----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten ihmeessä tämä hintaero on selitettävissä? En tajua...

Liitteet

• Screenshot_20190627-192410.png
    Screenshot_20190627-192410.png
    40.5 KB · Katsottu: 211
Porkkanan pH vaihtelee sen mukaan, onko se alkuperäisessä muodossa vai mehuna. Alkuperäisenä
pH ei ole kaukana neutraalista. N. 6 silloin, mutta mehuksi puristettaessa muuttuu alemmaksi, noin neljään.

Niin, että kantsii miettiä, missä muodossa kantsii tietyssä asiayhteydessä käyttää :hilarious:

Oppilaiden kanssa tulee 7. luokalla mittailtua vaikka ja minkä pH. Syksyllä taas mittailemme mm.
omenaa, hilloa, maitoa, sitruunaa. Et jos tulee mieleen jotain, minkä pH:n haluatte tietää, ilmoittakaa
mulle :grin

Paljonko oli arvot? Keskiviikkohan on ihan kohta. Yksi, kaksi vai kolme. Jännää.
Ei painunut mieleen, t4v täytyy käydä vielä tsekkaamassa ja tsh seurataan taas ab kk päästä. Ihanaa kun on sukurasitteita.

En kyllä pätkääkään usko että yhtä useampaa ihmettä voisi kantaa :grin, ne on ihan muiden juttuja ne. Kunhan ei kolmea päätä yhdellä keholla :nailbiting:.

Hui, toivottavasti arvot tosiaan tasoittuu pian.

Ollaan menossa taas samoissa päivissä. Meillä ilmeisesti vähän eri ultrat, mutta täälläkin kurkataan menoa ens keskiviikkona. :)
Vähän liian jännää! Onkohan nää tuplat samoissa mitoissa!? Kunhan vaan sydämet sykkisivät yhä:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Porkkanan pH vaihtelee sen mukaan, onko se alkuperäisessä muodossa vai mehuna. Alkuperäisenä
pH ei ole kaukana neutraalista. N. 6 silloin, mutta mehuksi puristettaessa muuttuu alemmaksi, noin neljään.

Niin, että kantsii miettiä, missä muodossa kantsii tietyssä asiayhteydessä käyttää :hilarious:

Helena80 :)
Mikä on puristetun porkkanan ph-arvo? Muuttuuko ph heti puristamisen myötä?:rolleyes:

Ihanaa, että meillä on täällä kemian asiantuntija, jolta voi - saa kysyä:smiley-angelic003:grin

Porkkana on hyväksi joka vaivaan:happy:

Helena80 :)
Mikä on puristetun porkkanan ph-arvo? Muuttuuko ph heti puristamisen myötä?:rolleyes:

Ihanaa, että meillä on täällä kemian asiantuntija, jolta voi - saa kysyä:smiley-angelic003:grin

Porkkana on hyväksi joka vaivaan:happy:

pH ei välttämättä muutu kovinkaan paljon heti puristamisen jälkeen ja esim. teollisessa mehun
valmistuksessa happamuus riippuu siitä, mitä vaiheita puristamisen yhteydessä on tehty (lämmitys
ennen puristusta, entsyymien käyttö tai esim. erillinen hapatus).

pH ei välttämättä muutu kovinkaan paljon heti puristamisen jälkeen ja esim. teollisessa mehun
valmistuksessa happamuus riippuu siitä, mitä vaiheita puristamisen yhteydessä on tehty (lämmitys
ennen puristusta, entsyymien käyttö tai esim. erillinen hapatus).

Helena80 :) Suurkiitos! Täten ainakin itse voisin käyttää porkkana mehua, tässä tarkoituksessa:laughing002

Plussaa ihan kaikille!!:cheers:smiley-bounce016

Kp23/28-32, dpo7. Näin kauheita painajaisia viime yönä. Unissa mulla alkoi menkat ja vatsaan sattui :wideyed: Lisäksi mun lapset
kidnapattiin :eek: ja naapurin pariskunta erosi. Onneksi heräsin ja totesin, että a) menkat ei alkanu b) mun lapset on turvassa ja c) naapurin isäntä ajoi pihalla ruohoa, joten heillä on varmaan kaikki hyvin :hilarious: Joskus on kiva herätä todellisuuteen ja todeta, että se on huomattavasti parempi kuin unet :grin

