----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut eri kasvatteluaine, mutta boostipistoksista tuli nimenomaan tuota kihelmöintiä muniksiin. Eikä olekin jännä tunne? :)

Motto78 :) On tää jännää...tämäkö on sitä kasvattelua, hui!!:happy:

Tuntuu, että molemmissa muniksissa kasvaa jo iso määrä munia:scared001 :laughing001
Vasta yksi piikki....
 
Last edited by a moderator:
Jarrua aletaan pistelemään kun ultrassa on todettu että kasvamassa on hyvän kokoisia folleja. Se estää niiden ennenaikaisen irtoamisen. Koskas sulla on seurantaultra?

Jarrupistos voi olla erim. Orgalutran.

Motto78 :) Kiitos selvennyksestä.

Pitäisiköhän tuo Orgalutran jo hankkia Apteekista, että saa sen heti käyttöön? jarruttamisesta ei tosiaan voi myöhästyä:smiley-ashamed004

Tuntuu, että kroppa meni tuosta Elovan piikistä jo aika villiksi.

Ultra on ensi tiistaina ja sinne tuntuu olevan ikuisuus:happy3
 
Last edited by a moderator:
Suski75 :) Minkä verran sinä piikitit Menopuria?

Toivottavasti ei haittaa, että kyselen :)
IVF-hoito on mulle vielä mysteeri, vähän aukkoja on, tietämyksen saralla...

Jotenka nyt vaan ihmettelen ihan kaikkea:smiley-ashamed004?
 
Motto78 :) Kiitos selvennyksestä.

Pitäisiköhän tuo Orgalutran jo hankkia Apteekista, että saa sen heti käyttöön? jarruttamisesta ei tosiaan voi myöhästyä:smiley-ashamed004

Tuntuu, että kroppa meni tuosta Elovan piikistä jo aika villiksi.

Ultra on ensi tiistaina ja sinne tuntuu olevan ikuisuus:happy3

Kannattaa hakea kaikki piikit etukäteen, ettei tule paniikki saatavuudesta; lääkäri voi pyytää aloittamaan jarrun pistämisen jo samana iltana ultran jälkeen, niin taisi käydä mulle viimeksi.

Lääkäriltä sait jo varmaan hoitosuunnitelmapaperin, siihen lisäillään joka tapaamisella uusia pistospäiviä, ultra-aikoja ja muita merkkipaaluja. Näin kaikki pysyy kasassa ja muistissa. Suosittelen lämpimästi hälytystä puhelimeen, mikäli piikität päivittäin yhtä tai useampaa ainetta. :)
 
Kannattaa hakea kaikki piikit etukäteen, ettei tule kiire. Lääkäri voi pyytää aloittamaan jarrun pistäminen jo samana iltana ultran jälkeen, niin taisi käydä mulle viimeksi.

Lääkäriltä sait jo varmaan hoitosuunnitelmapaperin, siihen lisäillään joka tapaamisella uusia pistospäiviä ja ultra-aikoja. Näin kaikki pysyy kasassa ja muistissa. Suosittelen lämpimästi hälytystä puhelimeen, mikäli piikität päivttäin yhtä tai useampaa ainetta. :)

Motto78 :) Kiitos, olet aivan ihana:Heartblue
Täytyy hakea jo huomenna se jarrupiikki Apteekista.

Mulla Menopuria alustavasti määrätty vielä tiistai-illaksi, vaikka ultra on aamulla. Jos itse saisin päättää, niin ei yhtään enempää, vaan jo heti jarrut päälle:happy119

Riittääkö yksi jarrupiikki? Pysäyttääkö se tämän munimisen?:chicken:
 
Tähti, oliko sulla siis vasta ohjeet kasvattelupiikkeihin ja lisää ohjeita tulee seuraavassa ultrassa? :)

Motto78 :) Sain ohjeet vain alkuun, koska lääkäri sanoi, ettei osaa arvioida kropan toimintaa, koska ovuloin ilman lääkitystä ja kierto on tarkka.

Lääkäri sanoi, että hän ei määrä ainakaan täyttä annosta näitä IVF lääkkeitä, vaan arviolta puoli annosta.

Sanoi, että ekassa ultrassa saa tietää lisää ja saa tietoa siitä, että miten toimitaan.
 
Last edited by a moderator:
Motto78 :) Kiitos, olet aivan ihana:Heartblue
Täytyy hakea jo huomenna se jarrupiikki Apteekista.

Mulla Menopuria alustavasti määrätty vielä tiistai-illaksi, vaikka ultra on aamulla. Jos itse saisin päättää, niin ei yhtään enempää, vaan jo heti jarrut päälle:happy119

Riittääkö yksi jarrupiikki? Pysäyttääkö se tämän munimisen?:chicken:

Jarrua otetaan usein samaan aikaan kasvattelupiikin kanssa, eli se lisätään repertuaariin. Se estää munasolujen ennenaikaisen irtoamisen kasvatteluvaiheen aikana. Saattaa siis olla että otat ti ja mahdollisesti sen jälkeenkin sekä menopurin että jarrun parin päivän ajan, mutta kaikki toisiaan riippuu siitä mitä ultrassa näkyy.

