----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääosin en kuuntele, mutta lastenlaulut ovat aina olleet ihan ykkösenä, myös silloin kun perheessä ei ole ollut pieniä lapsia. Joululaulut tulevat hyvänä kakkosena, virret siinä kolmospaikalla. Autossa kuuntelen iskelmää. Kaikki vain suomenkielisinä.
Konserteissa kuuntelen tietenkin lastenlauluja mutta myös puhallin- ja jousiorkestereita ja tietenkin kirkkokonsertteja, harvoin on laadukkaita kuoroesityksiä tarjolla. Vaikka virsistä tykkään, niin pysyn kaukana, jos kirkkokuoro esiintyy.

En missään tapauksessa ole läsnä jos jossain soi metallimusiikki, jos sitä musiikiksi edes lasketaan.

Yölento :) Ompas sinulla erikoinen musiikkimaku. Soitatko ehkä jotain itsekin, nokkahuilu, piano tms..?:rolleyes:

Erikoista, ettet pidä metallimusiikista:oops:
Metallissa on toki huonoakin, mutta kyllä metalli hyvää on!:joyful:

Iskelmän vaihdan välittömästi, sekä useimminten kaikki suomalaiset. Olen tosi moniruokainen musiikin suhteen, mutta eniten pidän Funk, - sekä Jazz ( Soul) musiikista! Ja niiden sekoituksesta, jolla ei taida nimeä ollakkaan:rolleyes::laughing002

Toki pidän kaikista lastenlauluista, kielellä ei väliä, jopa suomalaisetkin ovat ihan hyviä :)

Todellakin! Se on just se hinnoittelija kun puuttuu:p!
Mies myy kaiken "kympillä", ja mä haluaisin antaa ilman.. Ei oikeen oo toi bisnesmaailma meidän juttu.

Lambi :) Se ei oikeastaan ole edes bisnesmaailmaa, vaan ihan tavallista hinnoittelua:happy:

Ei ole yhtään väärin laittaa kunnollinen hintalappu:p

Jos saisin hinnoitella teidän puolesta, niin siellä todellakin olisi kunnollinen hintalappu ja tulijat maksaisivat sen onnessaan, että pääsevät jopa näin halvalla näkemään ja kokemaan kallisarvoista - ikimuistoista retkeä Kalastajan torpalle!:smiley-angelic003 :laughing002

Hyvää naistenpäivää :Heartpink

Yölento, mulla samat lempparivirret kuin sinulla. Olen kasvanut uskonnollisissa piireissä
äitini vanavedessä, joten virret on tulleet tutuiksi.

Muuten kuuntelen teknoa ja diskomusiikkia päivät pääksytysten spotifystä. En välitä
metallista, jazzista ym. lainkaan. Teini-iän diskomusa sytyttää edelleen :) Mä aina
töissä pudistelen päätäni, kun kuulen teinien musamakua. Ja ne ihmettelee, miten
mä en välitä samasta musasta. Vähä sama juttu, ku omat vanhemmat tykkää
pelkästään lavatanssimusasta eikä mua voisi yhtään kiinnostaa, mitä he taas
eivät ymmärrä.

Kotona odotti mies ruusun kanssa, oli todella yllättävää, koska hän ei ikinä ole
kotona ennen minua :wideyed: Mitähän lie lämmittelyä yrittää :grin No mutta, illalla
me lähdetään kaksin syömään ja juhlistamaan työpaikkauutisia. Saatiin lasten-
vahti siksi aikaa. Ennen sitä menen kyllä zumbaamaan, niin voi rauhassa syödä
niin, että napa naukuu :woot:

Töissäkin olisi saanut reksiltä ruusun, mutta mä missasin sen, ku meni tiet ristiin
reksin kanssa :confused:

Jännät paikat täällä taas porukoilla, onnea ja plussatuulia ja tsemppiä uusiin kiertoihin :dance011
Mä voisin aikaisintaan sunnuntaina testailla. Onneksi ollaan sekä la että su synttärireissuilla.
Huomenna Virroille ja sunnuntaina Turkuseen.

