----45+++++ kuumeiset

Kierron tutkiskelu jatkuu. Lh tippunut, jopa pc testissä. Nyt näyttää taas kaikki normaalilta. Lueskelin noista vaihtareista sieltä täältä ja yksi oire vaihdevuosissa on pms puuttuminen. Onhan siinäkin sitten jotain mitä tulevaisuudessa odottaa. Minä taas en hikoile juuri ollenkaan, vaikka on kilpparin vajaatoiminta.
Hei mahtavaa! Ei sitten ainakaan oo pelkoa vaihdevuosista :hilarious: mulla meinaan PMS on erittäinkin läsnä :rolleyes:
Täällä kp5 ja vuotaa reilusti vielä :wtf: jotenki taas alkukierron masennus kaiken suhteen vaikka miten oon päättäny et menen matalalla profiililla ja tulee mitä tulee :shifty: alkukierto aina pirun pitkä ennen mitään äksöniä, ovisplussat yleensä vasta reippaasti kp15 jälkeen. Sit taas toiveikas olo dpo4-5 asti ja sit uus masennus oireiden puuttuessa ja realismin astuessa kuvioon :hilarious: ei oo heleppoo tämä naisen elo
 
Mulla selkeät pms oireet alkoi siinä 30+++ iässä, siis välillä hikoilutti, kiristeli kroppaa ja mieltä loppukierrossa.

Tää jäi kuitenkin pois about 40v. korvilla...sittemmin jotain pms oiretta on ilmentynyt sillä, että loppukierrossa vähän saattaa hermot kiristyä. Nyt tämäkin siis jäi pois Prenatal Multivitamiinin ansiosta:p

En usko, että vaihtarit ois ovella, kun Klinikan mukaan vaihtarit ei ole vielä lähellä, sillä folliultrassa munasolurakkuloiden määrä on joka kerta ollut noin 10kpl/kierto....ultra siis tehty lähes 2v. ajan joka kuussa.

Oisko jollakin tietoa, että onko pms oireilla ja vaihtareiden lähestymisellä jokin korrelaatio, vaiko oisko kaikki tuntemukset ja olot sittenkin vaan yksilöllistä...(?):rolleyes:
 
Minulla ei ole ollut pms-oireita missään iässä, enkä hikoile öisin enkä päivisinkään. Ehkä kaikki on yksilöllistä, tai minä olen poikkeus.

Yölento :) Veikkaan, että tosi yksilöllistä! Mikä oikeastaan on pms?

Muistan niin vielä tuon ajan, kun juuri täytin 32v. niin epäilin jo vaihtareita, sillä kaikki paidat oli aina hiestä märkiä...dödöä tosiaan kului silloin töissä!:smiley-ashamed004
:cat:

Se aika vaan meni ohi, tapahtuiko silloin jokin muutos hormoneissa, koska nuorena mun kierto vähänsen heitteli (29-36/29). Sittemmin, kun tuli mittariin se 40+ niin kierto muuttui kellontarkaksi 29/29.....

Vielä se on sitä.....ja tosiaan mittari tikittää lujaa kohti 47v.
 
Last edited by a moderator:
Päivisin palelee. Siitä tiedän (muutenkin) ettei oo tärpänny

Sharmader :) Mä olin ihan jäässä koko raskausajan, istuin siis viltti selässä töissä ja kotona. Tavallisesti en palele.

Mulla ainakin tuli palelu, koska kropan peruslämpö nousi raskauden ajaksi 37.4c.
 
Ei kaikille tosiaan tule pms ollenkaan. Kaikki eivät saa kuumia aaltojakaan. Naisen kierto on lukemani mukaan lyhimmillään n.42 vuotiaana. Villi veikkaus on, että suuri osa meistä on esivaihtareissa parhaillaan. Niiden kesto on noin kymmenen vuotta. Vaihtelua tästäkin löytyy laidasta laitaan. Mutta mitäpä noista, arpajaiset jatkukoot.
 
Naisen kierto on lukemani mukaan lyhimmillään n.42 vuotiaana. Villi veikkaus on, että suuri osa meistä on esivaihtareissa parhaillaan. Niiden kesto on noin kymmenen vuotta. Vaihtelua tästäkin löytyy laidasta laitaan. Mutta mitäpä noista, arpajaiset jatkukoot.

Vastavirran akka :) Tarkoittaisiko tämä sitä, että mun kierron pitäisi olla ollut 42-vuotiaana alle 29/29?

Kierto on pysynyt samana monta vuotta, kohta varmaan sen 10-vuotta. Kiertohan voi olla siis paljonkin lyhyempikin, koska 29/29 on täysin normaalin pituinen kierto nuorellekin. Jospa en sitten ole vielä saavuttanut esivaihtareita (?):rolleyes:

Plussaa kaikille!!:cheers
:wav
 
Sharmader :) Mä olin ihan jäässä koko raskausajan, istuin siis viltti selässä töissä ja kotona. Tavallisesti en palele.

Mulla ainakin tuli palelu, koska kropan peruslämpö nousi raskauden ajaksi 37.4c.
Minä palelen muuten aina, mutta en raskaana ja imettäessä.

