----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hannuli: tsemppiä. Masennus on ikävä kaveri ja monesti pitkäaikainen sellainen. Toivottavasti pääset terapiaan puhumaan ja saat toimivat lääkkeet :-)

Tähti: ootko klinikalta kysynyt ovisplussan värin vahvuudesta?
Jos se kertoisi hyvästä munasolusta klinikoilta loppuisi työt ;-)
Kyl se kun netistä katsot liittyy vain lh-hormonin eritykseen.
Mutta tottakai mukava ajatella et kertoisi hyvästä muniksesta :)

Komppailen wm:aa. Positiivisuutta saa toki ammentaa kaikesta mistä sitä vaan löytyy (etenkin tässä lottovoittoryhmässä) :) mutta fakta on se, että vahva ovisplussa eli korkea lh-piikki =/= hyvä munasolu.

Oma kaikkien aikojen vahvin ovisplussa ja -oireet tuotti juuri sen fataalisti viallisen munasolun.

Puhaltelen sinne hyviä munia, viivoista riippumatta! :)

Kiitos! Olen hakenut ja jo saanutkin apua. Käyn maksusitoumuksella hetken yksityisellä psykoterapeutilla. Eilen olin yhteydessä kunnan psykologiseen puoleen, että pääsisin julkisen kautta Kelan kuntoutustukeen. Sen verran sitkeä muija olen ollut, että ulospäin ei kukaan ole huomannut mitään. Olen hoitanut työt, tilan, eläimet, lapset liki yksin ja kätkenyt kaiken sisääni. Nyt alkaa kroppa oireilemaan niin pahasti, että enää en pärjää yksin.

Sen verran sitkeä muija olen ollut, että ulospäin ei kukaan ole huomannut mitään. Olen hoitanut työt, tilan, eläimet, lapset liki yksin ja kätkenyt kaiken sisääni. Nyt alkaa kroppa oireilemaan niin pahasti, että enää en pärjää yksin.
Tää pistää kyllä miettimään, kiitos kun annoit ajattelemisen aihetta. Ei ole hyvä parjätä aina yksin.
Täällä syysloma lähes lusittu, ukko poissa, pikkuset oli kipeina ja nyt nousi itsellekin kuume. Kaikesta huolimatta funtsin josko yritettäis kurvata duudsonitparkkiin vähän neljän seinän ahdistusta purkamaan. Yksin tietysti, minä ja noi viisi pienintä. yhden pitäis päästä seinäjoelle shoppailemaan ja toki senkin hälle mieluusti soisi. Harmittaa tuottaa pettymys teinille jos en nyt jaksakaan. Siis kyllähän mä jaksan, kai sitä nyt kolme tuntia autoa pystyy ohjata vaikka oliskin vähän heikko happi. fiksua? nooot - harkitsen uudemman kerran, onhan näitä päiviä vielä edessä. Mutta kovana muijana mielellään esittää pärjäävänsä ja kykenevänsä, oloista huolimatta:sour:..

Minä uuvuin jo kertaalleen kymmenisen vuotta sitten, sen jälkeen olen osannut elää omien voimavarojeni mukaan ja sanoa ei aina kun on siihen tarvetta. Senkin opin silloin, että kukaan tässä elämässä ei kiitä siitä, että uhraa oman jaksamisensa ja terveytensä työpaikan tai toisen ihmisen hyväksi.

Mulla kanssa ollut aiemmin vaikeaa myöntää uupumusta ja pyytää apua.
Kun lapset olivat kaikki vielä aika pieniä, uuvuin töissä ja jäin kolmen päivän
saikulle. Ja joskus ennen sitä oli kotona haasteita ja uuvuin niin, että sain
itkukohtauksen. Vein sitten lasta kerran puheterapiaan ja romahdin siellä.
Sieltä tuli puheterapeutti heti mun luo, että tarvisinko keskusteluapua.
Oltiin siis perhekeskuksella. Niin mulle varattiin aika psykologin ja
sosiaalityöntekijän luo. Kävin sen jälkeen useamman kerran psykologin
luona ja hän antoi vinkkejä arkeen ja miehen kanssa keskustelemiseen.
Niin siitä taas noustiin jaloilleen. Oli myös hyvää toimintaa perhekeskukselta,
kun toi meidän keskimmäinen ei nukkunut öisin ja mä valvoin sen kans,
muta menin kuitenkin töihin aina. Saatiin perhetyöntekijä kotiin useamman
kerran eri vuosina vielä antamaan vinkkejä öihin. En tiedä, missä olisin
ilman tätä apua.

