----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon "joutunut" moneenkertaan sumplia neuvolakäyntejä odotusaikoina, eikä koskaan muodostunut ongelmaksi. Yleensä vaan tehnyt miinusajalla ilman että työnantaja on tiennyt mitään mun menoista - en mä näe miksi työnantajan kuuluisi/täytyisi niistä maksaa? Tunti sinne tänne ei kaada edes meidän suurperheen taloutta:grin! Niin ei tarvita lappuja esitellä, saati mitään kertoa jos ei halua.

Lambi :) Meillä Neuvolakäynnit oli palkallisia raskausaikana ja ovat edelleen.

Työnantaja kyylää poissaoloja, koska ne tilastoidaan vuosibonuslaskelmaa varten. Sen mukaan, jokainen saa bonuksensa.

Poissa siis saa olla :)

Last edited by a moderator:
Komppaan edellisiä, että ei se saikkulapun sisältö saa tulla mahdollisen vauvan esteeksi! Joko olet omalla ilmoituksella pois tai sitten viis veisaat siitä, mitä pomo sanoo. Mikään ulkopuolinen ei saa enää tulla sun ja vauvan väliin.

Towanda :) Näin juuri. Siksi ei kannata kertoa!

Meillä kyllä suvaitaan asioita tosi paljon.

Oon tiukemmissakin työpaikoissa ollut! Niissä ei olisi voinut lapsia tehdä ollenkaan:dead:

Keräyspäivät sovin etukäteen saldovapaiksi, niin ei ole tarvinnut esitellä työnantajille mitään lappuja. Kollegat ja firmat ovat vuosien aikana vaihtuneet, mutta hoidoissa käymisestä kukaan muu ei ole ollut tietoinen.

Pernilla :) Kiitos!

Puhutaan samaa kieltä.... näin se täytyy tehdä :)

Ei lappuja työnantajalle, koska asia ei heille kuulu.

Tähti, mitä sen on väliä, mitä siinä saikkulapussa lukee ja onko poissaolo palkallinen vai palkaton, kun sinulla on enää se reilut 2kk aikaa kokeilla hoitoja. Jos lähtisitte ivf-hoitoon, tulisi mahdollisesti pari saikkupäivää. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, ei se teidän taloutta kaataisi, vaikka hakisit suosiolla ne palkattomiksi. Aika viitseliäs työnantaja kyllä jos alkaa päivää tai kahta tutkia, mistä se lappu on peräisin.

Melkein kiivastun ihan vain siksi, että minua henkilökohtaisesti ei pätkääkään kiinnostaisi, mitä työnantaja ajattelee päivän poissaolosta, jos vaakakupin toisella puolella on vauva.

Yölento :) Eri mieltä.

Ei työnantaja ajattele kenenkään ikää ja aikaa raskautua.

Saat kiivastua vapaasti :)

Samoilla linjoilla Suskin ja Pernillan kanssa :)

Lambi :) Meillä Neuvolakäynnit oli palkallisia raskausaikana ja ovat edelleen.

Työnantaja kyylää poissaoloja, koska ne tilastoidaan vuosibonuslaskelmaa varten. Sen mukaan, jokainen saa bonuksensa.

Poissa siis saa olla :)

Miten siis tekisit jos raskaus alkaisi? Heti vaan nauvolalapunkanssa työnantajalle? Sama piinahan jatkuisi silloinkin, jossei palkatta voi pois olla?
Siis kyse ei nyt ollut siitä onko mikäkin palkallista vaan siitä että onko sillä loppupeleissä väliä?

Meillä kyllä suvaitaan asioita tosi paljon.

Oon tiukemmissakin työpaikoissa ollut! Niissä ei olisi voinut lapsia tehdä ollenkaan:dead:

Siis ÖÖÖÖÖÖ, missä maassa (planeetalla)sä oikein olet töissä?:grin

"Meillä ei tosiaan suhtauduttaisi suopeasti lapsettomuushoitoihin", mutta suvaitaan asioita paljon? Niinkun mitä? Eihän nämä topicit kuulu työnantajalle millään muotoa- ja kun kerran poissa saa olla, eikä talous ole tiukilla kiinni bonuksista, niin missä se ongelma on?
Mä luen niinpaljon ristiriitaisuuksia näissä nyt, sorry vaan:think005

Mä saan antaa palkatonta vapaata työntekijöille jos haluan. Mutta ei ole pakko.
Eli jos vaikka työntekijä A kysyisi multa et hei voinko olla maanantaina pois 2h palkattomalla niin jos mulla tärkeä meno niin sanon että ei.
Mutta jos hän sanoo että mulla lääkärissä käynti jota ei voi muulloin hoitaa niin ilman muuta hän sinne menee.
Minä arvostan rehellisyyttä. Ja mä olen ollut työelämässä vuoteen 2011.
Ja aina työhaastattelussa kertonut kaikki sairauteni jne. eikä koskaan ole jäänyt paikka saamatta niiden takia.
Mä en ymmärrä ettei työpaikalla voi jostain kertoa.
Ei tartte sanoa että menen lääkäriin syynä lapsi, mutta voi musta kertoa että menen lääkäriin. Jos työajalla pitää mennä.
Ja saikkulappua ei saa muut nähdä kun pomo ja taho joka maksaa palkan enkä usko että niillä on aikaa alkaa miettiä jokaisen poissaolon syytä.

