----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No helv.. Miksi me ei sit saada kertoja yhtään mistään?!

Tänään tuli käveltyä pikkasen vajaa 25000 askelta joka vastaa toin 20km ja lämpöä oli 35...aamulla mentiin vielä ennen aamupalaa salille ja uimaan.

Tästä tulikin Urheiluloma. Monella tapaa... :angel1

Peppipupu :) Hyvää matkaa, kävittekö jo Rayongilla?:rolleyes:

Entä menettekö käymään Koh Sametille?

Me ollaan siellä tassuteltu vähän ennen ekaa raskautta, siis vähän aikaa sitten.

Uskoisin, että saat Letroja siinä missä muutkin. Jospa et niitä tarvitse, vaan saat positiivisen raskaustestin siellä matkalla:cheers:cheers:cheers

Hyvää matkanjatkoa sinne!!:grin

Ha haa. Kipua alkaa tuntua sisuksissa. Ehkäpä kohta alkaa. Onko teille muille määrätty hcg verikoetta ja jälkitarkastusta sen päälle? Eikö pelkkä tikun seuraaminen riitä? Eihän tässä oltu, kun alkumetreillä vasta.
Pahoittelut km:n johdosta :Heartred

Pidemmälle menneessä km:ssä (14+0) olin osastolla (aiheellista tosiaan :wtf:) ja sen jälkeen määrättiin jälkitarkastus. Vaikka osastolla olinkin jäi residuaa ja tuli kohtutulehdus ja kaavinta.

Toiseksi pisimmälle ehtineessä (5+6) km:ssä tein keskeytyksen kotona. Kyseessä oli rypäleraskaus ja raskausmateriaalia oli viikkoihin nähden runsaasti. Verta tuli järkkyttävästi ja olin yksin kotona. Selviydyin kuitenkin. Residuaa jäi tässäkin tapauksessa ja tuli kaavinta sekä hcg-seuranta.

Viimeisimmän km:n hoidin kotona lääkkeillä. Raskaus oli ilmeisesti keskeytynyt rv 5:n lopulla. Vuodon alkua sai ensin odotella pidempään ja se jatkui normi kk-vuotoa vähän runsaampana 1-2 viikkoa, jonka jälkeen ei tullut enää mitään komplikaatioita. Jälkitarkastusta ei määrätty eikä se ollut tarpeenkaan. Ensimmäisinä päivinä käytin vahvempaa särkylääkettä, mutta varsinaista kipua ei tuntunut missään vaiheessa.

Voimia ja jaksamista!

Hieman on alkanut mietityttämään menneisiin hoitoihin ja raskauksiin monine keskenmenoineen liittyvä mahdollinen syöpäriski.

Kävin vuosi sitten uteliaisuuttani mammografiassa ja minulla todettiin pieni hyvänlaatuinen kasvain. Kävin löydöksen jälkeen vielä puolen vuoden päästä kontrollissa eikä kasvaimen koko ollut muuttunut, joten lääkäri tulkitsi kasvaimen normaaliksi ja epäili sen syntyneen jo "nuoruudessa". Kasvain ei tuntunut erityisemmin. Uskaltaakohan sitä vielä ottaa näitä riskejä? :hungover:

Mäkin liputan osastollemenon puolesta!
Oisin ollu ihan pulassa kotona, koska mitään ei meinannut tulla ulos. Homma ei ois varmaan kotona edennyt siis mihinkään. Sain 5 kertaa lisää cytotcia, ennen kuin alkoi tapahtua. Ha tosiaan vielä ennen kotiinlähtö tarkistivat, että kohtu tyhjä.

Hieman on alkanut mietityttämään menneisiin hoitoihin ja raskauksiin monine keskenmenoineen liittyvä mahdollinen syöpäriski.

Kävin vuosi sitten uteliaisuuttani mammografiassa ja minulla todettiin pieni hyvänlaatuinen kasvain. Kävin löydöksen jälkeen vielä puolen vuoden päästä kontrollissa eikä kasvaimen koko ollut muuttunut, joten lääkäri tulkitsi kasvaimen normaaliksi ja epäili sen syntyneen jo "nuoruudessa". Kasvain ei tuntunut erityisemmin. Uskaltaakohan sitä vielä ottaa näitä riskejä? :hungover:

Pernilla :) Meille lääkäri vakuutteli, että IVF-hoito ei lisää syöpäriskiä. Eikä lahjamunasoluhoito :)

En olisi huolissa. Kokeile ihmeessä vielä IVF-hoitoa!!:cheers:cheers:cheers

Minulle taas sanottiin, että hoidot lisäävät syöpäriskiä, mutta kyse on todella pienistä prosenteista. Toisaalta aika lyhyesti olen hoidoissa käynyt, koska ne on toteutettu täsmäiskuina, eli vaikka tulenkin lääkkeillä tuetuilla insseillä helposti raskaaksi (näissä minun tärppäysprosenttini on ollut 66%) mentiin silti IVF:ään ja alkiodiagnostiikkaan, koska en halunnut enää yhtään tärppiä viallisilla alkioilla. Varmasti siinäkin on syöpäriskin kannalta eroa, kuinka monta hoitokierrosta on tehty.