Nyt olen jo niin vanha, että uskallan sanoa, milloin ei jaksa. Mutta kyllä
se monta vuotta vaati :rolleyes:

Tsemppiä kaikille viikonloppuun :Heartred

Ai niin ja kohta se lääkäri.

Kaikki hyvin :) Sydänkäyrä oli normaali. Rautakuuri aloitettiin ja
kolmen kk:n päästä kontrolliin. Kilpirauhasarvon heittelyyn
lääkäri ei keksinyt syytä, joten pidetään annostus samana ja
katsotaan uudelleen kolmen kk:n päästä.

Edit: kerroin lääkärille elämäntaparemontista ja kuinka olen
saanut 7 kg pois kesän jälkeen. Ylipainoa edelleen on
eikä se tahdo millään lähteä. Mutta lääkäri kehui, kuinka
hyvä tuokin määrä jo on. Se tuntui hyvältä :)

Mikä helpotus! Nyt voi rauhassa yrittää raskautua, kun ei
suurempaa huolenaihetta :)

Toi meidän omalääkäri on kyllä hyvä, kuuntelee ja kyselee
aina, miltä tuntuu ja on huumorintajuinen.

Hienoa Helena!

Mä arvoin viime hetkeen asti lähtemistä, mutta yhteistuumin päätettiin siirtää, tulee uusi terveempi päivä. Mullon fiksut lapset:happy:, ne osaa jarruttaa äitiäkin kun tarvis.
Aah, saa lepuuttaa rauhassa kipeitä lihaksia. Alaselkä-kohtu tulessa, eiköhän se pmsää pian pukkaa. :bored:

Mies tuli illalla kyselemään, että mitäs äksöniä olikaan luvassa perjantaille.
Ei mulle tullu mieleen ku yks äksöni ja sanoin, että ajattelin kyllä sitä
jo torstaille, että perjantaina voi olla liian myöhäistä :grin Mies siihen, että
no eiköhän se onnistu, vaikka olikin sikaväsynyt ja varoitti, että saattaa sitten
kestää hieman :rolleyes: On vissiin aika kuormittunut, kun laittoi aamulla töistä
viestin, että näkökentässä on sahalaitaa ja vatsaan koskee. Eikä hällä
siis ole migreeniä ollut. Tiimistänsä kaksi siirtynyt toisiin tehtäviin ja hänen
täytyy yrittää tehdä paljon töitä, että projekti pysyy ajallaan. Onneksi väli-
aikaista tuollainen tilanne ja ensi viikolla helpottuu jo senkin takia, että
talvilomalaiset palaavat töihin. Mutta ehkä hänen väsymyksensä ja
kuormituksensa on ihan todellista eikä sen takia oikein jaksa näitä
vauvanyritysjuttuja. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että toivoisi minun
tulevan raskaaksi, kun sitä niin haluan :happy:

Ehkei tälle illalle tartte mitään muutakaan äksöniä, että saa toinen levätä.
Meillä siis mun veli tällä hetkellä kylässä, joten oltais voitu lähteä illalla
uloskin. Mut voisin mennä zumbailemaan sen sijaan, kun on nyt tämä
voittajafiilis :woot:

Sinä pärjäät ilmeisen vähillä unilla. Nykyisin ihmiset kuvittelevat pärjäävänsä lyhyillä unilla mikä heikentää aivoterveyttä.

Yölento :) Niin taidan pärjätä...ja oma poika on samanlainen.

Nuorena/(sekä lapsena) nukuin myös aika vähän, koska ei millään väsyttänyt ja sitten keksin juosta yöllä ympäri kotitaloa (iso omakotitalo), niin kauan, että alkoi varmasti väsyttämään:laughing002

Toinen oli se, että kävelin 20km lenkkejä illalla/yöllä, kun ei väsyttänyt muutoin...

