----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HumptyD :) Toivotaan plussa tähän kiertoon!!:cheers:cheers:cheers

Minkä ikäinen olitkaan, alle 46v.?

Lähtisitkö yrittään vielä IVF-hoitoja?

Loputtomasti voi/saa toivoa..:happy093

Vielä on yli kolme vuotta tuohon rajapyykkiin.. mutta henkisesti tätä jatkuvaa vuodesta toiseen vaan jaksa. Sen energian kun johonkin muuhun sitten kohdistaa. Ehkä tähän olemass olevaan onneen ;)
Myöskin mulle on jotenkin kynnys kysymys se että ei saisi olla yli 50v kun lapsi menee ekalle luokalle. Jotenkin kaikki kiusaamiset jne niitä tulee mietittyä että mitä lapsi sitten vanhasta äidistä kärsisi? En mä tiiä onko noi ihan tyhmiä ees miettiä mutta omasta lapsuudesta muistan yhden tämmöisen tapauksen :(
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää ;)
 
Vielä on yli kolme vuotta tuohon rajapyykkiin.. mutta henkisesti tätä jatkuvaa vuodesta toiseen vaan jaksa. Sen energian kun johonkin muuhun sitten kohdistaa. Ehkä tähän olemass olevaan onneen :wink
Myöskin mulle on jotenkin kynnys kysymys se että ei saisi olla yli 50v kun lapsi menee ekalle luokalle. Jotenkin kaikki kiusaamiset jne niitä tulee mietittyä että mitä lapsi sitten vanhasta äidistä kärsisi? En mä tiiä onko noi ihan tyhmiä ees miettiä mutta omasta lapsuudesta muistan yhden tämmöisen tapauksen :sad001
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää :wink

HumptyD :)

Toivotaan plussaa näin kevään korvalle!!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers
 
HumptyD, ikä on pelkkä numero. Olin lapsena kateellinen muille, koska heillä oli nuoremmat vanhemmat, mutta oikeasti kateus johtui siitä, että kun halusin heidän leikkivän kanssani, tuli vastaus, etteivät he jaksa/ehdi/halua, koska ovat liian vanhoja. Eivätkä he oikeasti niin vanhoja olleet, äitini oli 30 saadessaan minut. Minä leikin lapseni kanssa enkä todellakaan väitä olevani siihen liian vanha.
 
Vielä on yli kolme vuotta tuohon rajapyykkiin.. mutta henkisesti tätä jatkuvaa vuodesta toiseen vaan jaksa. Sen energian kun johonkin muuhun sitten kohdistaa. Ehkä tähän olemass olevaan onneen :wink
Myöskin mulle on jotenkin kynnys kysymys se että ei saisi olla yli 50v kun lapsi menee ekalle luokalle. Jotenkin kaikki kiusaamiset jne niitä tulee mietittyä että mitä lapsi sitten vanhasta äidistä kärsisi? En mä tiiä onko noi ihan tyhmiä ees miettiä mutta omasta lapsuudesta muistan yhden tämmöisen tapauksen :sad001
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää :wink
Äidilläni on ollut vanhat vanhemmat eikä hän ainakaan siitä ole kärsinyt. Äidinäiti ei kyllä pysynyt vilkkaan tyttären perässä, mutta siinäkään ei ehkä olisi auttanut vaikka olisi ollut nuori, äitini oli temperamenttinen ja villi lapsi. Sisarukset sitten kiipesivät hakemaan kuusen latvasta ja mihin nyt ikinä sisko oli karannutkaan.

Minä en ainakaan ole erottunut erityisesti, vaikka käydään lapsen kanssa monissa äiti-lapsi-harrastuksissa. Toki tiedän olevani aina vanhin, mutta tuskin muut sitä huomaavat, jos ei tule puheeksi sisarusten ikä.

Jos joku kiusata aikoo, niin syyn keksii varmasti jostain.
 
