----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastavirran akka Tähti ja Motto todella mielenkiintoinen aihe! Mulla siis monta ovuloumatonta kiertoa. Alle 23 ja yli 28. Lääkäri sanoi että yleistyy iän myötä. Eli ei tartte olla ylipitkiä. 2-3 päivää heittoa saattaa olla mutta sen yli/ali on melko varmaa tän ikäisenä että oviksen häikkää.

Peppipupu :) Samaa mieltä! Menkat voi heittää jokusen päivän ihan kellä tahansa vaan, eikä siitä sen enempää:laughing002

Oliko niin, että aika ovulaatiosta menkkoihin on ihmisellä vakio? Eli oviksen ajankohta voi vaihdella mutta luteaalivaihe on aina saman pituinen? Eli jos ovuloimaton kierto niin mulla menee alle 25/yli 28. Tai sit kemiallinen/kiinnittymisyritys? Tajusinko oikein? Joku kätilö joskus sanoi, että se munarakkula saattaa myös "romahtaa" ja siitä ei tule keltsiä eikä kystaa ja kierto on lyhyt. Onkohan totta?

Eihän täällä muuta olekaan, kun mielenkiintoisia aiheita.

Mullakin plussa ovistesteissä, kierrot normaaleja pituudeltaan, oviskivut ja ilmat kohdillaan.
Silti vain kystia tullut. Ilman ultraa en tietäisi mitään.
Mutta näillä panoksilla pelataan, mitä on jäljellä.

Vastavirran akka :) Plussaonnea sinne!

Ois kiva, että sais faktatietoa. Kaikilla on omat tilanteet, myös täällä!
Ei asioilla voi leikkiä:angelic:

Peppipupu juuri noin se on!
Monella on luteaali sen 14pv. Eli normikierossa tuo ja ovis tapahtuu samaan aikaan. Tuohon se esim. 2pv lisäys on tosiaan normaalia koska sitten luteaali on kestänyt sen 16pv mikä on vielä normaali.

Moni ihminen jolla ei esim. ongelmia raskautumisen suhteen tai ei tarvetta testata ovista jne. eivät tiedä kun oman kiertonsa pituuden. Heillä ei tietoa koska ovis yleensä on tai kauanko oviksen ja menkkojen väli pitäisi olla.
Mutta meillä monelle täälläkin ne on liiankin tuttuja.

Peppipupu, jaa-a, en tiedä romahtamisesta, mutta luteaalivaihe pitäisi olla melkolailla vakio. Mutta tähän vaikuttaa hormonit, esim imetys tai sen jälkitila, lähestyvä menopaussi voi lyhentää... tukihormonien käyttö voi suurentaa follikkelia, joten se voi toisaalta pidentää keltarauhasen ”riittoa”...

Katjusha kiitos! Mä edelleen ihmettelen ettei mulle niitä letroja tarjottu. Käsitin että jos sillä tulisi ovulaatiota niin keltsikin parempi - >ei tiputtelua. Tekis mieli tilata ne vaan netistä ja kokeilla.
No katotaan MITÄ Primot tekee. Aikoinaan raskauduin heti seuraavasta kierrosta kun niillä siirsin menkkoja. Toki olin myös 25v:laughing001

Sit olen lukenut myös, että tälleen vanhemmiten voi ovisplussan ja munasolun irtoamisen väli pidentyä helposti 2-3 päivään, että senkin suhteen se luteaalivaihe suhteessa testeihin voi muuttua. Ei voi olettaa, että se toimis aina seuraavaksi päiväksi.

Kotihoito maksaa. Se on prosentuaalinen summa joka lasketaan tuloista.
Ja yöhoitoa saa ne jotka sitä tarvitsee.
Meidän kunnassa yöllä max käynnit 2krt.
Mun vaari maksoi kotihoidosta n. 750€. Tulot noin 1400€ käteen.
Kallista on.
Lääkkeet itse maksetaan.

WheelChair Mama :) Voiko siis kunnaasta saada yöhoitajan?

Meille väitettiin kunnan palaverissa, että ei voi saada ja se pitää itse vanhuksen maksaa... Pelkästään yhden kuukauden yöhoito maksoi jo tonnin....ihan järkyttävä hinta vanhuksen eläkeläisen eläkkeestä:whacky011 :sad010

Last edited by a moderator:
Tähti ei me mennä. Sitä ei meille tarjota lainkaan. Nyt mennään tälleen "luomuna" kunnes joko tulen raskaaksi tai sitten mennään lahjamunasoluilla. En halua tehdä päätöstä tuosta vielä ja meillä on kuitenkin aikaa siihen koska olen "vasta" 42v.:smiley-angelic001

Tähti ei me mennä. Sitä ei meille tarjota lainkaan. Nyt mennään tälleen "luomuna" kunnes joko tulen raskaaksi tai sitten mennään lahjamunasoluilla. En halua tehdä päätöstä tuosta vielä ja meillä on kuitenkin aikaa siihen koska olen "vasta" 42v.:smiley-angelic001
Eikö teille tarjottu mahdollisuutta IVF+alkiodiagnostiikka, vai pidättekö itse lahjamunasoluja parempana?

Kyllä nää vaihtelee kunnittain! Meillä esim käyntejä 8 kpl/vrk asentohoidon takia.

MiuMau 79 :) Onko nämä 8käyntiä ihan säännöllistä, vai tilapäistä?
Jos tehdään Kunnan palaveriassa vuosi hoitosuunnitelta liikuntakyvyttömälle vanhukselle, niin onko se silloin teidän kunnassa 8 kertaa/ vrk?:rolleyes:
Meillä on max 4 kertaa, toki sairaanhoitaja tullee kutsuttaessa.

Sisältääkö 8 krt/vrk vaipanvaihdon, ruokailut, yöhoidon, pukemiset, sekä mahdolliset lääkkeet jne....?

Peppipupu :) Tämä kierto siis molemmilla täysin luomuna:cheers:cheers:cheers:cheers

Jospa meitä nyt tsemppais muut:gen014

Suski tarjosivat ivf 1%mahdollisuudella joka on aika sama kun luomuna. Ja tarjosivat pgs ää jos tulee tarpeeksi soluja mutta epäilivät ettei tule. Siksi päätettiin skipata tuo ja laittaa kaikki rahat mahdolliseen lahjamunasoluhoitoon jos sinne mennään.

Takaisin