T
Tähti ★
Vieras
No en oikeen tiedä. Vastaus meni näemmä tuonne sinun tekstiosioon. Merkillistä.
Todella merkillistä,..ehkä näppisvirhe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No en oikeen tiedä. Vastaus meni näemmä tuonne sinun tekstiosioon. Merkillistä.
Jotain sellaista kai. Ei ole muuten mulla ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta.Todella merkillistä,..ehkä näppisvirhe?
Jotain sellaista kai. Ei ole muuten mulla ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta.
Höpö höpöä! Juuri näillä asenteilla saadaan aikaiseksi vauva- ja lapsivastaisuutta.Suski75 :) Tässä ainakin perimmäinen syy mitä olen kuullut vuosi kymmenien aikana työkavereiltä, että lapset jää hankkimatta. Jos haluaa edetä ja tienata työelämässä, niin lapsia ei kannata hankkia, kuin vasta viimemetreillå, että on saatu tienattua riittävästi pesämunaa. Lisäksi lapset haittaavat naisilla uraa js siinä etenemistä. Ei haluta pätkätöitä. Siksi lapsia ei hankita aikaisin.
Työssäkäynti ei kannata, jos hankkii lapsia aikaisin ja paljon, koska sossun tuet nousevat.
Yhteiskunta on jakautunut, on joko uraäitejä, joilla on yksi lapsi tai ei sitäkään ja sitten on niitä äitejä, jotka hankkivat paljon lapsia, eivätkä töissä käy ollenkaan. On toki välimuotojakin näistä, mutta ääripäät kärjistyvät.
Itse koen olevani uraäiti. Ura on ollut lapseni 40+++ ikäiseksi saakka ja sen eteen tuli uhrattua ihan kaikkensa. Jos olisin hankkinut lapsia aiemmin, en olisi edennyt uralla siihen missä nyt ollaan ja siihen, että mitkä mahdollisuudet uran suhteen on nyt olemassa. Ei myöskään olisi pesämunaa ja paksua lompakkoa.
Kotona tosin en olisi vuosi kausia viihtynyt vain lasten kanssa, koska työssäkäynti on kyllä kiinnostanut aina enemmän! Nyt on toki mitä ihaninta leikkiä taaperon kanssa leluilla ja ihastella vauvan vaatteita mahdollisen uuden vauvan toivossa
Minä olen työurallani juuri siinä, mihin olen pyrkinyt ja jos olisin tahtonut jotain muuta, niin sekin olisi ollut mahdollista. Olen silti saanut lapsia nuorena ja vanhana, ollut lasten kanssa kotona ja silti tehnyt uraa. Olen myös opiskellut siinä samalla. Enkä ole mikään tehopakkaus, vaan matalaenerginen ihminen ja lepään paljon.
Jos talous kiinnostaa, niin minulla on riittävästi rahaa ja omaisuutta, vaikka en ole saanut perintöä enkä mennyt naimisiin rikkaaseen sukuun. Niin ja olen myös matkustellut sekä lasten kanssa että ilman.
Kun toitotetaan, ettei kaikkea voi saa, niin unohdetaan, että elämän on pitkä ja lapset pieniä vain hetken.
Yhteiskunta olemme me. Meidän asenteemme ratkaisevat. Jos perheellinen sanoo, että ei voi saada lapsia ja uraa, niin nuori perheetön saattaa jopa uskoa sen.Yölento :) Asenteet aiheutuvat yhteiskunnasta, lapsien hankintaan. Tätähän ne eduskunnassa pähkivät, että missäs syy ja ongelma, että syntyvyys on heikko.
Ei mullakakaan peritöä ole, jolla porskuttaisin. Itse joka pennini ansainnut.
Tämä ei oo ihan höpöhöpöä. Tanska on johtavia maita sperman luovutuksessa. Sitä luovutetaan moneen muuhunkin maahan Tanskan lisäksi. Sielläkin nouseva trendi on että sperman laatu on räjähtänyt käsiin, laatu on murto-osa vuosien takaiseen.Minusta tuo on ihan höpöhöpöä. Tuo haastateltu ihminen vertasi johonkin 50-lukuun, jolloin lapsia syntyi ensisijaisesti siksi, että luonto ajoi tikanpojan puuhun ja seksi kiinnosti. Ehkäisypillereitä ei ollut ja jos seksiä halusi säännöllisesti, piti mennä naimisiin (ja siitä seurasi yleensä aika äkkiä lapsia).
Nykyään seksiä harrastetaan ehkäisyn kanssa, joten eipä niitä lapsia enää tule samaan malliin kuin ennen.
Ennen vanhaan lapsia syntyi myös sellaisten kumppaneiden kanssa, jotka eivät vastaa nykyajan parinmuodostuskriteerejä. Seksiä kun voi harrastaa matalampienkin kriteerin kumppanin kanssa, mutta nykyajan seurusteluun ja lastenhankkimiseen kriteerit ovat taivaita hipovia.
Tuossa on syyt sille, miksi lapsia syntyy vähemmän.
Just näin. Samaa mieltä!Välillä pitää muistaa myös kehua, eikä vaan vängätä. On mahtavaa lukea jokaisen omia perusteluita aiheesta, kun aiheesta. Kiitos siis naiset jälleen. Ootte tärkeitä.