----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pernilla :) En osaa sanoa mitään tähän.

Käytännössä keräyspäivä oli lähes sama, kuin olisi ovulaatiopäivä, eli kp14.
Kuulostaa silti, että kohtuuttoman suuri osuus soluista ei ollut kypsiä. Ensimmäisessä hoidossa kävi minulla niin, että keräyksen ajankohta ei ollut optimi ja tuli suhteellisesti enemmän ei-kypsiä.
 
Tähti, Pääsiäiseen kuulu perinteisesti kaikenlaiset munat - toivottavasti sulla olisi teemaan sopiva superyksilö nyt kasvamassa! :Heartred

1. IVF-hoitokierron tulokset on tosiaan aina vähän arpapeliä. Voi olla että jos Tähti lähtisi toiselle kierrokselle, silloin kokeiltaisiin muita aineita/annostuksia. Niitä varioimalla asioihin voi vaikuttaa jonkin verran, mutta ikä vaikuttaa myös solujen kypsymiseen ylipäätään. Mullahan 9:stä kyykähti 8 matkalle jo ennen keräystä, vaikka kasvu alkoi ihan lupaavasti. Vaikka olisivat kasvaneetkin kokoa, niin eivät varmaan olisi olleet kypsiä.

Oon tätä(kin) googlaillut, mutta vaikuttaisi siltä että mitään takuukikkaa tähän kypsymättömyynongelmaan ei ole vielä löydetty.
 
Kierto tosiaan lyhenee, mutta tuo liian aikainen irtoaminen olisi kyllä mielenkiintoinen konsultaation aihe.

Pernilla ja Peppipupu :)

Mulla ei ole vielä kierto lyhentynyt. Se ei ainakaan ole syy, miksi kypsymättömiä IVF keräyksessä oli ne 6kpl....

Täytyy tästä kyllä kysellä lääkäriltä, että mistä voi johtua. Tiedä sitten voiko annosmäärä vaikuttaa, kun määräsi vähemmän pistos lääkkeitä.
 
Tähti, Pääsiäiseen kuulu perinteisesti kaikenlaiset munat - toivottavasti sulla olisi teemaan sopiva superyksilö nyt kasvamassa! :Heartred

1. IVF-hoitokierron tulokset on tosiaan aina vähän arpapeliä. Voi olla että jos Tähti lähtisi toiselle kierrokselle, silloin kokeiltaisiin muita aineita/annostuksia. Niitä varioimalla asioihin voi vaikuttaa jonkin verran, mutta ikä vaikuttaa myös solujen kypsymiseen ylipäätään. Mullahan 9:stä kyykähti 8 matkalle jo ennen keräystä, vaikka kasvu alkoi ihan lupaavasti. Vaikka olisivat kasvaneetkin kokoa, niin eivät varmaan olisi olleet kypsiä.

Oon tätä(kin) googlaillut, mutta vaikuttaisi siltä että mitään takuukikkaa tähän kypsymättömyynongelmaan ei ole vielä löydetty.

Motto78 :) Kiitos!:Heartpink
Yksi riittäisi, kunhan se onnistuu:angel12

Muutoin luultavasti lähden toiselle kierrokselle, periksi ei viä anneta:arghh:
 
Tästäkin keskusteltiin... mutta se muki on taas yksi häiritsevä tekijä lisää ennestään herkkään pakettiin :sad001 Voihan sitäkin toki kokeilla, pelkään vaan että siitä tulee turha kokeilu. En saa edes sitä vähää mitä tuolla ”varasysteemillä” nyt. Ehkä täytyy kuitenkin ehdottaa tuota satulaan hyppäämistä sopivalla hetkellä. Jos se vaikka onnistuisikin :)

Hentohaave :) Kannattaa keskustella vakavasti miehen kanssa, että sitoutuu 100% asiaan. Sulla ei ole aikaa hukattavaksi.

Hän ymmärtää varmasti asian. Mutta miehet ei käsitä, ellet ole tilasto kädessä, tai vaikka jokin hoitotulospaperi.

Täälläkin lävähti totuus miehelle kasvoilla munasoluista keräyksen kautta, sillä priimaa on enää niin vähän joukossa. Silti raskaus voi onnistaa vielä sinne 50v. saakka.

Toivotaan plussaa ja tsemppiä!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Minusta tuo Tähden kypsien ja raakojen munasolujen välinen suhde on aika huono, lääkkeitä vaihtamalla tms. voisi tulla parempi tulos. Siksi kannattaisi heti ruveta kyselemään toisen keräilykierron perään, koska on aika epätodennäköistä, että se yksi ainoa hedelmöittynyt olisi se täysosuma. Mahdollisuuksia selvästi on siihen, että IVF:llä löytyisi terveitäkin, koska keräyksessä tuli noin monta munasolua.

Minulla hedelmöittyi 9, ja lopulta niistä vain yksi oli terve. Jos niitä olisi siirretty ilman alkiodiagnostiikkaa, olisi siirretty elinkelvottomia alkioita. Hedelmöittyminen ei tarkoita, että munasolu olisi priimaa, vaan se selviää vasta alkiodiagnostiikassa. Alkiodiagnostiikkaan asti, eli 6-päiväisiksi, minulla selvisi 3 alkiota, ja niistäkin kaksi oli sutta ja sekundaa. Vielä huonompia olivat tietysti ne, jotka eivät edes selvinneet 6-päiväisiksi asti.

Tähti, mikä teillä oli sen toisen keräyksen ehto? Eli jos nyt tämä yksi hedelmöittynyt sitten siirretään, eikä siitä tule vauvaa, saatteko toisenkin keräyksen? Inhottavin tulos olisi se, että tämä siirretään, ja sitten se menee kesken kun se oli viallinen eikä viallisuutta tutkittu, ja samalla sitten menetätte mahdollisuuden toiseen keräykseen.
 
Kysyin eilen mieheltä, mistä hitosta hän tietää että mulla on ovulaatio, kun en ole sitä kertonut. Sen tietää siitä kun minä kuulemma käyn kiimaisena kimppuun. No niinpä tietysti. Kun silloin tuppaa luonnostaankin haluttamaan. Argh. Vaikea yhtälö. Pitäis osata huolehtia oikeasta ajoituksesta, ja samalla päästää täysin irti tarpeesta kontrolloida prosessia :-/
Eli nyt sitten kerrot miehelle, että käyt kiimaisena kimppuun koko kierron ajan, jotta hän ei tiedä milloin on ovulaatio. :grin
 
Takaisin
Top