Minulla alkaa kohta loma! Kääk! Olisi vaikka mitä tekemistä kotona, kun kaikki on vähän rempallaan, kun en millään työpäivien jälkeen jaksa kuin jonkun kohdan siivota, ja ne sata muuta jää odottamaan. Sitten kun luonne on vähän semmoinen "kaikki tai ei mitään" noissa siivoushommissa, niin usein jää sitten ne vähätkin siivoamatta, kun pitäisi saada koko talo kerralla kuntoon :bag: Eipä sitä saa, jos talo ei ole tyhjillään, ettei tarvitse väistellä ketään tai pitää taukoja päiväunien aikana tms... Että kattellaan sitten joskus sadan vuoden päästä sitä suursiivousta :shifty: Autotallikin pitäis siivota ja ja ja... jestas :wtf:

Minulla alkaa kohta loma! Kääk! Olisi vaikka mitä tekemistä kotona, kun kaikki on vähän rempallaan, kun en millään työpäivien jälkeen jaksa kuin jonkun kohdan siivota, ja ne sata muuta jää odottamaan. Sitten kun luonne on vähän semmoinen "kaikki tai ei mitään" noissa siivoushommissa, niin usein jää sitten ne vähätkin siivoamatta, kun pitäisi saada koko talo kerralla kuntoon :bag: Eipä sitä saa, jos talo ei ole tyhjillään, ettei tarvitse väistellä ketään tai pitää taukoja päiväunien aikana tms... Että kattellaan sitten joskus sadan vuoden päästä sitä suursiivousta :shifty: Autotallikin pitäis siivota ja ja ja... jestas :wtf:
Tai sitten vain lepäät ja odottelet siivousinspiraation saapumista. Hyvää lomaa!

KaarinHa :) Hyvää kesälomaa!:grin

Täällä myös aloitellaan...kohta toimiston ovi sulkeutuu, enkä sinme palaa hetkeen:laughing002
LOMAA!!! jihaa!!!!!:happy093

Riemua riittää....seuraavaksi vaan nukun:angel12...nukun aamulla pitkään ja herätyskello saa mennä kaappiin loman ajaksi.

Kaikille hyvää kesää palstalle!!:cheers

Last edited by a moderator:
Terkkuja klinikalta!
Käytiin suunnittelemassa syksyn hoitoa, punktio tulee olemaan suurinpiirtein elo-syyskuun vaihteessa. Pitkällä kaavalla taas mennään.
Kysyin lääkäriltä sitä dhea-valmistetta (lähinnä kun viimeinen hoito julkisella niin olisi kaikki keinot käytössä) ja lääkäri kirjoitti mulle kuurin. Sanoi että hiukan ristiriitaisia tutkimustuloksia siitä on muttei näe miksei voisi sitä mulle määrätä. Että ei se ota jos ei annakaan. 25 mg vahvuus ja kolmesti päivässä.
Nyt kysyisinkin että olikos täällä joku jolla tää valmiste oli käytössä, ihan kuin muistaisin näin olleen? Kokemuksia siitä millaisia sivuoireita mahdollisesti voisi tulla? Farmaseutti sanoi että lähinnä ihon rasvottuminen on yleisin haittavaikutus.

Terkkuja klinikalta!
Käytiin suunnittelemassa syksyn hoitoa, punktio tulee olemaan suurinpiirtein elo-syyskuun vaihteessa. Pitkällä kaavalla taas mennään.
Kysyin lääkäriltä sitä dhea-valmistetta (lähinnä kun viimeinen hoito julkisella niin olisi kaikki keinot käytössä) ja lääkäri kirjoitti mulle kuurin. Sanoi että hiukan ristiriitaisia tutkimustuloksia siitä on muttei näe miksei voisi sitä mulle määrätä. Että ei se ota jos ei annakaan. 25 mg vahvuus ja kolmesti päivässä.
Nyt kysyisinkin että olikos täällä joku jolla tää valmiste oli käytössä, ihan kuin muistaisin näin olleen? Kokemuksia siitä millaisia sivuoireita mahdollisesti voisi tulla? Farmaseutti sanoi että lähinnä ihon rasvottuminen on yleisin haittavaikutus.
Mulla oli juurikin kolmen kk:n kuuri samalla annostuksella ennen tätä luomutärppiä; 2 tablettia aamulla ja yksi illalla.

Mulla ei hormonit yleensäkään vaikuta kovin paljoa (ei esim. juurikaan pms-oireita tai isoja vaikutuksia ivf-boosteista), mulle tosta ainoa negatiivinen sivuvaikutus oli hiusten nopeampi rasvoittuminen, muuten koin sen positiivisena - energiatasot ja libido nousi jonkin verran. :grin

Takaisin