Munimistuntemuksia ei kannata jännittää, tuntemusten määrä ei kerro follien määrästä. Mulla on aina pistellyt tosi kovaa molempiin munasarjoihin kasvattelupiikkien johdosta, mutta follinalkuja on ollut yhtä aikaa max. vain 10 kpl, joista osa on kuihtunut pois ennen keräilyä. Toivotaan sulle parempaa satoa!
 
Jarrua otetaan usein samaan aikaan kasvattelupiikin kanssa, eli se lisätään repertuaariin. Se estää munasolujen ennenaikaisen irtoamisen kasvatteluvaiheen aikana. Saattaa siis olla että otat ti ja mahdollisesti sen jälkeenkin sekä menopurin että jarrun parin päivän ajan, mutta kaikki toisiaan riippuu siitä mitä ultrassa näkyy.

Munimistuntemuksia ei kannata jännittää, tuntemusten määrä ei kerro follien määrästä. Mulla on aina pistellyt tosi kovaa molempiin munasarjoihin kasvattelupiikkien johdosta, mutta follinalkuja on ollut yhtä aikaa max. vain 10 kpl, joista osa on kuihtunut pois ennen keräilyä. Toivotaan sulle parempaa satoa!

Motto78 :) Kiitos tarkasta selvennyksestä!:Heartblue

Mulle nämä pelkät tuntemukset jo nostaa karvat pystyyn:whacky011

Onneksi ei sitten tarvitse pelätä:Heartblue
 
Vointi oli muuten mitä mainioin.

Ainoastaan viimeisimmässä hoidossa minulla tuli hyperstimulaatio-oireita punktiopäivän iltana ja sen jälkeisenä päivänä. Onneksi ne menivät itsestään ohi ja vieläpä aika nopeasti. Konkarina minulla oli varmaan aika reipas annostus eikä aiemmissa hoidoissa ollut mitään oireita.

Pernilla :) Samalta tuntuu, toistaiseksi vointi on mitä mainioin. Tietty tuo hyperstimulaatio tässä pelottaa. Onneksi aloitus on viikonloppua vasten...

Mies pelkää piikkejä, joten yksin on piikitettävä.

Toivottavasti muiden miehet ovat rohkeampia:cheers

Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Eikö lääkäri kertonut, mitä piikkejä pitää missäkin vaiheessa ostaa? Minulle sanottiin, että ultriin mennessä pitää ostaa saman päivän piikit ennakkoon, mutta ei enempää, koska vasta ultrassa selviää, kuinka monta päivää mitäkin piikkiä vielä tarvitaan lisää. Loput varaukseen apteekkiin. Jos ostaa kaiken etukäteen, voi käsiin jäädä turhiakin lääkkeitä.

Ja tuosta piikkipelosta. Kun tähän hommaan lähdin 4 vuotta sitten, meni ensimmäisen piikin pistämiseen tunti, koska en vain saanut vietyä piikkiä ihon läpi. Muistan pitäneeni piikkiä pitkän aikaa sentin päästä ihostani enkä saanut sitä lähemmäksi, kun ahdisti niin paljon. 50 piikkiä myöhemmin homma menee jo rutiinilla, ja piikki kun piikki menee, vaikka olisi kuinka tylsä, pitkä ja paksu. Se on oman itsensä voittamista, ja siitä on syytä olla ylpeä. :gen014 Voimaannuttavaa.
 
Eikö lääkäri kertonut, mitä piikkejä pitää missäkin vaiheessa ostaa? Minulle sanottiin, että ultriin mennessä pitää ostaa saman päivän piikit ennakkoon, mutta ei enempää, koska vasta ultrassa selviää, kuinka monta päivää mitäkin piikkiä vielä tarvitaan lisää. Loput varaukseen apteekkiin. Jos ostaa kaiken etukäteen, voi käsiin jäädä turhiakin lääkkeitä.

Ja tuosta piikkipelosta. Kun tähän hommaan lähdin 4 vuotta sitten, meni ensimmäisen piikin pistämiseen tunti, koska en vain saanut vietyä piikkiä ihon läpi. Muistan pitäneeni piikkiä pitkän aikaa sentin päästä ihostani enkä saanut sitä lähemmäksi, kun ahdisti niin paljon. 50 piikkiä myöhemmin homma menee jo rutiinilla, ja piikki kun piikki menee, vaikka olisi kuinka tylsä, pitkä ja paksu. Se on oman itsensä voittamista, ja siitä on syytä olla ylpeä. :gen014 Voimaannuttavaa.

