----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä uuvuin jo kertaalleen kymmenisen vuotta sitten, sen jälkeen olen osannut elää omien voimavarojeni mukaan ja sanoa ei aina kun on siihen tarvetta. Senkin opin silloin, että kukaan tässä elämässä ei kiitä siitä, että uhraa oman jaksamisensa ja terveytensä työpaikan tai toisen ihmisen hyväksi.

Suski75 :) Saman kohtalon kokeneena noin kymmenen vuotta sitten, jonka jälkeen oppi sanomaan EI!:depressed::p

Olen varonut tilanteita sen jälkeen ja nyt edelleen varon, vaikka työpaikka onkin tällä hetkellä tulessa. Palaa ja on ilmiliekeissä kuten oli WTC-tornit...romahti.

Kukaan ei pysty yksin pelastamaan maailmaa. PELKO on kaikilla kova:sad015

Tänään sain kuulla toisen osaston esimieheltä, että tilanne on niin paha, että hän saa oletettavasti potkut ensi maanantaina, koska kaikki hänen alaiset irtisanoutuivat.
Surettaa etukäteen, sillä on mukava, reilu ja osaava työkaveri.

Sen sijaan tuo ilkeä ja huutava tuotepäällikkö saa meuhkata ja käy päivittäin (sairaslomalla) tekemässä töitä ja melttoomassa.

Kaikki voi olla ohi hyvin pian, eikä meillä kenelläkään ole töitä enää:confused005:sad015

fakta on se, että vahva ovisplussa eli korkea lh-piikki =/= hyvä munasolu.

Oma kaikkien aikojen vahvin ovisplussa ja -oireet tuotti juuri sen fataalisti viallisen munasolun.

Puhaltelen sinne hyviä munia, viivoista riippumatta! :)

Motto78 :) Mitä tarkoittaa =/= ?

Itsellä on ainakin kokemus vahvasta lh-piikistä, joka aiheutti supervahvan - kirkuvan ovisplussa testin ja tuolla se ihana täydellinen kaksivuotias kirmaa :)

Ennen tätä, ovistestit olivat myös plussia, (ja myös ultrassa oli ovulaatio), mutta testissä ne eivät olleet mitenkään erityisesti erottuvia plussia.

Nytkin ovisplussa tulee ja ultrassa ovis näkyy, mutta ei ole tullut sitä leffapositiivista ovulastiotestiä..... kaikki vaan kemiallisia raskauksia kylläkin.

Mulla ainakin itse koettu fakta on se, että tuo leffaplussa toi raskauden!:joyful:...muut positiiviset eivät ole sitä tehneet...ei ennen, eikä jälkeen.

Hannuli77 :) Voinia:Heartpink

Mitä eläiniä teillä on?

Olet todella kätkenyt kaiken sisuksiisi, koska et ole kertonut eläintilasta koskaan. Toivottavasti et yritä raataa siellä yksin miehesi puolesta, jos hän edelleen kärsii "siitä" ongelmasta, eikä hoida osuuttaan.
Tila on yksin mun, exällä ei ole ollut osaa eikä arpaa eikä ole töihin osallistunut, koska asuu muualla ja käy muissa töissä. Vanhempani, jotka tilaa aiemmin pitivät, auttelevat edelleen. Mulla on enää vaan lemmikkejä, lihakarja lähti tasan vuosi sitten: poni, 2 minipossua, 3 lammasta, 2 vuohta, 4 kissaa, 2 kukkoa ja 12 kanaa. Peltoa 70ha, metsää 54ha.

Toisin kuin Lambi, en pysty syömään yhtään omaa eläintä. Kaikki kuolleet/sairauden vuoksi lopetetut haudataan, muuten saavat elää niin pitkään kuin elävät. Edes lehmiä ei lopetettu omaksi lihaksi ja itkin joka kerta teurasauton tullessa. Vähän huono lihantuottaja :wacky: Tämä siitäkin huolimatta, että olen tuotantoeläinten parissa kasvanut.

Muokattu viimeksi:
Tila on yksin mun, exällä ei ole ollut osaa eikä arpaa eikä ole töihin osallistunut, koska asuu muualla ja käy muissa töissä. Vanhempani, jotka tilaa aiemmin pitivät, auttelevat edelleen. Mulla on enää vaan lemmikkejä, lihakarja lähti tasan vuosi sitten: poni, 2 minipossua, 3 lammasta, 2 vuohta, 4 kissaa, 2 kukkoa ja 12 kanaa. Peltoa 70ha, metsää 54ha.

Hannuli77 :) Surettaako tilan menetys sinua?

Onneksi mies ei ainakaan juoksuta töillä siellä, se olisi väärin.

Last edited by a moderator:

Toisin kuin Lambi, en pysty syömään yhtään omaa eläintä. Kaikki kuolleet/sairauden vuoksi lopetetut haudataan, muuten saavat elää niin pitkään kuin elävät. Edes lehmiä ei lopetettu omaksi lihaksi ja itkin joka kerta teurasauton tullessa. Vähän huono lihantuottaja :wacky: Tämä siitäkin huolimatta, että olen tuotantoeläinten parissa kasvanut.
No on sulla siellä lääniä hoidettavana! Teetkö itse peltotyötkin? Miten sä pystyt, hirvee määrä hommaa!
Mulla on ihan mini määrä pelto ha tuen saamiseen, mutta isäpappa ne hoitaa, ei mitään saumaa keritä traktorihommia tehdä.

