----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En vaan tuota sun Viron klinikkaa jossa olet hoidossa.

Wheelchair Mama :) Voisitko ystävällisesti lopettaa tämän. Menee jo vähän loukkauksen puolelle.

En ole Virossa hoidossa, vaan Suomessa. Dextrassa.

Aika iso kynnys on lähteä Viroon äkkiseltään, ihan työssä käyvänä 2-vuotiaan äitinä.

Plussaa myös sinne!:cheers
 
Siis miten on mahdollista?? Eikö sun pitänyt olla Virossa hoidossa???
Iän takia.
Nyt mä en ymmärrä enää mitään.

Wheelchair Mama :) Ei!
Et ole seurannut tätä palstaa riittävän tarkasti.

Meillä IVF-hoito aloitettiin pari päivää ennen mun 46v. päivää ja hoidosta on sopimus, sillä hoitopaperit tehtiin palaverissa noin kuukausi aiemmin.
 
Tokmannilla olis ollut Rfsu:n testejäkin, mut en uskaltanu ostaa sen perusteella, mitä palstoilta niistä
lukenut.

Mitkä testit teidän mielestä on kaikkein luotettavimmat?

Helena80 :) Mulla on nyt odottamassa digejä RFSU. Uskon niiden olevan luotettavia... :)
 
Tähti:

Olen pahoillani, mutta mä en pysty uskomaan, että kaikki mitä kirjoitat on totta.
Kun sun jutut muuttuu niin hirveästi viestistä toiseen. Tätä on jatkunut jo todella kauan.
Mä poistun tästä ryhmästä koska en voi olla mukana jos koen, että joku ei puhu aina totta.
Toivottavasti olen väärässä.

Toivotan silti kaikille hyvää jatkoa ja plussaa! :-)

Ja Vastavirranakalle ja Suskille hyvää odotusaikaa!
 
Eli jos keräys on maanantai ja tiistaina nähdään, että on hedelmöittynyt. Onko silloin alkio perjantaina vasta 4 päiväinen, eikä voisi olla vielä blasto?

Silloin periaatteessa Klinikka tiesi tämän jo etukäteen....
Näin juuri. Minulle sanottiin ihan suoraan jo keräyksessä, minä päivänä alkiot ovat blastoja. Ja se oli tosiaan se päivä, kun alkiot olivat viisipäiväisiä. (Punktiosta seuraavana päivänä ne ovat yksipäiväisiä, sitä seuraavana kaksipäiväisiä, jne.) Ja tasan sinä päivänä kun oli ilmoitettu, soittivat minulle ja kertoivat, montako oli päässyt blastoksi asti. Tuossa kohtaa oli vielä yksi alkio jatkoviljelyssä kuusipäiväiseksi, mutta siitä ei tullut seuraavanakaan päivänä blastoa, joten roskiin meni.

Sinänsähän mikään ei estä siirtämästä nelipäiväisenäkään, ja jotkut klinikat siirtävät kolmipäiväisiäkin ihan yleisestikin, että ei se blastoksi kehittymättömyys ole mikään siirron este. Siksi tuo on outoa, että mieluummin pakastavat kuin siirtävät nelipäiväisen ilman selitystä, etenkin kun on ihan maanantaista lähtien ollut tiedossa, että perjantaina se maanantaina kerätty alkio tosiaan on vasta nelipäiväinen.
 
WM, minäkin koen, että osa jutuista todennäköisesti ei ole täysin totta. Mutta toisaalta ihan hupaisaa luettavaa nekin ovat, että mikäs siinä. Ainoa, mikä häiritsee, on se, että käytetään klinikan nimeä, ihan kuin klinikka olisi täynnä tunareita, vaikka kaikkialta muualta olen kuullut tuosta klinikasta pelkkää hyvää. Eli sadut ovat ihan jees, kunhan niillä ei mustamaalata muita.
 
Tähti:

Olen pahoillani, mutta mä en pysty uskomaan, että kaikki mitä kirjoitat on totta.
Kun sun jutut muuttuu niin hirveästi viestistä toiseen. Tätä on jatkunut jo todella kauan.
Mä poistun tästä ryhmästä koska en voi olla mukana jos koen, että joku ei puhu aina totta.
Toivottavasti olen väärässä.

Toivotan silti kaikille hyvää jatkoa ja plussaa! :)

Ja Vastavirranakalle ja Suskille hyvää odotusaikaa!

Wheelchair Mama :) Hyvää jatkoa ja plussaa!!:cheers

Ehdit vielä nuorempien kuumeilijoiden kerhoon mukaan :)
 
WM, minäkin koen, että osa jutuista todennäköisesti ei ole täysin totta. Mutta toisaalta ihan hupaisaa luettavaa nekin ovat, että mikäs siinä. Ainoa, mikä häiritsee, on se, että käytetään klinikan nimeä, ihan kuin klinikka olisi täynnä tunareita, vaikka kaikkialta muualta olen kuullut tuosta klinikasta pelkkää hyvää. Eli sadut ovat ihan jees, kunhan niillä ei mustamaalata muita.

