----45+++++ kuumeiset

Kosmoskukka, millä annostuksella sulla oli letrot, ja tärppäsikö sulla siis ekasta letrokierrosta? Ja saanko kysyä vielä (oot varmaan kertonu mut en muista) minkä ikäinen olet?

Eihän näitä tietenkään voi verrata, kun jokainen on yksilö ja jokaisen keho reagoi lääkkeisiin eri tavalla. Ja sit on vielä se aspekti, johon itse uskon aika vahvasti - että se, minkä kuuluu tapahtua, tapahtuu. Oli ikä ja muut muuttujat sitten mitä oli. Mun silti miestityttää nää muuttujat omalla kohdallani.
Kyllä tärppäsi heti ekasta letrokierrosta. Taisi tosin olla roimasti Hannu Hanhen tuuriakin matkassa.
Syyskuussa mulla oli se tuulimuna keskenmeno, jonka jälkeen heti seuraavassa kierrossa tuli ovis, muttei edes hyödynnetty.
Sen jälkeen kroppa meni jotenkin ihan kummalliseksi. Ei oviskipuja ikinä. Mulla ei ollut koskaan esim. ollut mitään välivuotoja, niin sitten alkoi jo kp9 tiputella. Ja tuntui, että joka kierto vaan lyheni ja lyheni, kunnes koitti se kaiken huippu toukokuu kolmilla menkoilla. Oikeasti olin niin kirveen kaivoon heittänyt, kuin ihminen vaan voi olla. Ihan sata varma (esi)mummotaudista ja etten ikinä tule enää raskaaksi jne. Enpä olisi ikinä uskonut silloin, että ne toukokuun kolmannet menkat jäivät viimeisiksi! Ikää on nyt 38v.

Mulle määrättiin Letrot 2kpl päivässä kp5-9. Mutta koska lomareissussa ei ilmeisesti laskupää toiminut yhtään, niin aloitin päivän myöhässä, eli otin kp6-10. Kp14 ovisplussa.
 
Minulla oli esikoista yrittäessä 4,5 vuotta sitten joidenkin kiertojen ajan letrozol käytössä, mutta koska siitä ei tullut vastetta (eli follikkeli kasvoi edelleenkin liian hitaasti eikä ovulaatiotakaan näkynyt), vaihdettiin tehokkaampiin lääkkeisiin, eli FSH-piikkeihin. Heti kun vaihdettiin piikityksiin, tärppäsi esikoinen. Ja tosiaan esikoisen ja tämän nykyisen välissä ollut keskenmennyt raskaus tärppäsi heti toisesta piikityskierrosta, eli nuo piikit toimivat minulla loistavasti, kun ottaa huomioon, että ikinä ennen hoitokiertoja en ole ollut raskaana kertaakaan.

Letrozol ei toimi kaikilla, vaikka tehokkaammat lääkkeet toimisivatkin, eikä tuota tiedä ikinä etukäteen.
 
Mahtava juttu!! Ihan voittaja-ainesta :)

Mulla on ikää 10 vuotta enemmän... mä tulin 38-vuotiaana vielä raskaaksi ihan luomusti ja helposti. Siitä jotenkin päättelin, että ei tää olis nytkään vielä iso ongelma. Mutta ikä tekee tehtävänsä, nähtävästi. Mulla ei ole noiden letrojen kanssa edes mitään seurantaa, eikä näemmä ole tarpeellistakaan. Ei ole monisikiöraskauksia näkynyt... ei mitään. Ajattelin tässä kierrossa ottaa vähän isommalla annoksella, mut en tiedä miten sen sit toteuttaisi, kun yhdessä kierrossa kokeilin 2 tabl./vrk ja siitä tuli 15 päivän kierto. Ei mitään mahkuja raskauteen jos kierron pituus on kaksi viikkoa. En tiedä oliko edes ovista, todennäköisesti ei.
Luulen, että mulla meni kierrot noin sekaisin, kun oli viime syksynä niin raskasta surua elämässä jo ilman sitä keskenmenoakin. Kai se oli luonnon ehkäisykeino silloin, kun ei jaksa.

Mutta etkö kuitenkin joka kuukausi ole ovisplussan saanut(?), niin onhan se mahdollisuus aina olemassa.:p
Paremmat mahdollisuudet kai sitä kuitenkin olisi jos enemmänkin kuin yhden munasolun saisi kypsyteltyä isommalla annoksella.:joyful: Riskinsä siinäkin tosin. (Toimiikohan se niin)
 
Minulla oli selkeästi koko elämän pituisena ongelmana ovuloimattomuus. Ja toista yrittäessä lisäksi myös munasolujen huono laatu, ja huonon laadun vuoksi siirryttiin IVF:ään ja alkiodiagnostiikkaan. IVF tarvittiin vain siksi, että alkiot saadaan tutkittaviksi ja ihan aiheestä, kun kerätyistä 19 munasolusta vain yksi alkio osoittautui terveeksi.
 
Mä kyllä todennäköisesti ovuloin, ainakin oon saanut vahvoja ovisplussia ja on ollut myös ovulointikipuja. Mut munasolujen laatuunhan letrot ei voi vaikuttaa, joten jos vaikka ovuloisin molemmista munasarjoista useampia muniksia, niin ei juuri auta jos/kun kaikki on ihan kuraa... Se varmaan on se ongelma mulla. Tai este raskautumiselle.
Harmi kun tuo alkiodiagnostiikka on niin törkeän kallista. Mutta en usko, että sulla niitä viallisia sentään 100% on.:grin Kyllä sieltä joku helmikin välillä irtoaa.:happy:
 
Tsemppiä kaikille ja Hentohaaveelle myös! :)

Munasolut alkaa olla kuraa 40+ ....etenkin 45++++ sen jälkeen ne on kyllä pitkälti sutta ja savea.