Yölento :) Eri mieltä.

Ei työnantaja ajattele kenenkään ikää ja aikaa raskautua.

Saat kiivastua vapaasti :)

Samoilla linjoilla Suskin ja Pernillan kanssa :)
Jep. Ota vaikka saldoa tai lomapäivä. On se sen arvoista.

Ainakin pikku firmoissa kytätään tarkkaan kaikkia lappuja eikä koskaan tiedä, miten tieto leviää.

Ja musta ura ja lapsi ei ylipäätään sovi samaan pinkkaan. Pitää valita jompikumpi.
Mä en ole aiemmin ollut tätä mieltä, kolmekin lasta "meni" vielä uraputkessa, en ollut valmis kunnianhimoissani "uhraamaan" hyvää uraani lasten takia. Mutta mieli on kehittynyt ymmärtämään asian tärkeysjärjestykset. Uria on maailman syrjät täynnä, mutta omia lapsia ei. Nyt olisi aivan yhdentekevää onko ammatti kunniakas vai ihan vaan työ. Olenkin valinnut jälkimmäisen, koska se yhdistyy lapsiin huomattavasti paremmin.

Minua ei ole uran luominen koskaan kiinnostanut. On kyllä ollut vähällä, että olisin tahtomattani edennyt uralla, mutta vastustin sitä ponnekkaasti, jolloin löytyi sellainenkin ratkaisu että sain jatkaa sitä, mitä tykkään tehdä ja jossa olen hyvä.

Olen myös valinnut kotona olemisen ensin lasten kanssa ja nyt lapsen kanssa. Taloudellisesti siinä menee reilut pari vuotta palkkaa jonkun muun pussiin mutta elämäni parasta aikaa ei mitata rahassa. Minulle raha on sivuseikka. En pidä kuluttamisesta.

Olen myös miettinyt että onko Tähti edes Suomessa töissä kun en ole koskaan kohdannut tuollaisia työnantajia. Miehenkin työpaikalta oikein kannustettiin pitämään kaikki isyyslomat, heillä on myös työntekijöitä ollut hoitovapaalla eikä se ole vaikuttanut uralla etenemiseen tai siihen miten heitä on paluun jälkeen kohdeltu. Mies saa myös lähteä mukaan neuvolaan, lapsen lääkäriin ym kissanristiäisiin, vaikka minä hoitovapaalla selviäisin niistä yksinkin. Eikä tarvita lappuja tai palkattomia.

Kyllä kahjoja työnantajia on Suomessakin, ja jollain jännällä tavalla pitävät työntekijät talossa tuomalla jatkuvasti ilmi, että työnantaja on armelias, kun pitää tuollaisen työntekijän ja jos työntekijä lähtee, ei hän saa muualta töitä.

Olen myös miettinyt että onko Tähti edes Suomessa töissä kun en ole koskaan kohdannut tuollaisia työnantajia. Miehenkin työpaikalta oikein kannustettiin pitämään kaikki isyyslomat, heillä on myös työntekijöitä ollut hoitovapaalla eikä se ole vaikuttanut uralla etenemiseen tai siihen miten heitä on paluun jälkeen kohdeltu. Mies saa myös lähteä mukaan neuvolaan, lapsen lääkäriin ym kissanristiäisiin, vaikka minä hoitovapaalla selviäisin niistä yksinkin. Eikä tarvita lappuja tai palkattomia.

Osuit nappiin! En ole Suomessa töissä, vaikka täällä teen työt. Meillä on Suomessa lähes 50hlöä, mutta työnantaja el ole Suomessa.

Mulla on nyt kaksi työntekijää jäänyt äitiyslomalle.
Mulle on kerrottu tosi aikaisin. Olen ollut heidän puolestaan vain onnellinen.

Jos olisin töissä ja työnantaja yhtään antaisi ymmärtää että lapsen saanti on huono juttu niin tuskin jäisin siihen työhön.
Mä en ole koskaan ollut rahanperään. Nytkin meidän perhe elää köyhyysrajalla, mutta silti ollaan onnellisia.
Eikä tulomme enää koskaan nouse. Kun kummatkin kotona, eläkkeellä.
Lasten kannalta tietysti paras mahdollinen tilanne, kun olemme aina läsnä.

Ja kaikki ura ja lapsi jutut vain omia mielipiteitä :-)

Kyllä kahjoja työnantajia on Suomessakin, ja jollain jännällä tavalla pitävät työntekijät talossa tuomalla jatkuvasti ilmi, että työnantaja on armelias, kun pitää tuollaisen työntekijän ja jos työntekijä lähtee, ei hän saa muualta töitä.

Suski75 :) Meillä ei ole kahjo työnantaja, vaan erilainen.

Lisäksi vauras :)

Käytännöt on muualta, kuin Suomesta.

Osuit nappiin! En ole Suomessa töissä, vaikka täällä teen työt. Meillä on Suomessa lähes 50hlöä, mutta työnantaja el ole Suomessa.
Suomessa joka tapauksessa noudatetaan Suomen työlainsäädäntöä. En ole vielä hoksannut, mikä siellä teillä töissä on hyvin. Paitsi raha. Rahaa on myös sellaisilla työnantajilla, joilla työntekijöitä kohdellaan hyvin, palkataan riittävästi henkilökuntaa ja annetaan mahdollisuus yhdistää työ ja perhe-elämä.

Takaisin