Suski75 :) Ei kertonut, vaan nämä kaksi piikkiä määräsi ostettavaksi ja sanoi, ettei muita määrätttyjä piikkejä tarvitse heti ostaa. Ostampa nyt silti heti tuon jarrupiikin (Orgalutrin), Motto78:n kehoituksesta!

Suski75, hienoa, että voitit pelkosi!!:hello2
Osaan ymmärtää, että tuo piikkipelko on todellista.

Itse totesin aamulla, etten pelännyt piikkiä ja samalla katsoin, kuinka se upposi itseen, sekä sieltä tuleva aine virtasi elimistöön. Mies ei osallistunut, koska ei "kyennyt".

Nyt illalla pistän Menopurin.

Eniten mua jännittää se, että osaanko käsitellä piikkiä oikein ja ladata sinne määrätyn annoksen oikein:smiley-ashamed004 En ole sairaanhoitaja tai terveyspuolen ihiminen, joten piikit omassa kädessä on vieraita:wtf:

Nyt piikejä tulee lisää, pistämistä itsessään en näköjään pelkää...huohh:smiley-ashamed004
Ei ole kivaa silti:dead:
 
Last edited by a moderator:
Itse totesin aamulla, etten pelännyt piikkiä ja samalla katsoin, kuinka se upposi itseen, sekä sieltä tuleva aine virtasi elimistöön. Mies ei osallistunut, koska ei "kyennyt".

Nyt illalla pistän Menopurin.

Eniten mua jännittää se, että osaanko käsitellä piikkiä oikein ja ladata sinne määrätyn annoksen oikein:smiley-ashamed004 En ole sairaanhoitaja tai terveyspuolen ihiminen, joten piikit omassa kädessä on vieraita:wtf:

Nyt piikejä tulee lisää, pistämistä itsessään en näköjään pelkää...huohh:smiley-ashamed004
Ei ole kivaa silti:dead:
Yllättävän nopeasti pistämisiin tottuu. Elonvan ja Menopurin pistäminen oli helppoa. Menopurin sekoittelukin meni muutaman harjoituksen jälkeen rutiinilla. Orgalutranin pistäminen oli minusta vähän haasteellisempaa ja tuli ensimmäisillä kerroilla vähän ongelmia, kun en onnistunut ensimmäisellä yrityksellä. Neula ja pistosuunta oli muistaakseni erilainen.

Lääkkeet kannattaa ostaa sitä mukaa, kun lääkäri kehottaa. Ostin aikoinaan enemmän Orgalutrania kuin tarvittiin ja sitä jäi yli. Sopivasti tämä tapahtui vielä silloin, kun sain Kela-korvauksen ja käytin ylijääneet myöhemmin, kun ikäraja oli jo tullut täyteen.
 
Poikaani pistäessä olen tullut tulokseen, että pistäisin mieluummin itseäni kun poikaani. Piikkikammo on tottakai asia erikseen.
On hirveää katsoa ja kuulla kuinka toinen pelkää tulevaa pistosta. Ja sä olet se paha ihminen joka pistät.
Mitään vaikeaa siinä ei teknisesti ole. Henkisesti kyllä.
Pojan saama lääkeaine kirveltää todella paljon eli siksi pelkää.
Mieluiten tuikkisin itseäni. Onneksi kun reumapolille asiasta valitin niin poika saa nyt kokeilla lääkettä suun kautta. Epäilevät vain ettei teho riitä kun on suun kautta otattaessa 20% huonompi.

Tsemppiä tähti pistelyyn :-)
 
Kiitokset kaikille ikäkriisi kommenteista. Ehkä sitä tavallaan hakee myös niitä syitä miksi luopuminen lapsihaaveista olisi helmpompaa, mitä enemmän löytää syitä,se tekisi helpommaksi sitten luovuttaa kun se aika koittaa.

Mutta, toistaiseksi toivotaan että vielä kevään hedelmällisisissä ensimmäisissä auringon säteissä olisi sitä taikaa.. ;)
Huomenna seuraava testi näkyykö vielä Ovitrelle, tänään heikosti näkyi.
Pregnyl irroituslääke on myös tukuista lopussa joten lekuri määräsi kalliimman Ovitrelle piikin tuohon hommaan.
 
Pernilla :) Samalta kuullostaa...kihelmöi ja nippailee! Ei voi olla tuntematta! Ja se alkoi heti piikin laiton jälkeen!

Miten iso annos sinulla oli Menopuria?

Mulle määrättiin 75, nyt 5 päivän ajan.

Tehokkaita aineita varmasti:smiley-ashamed004
Löytyi vihdoin viimeisimmän hoidon suunnitelma (2017) - kp 2 Elonva 150, kp 3-7 Menopur 75. Tämän jälkeen Menopurin annostusta nostettiin, mutta jatkosuunnitelmaa en enää löytänyt. Muistaakseni Menopurin annostus oli tämän jälkeen 250. Orgalutran taisi alkaa kp 6.
 
Takaisin
Top