----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Olet tosi kova nukkunaan...

Täällä kuitenkin olet paljonkin hereillä:laughing002

Töissä ei taida onnistua päiväunet, kun palaat Äitiyslomalta?
Nukun työpäivän jälkeen, en ihan joka päivä mutta melkein. Tarkoitus on tehdä 50% työajasta. Nukkuminen on tärkeää. Nykyisin kyllä olen hereilläkin. Joskus on ollut aikoja ettei ehdi muuta kuin nukkua.

Mitä sieltä livestä näkyy? Mites työuutiset tänään?

Vastavirran akka :) Livestä näkyy kaikki!!:joyful:

Niitä oon tuijotellut jo siitä saakka, kun odotin poikaa...Valvoin siis jo raskaana ollessa, töissä kävin kyllä lähes synnytykseen saakka, ilman sairaslomia/poissaoloja.

No siis näkyy ihan mitä haluat valkata! Mä katselen usein liveä Las Vegasista ja Gran Kanarialta...nämä kaikki livet vaihtuu vähän sesongin mukaan!!:p
Nyt on kiva katsella livenä myös lintujen pesimäpuuhia ja niitä näkyy useistakin paikoista ympäri maapalloa :)
Nyt tullut lisää live cameroita.

On toki mukava katsella, esim. USA:n suunnalla, kun aurinko nousee ja meillä on yö.... :p Ja sitten Thaimaassa häädetään viimeisiä asiakkaita ulos pubista, koska valomerkki on jo ollut aikoja sitten....

Siis livestä näkee lähinnä maailman menoa ja katselen näitä ihan kotiteatterista 65" tuuman teevestä, ettei tarvitse tihrustaa.....

Suosittelen:joyful:

Mä nukkusin välillä 2vrk putkeen. Välillä taas en ollenkaan.
4vk sitten todettiin vaikea-asteinen asentoriippumaton obstruktiivinen uniapnea.
Tunnissa 44 hengityskatkosta. Käytännössä en nuku ollenkaan vaikka "nukun".
Sain cpaplaitteen reilu viikko sitten. Nyt on enää katkoksia pari yössä.
Pitäisi n. kuukauden kuluessa näkyä muutokset. Laitteen käyttö onneksi ollut ihan helppoa. Ei maski häiritse. Mulla kokonaama maski.

Mä nukkusin välillä 2vrk putkeen. Välillä taas en ollenkaan.
4vk sitten todettiin vaikea-asteinen asentoriippumaton obstruktiivinen uniapnea.
Tunnissa 44 hengityskatkosta. Käytännössä en nuku ollenkaan vaikka "nukun".
Sain cpaplaitteen reilu viikko sitten. Nyt on enää katkoksia pari yössä.
Pitäisi n. kuukauden kuluessa näkyä muutokset. Laitteen käyttö onneksi ollut ihan helppoa. Ei maski häiritse. Mulla kokonaama maski.

Wheelchair Mama :)

Toivottavasti auttaa. Kuullostaa hurjalta.

Voiko olla niin, että unen tarve on pidempi, jos on apneaa?

Unen tarvehan on yksilöllinen.

Toivottavasti tuo maski auttaa:Heartblue

On pidempää ja ikinä ei pääse oikeaan uneen. Eli vaikka nukkuu niin olisi ihan sama kun valvoisi.
Muistihäiriöt ja torkahtelu koko ajan oli pahimmat ongelmat. Myös hermoja kiristi.
Nyt jo viikon käytön jälkeen olo on paljon parempi
Laite kertoo aika onko nukkuessa apneoita. Niistä käytetään lyhennettä ahi.
Ja Tays seuraa etänä mun laitetta. Näkevät koko ajan miten nukun ja miten laite toimii.
Ikuisesti käytän laitetta. Näin vaikea uniapnea ei johdu painosta. Voi olla kuulemma yksi altistava tekijä mutta ei syy. Perinnöllistä voi olla myös.
Oon reilussa 1,5kk tiputtanut 10kg painoa. Ja muutenkin saanut painoa viime vuosina kymmeniä kiloja pois. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Vaikea uniapnea altistaa sydänkohtauksille ja ennenaikaiselle kuolemalle hoitamattomana.
Vastavirranakka: ehdottomasti pistä miehesi testeihin. Uniapnea ei ole leikinasia. Varsinkin liikenteessä on vaaraksi muille. Hoidossa oleva apnea ei estä autoilua.

