----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta tuo Tähden kypsien ja raakojen munasolujen välinen suhde on aika huono, lääkkeitä vaihtamalla tms. voisi tulla parempi tulos. Siksi kannattaisi heti ruveta kyselemään toisen keräilykierron perään, koska on aika epätodennäköistä, että se yksi ainoa hedelmöittynyt olisi se täysosuma. Mahdollisuuksia selvästi on siihen, että IVF:llä löytyisi terveitäkin, koska keräyksessä tuli noin monta munasolua.

Minulla hedelmöittyi 9, ja lopulta niistä vain yksi oli terve. Jos niitä olisi siirretty ilman alkiodiagnostiikkaa, olisi siirretty elinkelvottomia alkioita. Hedelmöittyminen ei tarkoita, että munasolu olisi priimaa, vaan se selviää vasta alkiodiagnostiikassa. Alkiodiagnostiikkaan asti, eli 6-päiväisiksi, minulla selvisi 3 alkiota, ja niistäkin kaksi oli sutta ja sekundaa. Vielä huonompia olivat tietysti ne, jotka eivät edes selvinneet 6-päiväisiksi asti.

Tähti, mikä teillä oli sen toisen keräyksen ehto? Eli jos nyt tämä yksi hedelmöittynyt sitten siirretään, eikä siitä tule vauvaa, saatteko toisenkin keräyksen? Inhottavin tulos olisi se, että tämä siirretään, ja sitten se menee kesken kun se oli viallinen eikä viallisuutta tutkittu, ja samalla sitten menetätte mahdollisuuden toiseen keräykseen.

Suski75 :) Meille on luvattu, että tekevät uuden yrityksen tämän jälkeen, jos sitä halutaan. Kauheesti ei voi vaatimuksia esittää 46-vuotiaana, kun ei ole hoitovelvoitetta enää.

Osaatko sanoa, että miksi kypsä munasolu ei hedelmöity? Näin kävi kahdelle. Estääkö luonto viallisten munasolujen hedelmöittymisen? Vai onko kyse siittiöistä?

Ripustaudun kyllä nyt tuon yhden "onnistuneen" varaan:smiley-ashamed004

Muuta ei oikein voi, kuin uskoa ja toivoa, että tämä olisi täysin priima luomumuna ja terve vauva syntyisi joulukuussa:singing::angel12
 
Kuulostaa silti, että kohtuuttoman suuri osuus soluista ei ollut kypsiä. Ensimmäisessä hoidossa kävi minulla niin, että keräyksen ajankohta ei ollut optimi ja tuli suhteellisesti enemmän ei-kypsiä.

Pernilla :) Montako sinulla tästä keräyksestä hedelmöittyi?
 
Tähti, kannattaa kyllä kysyä, onnistuuko uusi keräys siinäkin tapauksessa, että tämä alkio lähtee kasvamaan, mutta ei jaksa jouluun asti. Jos siis menee kesken niin vieläkö on mahdollisuuksia kasvatella lisää, vai sanotaanko kesän korvalla, että liikaa ikää, juna meni jo. Kysyminen ei maksa mitään.
 
Tähti, kannattaa kyllä kysyä, onnistuuko uusi keräys siinäkin tapauksessa, että tämä alkio lähtee kasvamaan, mutta ei jaksa jouluun asti. Jos siis menee kesken niin vieläkö on mahdollisuuksia kasvatella lisää, vai sanotaanko kesän korvalla, että liikaa ikää, juna meni jo. Kysyminen ei maksa mitään.

Yölento :) Kysyn kaiken minkä voin.

Se tieto on, että aloitettu/sovittu hoito tehdään loppuun saakka. Hoitoja saa 45v. ikään saakka. Hoitoa ei silti jätetä kesken, kun on tullut 46v. Mutta uusia hoitoja ei enää aloiteta 45v. jälkeen.
Kultamunaa rukoillessa:smiley-angelic003:angel12
 
Pernilla :) Montako tästä keräyksestä hedelmöittyi?
Muistaakseni hedelmöittyneitä oli 7-8. Viimeksi (2017) kerättiin 8 ja kaikki taisivat hedelmöittyä. Ensimmäisen hoidon keräyksen epäonninen ajoitus johtui siitä, että yksi soluista oli kirinyt kokonsa puolesta muiden edelle ja määritti siten keräysajankohdan. Osa soluista siis kerättiin ei- kypsinä. Myöhemmissä hoidoissa tätä ajoitusongelmaa ei ollut. Lisäksi lääkkeet vaihtuivat, kun siirryin ensimmäisen hoidon jälkeen toiselle klinikalle.
 
