----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistuipa vielä mieleen, että toista hoitoa aloitellessa 41-vuotiaana AMH oli vielä yli 2 eli normaali. Siitä se vain jossain vaiheessa nopeasti tipahti! :wideyed:

Suski75 :) Paras olsi turkimukset.

Meillä ei otettu, vaikla kyselin niiden perään.... syytä en tiedä.

Vieläkään ei oteta mitään turkimuksia, mikäli jatketaan insseillä loppuun saakka...46v.:scratch

Ilmeisesti kaikki on kohdillaan iästä huolimatta. Perustutkimukset saatiin ja siinä kaikki.
Ilman niitä tutkimuksia on mahdotonta sanoa, onko kaikki kohdallaan vai ei. Klinikalla saatetaan olla myös sitä mieltä, että teillä ei enää aika riitä, joten siksi ei kannateta tutkimuksia.

Niin siis AMH kertoo munasolureservin, eli kuinka paljon niitä on vielä jäljellä, ja ikä kertoo laadun.
  • Jos ei ole reserviä eikä laatua, on aika huono tilanne eikä siihen auta juuri mikään.
  • Jos on reserviä mutta laatu alkaa heiketä, on siinä tilanteessa IVF & alkiodiagnostiikka hyvä, koska silloin voidaan kerätä kerralla monta ja toivoa sieltä löytyvän edes yksi hyvä.
  • Jos ei ole reserviä, mutta laatu on hyvä, silloinkaan ei tarvita alkiodiagnostiikkaa, vaan tuetaan ovulaatiota, hedelmöittymistä ja kiinnittymistä mahdollisimman paljon, ja toivotaan, että joku niistä viimeisistä munasoluista tarttuisi.
  • Jos on reserviä ja laatu hyvä, sitten ei ole mitään ongelmaa - tai sitten jatketaan ongelman etsimistä.
Minulla AMH on ollut hyvä, mutta se johtuu PCOS:tä. PCOS viivästyttää vaihdevuosia keskimäärin neljällä vuodella, eli munasoluja riittää neljä vuotta pidempään kuin muilla. Niiden laatu on toki sutta ja sekundaa iän takia, mutta ainakin niitä on vielä jäljellä.

Tähti, jos asia kiinnostaa niin yksityiseltä AMH:n saa muistaakseni 60-80 eurolla ilman lähetettä. :)

Motto78 :) En usko, että yksittäisestä tutkimustuloksesta olisi nyt hyötyä.....seuraava askel on IVF, jos siihen lähdetään.

Ikä siis pian nyt 46v. Aika loppuu lyhyeen:sad010 Hoidot loppuu Suomessa alle 2,5kk päästä.

Joo, minulla yksi kierto oli keräyskierto, jossa kasvatettiin mahdollisimman monta munasolua kerralla ja kerättiin ne talteen, siinä piti piikittää heti kierron alusta lähtien, toinen kierto oli välikierto kun odotettiin alkiodiagnostiikan tuloksia, ja kolmanteen kiertoon tuli pakastealkiosiirto. Tämän nopeammin ei onnistu.

Tähti, tuossa ajassa ei kyllä ehdi IVF alkiodiagnostiikalla. Se juna meni jo.

Yölento :wink Saa nähdä..... jos päätetään siihen lähteä. Asia auki vielä miehen kanssa, mutta ei vastaankaan pistä.

Meillä kaikki junat aina ajaneet ohi - asia, kuin asia.

Klinikalla saatetaan olla myös sitä mieltä, että teillä ei enää aika riitä, joten siksi ei kannateta tutkimuksia.

Yölento :) Tämä on totta ja tuskin kukaan ryhtyisi turhiin tutkimuksiin.

Alunperin päätettiin miehen kanssa, että tehdään toinen myös inssillä ja jos ei tule, niin sitten tämä yksi onnekas lapsi riittää:Heartpink

Ollaan todella onnekkaita, että edes tämä yksi saatiin velä vanhoilla päivillä :Heartpink...ja tosi helposti lapsi tuli.

Tilastojen ulkopuoleltahan tuo lapsi silti tulla tupsahti.

IVF on sillä rajamailla, että auttaako tässä, mikäli klinikalla enää sen tekevät, jos pyydetään. Inssejä saadaan vielä 2-3kertaa, jonka jälkeen hoitosuhde on ohi, 46v.:confused005

Last edited by a moderator:
Meillä siirryttiin yhden inssin jälkeen suoraan ivf:ään, koska AMH oli 0,5 ja aikaa siis ei olle hukattavaksi. Silloin kaikki muut hormonit ja asiaan liittyvät arvot oli hyvät.

Ja nyt diagnostiikan kautta ivf:ään jos soluja vain saadaan tarpeeksi, vaikka välissä on kaksi luomutärppiä.

Motto78 ;) Toivotaan parasta! Aikaa sinulla vielä onneksi on:notworthy

Muistuipa vielä mieleen, että toista hoitoa aloitellessa 41-vuotiaana AMH oli vielä yli 2 eli normaali. Siitä se vain jossain vaiheessa nopeasti tipahti! :wideyed:

Pernilla :) Menin ihan ekan kerran lääkäriin karvaa vaille 42v... vielä siis olin 41v.

Ei ollut kysettäkään, että olisi otettu AMH:ta. Vain perustutkimukset.

Koko AMH on mulle täysin vieras, sitä ei ole haluttu mitata ultra-tutkimuksen jälkeen, ollessani 42v. , eikä nyt enää, ollessani 45v. Ja lapsi siis tuli tässä välissä ilman AMH tutkimuksia.