Wheelchair Mama :) Olet hurjan sinut asian kanssa, arvostan asennetta!:gen053
Tsemppiä sinne!!

On ehkä vaikea käsittää, että uni olisi kenenkään ongelma, koska nukun hyvin vähän yössä.

Toki joskus on tilanteita, ettei "aivot "vaan toimi ja ei jaksa ajatella, koska ei ole nukkunut riittävästi. Viikonloppuna nukun toki enemmän ja sillä saa ladattua akkuja:p

Mutta yleensä herään, kun yöuni tulee täyteen 6-7tunnin sisällä ja sitten on jo vaan hypättävä pystyyn! Jos jäisi sänkyyn makaamaan, niin tulisi rätti väsyneeksi.

Nukkuminen on kyllä ihanaa :Heartred

Totta. Väsyneenä on ihana mennä nukkumaan:Heartblue

Mutta jos ei nukuta, turha silloin yrittää nukkua. Lisäksi ehtii näkemään enemmän asioita, kun on valveilla:laughing002

Ihminen pärjää usein paljon vähemmällä unimäärällä, kuin olettaa.

Hyvää aamuyötä kaikille!! Nythän on jo näköjään perjantai ja viikonloppuna saakin aamulla nukkua, tai vaan lötköttää ilman kiirettä:happy:

Ovistestailun aloitan sunnuntaina ja toivon räiskyvän punaista ovisplussaa, koska jotenkin uskon vahvuuden olevan tavalla tai toisella merkki hyvästä munasta:happy:
Tää on vaan oma näppituntuma.

Plussaa kaikille!!:smiley-angelic003:smiley-angelic003:smiley-angelic003

Totta. Väsyneenä on ihana mennä nukkumaan:Heartblue

Mutta jos ei nukuta, turha silloin yrittää nukkua. Lisäksi ehtii näkemään enemmän asioita, kun on valveilla:laughing002

Ihminen pärjää usein paljon vähemmällä unimäärällä, kuin olettaa.

Hyvää aamuyötä kaikille!! Nythän on jo näköjään perjantai ja viikonloppuna saakin aamulla nukkua, tai vaan lötköttää ilman kiirettä:happy:

Ovistestailun aloitan sunnuntaina ja toivon räiskyvän punaista ovisplussaa, koska jotenkin uskon vahvuuden olevan tavalla tai toisella merkki hyvästä munasta:happy:
Tää on vaan oma näppituntuma.

Plussaa kaikille!!:smiley-angelic003:smiley-angelic003:smiley-angelic003
Sinä pärjäät ilmeisen vähillä unilla. Nykyisin ihmiset kuvittelevat pärjäävänsä lyhyillä unilla mikä heikentää aivoterveyttä.

Mulle tehtiin unipolygrafia. Laitettiin piuhoja sinne tänne ja suuhun ja nenään tuli omansa.
Laite mittaa juuri nämä hengityskatkokset ja myös sen missä asennossa nukkuu. Samoin happisaturaation ja pulssin.
Ne tallentuu laitteeseen joka on pienessä pussissa kaulassa roikkumassa.
Siitä ne purataan tietokoneelle.
Helppo koe ja tehtiin kotona. Illalla piuhat kiinni ja aamulla otin irti kun heräsin.

Tähti: ootko klinikalta kysynyt ovisplussan värin vahvuudesta?
Jos se kertoisi hyvästä munasolusta klinikoilta loppuisi työt ;-)
Kyl se kun netistä katsot liittyy vain lh-hormonin eritykseen.
Mutta tottakai mukava ajatella et kertoisi hyvästä muniksesta :-)

Voi Hannuli, voimia kovasti. Dg on varmasti jollain tavalla helpotuskin, vai? Mitäs seuraavaksi, terapiaako? Onko sähköä tai magneettia ajateltu?

Takaisin