyseisellä alalla vai et.

Esimerkiksi tuossa tapauksessa, että 20. lapsi tulee taloon ja on siellä yksin, hälytyskellojen pitää alkaa soida jo siinä vaiheessa, kun 9. lapsi tulee päiväkotiin. Siinä hetkessä on se, kun pitää ilmoittaa esimiehelle ja /tai työkavereille, että nyt on laiton tilanne, täällä tarvitaan lisää henkilökuntaa..

Mistä sitä henkilökuntaa tulee? Sepä se ongelma juuri hoitoalalla on, ettei sijaisia ole/löydy tai niitä ei saa kustannussyistä palkata. Edes kaikkiin haettaviin paikkoihin ei löydy työntekijöitä ( minkä takia esim. hoitajamitoitus on hankalaa toteuttaa) koska ala on raskas, asioihin ei voi vaikuttaa ja työtä on enemmän kuin kukaan pystyy tekemään. Näistä hommista on moni jo lähtenyt ja muistaakseni 55% harkitsee alanvaihtoa. Kuten myös itse, joten siinä mielessä olet oikeassa et mitään ei ole pakko paitsi kuolla. Toivottavasti jollain on enemmän rahkeita hoitaa tämän maan lapset ja vanhukset. :sad001

Kiitos Tähti :Heartred Teilläkin kuulostaa kovin hektiseltä tuo työ, ja vaikka ala on itselleni vieras. Toivottavasti teillä tosiaan saataisiin asiat korjattua, ja teille ne kaksi viivaa sinne tikkuun.:Heartred

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Rahaa se on lopputilikin.

Kyllä vanha kansa tiesi nämäkin.

Vastavirran akka :) Hienosti sanottu, tällä samalla mentaliteetillä edennyt....nyt vaan tuntuu siltä, että muut töissä ovat hulluja, kun sanovat, että pitäis tehdä ja osata enemmän!:laughing021 Voihan tässä fudut kohta tulla, koska on liian laiska ja osaamaton.

Siellä töissä on varmasti järkky kasa tekemättömiä töitä työydällä ja varmaan ainakin tuhat käskyttävää sähköpostia luettavana, kun maanantai koittaa. Sekään ei riitä. Taapero kun oli kuumeessa ja olin neljä päivää kotona. Itsekin flunssan kourissa.

Last edited by a moderator:
Kiitos Tähti :Heartred Teilläkin kuulostaa kovin hektiseltä tuo työ, ja vaikka ala on itselleni vieras. Toivottavasti teillä tosiaan saataisiin asiat korjattua, ja teille ne kaksi viivaa sinne tikkuun.:Heartred

Kiitos Adele:Heartred Olet niin ihana.
Toivon, että testiin tulisi pian se kaksi viivaa ja saataisiin sisarus taaperolle. Lisäksi haluaisin uskoa firman omistajan kykyihin, että hän saisi järjestettyä töissä asiat kuntoon.

Haluaisin kyllä tietää sinusta Adiela enemmän?
Ainakin oot aivan huippu!:love7
Kerrohan ihmeessä itsestäsi jotain:cheers

Toivon Sinulle pikaista plussaa!:Heartred :Heartred :Heartred

Et ilmeisesti ole koskaan työskennellyt hoitoalalla. Kaikkea ohjaa säästöt ja suorituminen mahdollisimman vähällä. Omaan työhönsä pystyy vaikuttamaan tasan sen verran, että oletko kyseisellä alalla vai et.

Mistä sitä henkilökuntaa tulee? Sepä se ongelma juuri hoitoalalla on, ettei sijaisia ole/löydy tai niitä ei saa kustannussyistä palkata. Edes kaikkiin haettaviin paikkoihin ei löydy työntekijöitä ( minkä takia esim. hoitajamitoitus on hankalaa toteuttaa) koska ala on raskas, asioihin ei voi vaikuttaa ja työtä on enemmän kuin kukaan pystyy tekemään. Näistä hommista on moni jo lähtenyt ja muistaakseni 55% harkitsee alanvaihtoa. Kuten myös itse, joten siinä mielessä olet oikeassa et mitään ei ole pakko paitsi kuolla. Toivottavasti jollain on enemmän rahkeita hoitaa tämän maan lapset ja vanhukset. :sad001

Olen työskennellyt, olen kokenut loppuunpalamisen. Olen opetellut sanomaan Ei. Olen lopettanut kiireen.
Vain sillä keinolla voin jatkaa työtä.

