----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hippunen mua ihan itkettää kun mietin mitä joudut kokea ja kun on itse käynyt saman läpi. Voimia ja halaus!

Ja hienoa vastavirranakka et sun jalat on saatu korjattua. Nykyään pystytään paljon tekemään. Ennen vanhaan ei juurikaan mitään.

Tähän viittaava viimeisin kommentti tuli poikani Emilin hoitoon liittyvältä henkilöltä. Ihan hoitajalta. Ei suoraan sanonut mutta rivien välistä luin.

Wm, olen varmaan jäävi vastaamaan, kun poden samaa vaivaa vaikkakin lievänä. Toivon kovasti teille plussaa eikä pyörätuoli siinä ole esteenä.
Minulla aika todennäköisesti oireiden perusteella kaikki kolme ovat saaneet perintönä nämä vaivat, mutta lievältä vaikuttaisi jokaisen taudinkuva. Toki olisin toivonut, että en olisi näitä vaivoja lapsilleni antanut, mutta eipä sitä kysytä. Mieluummin vempulat vekarat kuin ei ollenkaan.

Mitä ajatuksia vammainen äiti tai isä teissä herättää?
Onko teistä kaikilla oikeus lapseen?

Olen viime aikoina saanut kuulla ihan ammattihenkilökunnalta kommenttia et kannattaako mun tilanteessa enää lapsia toivoa lisää. Itse en ole koskaan pitänyt vammaisuutta äitiyden esteenä.
Ja mun kohdalla puhutaan liikuntarajoitteesta. Ei kehitysvammasta.
Kommentit joita olen kuullut miljoona kertaa on että onneksi sait lapset ennen pyörätuolia.
En tiedä lukeeko teistä kukaan kaksplussaa. Siinä oli meistä tehty juttu nyt syksyllä.

https://www.kaksplus.fi/perhe/minun...ssa-en-voi-koskaan-olla-yksin-lasteni-kanssa/

Wheelchair Mama :)

Minussa ei herätä mitään erityisiä ajatuksia. Tietenkin on vaativampaa, mutta minusta ei rajoita lastenhankintaa.

Kovasti tsemppiä:Heartpink ja hienoa, että olet täällä palstalla!!:Heartbigred

Kukapa meistä täydellinen on, sellaista se vaan on, että monenlaista elämää annettu elettäväksi. Outoa olisi, että ulkopuoliset saavat sanella, miten saa elää ja mitä saa elämältä toivoa... Huoh.
Mä olin varma, että sulla on tumma tukka WM, joten vaaleus tuli yllätyksenä :)

Kukapa meistä täydellinen on, sellaista se vaan on, että monenlaista elämää annettu elettäväksi. Outoa olisi, että ulkopuoliset saavat sanella, miten saa elää ja mitä saa elämältä toivoa... Huoh.

Katjusha :)

Niin samaa mieltä!:angelic:

Ylipäänsä mikään asia elämässä, että miksi muut saisivat sen määritellä!? Ei saa.

Tuo oman mielipiteen arvo olisi opetettava ihan lapsesta saakka. Kukaan ulkopuolinen ei ole vastuussa jonkun toisen omasta mielipiteestä. Sen lisäksi kukaan ei ole täydellinen, vaikka haluaisi.

Eihän tätä elämää eletä toisten miellyttämistä varten! Kaikki ovat yhtä oikeassa omien elämäntilanteiden ja mielipiteiden kanssa, kuten joku muukin. Näkemykset ovat jokaisella omansa :)

Sittenhän on niitä, joilla ei toki ole mielipiteitä, koska eivät joko uskalla ilmaista niitä, tai sitten eivät vaan ajattele.
On varmasti myös lisää versioita, mutta ehdottomasti sitä mieltä, että kaikki ihmiset ovat tasavertoisia, iästä, asemasta, sukupuolesta, taustasta jne...huolimatta.