Saa nähdä tuleeko toista, mutta eipä ole tutkittu, vaikka aloitin 44v. iässä.

Samaa mieltä noista piinaviikoista, positiivisesta raskaustestistä ne vasta alkavat.

Ja en pääse NIPTiin, se on tarjolla vasta jos seulonnoissa löytyy jotakin. Siis samalla tavalla kuin kaikille muillekin.

Riippuu sit paikkakunnasta. Täällä nipt saa 40v täyttäneet.

Riippuu sit paikkakunnasta. Täällä nipt saa 40v täyttäneet.

Muska77 :) NIPT saa ihan kaikki, yksityisellä.

Me oltiin toki julkisella, mutta korkean iän takia tutkimus maksoi yksityisen verran. Enää en muista hintaa, mutta raskaana, ei millään hinnalla olekaan väliä :)

Julkisellahan lakataan hoitamasta jo 40v., jälkeen. Vain tutkitaan, ei hoideta.:laughing021Tuohon ikään kunnei kaikki ole vielä edes aloittaneet lastenhankintaa...

Pernilla :) Menin ihan ekan kerran lääkäriin karvaa vaille 42v... vielä siis olin 41v.

Ei ollut kysettäkään, että olisi otettu AMH:ta.

Saa nähdä tuleeko toista, mutta eipä ole tutkittu, vaikka aloitin 44v. iässä.
Eipä minullekaan kukaan koskaan ehdottanut AMH:n mittausta. Tämä aihepiiri on kiinnostanut minua sattuneesta syystä nelikymppisestä lähtien ja sen vuoksi olen omasta aloitteesta pyytänyt lähetteen labraan AMH ja FSH -mittauksia varten. Uteliaisuudesta olen halunnut tietää, missä mennään.

Tähti, oli teillä kyllä tosiaan tuuria! :Heartred :cheers:cheers:cheers

Todellakin riippuu paikkakunnasta. Meilläpäin mitään ylimääräistä ei ollut tarjolla 45-vuotiaalle, vain samat kuin kaikille muillekin.

Yölento :) NIPT on uusi, se tuli ihan pari - kolme vuotta sitten ja pk-seudulle aluksi. Näin mulle sanottiin. Oltiin melkein ekoja testissä tämän ekan raskauden kanssa...

Olin helpottunut, koska siinä ei ollut riskiä keskenmenolle :)

Voi olla jo yleistynyt laajempaan käyttöön.

Tähti, tuossa ajassa ei kyllä ehdi IVF alkiodiagnostiikalla. Se juna meni jo.
Kyllä ehtii hoidon pyöräyttää lyhyemmässäkin ajassa, jos haluaa. Hoidon voi aloittaa lennosta kierron ensimmäisinä päivinä. Jos normaaleita alkioita löytyy, ne voidaan siirtää vielä myöhemminkin, jos hoito on aloitettu ennen 46-vuotissyntymäpäivää.

Kyllä ehtii hoidon pyöräyttää lyhyemmässäkin ajassa, jos haluaa. Hoidon voi aloittaa lennosta kierron ensimmäisinä päivinä. Jos normaaleita alkioita löytyy, ne voidaan siirtää vielä myöhemminkin, jos hoito on aloitettu ennen 46-vuotissyntymäpäivää.

Pernilla :) Oi joi....oot ihanan superpositiivinen!!:Heartpink

Kiitos siitä:gen053

Täytyykin alkaa keskustella miehen kanssa tästä, mutta itse en tiedä lähdenkö siihen..(myrkyt jne).

Jospa inssillä tulis toinenkin lottovoitto!!:dance011

Jos normaaleita alkioita löytyy, ne voidaan siirtää vielä myöhemminkin, jos hoito on aloitettu ennen 46-vuotissyntymäpäivää.

Pernilla :) Mitä tahdot sanoa?:rolleyes:

Kuinka myöhään?:rolleyes:

Ei siis lopu 46v.ikään.
Ja mistä tiedät tämän asian.

Tämä tieto antaa toivoa!!:gen053:Heartpink

Pernilla :) Oi joi....oot ihanan superpositiivinen!!:Heartpink

Kiitos siitä:gen053

Täytyykin alkaa keskustella miehen kanssa tästä, mutta itse en tiedä lähdenkö siihen..(myrkyt jne).

Jospa inssillä tulis toinenkin lottovoitto!!:dance011
Enpä tiedä voiko niitä myrkyiksi edes sanoa - kyseessähän on kuitenkin hormonit, joita ihminen tuottaa luonnostaan. Lähinnä ne annostusmäärät ja niistä aiheutuvat harvinaiset komplikaatiot. Tässä iässä yleensä annostusmäärät ovat suuremmat.

Enpä tiedä voiko niitä myrkyiksi edes sanoa - kyseessähän on kuitenkin hormonit, joita ihminen tuottaa luonnostaan. Lähinnä ne annostusmäärät ja niistä aiheutuvat harvinaiset komplikaatiot. Tässä iässä yleensä annostusmäärät ovat suuremmat.

Pernilla :) Pystyykö myrkkyjen kanssa käymään töissä, niin, ettei työnantaja ala epäillä mitään?

Jaksaako käydä nornaalisti töissä myrkyistä huolimatta?:rolleyes:

Poissaolot ois nyt helpompi, nyt kun on hetken osittaisella hoitovapaalla.

Takaisin