Nyt ei oikein ehdi näitä, kun on työt ja lapsi, mutta tilalle on tullut nuo mielenkiintoiset LiveCam lähetykset öisin:laughing002

Tilaston ulkopuolelta on mun unitarve varmasti.

Tähti: ootko klinikalta kysynyt ovisplussan värin vahvuudesta?
Jos se kertoisi hyvästä munasolusta klinikoilta loppuisi työt ;-)
Kyl se kun netistä katsot liittyy vain lh-hormonin eritykseen.
Mutta tottakai mukava ajatella et kertoisi hyvästä muniksesta :)

Wheelchair Mama :)
En ole kysynyt, mutta se ainoa kierto, jolloin tulin raskaaksi, oli ovistestissä poikkeuksellisen vahva, jopa melkein sinertävän punainen - kirkuva plussa!:laughing002 Lähdin kesken työpäivän klinikalle inssiin melkein helikopterilla:laughing021
Mutta siis kyllä kynä tippui siihen.
Sen jälkeen olin ihan samantien raskaana. Muna oli täydellinen, kuten tuo lapsikin:Heartpink

Saman näköistä upean vahvaa ovistestiä toivoessa:smiley-angelic003 Itse uskon kokemuksesta, että värillä on väliä.

Last edited by a moderator:
Kiitos! Olen hakenut ja jo saanutkin apua. Käyn maksusitoumuksella hetken yksityisellä psykoterapeutilla. Eilen olin yhteydessä kunnan psykologiseen puoleen, että pääsisin julkisen kautta Kelan kuntoutustukeen. Sen verran sitkeä muija olen ollut, että ulospäin ei kukaan ole huomannut mitään. Olen hoitanut työt, tilan, eläimet, lapset liki yksin ja kätkenyt kaiken sisääni. Nyt alkaa kroppa oireilemaan niin pahasti, että enää en pärjää yksin.

Hannuli77 :) Voinia:Heartpink

Mitä eläiniä teillä on?

Olet todella kätkenyt kaiken sisuksiisi, koska et ole kertonut eläintilasta koskaan. Toivottavasti et yritä raataa siellä yksin miehesi puolesta, jos hän edelleen kärsii "siitä" ongelmasta, eikä hoida osuuttaan.

Mies tuli illalla kyselemään, että mitäs äksöniä olikaan luvassa perjantaille.
Ei mulle tullu mieleen ku yks äksöni ja sanoin, että ajattelin kyllä sitä
jo torstaille, että perjantaina voi olla liian myöhäistä :grin Mies siihen, että
no eiköhän se onnistu, vaikka olikin sikaväsynyt ja varoitti, että saattaa sitten
kestää hieman :rolleyes: On vissiin aika kuormittunut, kun laittoi aamulla töistä
viestin, että näkökentässä on sahalaitaa ja vatsaan koskee. Eikä hällä
siis ole migreeniä ollut. Tiimistänsä kaksi siirtynyt toisiin tehtäviin ja hänen
täytyy yrittää tehdä paljon töitä, että projekti pysyy ajallaan. Onneksi väli-
aikaista tuollainen tilanne ja ensi viikolla helpottuu jo senkin takia, että
talvilomalaiset palaavat töihin. Mutta ehkä hänen väsymyksensä ja
kuormituksensa on ihan todellista eikä sen takia oikein jaksa näitä
vauvanyritysjuttuja. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että toivoisi minun
tulevan raskaaksi, kun sitä niin haluan :happy:

Ehkei tälle illalle tartte mitään muutakaan äksöniä, että saa toinen levätä.
Meillä siis mun veli tällä hetkellä kylässä, joten oltais voitu lähteä illalla
uloskin. Mut voisin mennä zumbailemaan sen sijaan, kun on nyt tämä
voittajafiilis :woot:

Helena80 :) Toivotaan pikaista plussaa!!:p

Oot kuitenkin ajoissa liikenteessä, eikä yritysaika lopu ihan äkkiä kesken....

Takaisin