Minulla on vain yksi pää, kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Ne kulkevat aina yhdessä. Voin tehdä yhden työtehtävän kerralla, teen niitä koko työpäivän ajan ensimmäisestä minuutista viimeiseen minuuttiin ja sen jälkeen lähden kotiin.

Yölento :) Liiassa kiireessä tapahtuu myös työtapaturmia. Aika monta on tullut sivusta nähtyä. Syyt ovat olleet työnantajan työaikataulutuksen, riittämättömän perehdyksyten ja kiireen.

Milloin on mennyt jalka poikki, milloin selkä, milloin sormet läpi leikkurista, tai kerran työteline kaatui niin, että siellä roikkunut mies putosi ja menetti henkensä heti. Onko kiire tämän arvoista? Ei ole.

Työturvallisuuden laiminlyönnit johtuvat usein liiasta kiireestä ja työnantajan ahneudesta.

Totta, vain kerran voi kuolla, mutta sormiaankaan ei saa takaisin, mikäli ne menettää.
Olet ymmärtänyt tämän sanonnan hyvin eri tavoin kuin minä. Minä ymmärrän sen niin, että jokainen valitsee itse, tekeekö sen, mitä pyydetään tai mitä odotetaan. Kiireessä tulee juuri noita tapaturmia ja muuta sähläystä. Aika ei lisäänny, vaikka kokee kiirettä. Jos yrittää tehdä nopeasti, tulee virheitä. Parempi tehdä rauhassa.

Olet ymmärtänyt tämän sanonnan hyvin eri tavoin kuin minä. Minä ymmärrän sen niin, että jokainen valitsee itse, tekeekö sen, mitä pyydetään tai mitä odotetaan. Kiireessä tulee juuri noita tapaturmia ja muuta sähläystä. Aika ei lisäänny, vaikka kokee kiirettä. Jos yrittää tehdä nopeasti, tulee virheitä. Parempi tehdä rauhassa.

Yölento :) Monesti tapaturmiim ajaudutaan, koska työlle annetaan jokin ajoitus. Sitten tulee hätä ja kiire, sekä sählinkiä.

Yölento :) Monesti tapaturmiim ajaudutaan, koska työlle annetaan jokin ajoitus. Sitten tulee hätä ja kiire, sekä sählinkiä.
Jos aikataulu annetaan ulkopuolelta ja tekijästä tuntuu, että se on liian tiukka, niin siinä kohdassa avataan suu ja sanotaan, että näillä resursseilla tämä aikataulu on mahdoton. Voi kysyä löysätäänkö aikataulua vai hankitaanko apua vai miten tilanne ratkaistaan.

Omassa elämässäni minulla on tapana budjetoida aikatauluihin katastrofivara, eli varaudun siihen, että projektin aikana sattuu yksi tai kaksi viivästystä, jolloin aikataulu pitää, vaikka katastrofi osuu kohdalle.

Ja sekin on fakta, ettei yksikään työnantaja voi kiireen takia vaarantaa kenenkään terveyttä tai turvallisuutta. Eikä siihen täydy kenenkään suostua.

Ja sekin on fakta, ettei yksikään työnantaja voi kiireen takia vaarantaa kenenkään terveyttä tai turvallisuutta. Eikä siihen täydy kenenkään suostua.

Tätä tapahtuu paljon. Aikataulut on ennalta tiedossa, mutta niitä on helppo laatia paperille, toteutus on sitten eri, kuin suunnitelmat.

Olem sivusta seurannut, koska työskentelen toimistossa. Esim. jokaisessa tehtaassa sattuu ja tapahtuu, kirjaa pidetään tapaturmien määrästä/vrk. Vastuu on tosiaan työnantajan, vaikka näistä ois helppo livetä...

