----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkoitin siis sitä, että vaikka niitä kuinka viljellään, tässä iässä alkiodiagnostiikka tulee halvemmaksi kuin siirto ilman, koska alkiodiagnostiikan avulla ei tule yhtään täysin turhaa alkionsiirtoa. Jos alkio on viallinen, on sen siirto täysin turhaa.

Tarkoitin siis sitä, että vaikka niitä kuinka viljellään, tässä iässä alkiodiagnostiikka tulee halvemmaksi kuin siirto ilman, koska alkiodiagnostiikan avulla ei tule yhtään täysin turhaa alkionsiirtoa. Jos alkio on viallinen, on sen siirto täysin turhaa.
Ja vielä jos siirretään alkio, joka kiinnittyy, mutta menee kesken, niin kallista aikaa menee monta kuukautta.ennen kuin seuraava yritys on mahdollinen.

Samoin, erityisesti kun alkio kiinnittyy, mutta sitten kuolee eikä edes vuoda ulos ilman lääkkeellistä tyhjennystä... sikiö saattaa olla kohdussa useita viikkoja kuolleena, ja siinä sitä aikaa vasta hukataankin. Ja tämän minäkin olen kokenut. Sikiön arveltiin olleen kohdussa 6 viikkoa kuolleena ennen tyhjennystä.

Muokattu viimeksi:
Ei kivaa. Selvisikö sitten rutiiniultrassa?
Periaatteessa kyllä. Minä näin omakannassa seulontaverikokeiden tulokset, ja ne olivat niin pahasti pielessä, että tiesin heti, ettei siitä raskaudesta tule vauvaa syliin. Seuraavalla viikolla NT-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Ihmettelivät, kuinka otan sen niin tyynesti, ja totesinkin heille itkeneeni itkuni jo neljä päivää aikaisemmin nähdessäni verikoetulokset. Hirveintä varmasti olisi ollut se, jos se olisi tullut ultrassa yllätyksenä.

Pikkujouluista palailemassa :santa

Alkiodiagnostiikasta vielä - klinikalta todettiin aikoinaan, että ongelmana yli 43 v. on yleensä se, ettei soluja saada kovinkaan monta. Toki on yksilöllisiä eroja. Siinä mielessä diagnostiikkaa ei välttämättä tarvita, jos alkioita viljelyn jälkeen on jäljellä 1(-2.)

Jos alkioita tulee useampia ja niitä ei tutkita alkiodiagnostiikalla, valitaan yleensä ensin siirrettäväksi kehittynein alkio.

Tuoresiirrossa välttää alkion pakastuskulut ja mahdollisen pakastusriskin, joka tosin on hyvin pieni. Toisaalta yhdestäkin tutkimattomasta voi pahimmassa tapauksessa seurata km kaikkine mahdollisine komplikaatioineen.

Ää... Jotenkin kamalan hankalaa.. Plus mulla on menkat... Katsoin just Netflixistä sen Vegas Baby dokumentin. Oli kyllä tietyllä tavalla silmiäavaava!

Mä sain soittoajan lääkärille 10.40 ja ajattelin kysellä että josko sitä letrozolia. Kun nyt kun nettiä selasin, sillä on saatu jopa parempia tuloksia mun amh arvolla kun niillä pistoksilla. Ja jos ei kerta ole mitään haittaakaan siitä niin ne toivoisin itselleni. Nyt kun on kp3 ja kai paremman munasarjan vuoro munia niin haluaisin edes tämän kortin käyttää. Onko siis niin että aina solu irtoaa vuorotellen oikeasta ja vasemmasta?

Tähdelle äkkiä menkat niin pääset uuteen kiertoon. Miten ne sun miehen vasta-aineet tajuttiin testata? Onko siis nii että sun miehen spermassa on v-a ja sun kohtu hylkii niitä? Vai onko ne vasta-aineet sellaisia, että aiheuttaa itse hedelmömättömyyden?

Peppipupu, toivotaan hyvää kiertoa sulle. Munasarjat toimivat usein vuorotellen, toisinaan satunnaisesti.
Mulla on vain toinen tuuba jäljellä, olis mahtavaa, jos vain se "hyödyllinen" puoli toimisi.

Tällainen löytyi, kun ammattilainen vastasi kysymykseen:
"Hei,

Ovulaatio tapahtuu satunnaisesti kummastakin munasarjasta. Voi olla niin, että jollakin naisella toinen puoli on aktiivisempi (esim. vasen) ja ovulaatio tapahtuu vaikka 4 kertaa vasemmalta ja kerran oikealta. Ovulaatio voi tapahtua ilman oireita. Tyyppi oireet ovat jonkinlainen kipu tuntemus jommalla kummalla puolella (mutta ei välttämättä samalla puolella kuin mistä ovulaatio tapahtuu) ja emättimestä voi tulla kirkasta venyvää runsasta vuotoa joskus veristäkin."

Lääkäri soittikin jo. Kuulemma letrot olisivat ihan turhaa mulla kun kierto noin säännöllinen. Saattaisi vaan vaikeuttaa luonnollisesti raskautumista. Tää on jo toinen lääkäri joka noin sanoo. Haluaisin uskoa kun tästä pidän todella vs se edellinen. Kummatkin samaa mieltä lääkkeettömyyden edusta. Silti välillä Tähden pohdinta mietityttää. Siis se, että haluavat vaan mennä suoraan kalliisiin hoitoihin.

Silti pohdin, miksi niin monille niitä kuitenkin määrätään. Ja toisaalta olisivat saaneet ultrarahat. Kuulemma sitten aina keskikiertoa ultrataan. Käyttekö ultrassa?

Jos lapsettomuuden oletetaan johtuvan siitä, että munasolut ovat iän takia viallisia, ei siihen pistokset tai letrozolit auta. Jos taas kierrossa on vikaa tai nainen ei ole vielä nelikymppinen, määrätään lääkkeitä senkin vuoksi, että kierrossa voi kuitenkin olla vikaa vaikka sitä ei testeillä havaittaisi. Minullahan kierrossa on ollut vikaa koko elämäni ajan.

Munasolujen viallisuuteen ei auta letrozolit eikä pistokset. Alkiodiagnostiikalla voi munasoluista yrittää löytää edes yhden kelvollisen, mutta jossain vaiheessa ei löydy edes yhtäkään, ja silloin ainoa vaihtoehto on lahjamunasolut.

IVF:n etu on se, että kerralla saadaan monta munasolua. Jos vaikka kerralla saadaan 10 kypsää, on se yhtä paljon kuin kymmenessä kuukaudessa tuottaa itse munasoluja ilman IVF:ää. Ja jos tehdään useampi IVF, voi nyt saada pari kymmentä munasolua yritykseen, tämän hetkisellä munasolujen laadulla, kun taas jos luomuna yrittää parikymmentä kertaa, heikkenee munasolujen laatu koko ajan. Aikaa ei ole hukattavaksi.

Juuri näin se menee kun Suski kertoo.
Minä olen vasta 35v. ja mulle on jo gyne syksyllä sanonut et ikä huonontaa mahdollisuuksia.
Itse turvautuisin hoitoihin jos olisi varaa. En kahta sekuntia miettisi.
Mutta meillä ei niihin mitään mahdollisuuksia.

Takaisin