Muistaakseni hedelmöittyneitä oli 7-8. Viimeksi (2017) kerättiin 8 ja kaikki taisivat hedelmöittyä. Ensimmäisen hoidon keräyksen epäonninen ajoitus johtui siitä, että yksi soluista oli kirinyt kokonsa puolesta muiden edelle ja määritti siten keräysajankohdan. Osa soluista siis kerättiin ei- kypsinä. Myöhemmissä hoidoissa tätä ajoitusongelmaa ei ollut. Lisäksi lääkkeet vaihtuivat, kun siirryin ensimmäisen hoidon jälkeen toiselle klinikalle.

Pernilla :) Kiitos tiedosta. Voi olla, että lääkkeissä oli nyt vikaa. Minkä ikäinen sinä olit silloin?

Jos uusi kierros tehdään, varmaan sitten eri lääkkeet. Vähän itseä kauhistuttaa se, ettei oikein voi vaatia mitään, kun ikäraja on ylittynyt:smiley-ashamed004

Viro on sitten ainoa mahdollisuus, jossa saa apua 50v. saakka.
 
Uskon että hän ymmärtää ihan täysin. Ja juuri sen takia hänellä on sellainen henkinen paine ”siementen viskomisesta”, että se ei sitten onnistukaan :sad001 Mutta ihan varmasti ymmärtää ja haluaa tehdä kaikkensa asian eteen. Mun pitäis vaan keksiä joku keino, jolla saisin sitä onnistumisen stressiä helpotettua häneltä... Jos voisi vaan onnellisen tietämättömänä nauttia rakastelusta, niin kyllä ne siemenetkin silloin irtoaa. Mutta just se tieto, että *nyt on pakkopakkopakko* aiheuttaa tuon blokin. Vakavan keskustelun sijaan mun pitäisi kai osata viedä huomio ihan muihin asioihin, jotta kaikki vaan sujuisi rennosti ja luonnollisesti, nautiskellen ja ilman paineita. Siinäpä haastetta!

Kysyin eilen mieheltä, mistä hitosta hän tietää että mulla on ovulaatio, kun en ole sitä kertonut. Sen tietää siitä kun minä kuulemma käyn kiimaisena kimppuun. No niinpä tietysti. Kun silloin tuppaa luonnostaankin haluttamaan. Argh. Vaikea yhtälö. Pitäis osata huolehtia oikeasta ajoituksesta, ja samalla päästää täysin irti tarpeesta kontrolloida prosessia :-/

Hentohaave :) Sanot miehelle, että nyt ei rakastella, vaan haluat lapsen!

Katsot sopivan ajankohdan ja kerrot sen miehelle. Yksi- kaksi kertaa riittää.
 
Hentohaave :) Sanot miehelle, että nyt ei rakastella, vaan haluat lapsen!

Katsot sopivan ajankohdan ja kerrot sen miehelle. Yksi- kaksi kertaa riittää.
Veikkaan, ettei toimi. Haluta saa, mutta vaatiminen tässä asiassa ei toimi eikä pakottamalla onnistu kuin saamaan kaikille pahan mielen.
 
Pernilla :) Kiitos tiedosta. Voi olla, että lääkkeissä oli nyt vikaa. Minkä ikäinen sinä olit silloin?

Jos uusi kierros tehdään, varmaan sitten eri lääkkeet. Vähän itseä kauhistuttaa se, ettei oikein voi vaatia mitään, kun ikäraja on ylittynyt:smiley-ashamed004

Viro on sitten ainoa mahdollisuus, jossa saa apua 50v. saakka.

Oliko Tähti sun punktioitavat follit tasakokoisia, vai oliko joku nopea kerennyt johtofolliksi asti? :)
 
Veikkaan, ettei toimi. Haluta saa, mutta vaatiminen tässä asiassa ei toimi eikä pakottamalla onnistu kuin saamaan kaikille pahan mielen.

Yölento :) Ei voi vaatia ei... hyvä mieli on kaikilla ja joustavat tässä.

Voi olla, että joustavat vielä lisää....myöhemmin :)

Sanoivat vaan, että jonnekkin on ikäraja vedettävä ja se on 45v.
 
Oliko Tähti sun punktioitavat follit tasakokoisia, vai oliko joku nopea kerennyt johtofolliksi asti? :)

Yksi oli isompi folli. Jokin näistä folleista oli tyhjä, mutta en tiedä mikä.