Hannuli77 :) Osaan ymmärtää sinua, koska olen elänyt samaa maailmaa,. Mutta tämä on mieheni kautta, koska siellä on tila ja olin hyvin paljon auttamassa mukana (ainakin 15vuotta)...

Siellä syötiin vain tilapäisesti omaa karjaa, lähinnä sonneja. Itse en pystynyt syömään, kun söivät sonnilihapullia.

Mutta siis lehmät oli ja siat, kanoja ei.
EU kaatoi kannattavuuden ja lopulta luopuivat.

Nyt ovat jo niin vanhoja, ettei yksin ainakaan kukaan sitä jaksaisi. Joten keskittyivät viljelijöiksi, joka edelleen on - ja luomutavaraa :) Myydään ihan myös jossain kaupassa, mikäli osaa etsiä.

Hehtaareista en tiedä, ne ei kiinnosta, mutta kyllä siellä on paljon, sekä myös metsää. En ole koskaan kysynyt, vaikka olen naimisissa:smiley-angelic006:laughing002

Itseäni kiinnostaa "omat" kanat, koska niitä oli omassa lapsuuden kodissa. Joku ajattelisi tätä puuhasteluksi, mutta siksi tekisinkin niistä oman näköisiä, ei harrastelumielessä...:)

Omasta takaa tulee olemaan myös tilaa, jonne ne kanat laitan, tai jotain pitää tehdä, koska tulen perimään ison kotitilan arvokkaalta alueelta.

Tsemppiä Hannuli77:cheers:cheers:cheers:cheers
Masennuskin menee ohi, ei ole ikuista. Me menmään huomenna HopLopiin, ja palan halusta laskea lapsen kanssa liukumäkeä TOSI täysillä!!:laughing002 :blob3

Last edited by a moderator:
Ei mitään pmsää, kunnon raskausraivot vaan. Koskas ne on myöhässä, että saadaan sitä plussaa ihastella?
Ihanaa optimismia :rolleyes:!
Nyt menee ehkä kp22/25-28,että josko viikonpäästä.. Tuntuu kyllä että tulee taas ajoissa uusi kierto. Pikkasen masentavaa, mutta näinhän se on tässä arvonnassa - onneksi aika menee nopeeta näin vanhemmiten :p. Pääsee niinku äkkiempää uuteen yritykseen

Lyhyempi kierto on useampi mahdollisuus. Arpajaisvoittoja odotellessa.

Vastavirran akka :) Kierto ei tosiaan ole lyhyempi, jos se on kp28....

Kuullostaa ihan normaalikierrolta.

Arvallakin voi voittaa ja arvalla aina joku voittaa:cheers

Vai voiko arvalla olla voittamatta?:rolleyes:

Lyhyempi kierto on useampi mahdollisuus. Arpajaisvoittoja odotellessa.

Vastavirran akka :) Kierto ei tosiaan ole lyhyempi, jos se on kp28....

Kuullostaa ihan normaalikierrolta.

Arvallakin voi voittaa ja arvalla aina joku voittaa:cheers

Voiko arvalla olla voittamatta?:rolleyes:

Tammi ja helmi arpajaiset jäivät ilman voittoa, vaikka yritys oli hyvä. Nyt jännätään maalisarpaa. Eli aina ei voita, ei edes joka kerta. Onhan nää ja vähän huonot arpajaiset. Kaikki tai ei mitään. Saisko tänne lohdutuspalkintoja?

Vastavirran akka :) Aina on päävoitto! Ei sellaisia arpajaisia olekkaan!:grin

Näissä arpajaisissa ei lohdutuspalkinnoista ole hyötyä, eikä kukaan taida niistä välittää.

Itse ajattelen arvan toisinpäin, eli oisko Lokakuun vauva meillä kaikilla vielä haussa:joyful:

Lambi täällä 23/26-27. Mutta veikkailen, että tuo Primolut pidentää kiertoa. Ihmeen menkkamaisesti täällä möyrii. No kohta on loma, jos vaikka aurinko auttaisi pullistumaan!

Joo. Plussia tiskiin vaan. Mulla menee kyllä marraskuun puolivälin jälkeen la, jos raskaana olisin. Sulla melkein joulukuulle? Ei taideta lokakuulle keretä. Vaikka sama se. Kunhan vaan tulis.

Vastavirran akka :) Jos IVF:llä nappaa, niin lapsi syntyy etuajassa. Näin sanottiin klinikalta! IVF lapsi syntyy arviolta rv 38.

Ja Lokakuun vauva voi tulla hyvinkin, jos tämä inssi menee nappiin!!:bounce

Sinä vot olla raskaana ja synnyttää hieman etuajaasa:laughing002 :cheers

Vastavirran akka :) Jos IVF:llä nappaa, niin lapsi syntyy etuajassa. Näin sanottiin klinikalta! IVF lapsi syntyy arviolta rv 38.

Eikö teillä ole vielä yksi inssi ennen IVF? Aika Keskonen saa olla, että lokakuulle ehtii. Täytyyhän sitä jouluvauvojakin olla.

Käynnistääkö ne niitä siis järjestäen ennen laskettua?
Kyllä Vastavirran akalle sois nyt sellasen pulskan yliaikaisen mönkerön:shy:.

Eikö teillä ole vielä yksi inssi ennen IVF? Aika Keskonen saa olla, että lokakuulle ehtii. Täytyyhän sitä jouluvauvojakin olla.

Yölento :) Inssi ensi tiistaina, riippuen ovulaatiotestistä... plussa pitäis silloin laskelmien mukaan olla.:joyful:

Takaisin