----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä monessa kunnassa on myös yövuoroja.

Tiedätkö? :rolleyes:
En usko.

Vastavirran akkakin sanoi, että viimeinen käynti oli klo 21.

Näin kunta toimii ja on ihan virallinen taho.

Sen jälkeen/ulkopuolella kaikki apu on itse maksettava.

Tiedätkö? :rolleyes:
En usko.

Vastavirran akkakin sanoi, että viimeinen käynti oli klo 21.

Näin kunta toimii ja on ihan virallinen taho.

Sen jälkeen/ulkopuolella kaikki apu on itse maksettava.
Kaikesta on maksettava itse jotain. Nuorimmaisen isomummulla kävi säännöllisesti yöpartio sen jälkeen kun tyttärensä oli laittanut hänet nukkumaan. Kunnan kotipalvelusta oli kyse. Lisäksi mahdollisen turvarannekkeen käynnit.

Mutta siis pystyy sopimaan sen viisi käyntiä, jos yksi niistä on sairaanhoitaja. Ja jos kerran jollakulla on ollut viisi käyntiä niin turha sitä täällä on inttää. Meillä yhdellä naapurin rouvalla on kotipalveluun auto lähes koko päivän parkissa talon edessä. Kävelyttää mammaa ulkona ja ilmeisesti pitää seuraa, myös viikonloppuisin. Varmasti kyllä ihan täysin yksityinen palvelu, kun viipyy aina pitkään.

Yölento :) Puhun omasta kokemuksesta, eikä 5käyntiä jatkuvana ole mahdollista. Tilapäistä on.

Kaikesta on maksettava itse jotain. Nuorimmaisen isomummulla kävi säännöllisesti yöpartio sen jälkeen kun tyttärensä oli laittanut hänet nukkumaan. Kunnan kotipalvelusta oli kyse. Lisäksi mahdollisen turvarannekkeen käynnit.

Yölento :) Meillä isomummu ei olisi enää päässyt kotiin kunnan laitoksesta, koska heillä oli mahdollisuus vain 4käyntiin /vrk.

Kävin palaverin kunnan kanssa ja isomummo päästettiin vuoden jälkeen vuodepotilaana, kotiin :)
Oli pakko ottaa yksityinen kallis hoitaja, hoitaman halvaantunutta 90-vuotiasta. Helpolla ei onnistunut!

Mutta pääsi kotiin vielä:Heartblue Vanha ihminen haluaa olla kotona niin kauan, kuin mahdollista.

Ja sai kunnasta sen 4krt/vrk...ei muuta. Ambulanssit ja yöparrtiot oli maksettava isomummun itse.

Nyt on yksityisessä vanhainkodissa, koska ei enää pärjännyt kotona.

Last edited by a moderator:
Se mikä tässä ryhmässä on kivaa on se, että vaikka välillä väännetään, ei se ole maailmanloppu, eikä kukaan ota sitä itseensä. :3some

Suski75 :) Kiitos! Hienosti tsemppaat eteenpäin! Kai saa vääntää, mutta aina puhutaan faktoista.

Kaikki toivoo sitä parasta omalle lapselle, vanhemmille, sekä isovanhemmille!:Heartblue

Voi myös olla väärinkäsityksiä, joita ei itse käsitä.:hug013

Kotihoito maksaa. Se on prosentuaalinen summa joka lasketaan tuloista.
Ja yöhoitoa saa ne jotka sitä tarvitsee.
Meidän kunnassa yöllä max käynnit 2krt.
Mun vaari maksoi kotihoidosta n. 750€. Tulot noin 1400€ käteen.
Kallista on.
Lääkkeet itse maksetaan.

Laitoshoito maksoi enemmän kun sai tuloja kuussa. Siinä summa kaikille sama. Ainakin Attendossa.
Eli vaarista tuli ulosotonasiakas jotta sai asua laitoksessa.

Ja vielä sitä että kuntien maksupolitiikkakin vaihtelee, joissain kunnissa on aikaperusteinen ja joissain käyntimäärien mukaan tehtävä laskutus. :)
Laki asiakasmaksuista määrittelee tiettyjä asioita, voi katsoa Finlexistä. :)

Ja kunnan palvelut ovat yhtälailla maksullisia. Ellei jossain kunnissa vielä myönnetä maksuvapautusta pienituloiselle toimeentulotukiasiakkaalle.

MiuMau79 :) Maksaa! Meillä ei ole pienituloinen ja omistaa kiinteistön, sekä arvokkaan tontin.

Pelkään, että kallis hoivakoti vie kaiken...

Mutta siis miten kunnan päiväkäyntien määrät lasketaan?

Meillä oli paras mahdollinen ja vaatimustaso varmastl kovin. Sairaanhoitajan käyntiä ei laskettu käynniksi ollenkaan. Tottakai kävivät, jos oli lisäksi tarve :)

Takaisin