Muokattu viimeksi:
Mä oon hyvin epämusikaalinen. Osaan kyllä kuunnella radiota, mutten yhtään tiedä ketä ja mitä kuuntelen. Sellanen helppo poppi menee kevyesti. Ja mä liikutun musiikista helposti. Osaan kyllä laulaa nuotilleen mutten saa siitä kicksejä.. Vähän harmittaa ettei ole lapsille tarjota sitä musiikkipuolta, mutta onpahan sitten oikeesti kiinnostunut jos alkaa jotain soittaa.
Ei mun vanhemmatkaan tarjonneet navetta elämää, mutta niin vaan sekin onnistuu..

Hippunen, vaikka kuinka monta! Totuuden Henki, Ystävä sä lapsien, Päivä vain ja hetki kerrallansa ja muutama muu vähän tuntemattomampi.
Hengellisen musiikin ystävä täälläkin. Kyyneleet nousee silmiin kaikista mainitsemistasi virsistä - niin paljon muistoja :Heartred

Lastenlaulut tosin meillä raikuvat nykyään lähes yksinomaan :) Viimeksi jammailtiin Rölli-peikon tahtiin.

Sinkkuna soivat disco ja rock. Konserteissakin on tullut käytyä yllättävän paljon.

Tuo on hyvä asenne, että lapset itse kiinnostuu siitä mitä harrastavat. Se kantaa yleensä pitkälle. Tai aikuiset, eihän ikä uusia juttuja estä. Meillä pienempi on kiinnostunut musiikista saas nähdä innostuuko kunnolla joskus.

Itse olen pienenä soittanut ja sitten se jäi. Ehkä vielä alotan uudelleen.
Mun äiti haaveili pianoa soittavasta tyttärestä.. No suostuin tunneille mekaanisen lehmän voimin:hilarious:.. Ehkä siinä kohtaa olis voinut hälytyskellot äidilläkin soida. Toisen soittotunnin jälkeen kieltäydyin enää menemästä. Olihan mulla jo muuu:rolleyes:

Tuo on hyvä asenne, että lapset itse kiinnostuu siitä mitä harrastavat. Se kantaa yleensä pitkälle. Tai aikuiset, eihän ikä uusia juttuja estä. Meillä pienempi on kiinnostunut musiikista saas nähdä innostuuko kunnolla joskus.

Itse olen pienenä soittanut ja sitten se jäi. Ehkä vielä alotan uudelleen.

Musiikkimaku muuttuu iän mukana

Vastavirran akka :) Hienoa, että olet soittanut pienenä, mitä silloin soitit? Oisko siinä nyt saumaa ryhtyä uudelleen soittamaan?:rolleyes:

Meillä soitetaan kitaraa joka päivä ja tuo 2-vuotiaskin sitä niin innolla jo osaa soittaa.. teoria on p*stä! Ei teoria ole aina se johon pitää kompastua!
:cheers:cheers:cheers

Mun äiti haaveili pianoa soittavasta tyttärestä.. No suostuin tunneille mekaanisen lehmän voimin:hilarious:.. Ehkä siinä kohtaa olis voinut hälytyskellot äidilläkin soida. Toisen soittotunnin jälkeen kieltäydyin enää menemästä. Olihan mulla jo muuu:rolleyes:

Lambi :) Samaa mieltä! Ei väkisin kukaan soita! Eikä siitä ole kenellekkään iloa.. :)

Jokaisella omat lahjat ja kiinnostuksen kohteet ;)

Meillä muut soittavat monenlaisia soittimia, taapero aloitti nokkahuilulla. Minä vain laulan, pääosin omaksi ilokseni ja tarpeen vaatiessa töissä. Ääneni on kantava, mutta ei kaunis, vaikka nuotilleen meneekin.

Kotona äiti kuunteli radiota. Inhosin sitä koska en pidä taustahälystä enkä hölötyksestä. Äiti soitti haitaria ja sisko kävi pianotunneilla. Minä soitan vain korvakuulolta itse oppineena.

Virret löysin ihan itsekseni. Äitini on ateisti kolmannessa polvessa.

Takaisin