Myöskin mulle on jotenkin kynnys kysymys se että ei saisi olla yli 50v kun lapsi menee ekalle luokalle. Jotenkin kaikki kiusaamiset jne niitä tulee mietittyä että mitä lapsi sitten vanhasta äidistä kärsisi? En mä tiiä onko noi ihan tyhmiä ees miettiä mutta omasta lapsuudesta muistan yhden tämmöisen tapauksen :sad001
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää :wink

HumptyD :)

Jokaisella saa olla oma näkemys, mutta kyllä ikä on vaan numero! Ei kukaan sen vuoksi kiusaa, syyt on muita. Useimmiten jokin kateus:chicken:

Itse ainakin tunnen olevani entistä nuorekkaampi, kun on tuo pieni lapsi:joyful:
Ja kohta myös (toivottavasti:Heartpink) pieni vauva.
 
Vielä on yli kolme vuotta tuohon rajapyykkiin.. mutta henkisesti tätä jatkuvaa vuodesta toiseen vaan jaksa. Sen energian kun johonkin muuhun sitten kohdistaa. Ehkä tähän olemass olevaan onneen :wink
Myöskin mulle on jotenkin kynnys kysymys se että ei saisi olla yli 50v kun lapsi menee ekalle luokalle. Jotenkin kaikki kiusaamiset jne niitä tulee mietittyä että mitä lapsi sitten vanhasta äidistä kärsisi? En mä tiiä onko noi ihan tyhmiä ees miettiä mutta omasta lapsuudesta muistan yhden tämmöisen tapauksen :sad001
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää :wink
Mä luulen että enemmän nykyaikana on kiusaamista jos vanhemmat ovat kovin nuoria ( itse olin hyvin nuori kun esikoinen meni kouluun) Toki kiusaaminen esim. Koulussa tuli esiin lapsen vähättelynä opettajan suunnalta ja jos me vanhemmat yritimme puuttua asioihin esim. Koulukiusaamiseen sitä ei otettu lainkaan tosissaan, meitä pidettiin liian ”lapsina” puuttumaan sellaisiin asioihin. Ne vaikeuttivat varsinkin esikoisen kouluaikaa. Tilanne kyllä korjaantui vuosien myötä kun loputkin sisarukset menivät kouluun, silloin jopa koulussa alettiin ns. Kunnioittamaan meitä vanhempina.
Joten nyt tulevana ” vanhana” äitinä en olisi moisista huolissani
Toki vanhempana äitinä varmasti on monia muita juttuja jotka ovat täysin erilailla kuin silloin nuorena.
 
Susk75 ja Pernilla :)

Minkälaisia oireita teillä tuli Elovan piikistä, kun aloititte IVF-hoidon?

Mulla alkoi ihan heti kihelmöidä molempia munasarjoja, kun piikki oli pistety.
Olo on hyvä! :) Huhh, tuntuu, että munin koko ajan.....:chicken::joyful:

Mihän tuntoja Menopurista tulee, kun sen yöksi piikittää?:rolleyes:
 
Susk75 ja Pernilla :)

Minkälaisia oireita teillä tuli Elovan piikistä, kun aloititte IVF-hoidon?

Mulla alkoi ihan heti kihelmöidä molempia munasarjoja, kun piikki oli pistety.
Olo on hyvä! :) Huhh, tuntuu, että munin koko ajan.....:chicken::joyful:

Mihän tuntoja Menopurista tulee, kun sen yöksi piikittää?:rolleyes:
Suunnilleen samoja tuntemuksia Elonvasta - pientä kihelmöintiä ja nippailuja. Samoin Menopurista. Vointi oli muuten mitä mainioin.

Ainoastaan viimeisimmässä hoidossa minulla tuli hyperstimulaatio-oireita punktiopäivän iltana ja sen jälkeisenä päivänä. Onneksi ne menivät itsestään ohi ja vieläpä aika nopeasti. Konkarina minulla oli varmaan aika reipas annostus eikä aiemmissa hoidoissa ollut mitään oireita.
 
Minulla oli kaikenlaisia oireita ihan ensimmäisessä inssikierrossa 4 vuotta sitten, erityisesti raskausoireita, ja sitten kun tikussa oli nega, tajusin ne mielikuvitukseni tuotteiksi. Koko esikoisen raskaus oli oireeton, mitä nyt maha vähän kasvoi.

