----45+++++ kuumeiset

Sinulla on aina oikeus kirjata ylös tekemäsi tunnit, ei sitä oikeutta voi kukaan pois ottaa. Ei kirjauksia tarvitse kenellekään esitellä, paitsi jos riitaa tulee. Kirjauksia ei siis myöskään tarvitse kenelläkään hyväksyttää. Jos riitaa tulee, ei työnantajan sähköpostiseurannalla ole yhtään mitään merkitystä, ja sinun tekemiisi tuntikirjauksiin luotetaan.
 
8A383CBB-3FC7-4985-818E-B89463ECF254.jpeg Siltä se näyttää, että yhdessä päästään piinailemaan. Plussaonnea sulle myös
 
Mun mies on it -alalla ohjelmistoasiantuntijana ja hänen pitää kirjata tunnit itse. Yleensä kirjaa viikko kerrallaan ja aika hyvä muisti tuntuu olevan, että pystyy tarkkaan ne kirjaamaan. Muuten on joustavaa, että voi tehdä etänä, jos ei ole pakollisia palavereja. Hän meillä hoitaa yleensä lasten lääkärit ym, koska mulle pitäis aina etsiä sijainen ja opettaminen kävis vaikeaksi, jos koko ajan joku muu vetää tunnit, vaikka ne oliskin mun suunnittelemat. Mies tekee työnsä sitten pois alta, kun mä pystyn katsoon lasten perään. Toimiva systeemi ollut tähän asti :)
 
Tottahitossa pitää olla nimenomaan pelisäännöt ja jos mun on oltava töissä 7.30 mä olen 7.30. Mistään viiden-10minsan ylityksistä me ei muutenkaan oo saatu mitään extraa. Eli jos oon töissä 7.20 niin se on mun oma ”voivoi” enkä ole kyl koskaan pitäny semmosta ylityönä. Ylityötä on jos olen tunnin kaks normipäivän päälle. Sovitusti. Mä olen muutenki yleensä etuajassa töissä enkä oo koskaan ajatellu et noita minuutteja pitäs kerryttää jonnekin.

Sharmander :) Pidän ylityönä vasta noin tunnin ylitystä työajasta. Mitään minuutteja ei toki täälläkään lasketa. Tällä viikolla tuli ylityötä 2,5tuntia...että sen kyllä jo lasken ihan ylityöksi....

Tunteja on tullut ennenkin, mutta en ole käsittänyt, että ne pitää ITSE kaikki raportoida eteenpäin! Olen olettanut, että nämä käsittävät, koska työtä on paljon, enkä tosiaam yksin ole ollut ylitöissä raatamassa.
 
Sinulla on aina oikeus kirjata ylös tekemäsi tunnit, ei sitä oikeutta voi kukaan pois ottaa. Ei kirjauksia tarvitse kenellekään esitellä, paitsi jos riitaa tulee. Kirjauksia ei siis myöskään tarvitse kenelläkään hyväksyttää. Jos riitaa tulee, ei työnantajan sähköpostiseurannalla ole yhtään mitään merkitystä, ja sinun tekemiisi tuntikirjauksiin luotetaan.

Suski75 :) Kiitos selvennyksestä. Sitten kirjaan varmasti jatkossakin kaiken itse.

Sähköpostit voi viipyäkin, kerran esim. eräälle asiakkaalle perjantaina lähettämäni tärkeä sähköposti, (viikonloppu toivotuksineen) saavutti perille vasta maanantaina. Asiakas hieman ihmetteli, että mites nyt näin.....mutta..tää ...bittimaailma:laughing021
 
Ja minun ymmärtääkseni monessakin tessissä/työpaikassa on sovittuna, että ensisijaisesti vaikkapa lasta käytetään lääkärissä omalla ajalla. Ja vasta sitten työajalla, jos sitä ei saa työajan ulkopuolella järjestymään. Siis ei kiireelliset tapaukset. Onhan niitä toki monenlaisia sopimuksia, mutta mulla ollut näin usein. Ei siitä silti hirteen ole joutunut, jos nyt kuitenkin joskus työajalla olen joutunut niin tekemään.
 