Tässä linkki Duodecimin artikkeliin, jossa käsitellään hitusen lapsettomuushoitojen ja syöpäriskin yhteyttä.
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2012/8/duo10204

Muokattu viimeksi:
Minulle taas sanottiin, että hoidot lisäävät syöpäriskiä, mutta kyse on todella pienistä prosenteista. Toisaalta aika lyhyesti olen hoidoissa käynyt, koska ne on toteutettu täsmäiskuina, eli vaikka tulenkin lääkkeillä tuetuilla insseillä helposti raskaaksi (näissä minun tärppäysprosenttini on ollut 66%) mentiin silti IVF:ään ja alkiodiagnostiikkaan, koska en halunnut enää yhtään tärppiä viallisilla alkioilla. Varmasti siinäkin on syöpäriskin kannalta eroa, kuinka monta hoitokierrosta on tehty.

Tässä linkki Duodecimin artikkeliin, jossa käsitellään hitusen lapsettomuushoitojen ja syöpäriskin yhteyttä.

Suski75 :) Jopas on Klinikka kohtaista...:angelic:

Tähti ollaan vielä Bankkarissa. Tänään oli vuorossa Snake Farm ja sitten käytiin syömässä sirkkoja markkinoilla. Aamulla koitetaan löytää joku bussi mutta mennään suoraan kyllä Koh Changille kun varattiin sieltä kuherteluhotelli. Tää lomailu on niin ihanaa vihdoin!

Vastavirran Akalle halit!

Tähti ollaan vielä Bankkarissa. Tänään oli vuorossa Snake Farm ja sitten käytiin syömässä sirkkoja markkinoilla. Aamulla koitetaan löytää joku bussi mutta mennään suoraan kyllä Koh Changille kun varattiin sieltä kuherteluhotelli. Tää lomailu on niin ihanaa vihdoin!

Vastavirran Akalle halit!

Peppipupu :) Sieltä löytyy busseja kyllä ja ne menee aika hyvin aikataulussa. Meidän bussi kohti Rayongia oli täynnä tavallista väkeä, koululaisia jne...

Hyvin sieltä te pääsette :)

Last edited by a moderator:

Paljon kiitoksia Suskille osuvan artikkelin jakamisesta.

Myöhäisellä iällä synnyttämiseen ja estrogeenihoitoihin liittyvä kohonnut rintasyöpäriski on ollut jo pidempään yleisesti tiedossa, mutta hoitojen aiheuttamaa suurentunutta munasarjakasvainriskiä en ole tullut ajatelleeksi.

Aihepiiri ei ole ollut mielessä mitenkään keskeisellä sijalla tähän mennessä valintoja tehdessä enkä ole sen vuoksi ottanut asiaa esille edes hoitojen suunnittelussa.

Pernilla :) Meille lääkäri vakuutteli, että IVF-hoito ei lisää syöpäriskiä. Eikä lahjamunasoluhoito :)

En olisi huolissa. Kokeile ihmeessä vielä IVF-hoitoa!!:cheers:cheers:cheers
Kiitos kannustuksesta, Tähti, mutta onnistumisprosenttini alkaa jo olla aivan liian pieni ivf:llä ja viimeisimmällä kerralla tuli jo niitä hyperstimulaatio-oireita, mutta mielenkiintoista saada tilannepäivitys ja sen pohjalta tehdä päätös jatkosta.

No johan nyt on markkinat. Lääkärin piti soitella hormonilabratuloksista tänään, ei näköjään ehtinyt. Tulokset kuitenkin näkyi klinikan sovelluksessa, ja AMH on yli tuplaantunut parin vuoden takaisesta, oli nyt 1,1. o_O

Tulokset voi toki jonkin verran vaihdellakin, mutta ilmeisesti DHEA:n vaikutus munasarjavasteeseen näkyy myös AMH:n nousuna: https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(09)02390-5/fulltext

Mielenkiintoista jutella näistä parin viikon päästä, vaikka tuollakaan arvolla ei paljoa juhlita.

Takaisin