Tässä nyt haluan korostaa etenkin vanhuksia, koska usein menettävät toimivaltansa, mikäli elävät keskivertoa pidempään ja kokevat sitten elämän epäinhimilliseksi loppumetreille saakka. Kaikki eivät pääse tästä elämästä saappaat jalassa ja lyhyellä hoitojaksolla. Vaati myös vuosien työtä omaisilta. Paljon on parannettavaa:hug013
.

Se on jännää miten tulee muodostettua teistä kuva päässään, vaikka ei yhtään tiedä miltä näytätte.

Tänne mahtuu vielä loppuvuoden plussia ja niitä toivotaan.

Mutta vielä niitä mahtuu ensivuodellekin.

Lupaavaa naiset lupaavaa.

Tsemppiä jokaiselle.

Vastavirran akka :) Ensi vuodelle varsinkin mahtuu plussia!:Heartblue
Niitä toivotaan kaikille!!:Heartpink
:wav

Ulkomuotoa netissä on vaikea hahmottaa, mutta ajatus on toki jännä:joyful:
Teen oman tulkinnan : Olet tummahiuksinen, about 69kg/174cm ja voimakas mielipiteinen nainen :)
Tykkäät vängätä ja pidät haasteista. Seuraat myös juoruja lehdistä ja naureskelet "bling bling" aiheille.
Menikö.yhtään oikein?:laughing002

Mahtuu mahtuu.

Osittain meni.
155.5cm 50kg tumma olen.
En tykkää vängätä, mutta ilmaisen mielipiteeni vahvasti.
En pidä itse bling blingistä, muttei haittaa jos muut pitävät.
Luen paljon myös muuta, kun juoruja.
Haasteista pidän kyllä.

Sinä olet vaalea ja tukka on olkapäille. Ehkä vähän kiharaakin. Siniset silmät.
Tykkäät paljon vängätä. Olet ujo. Käytät värikkäitä vaatteita. Haluat tasavertaisuutta ja oikeudenmukaisuutta.
No osuiko mikään?

Vastavirran akka :) Tumma js tulinen, hiukset lähes peppuun saakka.. 160/50, koko 36.

En tykkää vängätä, vaan pidän siitä, että näkökulmia saa tuoda esille ja niitä kaikkia arvostetaan:laughing002

Last edited by a moderator:
Kappas, niin se mielikuva vääristää. Pitkätukkia ollaan molemmat sitten.

Hauskaa!!:laughing001

Sanoit, että olen ujo...niin sanoo, joku muukin, mutta toiset sanoo, etten ole! :laughing002

Mistä tiedän missä totuus menee, itse luokittelen itseni erakoksi, sivustaseuraajaksi....en mene minkään muotien perässä tms... Tosin en halua olla esillä esim. kahvihuoneessa / työpalaverissa.

Silti monet sanovat olemustani voimakkaaksi....

Oletko sinä ujo?

Last edited by a moderator:
Ompa tullut paljon viestejä, lukenut olen lähes kaikki! Meillä lapsen korvatulehdus on pitänyt otteessaan - tänään tuubitettiin molemmat korvat ja pyydän joululahjaksi yöunia! Eiköhän tämä ala ainakin hetkeksi helpottamaan..

Hippuselle paljon voimia toipumiseen! Oon tosi pahoillani.. Iso halaus! :Heartred

WM, kiitos kun lähetit linkin! Tosi hyvä kirjoitus. Kyllähän se näin on että itse tietää ja tuntee sydämessä mikä on tärkeää, mitä omalta elämältä haluaa ja tuntee omat voimavarat. Ei muuta kuin tuulta purjeisiin ja omia unelmia kohti! Muiden mielipiteitä riittää aina oli vammoja tai ei.

Mikä tilanne muilla kuumeilijoilla? Oliko Pernillalla tulossa aamuksi tiirailtavaa? Entä muilla?

Takaisin