Meillä mies tekee etätyötä ja siihen aikaan, kun itse haluaa. Palaverit osallistuu myös etänä, muutaman kerran vuodessa käy tapaamassa työkavereita ja koulutuksissa sekä juhlissa. Kun työt hoituu, niin ei kysellä, moneltako aloitti ja moneltako lopetti. Sekä työnantaja että työntekijä joustavat tarvittaessa. Mies on aina mukana, kun käydään lapsen kanssa lääkärissä, mutta vastaa myös työkavereille illalla ja viikonloppuna, jos ei ole muuta tärkeää tekemistä juuri sillä hetkellä.

Omassa työssäni meillä on näkyvillä työvuorotaulukot. Ei mitään epäselvää. Toteutuminen tulee näkyviin, kun kirjaudumme tullessa järjestelmään ja lähtiessä ulos. Vaikka kirjaisi itsensä sisään 10 minuuttia etuajassa ja lähteneeksi saman verran myöhemmin, oletus on, että on silti tehnyt normaalin työpäivän eikä ylitöitä. Mahdolliset ylityöt kirjataan eri koodilla.
 
Meillä mies tekee etätyötä ja siihen aikaan, kun itse haluaa. Palaverit osallistuu myös etänä, muutaman kerran vuodessa käy tapaamassa työkavereita ja koulutuksissa sekä juhlissa. Kun työt hoituu, niin ei kysellä, moneltako aloitti ja moneltako lopetti. Sekä työnantaja että työntekijä joustavat tarvittaessa. Mies on aina mukana, kun käydään lapsen kanssa lääkärissä, mutta vastaa myös työkavereille illalla ja viikonloppuna, jos ei ole muuta tärkeää tekemistä juuri sillä hetkellä.

Omassa työssäni meillä on näkyvillä työvuorotaulukot. Ei mitään epäselvää. Toteutuminen tulee näkyviin, kun kirjaudumme tullessa järjestelmään ja lähtiessä ulos. Vaikka kirjaisi itsensä sisään 10 minuuttia etuajassa ja lähteneeksi saman verran myöhemmin, oletus on, että on silti tehnyt normaalin työpäivän eikä ylitöitä. Mahdolliset ylityöt kirjataan eri koodilla.
Mies aina kotona olis painajainen mulle. Se on mahtavaa, miten me tykätään eri asioista.
 
Sama :laughing021 vaikka joskus ärsyttää et se on poissa ja töissä vrk tolkulla, mut jos se olis koko ajan kotona niin eiii hitsi :facepalm::hilarious:
Meillä mies tekee kotitöitä parhaiten, kun minä olen poissa kotoa ja hänellä on työpäivä. Kun kuitenkin on pakko pitää taukoja eikä kahvihuoneessa voi käydä rupattelemassa, niin siinä ehtii hyvin imuroida.
 
Meillä on töissä pisarat ovista kulkemista varten ja samalla pisaralla kirjataan itsemme myös sisään, ulos, lomalle, sairaaksi jne. Kätevä systeemi. Näytöllä näkyy aina viimeisin kirjaus ja kuinka paljon on plussaa tai miinusta työ tunneissa. Plussaa saa olla max 20h ja niitä voi tarvittaessa pitää vapaana. Kätevää kun meidän sopparissa ei ole pekkasia. Toki jos sovitusti tekee ylitöitä niin ne piipataan ylitöiksi, mutta muuten yliajan saa yks yhteen pidettävänä vapaana. Kätevää kun on pieni lapsi ja on käytävä neuvolassa, hammaslääkärissä, vasussa jne
 
Meillä mies tekee kotitöitä parhaiten, kun minä olen poissa kotoa ja hänellä on työpäivä. Kun kuitenkin on pakko pitää taukoja eikä kahvihuoneessa voi käydä rupattelemassa, niin siinä ehtii hyvin imuroida.
Ai jai miten hyödyksi käyttää ajan sun miehesi. Meillä on iän myötä ruvennut vierastamaan imuria. Usein silloin tarttuu siihen, jos minun ääni rupeaa nousemaan. Ja kun se ei hirveän usein enää nouse, niin hiljaista on hänen imurointirintamalla.
 
