Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla jo uusi kierto
No ompas tarina tosiaan! Huhheijaa. Ihanaa kyllä!!Hän on kolmas meille :)
Esikko on syntynyt v.2012 ja kuopus 2013.
Kolmatta yritettiin 4vuotta. Apuna ollut ovulaation jälkeen vain terolut tai primolut. Gyne ultrannut ja silmämääräisesti kaikki ok. Keskenmenoja ollut muutama.
Keväällä ihan oman mielenterveyden takia päätin luovuttaa ja hankkia sterin.
No heinäkuun lopussa sitten pikkuinen ilmoitti tulostaan.
Sain kirjeenkin että syyskuussa olisi ollut esikäynti steriä varten. Soitin ja ilmoitin että nyt ei oikein voi tehdä.
Hankin sterin sektion yhteydessä, koska neljättä kertaa ei mun kohtu kestä raskautta. Ei tartte sitten ehkäisyä miettiä.
Ei tarvinnut kun menkat alko jo viikonlopun kunniaksi...MiuMau79 :) Joko olet uskaltanut testailla?![]()

Ei tarvinnut kun menkat alko jo viikonlopun kunniaksi...
Tosiaan tää oli vika hoito julkisella eli nyt sit yksityiselle...![]()

Kuinkas siellä nyt menee? Ultra ihan just?Np-ultra ensi viikolla. Toivottavasti selvitään taas seuraavaan etappiin.
Me tehtiin nyt päätös, että ollaan tammikuuhun tauolla tästä. Nyt on muutot ja joulut ja meillä on todella vähän aikaa kahdestaan. Piti ihan laittaa yhteinen vkl tammikuun puoleen väliin. Mä seurailen teitä täällä silti!![]()
!!

Ootko harkinnut pyytäväsi lääkäriltä apuja, vaikka niitä Letroja tai vaikka Teroluteja? En muista, että onko sulla käytössä mitään. Mullahan ennen Teroja menkat alkoi pitkällä tiputtelulla ja päättyivät pitkään tiputteluun. Sain Terot ja niissä kierroissa, kun ovat olleet käytössä on tippasu vähentynyt.!!
KaarinHa. Joo aika herkästi ne kierukkaa tarjoaa. Mullekin. Sanovat ettei vaikuta mielialaan koska vaikutus paikallinen. Mut mä sallin elpäillä
Hei taas täällä kysymyksien kera. Mut onko kellää silleen et menkat jää suttaamaan pariks päivää kun vuoto jo loppunu. Aina vessassa tulee pinkkiä. Viimeks ku oli vastaavaa niin oli se hemmetin piilotulehdus. Joskus on ja joskus ei oo, usein vuoto loppuu nätisti ”seinään”. Ärsyttää tämäkin, tuntuu ettei se yleensä tiedä mitään positiivista![]()
Oho. Nostan hattua, itse en pystyisi. Kai nyt kuitenkin annatte luonnolle mahdollisuuden?Me tehtiin nyt päätös, että ollaan tammikuuhun tauolla tästä. Nyt on muutot ja joulut ja meillä on todella vähän aikaa kahdestaan. Piti ihan laittaa yhteinen vkl tammikuun puoleen väliin. Mä seurailen teitä täällä silti!![]()
Joo mulla on nyt ollu kahdessa kierrossa Luget eli samaa kun Terot mut ”luonnollista progea”. Ekassa kierrossa tuntu että auttoi, nyt ei.Ootko harkinnut pyytäväsi lääkäriltä apuja, vaikka niitä Letroja tai vaikka Teroluteja? En muista, että onko sulla käytössä mitään. Mullahan ennen Teroja menkat alkoi pitkällä tiputtelulla ja päättyivät pitkään tiputteluun. Sain Terot ja niissä kierroissa, kun ovat olleet käytössä on tippasu vähentynyt.
Ahaa. Auttaisko määrän lisäys? En tiedä, kun ei noista ole kokemusta. Letroja olen kyllä miettinyt.Joo mulla on nyt ollu kahdessa kierrossa Luget eli samaa kun Terot mut ”luonnollista progea”. Ekassa kierrossa tuntu että auttoi, nyt ei.
Imetän vielä jonnii kerran nii Letrot on poissuljettu vielä. En oo koskaan niitä käyttänyt.
Varmaan.. mut tosta määrästä tuli jo kovat sivuvaikutukset (jäätävä väsy plus muut raskausoireetAhaa. Auttaisko määrän lisäys? En tiedä, kun ei noista ole kokemusta. Letroja olen kyllä miettinyt.

Auts. Eli voidaan vaan jatkaa hokemaa, älä tule huono muna, tule hyvä muna. Älä tule huono limis, tule hyvä limis. On tää ja savotta.Varmaan.. mut tosta määrästä tuli jo kovat sivuvaikutukset (jäätävä väsy plus muut raskausoireet)
Kysyin joskus Letroja niin lapsettomuusgyne sanpi ettei niistä välttis ole tässä tilanteessa apua. Kun muutenkin munasoluja on vähän ja estrogeenimäärät ei oo korkeita niin ne ei toimi enää silleen kuin esim PCO -tyypeillä kelle niitä pääsääntöisesti käytetään. 15v sitten kokeilin Clomifeenia ja se kasvatti follin mut limis jäi 4mm paksuiseksi eli ei hyvä. Tämä kuulemma just osalla se ongelma![]()
Savotta tosiaan. Ei sitä nuorena tiedä mihin vanhempana päättyyAuts. Eli voidaan vaan jatkaa hokemaa, älä tule huono muna, tule hyvä muna. Älä tule huono limis, tule hyvä limis. On tää ja savotta.
(onneksi)Kuinkas siellä nyt menee? Ultra ihan just?
:)
Meillä kanssa niskaturvotus ultrassa poika ei suostunut liikkumaan, kättä heilutteli hiukan muuten ei liikkunut. Joten en usko että on mitään ongelmaa.Kiitos kysymästä, vähän tuli säätöä tässäkin matkaan.
Ultra-aikaa vekslattiin sietämättömästä, onneks kuitenkin pääsin tällä viikolla np-ultraan. Pieni oli hengissä, mitat 12+3, eli muutama päivä enemmän kuin ed ultrassa. Kaikki rakenteet mitä tässävaiheessa voi näkyä oli Ok. Ja kädet ja jalat viuhtoivat.
Niskaturvotusta ei kuitenkaan saatu mitattua, koska pieni oli väärässä asennossa, eikä suostunut pomppimisesta, tökkimisestä ja tuoremehusta huolimatta kääntymään. Ensin yritti kätilö ja sit ip vielä lääkäri.
Nyt huolestuttaa kun pieni ei kääntyillyt tai liikkunut sen enempää. Onko huono merkki...
Pe uusi yritys saada niskaturvotust mitattua. En kestä, jos tää päättyy huonoimmalla mahdollisella tavalla...