----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon muuten hurahtanut lukemaan Me naisten horoskooppia ja pakko
laittaa tämän päivän horoskooppi sekä mun että miehen osalta :D

Härkä (minä): Ota kaikki irti hoksottimistasi ja viehätysvoimastasi tänään.
Moni ovi avautuu, kun vain osaat pyytää. Uskalla olla esillä.

Vaaka (mies): Älä anna kenenkään ladata sinulle paineita. Hoida asiasi
siten, kuin sinusta tuntuu parhaalta. Tärkeintä on, että kuuntelet itseäsi.

Huoh, ihan ristiriidassa, kun tätä vauvan yritystä miettii :woot::grin Yritin taas eilen
saada miehen lämpenemään, kuten sitäkin edellisenä päivänä. Mutta
ei, ei ollut kiinnostusta. Sain sitten yöllä itkukohtauksen yksikseni ja aamulla
avasin sanaisen arkkuni ennen kuin lähdin verikokeeseen. Mies sanoi,
että puhu vain, jos on jotain mielen päällä. Sanoin, että miten mä voin
puhua, kun hän ahdistuu heti, kun aloitankin raskausasioista puhumisen.
Ja sitten lähdin ovet paukkuen. Kotiin tultuani pyysin anteeksi ja sanoin,
että olen turhautunut tilanteeseen. Katsotaan, mitä illalla tapahtuu.

Mitäs muille kuuluu? Sori omanapa taas..:rolleyes:
Sympatiat näistä raskausaiheen puhumishankaluuksista. Ei täälläkään mies osaa ottaa niitä halumallani tavalla. Enpä juuri siis keskustele aiheesta kanssaan. Korkeintaan sanon että nyt olis pakko saada, huomenna saa sitten levätä.. Aikaa on niin vähän, ei ihan fiiliksien viemäksi kannata heittäytyä.
Puretaan tänne vaikka sitä ahdistusta, kestää miehillä paremmin kantti myös. :smiley-angelic003

Minullahan on jo vävykokelaita. Ovat saaneet osansa ympäristöystävällisyydestä ja terveellisyydestä. Nuorempi vävy tuumi, että poikamiehenä hänellä oli vain kaksi roskista ja nyt on kahdeksan. Lihaa ja alkoholia näkee vain, jos käy kavereiden kanssa ravintolassa. Voi raukkoja! Onneksi minulla on niin ihanat tyttäret, että miehet kestävät höpsön anopin.

Ferritiini voi olla matala, vaikka hb on normaali. Minulla on hemoglobiini aina ollut hyvä, mutta viimeksi mitatessa ferritiini oli alarajoilla. Eihän se ehkä muuten haittaisi mutta tämä unentarve on loputon, vaikka nukun hyvin. Rautakuuri menossa.

Mä oon menossa rautainfuusioon viikon päästä - hb lisäraudan syönnin johdosta 141, mutta ferritiini vain 10. Työterveyslääkäri lähetti sisätautilääkärin konsultaatioon, ja se puolestaan infuusiolähetteen.

Mulla taustalla iso verenhukka viime tyhjennyksestäk; keliakia ja muut raudan imeytymishäiriöt suljettiin pois. Odotan innolla että väsymys ja heikko olo vihdoin väistyisi...

Minullahan on jo vävykokelaita. Ovat saaneet osansa ympäristöystävällisyydestä ja terveellisyydestä. Nuorempi vävy tuumi, että poikamiehenä hänellä oli vain kaksi roskista ja nyt on kahdeksan. Lihaa ja alkoholia näkee vain, jos käy kavereiden kanssa ravintolassa. Voi raukkoja! Onneksi minulla on niin ihanat tyttäret, että miehet kestävät höpsön anopin.

Ferritiini voi olla matala, vaikka hb on normaali. Minulla on hemoglobiini aina ollut hyvä, mutta viimeksi mitatessa ferritiini oli alarajoilla. Eihän se ehkä muuten haittaisi mutta tämä unentarve on loputon, vaikka nukun hyvin. Rautakuuri menossa.
Ihanaa!
Kuinka nuorena sä sait ensimmäiset lapsesi?

Hippunen, kaikki maailman tähtipölyt ja onni teille matkaan! :sign17:sign19:wav

Toivon niin kaikesta sydämestä, että pikkuiset tarraavat lujasti kiinni! Itse en osaa niin surullinen olla että mulla ei tärppää, kun olen kuitenkin 2 täydellistä jo saanut. Ennemmin suon sen heille, jotka yrittävät ensimmäistä.

Ihanasti sanottu Hannuli, kiitos! :smiley-angelic003

Toivottavasti Helena löydätte keskusteluyhteyden ja teille sopivan toimintatavan yrittämiseen liittyen. Meilläkin tuotti vähän haastetta. Mies kyllä pystyi puhumaan aiheesta ja suhtautui siihen ihan innokkaasti. Otti kuitenkin jotain painetta niin, että meinasi tulla vaikeuksia. Varsinkin kun ovulaatioinduktiolla ja ajoitetuilla yhdynnöillä mentiin, niin siitä oli kyllä spontaanius kaukana. :yuck:

Onpa sulla Motto ferritiini kyllä tosi alhaalla. Hyvä, että pääset infuusioon!

Ja Iltalehden horoskooppi sanoo Leijonalle:
Tunnut onnistuvan nyt kaikessa mitä vaan keksit kokeilla, joten nyt kannattaa antaa mahdollisuus utopistisiltakin tuntuville ideoille. Jokin niistä saattaa saada siivet.
Lapsentekoon sitten, hop hop!