Suski75 :) Joskus on Klinikan nimi sanottava ja sitä on myös kysytty. Harvoin täällä Klinikoista puhutaan, mutta ehkä jokainen voi senkin sitten jättää kertomatta.
 
Näin juuri. Minulle sanottiin ihan suoraan jo keräyksessä, minä päivänä alkiot ovat blastoja. Ja se oli tosiaan se päivä, kun alkiot olivat viisipäiväisiä. (Punktiosta seuraavana päivänä ne ovat yksipäiväisiä, sitä seuraavana kaksipäiväisiä, jne.) Ja tasan sinä päivänä kun oli ilmoitettu, soittivat minulle ja kertoivat, montako oli päässyt blastoksi asti. Tuossa kohtaa oli vielä yksi alkio jatkoviljelyssä kuusipäiväiseksi, mutta siitä ei tullut seuraavanakaan päivänä blastoa, joten roskiin meni.

Sinänsähän mikään ei estä siirtämästä nelipäiväisenäkään, ja jotkut klinikat siirtävät kolmipäiväisiäkin ihan yleisestikin, että ei se blastoksi kehittymättömyys ole mikään siirron este. Siksi tuo on outoa, että mieluummin pakastavat kuin siirtävät nelipäiväisen ilman selitystä, etenkin kun on ihan maanantaista lähtien ollut tiedossa, että perjantaina se maanantaina kerätty alkio tosiaan on vasta nelipäiväinen.

Suski75 :)

Meille sanottiin, että alkiot kehittyy eri tahdissa. Kaikki ei ole blastoja samana päivänä.

Siirron kohdalla aikataulussa eletään oletuksen mukaisesti. Aikataulua ei voi kiveenhakata.
 
Eivät olekaan, siksi niitä viljellään kuusipäiväiseksi, että hitaammat ehtivät mukaan.
 
Suski75 :) Eli pakastus tulee tässä välissä, koska on viikonloppu?
Eihän siellä labrassa vapaapäiviä vietetä, kyllä niitä hedelmöittyneitä kasvatellaan siellä joka päivä eikä pakasteta työaikojen mukaan. Siirtoja ei tehdä viikonloppuisin.

Veikkaan että Tähti ei ihan aina kuuntele tarkkaan, kysy lisätietoa, ota selvää eikä muista jolloin tarina on vaihteleva.
 
Eihän siellä labrassa vapaapäiviä vietetä, kyllä niitä hedelmöittyneitä kasvatellaan siellä joka päivä eikä pakasteta työaikojen mukaan. Siirtoja ei tehdä viikonloppuisin.

Veikkaan että Tähti ei ihan aina kuuntele tarkkaan, kysy lisätietoa, ota selvää eikä muista jolloin tarina on vaihteleva.

Yölento :) Välikierto ainakin tulee.

Pakastus pelottaa, koska sulatus on kuitenkin riski alkiolle:smiley-ashamed004
 
Pernilla :) Voisiko Klinikka suunnitella uutta keräystä kertomatta asiakkaalle?
Tosiaan Dextra kyseessä.
Asiakas päättää hoidoista - ainakin yksityisellä puolella :) Klinikka voi toki tehdä suosituksia ja ehdotuksia. Mitään ei pitäisi tehdä ilman asiakkaan suostumusta.

Oman kokemukseni perusteella saattaa kuitenkin joskus käydä niin, että asiakkaan tahtotila ei ole täysin selvästi kirjattu hoitosuunnitelmaan ja voi tulla tämän vuoksi väärinkäsityksiä. Itselleni kävi viimeksi niin, että klinikalla oli käsitys, että pgs tehdään ja minä odotin, että asiasta kysytään kuitenkin ennen kuin toimiin ryhdytään. Näytteenotto tehtiin kuitenkin ensin ja sen jälkeen tuli vain tieto, että homma hoidettu.
 
Sain muuten tänään puhelimitse kysellessäni tiedon, että ainakin yhdellä klinikalla Suomessa tehdään lahjasoluhoitoja vielä 47-vuotiaaksi saakka. Jäi kysymättä tehdäänkö muitakin hoitoja. Pakastesiirtoja tehdään 50-vuotiaaksi saakka. Klinikan nimeä en mainitse, mutta suosittelen ikätovereille tilanteen tsekkaamista eri paikoista.
 
Muokattu viimeksi:
Sain muuten tänään puhelimitse kysellessäni tiedon, että ainakin yhdellä klinikalla Suomessa tehdään lahjasoluhoitoja vielä 47-vuotiaaksi saakka. Jäi kysymättä tehdäänkö muitakin hoitoja. Pakastesiirtoja tehdään 50-vuotiaaksi saakka. Klinikan nimeä en mainitse, mutta suosittelen ikätovereille tilanteen tsekkaamista eri paikoista.

Pernilla :) Kyllä, hoidetaan lähes 50v. saakka, kunhan hoito on sovittu/aloitettu ennen 46v. ikää.

Luotan nyt Klinikan lääkäreihin, että tietävät mitä tekevät


Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Takaisin
Top