Tätä tapahtuu paljon. Aikataulut on ennalta tiedossa, mutta niitä on helppo laatia paperille, toteutus on sitten eri, kuin suunnitelmat.

Olem sivusta seurannut, koska työskentelen toimistossa. Esim. jokaisessa tehtaassa sattuu ja tapahtuu, kirjaa pidetään tapaturmien määrästä/vrk. Vastuu on tosiaan työnantajan, vaikka näistä ois helppo livetä...
Vähättelemättä johdon vastuuta toistan yhä, että aikataulun mahdottomuus pitää kertoa, ei siitä muuten kukaan mitään tiedä. Jos vuodesta toiseen tekee niin kuin käsketään, vaikka se ehtiminen raavitaan omasta selkänahasta, oman jaksamisen ja hyvinvoinnin kustannuksella, tinkimällä ruoka- ja vessatauoista, niin kyllä siinä työntekijälläkin on vastuunsa.

Vähättelemättä johdon vastuuta toistan yhä, että aikataulun mahdottomuus pitää kertoa, ei siitä muuten kukaan mitään tiedä. Jos vuodesta toiseen tekee niin kuin käsketään, vaikka se ehtiminen raavitaan omasta selkänahasta, oman jaksamisen ja hyvinvoinnin kustannuksella, tinkimällä ruoka- ja vessatauoista, niin kyllä siinä työntekijälläkin on vastuunsa.

Yölento :) Tässä hyvin sanottu. Tämä varmaan aiheutti osan syystä joukkoirtisanomisiin. Aikataulut oli tiukkoja ja he olivat kovin tekevää väkeä ja vessatauoistakin varmasti tinkivät, koska halusivat firman parasta.

Johto ei tätä kuitenkaan arvostanut, vaan vaati kustannustehokkuutta, katetta ja tulosta. Siitä osittain syntyi lopulta se ongelma, että näiden puurtajiem mielestä johto ei kuunnellut, ja ongelmia (esim. työturvallisuus) ei otettu huomioon.

Kumpikin osapuoli jäi ymmärrystä vaille.

Itse en kuulu näihin, nyt kärsitään täällä johdon ymmärtämättömyyden seurauksista. Ja minusta kyseessä on johto, koska minuakaan ei kuunnella, että saisi apuja.

Täällä raskausrintamalla taas kiertosekoilua. Nyt dpo jotain noin 15 ja menkat tiessään. Tiputtelu tiessään. Raskaus tiessään, tosi ei sitä nyt ole edes ollutkaan. Mitäs tämä nyt sitten taas on tällä kertaa.

Täällä raskausrintamalla taas kiertosekoilua. Nyt dpo jotain noin 15 ja menkat tiessään. Tiputtelu tiessään. Raskaus tiessään, tosi ei sitä nyt ole edes ollutkaan. Mitäs tämä nyt sitten taas on tällä kertaa.
No pahus. Voisko olla joku tällanen vastaava ”pskat mitään ovulaatiota tullu plussasta huolimatta”-kierto?

Kyllä se vahvasti näyttää tyhjän arvan kierrokselta tämä. Ei niin mitään oireitakaan. Pms kävi, mutta nyt taas seesteistä. No ootellaan seuraavaa ovistelua. Mikään kiire tässä oliskaan. En sitten tiedä, että sotkinko itse nyt asiat jotenkin, kun odottelin menkkoja ja tulikin ovis, niin aloitin sitten Terot kuitenkin.

Siis mitä tää nyt on olevinaan!? Mulla on jotain ihmeellistä ruskeaa limavuotoa. Menkat loppui jo viikko sitten ja ovis on joskus ens viikon lopulla. Ei tämmöistä ole koskaan ollut, enkä nyt äkkiä keksi mikä voisi aiheuttaa.

Siis mitä tää nyt on olevinaan!? Mulla on jotain ihmeellistä ruskeaa limavuotoa. Menkat loppui jo viikko sitten ja ovis on joskus ens viikon lopulla. Ei tämmöistä ole koskaan ollut, enkä nyt äkkiä keksi mikä voisi aiheuttaa.

Ei kutinaa missään?
Sitkai normaalia.
Kierto enteilee ovista:cheers

Takaisin