Tätä raskautta yrittäessä, keräilykierrossa ainoat oireet olivat tilapäinen kutina jarrupiikin pistokohdassa ja päivä ennen keräilyä ihan hitusen ahtauden tai turvotuksen tuntua mahassa. Keräilyn jälkeen alavatsaa jomotteli vähän niin kuin kuukautisissa, mutta se onkin ymmärrettävä juttu tuon toimenpiteen jälkeen.
 
Suunnilleen samoja tuntemuksia Elonvasta - pientä kihelmöintiä ja nippailuja. Samoin Menopurista. Vointi oli muuten mitä mainioin.

Ainoastaan viimeisimmässä hoidossa minulla tuli hyperstimulaatio-oireita punktiopäivän iltana ja sen jälkeisenä päivänä. Onneksi ne menivät itsestään ohi ja vieläpä aika nopeasti. Konkarina minulla oli varmaan aika reipas annostus eikä aiemmissa hoidoissa ollut mitään oireita.

Pernilla :) Samalta kuullostaa...kihelmöi ja nippailee! Ei voi olla tuntematta! Ja se alkoi heti piikin laiton jälkeen!

Miten iso annos sinulla oli Menopuria?

Mulle määrättiin 75, nyt 5 päivän ajan.

Tehokkaita aineita varmasti:smiley-ashamed004
 
Pernilla :) Kiitos, sitä toivotaan.

Aiotteko yrittää vielä IVF:ää?
Toivotaan parasta onnea sinne!!:cheers:cheers:cheers:cheers
Tällä hetkellä ei ole suunnitelmissa - mutta eihän sitä tiedä vielä, mihin tässä lopulta päädytään. Viimeksi mietittiin lahjasoluasiaa. Onnea on jo ollut matkassa, koska olemme saaneet kaksi lasta.
 
Tätä raskautta yrittäessä, keräilykierrossa ainoat oireet olivat tilapäinen kutina jarrupiikin pistokohdassa ja päivä ennen keräilyä ihan hitusen ahtauden tai turvotuksen tuntua mahassa. Keräilyn jälkeen alavatsaa jomotteli vähän niin kuin kuukautisissa, mutta se onkin ymmärrettävä juttu tuon toimenpiteen jälkeen.

Suski75 :) Oireeton oli myös eka raskaus, kuten sinulla. Nyt sen sijaan jo tuntuu jotain tuosta Elovanista.

Koska jarrupiikki pistetään? Onko niitä vain yksi piikki? Minkä niminen?

Mihin tarkoitukseen on tuo Menopur?

Tekis jo mieli jarruttaa:laughing002
:chicken:
 
Last edited by a moderator:
Suski75 :) Oireeton oli myös oma eka raskaus, kuten sinulla. Nyt sen sijaan jo tuntuu jotain tuosta Elovanista.

Koska jarrupiikki pistetään? Onko niitä vain yksi piikki? Minkä niminen?

Mihin tarkoitukseen on tuo Menopur?

Tekis jo mieli jarruttaa:laughing002
:chicken:

Jarrua aletaan pistelemään kun ultrassa on todettu että kasvamassa on hyvän kokoisia folleja. Se estää niiden ennenaikaisen irtoamisen. Koskas sulla on seurantaultra?
Jarrupistos voi olla esim. Orgalutran, niitä pistellään useana päivänä.

Menopur on käsittääkseni myös kasvattelupistos. Niitä on eri merkkisiä.
 
Muokattu viimeksi:
Ootteko miettineet muut miten nämä vanhenemiseen liittyvät asiat? Vaihdevuodet kun on taapero käsissä jne
Kyllähän kaikesta selviää kun tahtoa on, silti mietityttää

Peppi - mulla oli tuo kevät sitä hedelmällistä aikaa :D varmaan luonnon kanssa herää :wink
Jaksaminen ei ainakaan ole iästä kiinni - tuttavapiiriin kuuluu muutamia nuorempia äitejä, jotka valittelevat jo ikää ja jaksamista..

Elän ja nautin täysillä näistä hetkistä, enkä vielä murehdi tulevia.

Meillä leikitään, pelataan ja liikutaan aktiivisesti lasten kanssa.
 
Takaisin
Top