Lääkäri ei ole kertonut näistä vielä mitään. Sillä nyt vaan odotellaan sen yhden hedelmöittymisen etenemistietoa aamulla:smiley-ashamed004
 
Pernilla :) Kiitos tiedosta. Voi olla, että lääkkeissä oli nyt vikaa. Minkä ikäinen sinä olit silloin?

Jos uusi kierros tehdään, varmaan sitten eri lääkkeet. Vähän itseä kauhistuttaa se, ettei oikein voi vaatia mitään, kun ikäraja on ylittynyt:smiley-ashamed004

Viro on sitten ainoa mahdollisuus, jossa saa apua 50v. saakka.
Ensimmäisen hoidon aikaan ~ 40 v. Lääkesetti ja kilikkakin oli ihan toinen. Kun sain kuulla hedelmöittymistulokset ja ei-kypsien solujen määrän, olin ihan varma että koko hoito meni ihan pieleen, mutta 3-päivän viljelyn jälkeen jäljellä oli yksi alkio - joka aloittaa tänä vuonna eskarin :grin

Toivoa on siis on paljonkin yhdestä ainokaisesta alkiosta! :smiley-angelic003

Omasta kokemuksesta sanoisin, että suhteellisen suuri ei-kypsien solujen osuus johtuu enemmän jostakin muusta kuin iästä. Kerättyjen solujen määrä oli kuitenkin mitä mainioin.
 
Ensimmäisen hoidon aikaan ~ 40 v. Lääkesetti ja kilikkakin oli ihan toinen. Kun sain kuulla hedelmöittymistulokset ja ei-kypsien solujen määrän, olin ihan varma että koko hoito meni ihan pieleen, mutta 3-päivän viljelyn jälkeen jäljellä oli yksi alkio - joka aloittaa tänä vuonna eskarin :grin

Toivoa on siis on paljonkin yhdestä ainokaisesta munasta! :smiley-angelic003

Omasta kokemuksesta sanoisin, että suhteellisen suuri ei-kypsien solujen osuus johtuu enemmän jostakin muusta kuin iästä. Kerättyjen solujen määrä oli kuitenkin mitä mainioin.

Pernilla :) Oot ihana:Heartpink
Kiitos. Ripustaudun nyt tämän yhden varaan.

Otan asian puheeksi Klinikalla, ellei tämä yksi onnistu.

Hyvää eskarin aloitusta sinne!! Sekä paljon plussapuhuria sinulle!!:cheers:cheers:cheers
 
Last edited by a moderator:
En minäkään saa orgasmia niin, että mies sanoo mulle että nyt sun täytyy laueta koska minä haluan. Ei se kyllä ikinmaailmassa niin sanoisikaan, mutta jos sanoisi niin aika huonosti edistäisi asiaa. Nää on herkkiä juttuja, ja jotkut on herkempiä ulkoisille häiriötekijöille kuin toiset. Itse ainakin saan orgasmin helpommin silloin, jos onnistun irrottautumaan itsestäni ja unohtamaan kaiken suorittamisen ja keskityn vain aistinautintoihin. Mitä tietoisempi olen itsestäni, sen vaikeampaa on laukeaminen. Ja jos vielä joku painostaisi että nyt on pakko... juuei. Vois loppua koko rakastelu siihen.

Hentohaave :) Vaikea sanoa. Ainakin Klinikalla miehen on ainakin onnistuttava, koska on hoitopaperi kädessä ja kätilö odottaa oventakana.

Mitä jos miehesi joutuisi sinne:angelic:
 
Yksi oli isompi folli. Jokin näistä folleista oli tyhjä, mutta en tiedä mikä.

Lääkäri ei ole kertonut näistä vielä mitään. Sillä nyt vaan odotellaan sen yhden hedelmöittymisen etenemistietoa aamulla:smiley-ashamed004

No sitten voi olla että se hedelmöittynyt on se isoin, mikäli siellä oli vain yksi kypsä. Tässä kohtaa tosiaan lääkkeillä voidaan yrittää säädellä prosessia niin, että johtofolli ei ottaisi isoa etumatkaa. :) Jos asia kiinnostaa, kannattaa tosiaan kysellä seuraavalla kerralla lääkäriltä speksejä. Voi myös kurkkia OmaKannasta noita kokoja mikäli sinne ne on ultrien /punktioiden yhteydessä lisätty.

Toivon niin, että pikkualkionne jatkaa jakautumista!
 
Takaisin
Top