Mun mies on samanlainen, ei herää mihinkään paitsi herätyskelloon hyvällä tuurilla :D
Itte herään pieneenkin räsähdykseen yöllä, mikä voipi johtua vauva-ajan tottumuksesta.
Mut jos täs vielä vauva saadaan, olen jo valmiiksi opetellut heräämään :D

Miehen veli sai syyskuussa vauvan ja vauvan äiti oli todennut anopille, että
ihanaa, kun sai nukkua viisi tuntia, se oli kuulemma luksusta :D

Hauskoja nää nukkumisasiat.
Mä nukun helposti, missä vaan, mutta herään kun ammuttuna jos joku pienistä inahtaa. Joskus juoksen ämpäri kourassa paikalle. Oon kyllä yrittänyt kaikille opettaa että oksentaa pitää sitten keskelle peittoa, ei vessan juosten joka matolle.
Täällä ukko nukkuu omassa huoneessa, sen uni häiriintyy liikaa yskivistä itkevistä äänistä. Siitä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä yöllisissä kakka-/pissa-/yrjö-/huuto-/sairastumiskatastrofeissa. Päinvastoin, sen hermoiluun heräsi sitten loputkin.. :hilarious:

Minä nukahdan helposti ja nukun sikeästi, mutta lapsen ääniin herään silti. Tässä kun poika oli sairaana, saatoin herätä 4-5 kertaa yössä ja silti olin hereillä vain 4-5minuuttia koko yönä. Nukahdan siis heti uudelleen. Tämä on siis hyvän nukkumisen parhaita puolia, huonoja on se, ettei pysy hereillä edes aina tarvittaessa. Autoilu on erityisen vaikeaa.

Hauskoja nää nukkumisasiat.
Mä nukun helposti, missä vaan, mutta herään kun ammuttuna jos joku pienistä inahtaa. Joskus juoksen ämpäri kourassa paikalle. Oon kyllä yrittänyt kaikille opettaa että oksentaa pitää sitten keskelle peittoa, ei vessan juosten joka matolle.
Täällä ukko nukkuu omassa huoneessa, sen uni häiriintyy liikaa yskivistä itkevistä äänistä. Siitä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä yöllisissä kakka-/pissa-/yrjö-/huuto-/sairastumiskatastrofeissa. Päinvastoin, sen hermoiluun heräsi sitten loputkin.. :hilarious:

Täällä samanlainen mies... nukkuu omassa huoneessa, koska ei kestä yöheräilyitä.

Usein yöllä herännyt mies on jopa pahempi, kuin lapsi:laughing021

Toki nousee reippaana ylös yöllä, jos tarvitsen lapsen kanssa apuja. Mutta on aika pihalla kaikesta, joten pitää ohjeistaa esim. lääkityksessä, mikäli lapsi kuumeinen ja huitoo, sekä itkee...

Minä valvon kyllä aina yöt ja muutenkin nukun aina aika (liian) vähän. Olen huono nukkuja, mutta lapsen synnyttyä olen oppinut elämään aika vähällä unella ja herään automaattisesti pieneenkin rääkäisyyn yöllä ja usein lapsi haluaa tulla hetken päästä sitten Äidin viereen nukkumaan. Yleensä nukkuu omassa sängyssä oikein hienosti.

En nuku helposti, joten kyllä kukunkin kaikki yöt, katsellen esim. mielenkiintoisia LiVE Cam lähetyksiä. Mutta aina pyrin nukkumaan vähintään sen 4tuntia yössä, että jaksaa työssä:laughing001

Minäkin pelkään, että milloin tuo ukko nukahtaa rattiin. Epäilen hällä uniapneaa, mutta en saa lääkäriin. Aina nukkuu päikkäritkin, vaikka ristiäisissä tai hautajaisissa. Uni hällä koittaa myös ennen kun pää edes tyynyssä. Itse nukun päikkärit vain raskaana.
Minä nukun päikkärit melkein joka päivä, olen aina nukkunut.
Mies kyllä kuorsaa mutta eihän se minua haittaa kun nukun kuitenkin. Lapsi nukkuu omassa huoneessaan ja miehen herätän vain, jos tarvitsen apua eli tosi harvoin. Mies kyllä osaa ja pystyy, mutta ei saa uudelleen unen päästä kiinni alle tunnin, niin on kätevämpää että minä herään kun ei siinä yleensä mene minuuttia kauempaa. Yleensä lapsi nukkuu koko yön heräämättä.

Muoks. Minulla ei ole uniapneaa, tutkittu on. Uni on normaalia

Minä nukun päikkärit melkein joka päivä, olen aina nukkunut.
Mies kyllä kuorsaa mutta eihän se minua haittaa kun nukun kuitenkin. Lapsi nukkuu omassa huoneessaan ja miehen herätän vain, jos tarvitsen apua eli tosi harvoin. Mies kyllä osaa ja pystyy, mutta ei saa uudelleen unen päästä kiinni alle tunnin, niin on kätevämpää että minä herään kun ei siinä yleensä mene minuuttia kauempaa. Yleensä lapsi nukkuu koko yön heräämättä.

Muoks. Minulla ei ole uniapneaa, tutkittu on. Uni on normaalia

Yölento :) Olet tosi kova nukkunaan...

Täällä kuitenkin olet paljonkin hereillä:laughing002

Töissä ei taida onnistua päiväunet, kun palaat Äitiyslomalta?

Takaisin