Ihan samassa sarjassa sitä painitaan, oli sitten ikä 45, 46, 47, 48, 49, 50. Mulle sanottiin Klinikalla, että 45-vuoden jälkeen onnistuminen on tilastollisesti enää 0.8%. Tilastokäppyrää ei ollut pidemmälle, kuin 50v. saakka.
Ja tämä siis keskiarvotilasto.

Hedelmällisyys laskee rajusti alas siinä 42-43v....kohdalla ja enää 45v. iässä ei olla enää yhtä onnekkaita. Tätä aiemmin hedelmällisyys alkaa pudota jo 35+

Oma tilastollinen mahis onnistua on ollut 0.8% jo kahden vuoden ajan. Yritystä takana 1,5v.
 
Last edited by a moderator:
Heissan kaikki!:hello

Mikähän on %-mahis, että negatiivinen raskaustesti (digi/dpo14) muuttuu plussaksi parin päivän aikana dpo16?

Ollaan lähdössä viimeistä kertaa altaille ja sitten hienoon ravintolaan täällä matkalla. Aion nauttia tänään pari lasi punkkua, ennen huomista lentoa kotiin:grin

Lämmöt ylhäällä 37.2c, ja siis dpo14
 
Ihania uutisia Kosmoskukalla ja Motolla, onnea sylikaupalla molemmille :Heartred

Keskenmenoista, itsellä niitä ollut 5. Toi päivämäärien päässä pyörittely on kyllä jännä homma, miten ihminen tommosia vielä pidemmänkin ajan päästä mietiskelee. Itsellä kun niiden jälkeen tuli onnistuminen ja lapsi saatiin maailmaan, niin silti vieläkin muistaa niitä päiviä ja laskettuja aikoja. Ja toiset keskenmenot on menneet ns. henkisesti kevyemmin kuin toiset. Nyt kun meillä yritystä on ja ne hoidotkin kohta taas alkaa niin oon taas enemmän alkanut miettiin miten sitä pärjää jos saa plussan ja sit menee taas kesken. Luulis että lapsen saaminen jotenkin mitätöis keskenmenojen tuskan mut ei tosiaan, ainakaan mun kohdalla. Toki onnellinen olen onnistumisesta mutta kyllä ne keskenmenot on jonkun trauman takaraivoon jättäneet. :sorry:

Jaksuja kaikille :Heartred

MiuMau79 :) Kohta olet täällä kunnolla yrittämässä mukana.....toivon sinulle pikaisen plussan!!:cheers

Me keskusteltiin tänään miehen kanssa uudesta IVF:stä, eikä hän oikein näe sitä meidän kohdalle toimivaksi, vaikka uuden yrityksen lääkitys onkin jo alustavasti muutettu, JOS hoito alkaa syksyllä.

Katsotaan mihin päädytään, ainakin seuraava on uusi inssi, ellei nyt tule plussaa tästä kierrosta.

Keskusteltiin myös siitä, että ollaan onnekkaita, että ylipäätään saatiin yksi lapsi, kevyellä avustuksella, mun ollessa 43-vuotias.

Mies täyttää seuraavaksi 50v. Jos toista lasta ei tule, niin molemmat tässä avioliitossa sen osaa hyväksyä.

Ollaan kyllä yhä niin onnen kukkuloilla tämän yhden pienen ainokaisen johdosta:Heartpink
 
Tähti onko sulla siis uiusta laskettuna 14 päivä nyt?

Peppipupu :) ...on about ~ dpo14.....

Me oltiin altailla palmujen alla ja mies toi rommikolan mukanaan. Mulle tuli oudon huono-olo....

RFSU näyttää valeplussaa ja Clearblean digi negaa..... Muita testejä ei ole enää matkassa.
 
Viime neuvolakäynnillä sikiö oli vielä perätilassa, ensi viikon lääkärikäynnillä sitten tulee kai lähete kääntöön, jos on edelleen väärinpäin. Toivottavasti kääntyisi oikeinpäin, tavalla tai toisella.

Suski, jos et vielä ole tuttu Spinning babies -liikkeiden kanssa niin nyt on oikea hetki tutustua. Sb -menetelmällä vauvaa voidaan avittaa optimaaliseen syntymäasentoon ilman kajoamista.
 
Suski Mulla oli kummatkin lapset väärinpäin. Eka kääntyi yöllä ennen aamulla olevaa käännösaikaa ja mursi kylkiluut. Toinen käännettiin. Ihan helposti ja kivuttomasti ja ei tullut mitään seuraamuksia. Ekan kylkiluut oli kuukausia arat. Pikku pirulainen.
 
.
Tähti testaa Suomessa. Kyllä sulla mahkut on niin kauan kun menkat pois. Huomenna kai viimeistään pitäisi näkyä kyllä 25 herkällä jotain? Muistaako joku ne rajat?

Peppipupu :) Mulla on virallinen testipäivä ylihuomenna....

Nyt odotellaan matkanjärjestäjältä tietoa aikatauluista lentokentälle. Täällä hotellilla on niin vähän suomalaisia, että lienevät unohtaa meidät. Tieto pitäisi tulla pian.

Kiitos tsempistä tänne ja tsempit sinne!:p

Ps. mä katselen täällä kanoja, ihan meidän 5* hotellialueella:joyful: Mitäs Lambi rodusta pidät?
20190716_180402.jpg


:p
 
Takaisin
Top