----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä jos teidän koulussa on asiat paremmin. Minä istuin melkein joka viikko jälki-istunnossa kirjoittamassa 100 kertaa "En enää tee matematiikan kirjasta tehtäviä eteenpäin.", koska olin jälleen tehnyt liikaa tehtäviä, kun mitään muutakaan tekemistä ei tunneilla ollut.

Veljeni lapsilla on nyt alakoulussa kielto, ettei saa tehdä yhtään enempää tehtäviä kuin mitä opettaja on antanut läksyksi. Kolmasosa kirjasta jää kokonaan tekemättä, koska niitä tehtäviä ei tule läksyksi, eikä niitä saa myöskään tehdä, koska ne eivät ole tulleet läksyksi. Lapsi oppisi paremmin, jos opettaja ei olisi estämässä harjoittelua, koska erityisesti matematiikassa toistojen määrä on oleellista.

Itse tympiinnyin tuosta niin pahasti, että lainasin 3 vuotta vanhemman veljeni lukion laajan matematiikan kirjoja, ja tein niistä tehtäviä huvikseni sitä mukaa kun kirjat veljeltäni liikenivät.

Itse olen päättänyt, että jos lapsellani lainkaan tulee tämän kanssa ongelmia, ostan hänelle kirjat ihan itse, joihin hän saa tehdä sydämensä kyllyydestä juuri niin paljon tehtäviä kuin huvittaa, eikä opettajalla ole nokan koputtamista.
Ohhoh. En tiennyt tällaista olevankaan. Meillä sai tehdä ja siihen oli kirjassa lisätehtäviä.

Tänään käyty synnärillä vuotojen takia. Ja todettu syyksi etinen istukka. Sain caprilon reseptin kouraan ja klexane tauolle viikoksi. Nyt toivottavasti vuoto tyrehtyy.
Ja jos ei ala tyrehtymään niin suonen sisäisesti voi antaa tuota samaa lääkettä.
Rakenneultrassa toivottavasti istukka on siirtynyt muualle.
Kaikkea sitä aina tulee.
Voi ei! Toiv saat jostain caprilonia! Kävin apteekissa samaa hakemassa joku vk sitten ja sanottiin että tulee vasta vk 47 :eek: :confused: Hirmuisesti voimia sinne. Onneks aika usein istukka siirtyy kasvun myötä :sad001

Olen ollut yhdessä työhaastattelussa haastattelemassa hakijaa, joka selkeästi osoitti, ettei paikkaa halua. Suoraan ei sanonut, koska siitähän voi ilmiantaa työkkäriin, ettei tämä ole tosissaan työtä hakemassa ja sitten työkkäri laittaa karenssiin, mutta siis tuo työnhakija tuli paikalle likaisissa rytkyissä, paperit puuttuivat ja ensimmäiseksi täräytti kysymyksen kuinka paljon saa palkkaa, ei kysynyt mitään työtehtävistä. Kaipa hänellä sitten oli sen verran hyvä ansiosidonnainen, ettei kannattanut uutta paikkaa ottaa vielä.

Olen ollut yhdessä työhaastattelussa haastattelemassa hakijaa, joka selkeästi osoitti, ettei paikkaa halua. Suoraan ei sanonut, koska siitähän voi ilmiantaa työkkäriin, ettei tämä ole tosissaan työtä hakemassa ja sitten työkkäri laittaa karenssiin, mutta siis tuo työnhakija tuli paikalle likaisissa rytkyissä, paperit puuttuivat ja ensimmäiseksi täräytti kysymyksen kuinka paljon saa palkkaa, ei kysynyt mitään työtehtävistä. Kaipa hänellä sitten oli sen verran hyvä ansiosidonnainen, ettei kannattanut uutta paikkaa ottaa vielä.
Juuri tätä tapaa käytetään. Itse olen myös törmännyt näihin tapauksiin. Olen myös surutta ilmoittanut asian työkkäriin. Se on sitten heidän asiansa mitä tekevät ja millä kriteereillä ”tuomitsevat”.

Toden totta. Näinhän tämän täytyy olla. Jo on räikeätä touhua.
Kaikki ketkä tekevät ns.avustavia hommia lasketaan hoitajamitoitukseen. Itse aikanaan siitä syystä nostin kytkintä työpaikastani ( hoitajat alkoivat tekemään ruokaa, pyykkäämään, siivoamaan ym.) ja se kaikki oli pois hoitotyöstä. Katselin 6kk organisaatio muutoksen jälkeen ja sitten lähdin kävelemään.