En tahtoisi olla nipo, mutta se kellontarkka 29/29 ei sinulla kirjoittelun perusteella ihan aina pidä paikkaansa. Esimerkiksi edellinen kierto. Mutta toki säännöllinen kierto sinulla on verrattuna esimerkiksi minun 7-96.
 
Vastavirran akka :) Tarkoittaisiko tämä sitä, että mun kierron pitäisi olla ollut 42-vuotiaana alle 29/29?

Kierto on pysynyt samana monta vuotta, kohta varmaan sen 10-vuotta. Kiertohan voi olla siis paljonkin lyhyempikin, koska 29/29 on täysin normaalin pituinen kierto nuorellekin. Jospa en sitten ole vielä saavuttanut esivaihtareita (?):rolleyes:

Plussaa kaikille!!:cheers
:wav
Ei tarkoita ei. Keskimäärin 42vuotiaana. On sinun kierrot heitelleet välillä. Ihan normaalia tässä/tuossa iässä.
 
Sharmader :) Mä olin ihan jäässä koko raskausajan, istuin siis viltti selässä töissä ja kotona. Tavallisesti en palele.

Mulla ainakin tuli palelu, koska kropan peruslämpö nousi raskauden ajaksi 37.4c.
Joo sama! Siitä oikeastaan myös olen ollu suht varma raskaudesta, palelu ollut ihan kamalaa. Ennen plussaa nukuin kahdella täkillä sukat jalassa. Ja vielä kesähelteillä ennen synnytystä ostuin villatakki päällä vaikka sanotaan et loppuraskaudessa on kuuma. Nyt imettäessä on ollu aina ”lämmin”. Viime kierrossa oli ekaa kertaa palelua joka loppui pv ennen menkkoja


Joskus gyne selitti näin : jos ovis on heikko/huono jää progesteroni määrä matalaksi. Sen sijaan estrogeeni jää jylläämään. Limls paksunee muttei tiivisty kuten kuuluu (proge) ja tän takia vuoto on runsaampaa. Lisäksi tulee herkemmin PMS oireita, itkettää, tissit kipuilee, on huono olo jne. Toisaalta estrogeenimäärä ei ole mitenkään suuri mutta se suhde (proge/estro) on väärä. Mutta joo. En tiedä. Ei joka kierrossa oo PMSää. Nytkin se tuli pikemminkin kp2 eikä ennen menkkoja
 
Minulla taitaa iän myötä pahentua nuo PMS-oireet :bag: Nyt varsinkin pojan syntymän jälkeen on ollut aivan erilaista, ennen menkkoja räjähtelen ties mistä syystä välillä. Minipillereiden vaikutus oli kyllä varmasti suuri tuossa, koska nyt niiden lopettamisen jälkeen en ole ihan niin hermoherkkä ollutkaan enää. Mutta selkeästi huomaan, mikä aika kuukaudesta on, juuri siitä, että suutahdan hyvinkin nopsaan. Nyt tosin ei ole ollut edellisten menkkojen jälkeen oikein mitään selkeää PMS-oiretta, nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa.

Kp40, ei edelleenkään mitään oireita mihinkään suuntaan. Jokohan ne menkat nyt sitten loppui kokonaan :eek: Jospa gyne osaa jotain kertoa tilanteesta kun pääsen tutkimuksiin.
 
Siinä hän on :love017 kaikki hyvin.

IMG_20190923_103916.jpg
 
Onpa hieno kuva WM! Siellä hää lilluu :Heartred

Meilläkin otettiin aikanaan 3D-kuva, mutta oli selkäpuolelta, eikä ollut kovin laadukas, mutta kyllä siitä selvän sai kuitenkin. Kasvoista saatu 3D-kuva taas oli aivan surkea, ei siitä mitään piirteitä näkynyt. Mutta pääasia oli, että kaikki oli kunnossa kuitenkin :) Muistaakseni poika jumppaili sinne sun tänne ties miten päin, että oli hankala saada kuvia muutenkin.
 
Minulla taitaa iän myötä pahentua nuo PMS-oireet :bag: Nyt varsinkin pojan syntymän jälkeen on ollut aivan erilaista, ennen menkkoja räjähtelen ties mistä syystä välillä. Minipillereiden vaikutus oli kyllä varmasti suuri tuossa, koska nyt niiden lopettamisen jälkeen en ole ihan niin hermoherkkä ollutkaan enää. Mutta selkeästi huomaan, mikä aika kuukaudesta on, juuri siitä, että suutahdan hyvinkin nopsaan. Nyt tosin ei ole ollut edellisten menkkojen jälkeen oikein mitään selkeää PMS-oiretta, nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa.

Kp40, ei edelleenkään mitään oireita mihinkään suuntaan. Jokohan ne menkat nyt sitten loppui kokonaan :eek: Jospa gyne osaa jotain kertoa tilanteesta kun pääsen tutkimuksiin.
Tääkin on jännä, yleensä estrogeenia pidetään kukkeuden ja onnen hormonina. Mut ei riitä et ennne menkkoja ketuttaa vaan myös ennen ovista plussan aikaan oon tosi itkuinen ja provosoituva ja mies ärsyttää (joo hyvä yhdistelmä:hilarious: ) Lisöks muistan että lapsettomuushoidoissa alkion siirrossa käytetyt estrot sai mulla kunnon ärtymyksen aikaiseksi.
 
Takaisin
Top