Meillä on iän myötä ruvennut vierastamaan imuria. Usein silloin tarttuu siihen, jos minun ääni rupeaa nousemaan. Ja kun se ei hirveän usein enää nouse, niin hiljaista on hänen imurointirintamalla.

Vastavlrran akka :) Meillä imuroi koko talon vähintään kaksi kertaa viikossa ja lattioiden luutaus tarvittaessa, myös tiskien laitto, silloin kun en ehdi.....
Mulla on tapana topuutella, koska paikat kiiltää melkein ilmankin:laughing002
 
Vastavlrran akka :) Meillä imuroi koko talon vähintään kaksi kertaa viikossa ja lattioiden luutaus tarvittaessa, myös tiskien laitto, silloin kun en ehdi.....
Mulla on tapana topuutella, koska paikat kiiltää melkein ilmankin:laughing002
Onko teillä jotain lemmikkejä vai kuka siellä sotkee?

Meillä minä en tartu imuriin. Mutta pesen mielelläni pyykkiä ja täytän ja tyhjennän tiskikonetta.
 
Vastavlrran akka :) Meillä imuroi koko talon vähintään kaksi kertaa viikossa ja lattioiden luutaus tarvittaessa, myös tiskien laitto, silloin kun en ehdi.....
Mulla on tapana topuutella, koska paikat kiiltää melkein ilmankin:laughing002
Meillä se ei ole edes kotona. Meillä ei paikat kiillä koskaan kun hetken. Nytkin tuo lehtien määrä eteisessä on järkyttävä, vaikka päivittäin enimpiä lapioin. Viisi kissaa ja lapset ravaa edestakasin.
Mutta hyvä kokki ukko on ja aina vastuussa sapuskahommista, kun on maisemissa. Meillä alkoi syysloma. Nyt vaan möllötetään.
 
Meillä mies siivoaa joka päivä jos vaan on kotona. Imuroi ja pesee lattiat, siivotessaan muistuttaa puoliksi piruillaan kuinka huonosti suomalaiset naiset siivoaa :rolleyes: olen vaan alusta asti todennut että jos hän haluaa että kämppä pestään päivittäin on herra itse hyvä ja siivoaa, mulle riittää että 3-4 kertaa viikossa imuroi ja pesee lattiat.
 
Aah! Mä rakastan imuroida! Imuroin joka pv jollain lailla kun hiekkaa ja muuta kantautuu. Se on mulle semmoista ”terapiaa”, voi vaan kuunnella surinaa :hilarious: Mies on imuroinu ikinä ehkä kerran kaks joulukuusen neulaset tms :hilarious: ja ei haittaa! Ei se ehdi kun mä teen! Se tekee kaiken muun semmoisen mitä en tee (vaikka osaisin), remppaa ja korjaa ja hoitaa autot ja ryönää vessojen putket. Pyykki on toinen mitä rakastan. Laittioiden luuttuaminen onkin sitten semmonen mitä tulee harvemmin tehtyä samoin pölyjen pyyhintä.
Toki muuten laittaa kaikkee paikalleen jne ettei ny pelkästään oo mun duunia kotityöt. Näistä kyl joskus tapeltiin koska ”siisteyskäsitys” on nii erilainen ku mulla, sitä ei tavarat ja vaatekasat haittaa. Eikä meillä tiptop ookaan mut semmonen kultainen keskitie
 
Takaisin
Top