Sharmander :) Viimeksi, kun olin hetken työttömänä (reilu 5-vuotta sitten), niin ihan kauhistutti, kun lähialueen kaikki TE-toimistot oli suljettu.

Sinne minne lopulta pääsi, niin oli tupaten täynnä väkeä, eikä siellä ollut enää mitään virkailijaa, joka olisi voinut opastaa missään. Vaikutelma oli se, että olet pelklä numero, eikä ketään kiinnosta mikään.

Sieltä ohjattiin pelkästään nettiin :sad001

Nuorena olen käynyt kyllä työvoimatoimistossa ja siellä oli ihan kunnon virkailija, jonka kanssa puhuttiin ja suunniteltiin tulevaisuutta. Keskusteltiin koulutuksesta ja uratavoitteista, sekä sillä hetkellä vapaista työpaikoista.
Nooo mä opiskelin kolme vuotta sitten kun asuimme miehen töiden takia paikkakunnalla missä ei ollu mulle töitä. Hain ja sain luvan opiskella ansiosidonnaisella. TE-toimistossa kävin asian takia sekä puhuin useaan otteeseen puhelimitse. Sain oikein hyvää palvelua, työkkärin asiakkuus kun ei ollu mulle tuttua. Kannustettiin ja neuvottiin vaikka toinen virkailija sanoi etten saisi lupaa koska mulla oli jo korkeakoulututkinto. Tasaisin väliajoin soittivat ja kartoittivat opiskeluja ja jatkosuunnitelmia. Kun palasin töihin muuton jälkeen niin asia hoitui puhelimitse. Ainoastaan tietyt asiat piti päivittää nettisivuilla kuten laittamaann opintorekisteriotteet. En voi kyl kun kehua palvelua mitä sain. Turhaan sitä niin moni haukkuu.
En tiedä missä asut mut tuskin sun duunipaikka ihan peräkylällä sijaitsee jos isoja virkamiehiä siellä käy ulkomaita myöten? Voisiko siellä paikakunnalla olla myös työkkäri? Voihan se toki olla ettei enää palvelua saa mistään, en oo sitten 2017 sinne ollu yhteydessä :happy:

Hyvä jos teidän koulussa on asiat paremmin. Minä istuin melkein joka viikko jälki-istunnossa kirjoittamassa 100 kertaa "En enää tee matematiikan kirjasta tehtäviä eteenpäin.", koska olin jälleen tehnyt liikaa tehtäviä, kun mitään muutakaan tekemistä ei tunneilla ollut.

Veljeni lapsilla on nyt alakoulussa kielto, ettei saa tehdä yhtään enempää tehtäviä kuin mitä opettaja on antanut läksyksi. Kolmasosa kirjasta jää kokonaan tekemättä, koska niitä tehtäviä ei tule läksyksi, eikä niitä saa myöskään tehdä, koska ne eivät ole tulleet läksyksi. Lapsi oppisi paremmin, jos opettaja ei olisi estämässä harjoittelua, koska erityisesti matematiikassa toistojen määrä on oleellista.

Itse tympiinnyin tuosta niin pahasti, että lainasin 3 vuotta vanhemman veljeni lukion laajan matematiikan kirjoja, ja tein niistä tehtäviä huvikseni sitä mukaa kun kirjat veljeltäni liikenivät.

Itse olen päättänyt, että jos lapsellani lainkaan tulee tämän kanssa ongelmia, ostan hänelle kirjat ihan itse, joihin hän saa tehdä sydämensä kyllyydestä juuri niin paljon tehtäviä kuin huvittaa, eikä opettajalla ole nokan koputtamista.
Siis apua, mitä touhua!? :nailbiting: Mä ymmärrän sun näkökannan nyt todella hyvin! Kiitos, että avasit tätä asiaa! Itse vastustan ihan täysin tuota, että opettaja on oppimisen esteenä. Ja onneksi mun esimies ja kollegat on samanlaisia! Meillä tosiaan viime vuonna alakoulun eräs ope (olemme yhtenäiskoulu) otti meihin yläkoulun opeihin yhteyttä, että nyt tarttisi eriyttää ylöspäin erästä matikan osaajaa kutoselta. Lukkarista löytyi sopiva tunti, jolloin oppilas tuli kollegani 7 lk matikan ryhmään ja suoritti 7 lk matikan puolessa vuodessa, kevätlukukaudella. Nyt hän tekee minun ohjauksessani 8lk matikkaa, kun muut tekevät 7lk. Huoltajat olivat ihmeissään, että tosiaanko oppilas saa mennä omaan tahtiin. Muistelivat juuri omia kouluaikojaan, kun ei saanut edetä nopeammin. Minulta se vaatii sen, että teen hänelle kokeet erikseen ja omat tehtävälistat ja tarjoan lisämateriaalia tarpeen mukaan. Mutta koen sen todella tärkeäksi, että autan eteenpäin ja ettei oppilas turhaudu!

Vaikka olenkin suht perinteinen opettaja menetelmiltäni, olen ajattelussani niin edistyksellinen, että en olisi varmaan sopeutunut työyhteisöön opettajana, jos olisin silloin ollut jo työelämässä, kun olin itse koulussa vielä.

Lisään vielä, että itse tympäännyin, kun en saanut minkäänlaista tukea omalta matikan opelta, kun en aikanaan tajunnut yhtään mitään. Olen oikeasti sitä mieltä, että vika oli opettajassa, ei minussa. En kai muuten voisi tätä ainetta opettaa, jos en tajuaisi. Tarvitsin vain se oikean henkilön avaamaan lukot ja näyttämään, että minussa on ainesta. Kukaan ei myöskään puuttunut pitkään jatkuneeseen koulukiusaamiseen, mistä jäi traumat. Itse olen päättänyt toimia myös siinä kohti toisin ja vakuuttelin huoltajille, että puutun aina, ihan oikeasti, jos aihetta on.

Ja kyllä. Siinä olen osin samaa mieltä että pelkästään työkkärin varaan ei kannata jättäytyä työnhaun kanssa. Etenkin jos on jo koulutus ja hakee sitä vastaavaa työtä. Riippuu tietysti myös alasta, mutta esim omalla alalla paikat on haettava suoraan itse koska niitä ei liiemmin työkkärin sivuilla roiku aukinaisena.

Nooo mä opiskelin kolme vuotta sitten kun asuimme miehen töiden takia paikkakunnalla missä ei ollu mulle töitä. Hain ja sain luvan opiskella ansiosidonnaisella. TE-toimistossa kävin asian takia sekä puhuin useaan otteeseen puhelimitse. Sain oikein hyvää palvelua, työkkärin asiakkuus kun ei ollu mulle tuttua. Kannustettiin ja neuvottiin vaikka toinen virkailija sanoi etten saisi lupaa koska mulla oli jo korkeakoulututkinto. Tasaisin väliajoin soittivat ja kartoittivat opiskeluja ja jatkosuunnitelmia. Kun palasin töihin muuton jälkeen niin asia hoitui puhelimitse. Ainoastaan tietyt asiat piti päivittää nettisivuilla kuten laittamaann opintorekisteriotteet. En voi kyl kun kehua palvelua mitä sain. Turhaan sitä niin moni haukkuu.
En tiedä missä asut mut tuskin sun duunipaikka ihan peräkylällä sijaitsee jos isoja virkamiehiä siellä käy ulkomaita myöten? Voisiko siellä paikakunnalla olla myös työkkäri? Voihan se toki olla ettei enää palvelua saa mistään, en oo sitten 2017 sinne ollu yhteydessä :happy:

Sharmander :) Olet saanut loistavaa palvelua.

Lähellä pk-seutua kyllä, mutta oman kunnan TE-toimisto suljettiin, joten lähin toimisto noin 40km päässä. Mä.en kyllä sieltä saanut apua, kun puhelimella ei päässyt läpi, eikä virkailija soittanut, vaikka jätin soittopyyntöjä. Siellä oli niin palljon ruuhkaa, ettei päässyt samana päivänä ovesta sisään, vaikka aamulla menin jo jonottamaan.

Mulla aika huono tuuri sitten....mutta en tämän toimiston varaan tulevaisuutta tosiaan jätä. Sieltä voisi tulla vaikka työhönosoitus kukkakauppiaaksi, kun eivät tiedä eroja eri ammattien välillä. Kukkia voisin kyllä kaupata, jos tilaisin niitä vaikka Hollannista sioraan tukkuliikkeeseen:laughing002

No mitä, tuliko tässä jo ideaa uutta uraa ajatellen (??:joyful:)

Voi ei! Toiv saat jostain caprilonia! Kävin apteekissa samaa hakemassa joku vk sitten ja sanottiin että tulee vasta vk 47 :eek: :confused: Hirmuisesti voimia sinne. Onneks aika usein istukka siirtyy kasvun myötä :sad001

Hyvä tietää. Aamusta käyn yrittämässä. Toivottavasti olisi apteekissa.
Onneksi istukka tuppaa siirtymään. Muuten on takaseinän puolella mikä on hyvä. Paljon huonompi olisi jos olisi kiinni sektiohaavassa.

Sharmander :) Olet saanut loistavaa palvelua.

Lähellä pk-seutua kyllä, mutta oman kunnan TE-toimisto suljettiin, joten lähin toimisto noin 40km päässä. Mä.en kyllä sieltä saanut apua, kun puhelimella ei päässyt läpi, eikä virkailija soittanut, vaikka jätin soittopyyntöjä. Siellä oli niin palljon ruuhkaa, ettei päässyt samana päivänä ovesta sisään, vaikka aamulla menin jo jonottamaan.

Mulla aika huono tuuri sitten....mutta en tämän toimiston varaan tulevaisuutta tosiaan jätä. Sieltä voisi tulla vaikka työhönosoitus kukkakauppiaaksi, kun eivät tiedä eroja eri ammattien välillä. Kukkia voisin kyllä kaupata, jos tilaisin niitä vaikka Hollannista sioraan tukkuliikkeeseen:laughing002

No mitä, tuliko tässä jo ideaa uutta uraa ajatellen (??:joyful:)
40 km on kyllä yksi luikahdus autolliselle ihmiselle ja useimmiten virastot ovat julkisen liikenteen saavutettavissa.
Minulla on työmatka yhteen suuntaan lähes 40km,vaikka asun kaupunkiseudulla.

40 km on kyllä yksi luikahdus autolliselle ihmiselle ja useimmiten virastot ovat julkisen liikenteen saavutettavissa.
Minulla on työmatka yhteen suuntaan lähes 40km,vaikka asun kaupunkiseudulla.

Sama matka täällä, aika kiva, ei pitkä

Mulla on myös nyt samanmoinen matka kouluun. Ai että minä nautin. Ensin lapsi hoitoon ja sitten musiikit lujalle. Ihan teinimäinen olo.
Vähän kateellinen, toimivasta radiosta meinaan:rolleyes:..Mä saan vaan kuunnella pään sisäistä kohinaa autossa. Enkä jaksa vaatia korjausta- ehkä seuraava katsastus antaa punaisen tarran ikkunaan ja saa toimivan radion samassa uudistustarpeessa.

Hyvä tietää. Aamusta käyn yrittämässä. Toivottavasti olisi apteekissa.
Onneksi istukka tuppaa siirtymään. Muuten on takaseinän puolella mikä on hyvä. Paljon huonompi olisi jos olisi kiinni sektiohaavassa.
hurjasti tsemppiä, tuuria, onnea ja luottamusta sinne:smiley-angelic001!
Paljonko sulla on nyt viikkoja?

Vähän kateellinen, toimivasta radiosta meinaan:rolleyes:..Mä saan vaan kuunnella pään sisäistä kohinaa autossa. Enkä jaksa vaatia korjausta- ehkä seuraava katsastus antaa punaisen tarran ikkunaan ja saa toimivan radion samassa uudistustarpeessa.
Voithan laulaa ihan itse <3

Uuh. Nuorena piti opetella itse asentamaan takakajarit, kun silloin jopa ne olivat luksusta. Onneksi oli kavereita, jotka auttoivat tarvittaessa. Pistosaha laulamaan. Oi niitä aikoja. Minä vasta käytin maasturin leimassa, eikä mitään huomauttamista. Siihen kului vaan 44v. Aina ennen jotain muissa autoissa ollut, vaikka sitten valot väärin suunnattuja, mutta yleensä isompaa. Ja vanha se maasturikin on, mutta ei sentään 44v. Toivotaan sulle uutta radiota. Auttaisko pukille kirjoittaminen.

Takaisin