----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin sienestän, unohdun usein haahuilemaan tuntikausiksi metsään. Kerään tosin vain kantarelleja ja suppilovahveroita, kun en tunne muita sieniä. Toissa syksynä onnistuin löytämään kaikki metsän syömäkelvottomat sienet (joku muu oli tietysti ehtinyt ensin apajille), kuten sappitatteja, polttiaishaperoita ja jotain seitikkejä. Kaveri antoi konsultaatioapua puhelimessa ja totesi lopulta, että roskiin vaan koko satsi. :rolleyes:
Nauratti toi sienien jemmaaminen, jonka joku täällä mainitsi. Mä ainakin piilottelen kantarelleja lehtien alle, kunnes ne on kasvaneet tarpeeksi. :laughing001

Onko muuten vuohilla erillinen nimitys kuohituille uroksille? Lampailla pässistä tulee oinas, kun se kuohitaan, naudoilla sonnista tulee härkä kun se kuohitaan, hevosilla orista tulee ruuna... niin ja hauskaa kun horoskooppimerkeissä on vain kuohittuja eläimiä, härkä ja oinas siis. :grin

Mä muuten olen ekstrovertti, mutta tarvitsen silti aina välillä omaa aikaa ja rauhaa. Töissä pitää puhua koko päivä suu vaahdossa ja olla sosiaalinen, niin sen jälkeen on ihana mennä joogaan tai salille ja olla puhumatta kenellekään sanaakaan. :facepalm:

Musta on tullut kyyninen neuvolanasiakas. En täytä enää voimavarakaavakkeita-katsokoon niistä kymmenistä jo täytetyistä papereista. Mä kyllä kerron jos jokin on huonosti - ja pyydän apua silmiin katsomalla, en kaavakkeen rivien väliin asiaa upottamalla. Meidän kylän äitiyshuolto on nyt ajettu alas, voi sitä raukkaa tätiä joka musta saa(optimistisesti) asiakkaan tuolla isossa keskuksessa..:shy:

kp28/25-28.. tulisielu on herännyt.

Lambi :) Joko pian testaat?

Meidänkin neuvolasta jokseenkin samaa mieltä, alas ajettu, eikä asiat missään paperilla hyödytä, niitä ei kukaan lue. Puhumalla paras ja lyhyestä virsi kaunis:laughing002

Meillä ei ole ollut Neuvolassa sitä "voimavara" kyselyä, joista kaikki näillä vauva palstoilla puhuu...tai sitten katsovat etten tarvitse, tai se on vasta edessäpäin, kunnnes lapsi on 3v.?:rolleyes:

Itsekin oon sen verran luonnon lapsi, ja tavis, että vihaan kaikkea turhaa byrokratiaa.

Töissä konttorissa ei muuta olekkaan, kuin täyttä sitä ja se on nykyään osottautunut ihan pelkäksi p*skaksi. Haluaisin elää omavaraisesti ja pihalla voisi juosta tunnelman vuoksi muutama kana:laughing002

Kanoja ja lammas oli meillä, kun olin lapsi. Mun mies on sit kotoisin ihan täysin maalta, jossa oli ne lehmät ja sonnit. Viljatalous siellä on yhä. En haaveile "Maajussille Morsiamesta", mutta ehfin vuosinen saatossa olla mukana hommassa, kuin hommassa. Osaan jopa ajaa puimuria ja traktoria ja lypsää lehmiä, sekä koneella, että käsin. Osaan paljon siihen liittyvää..... mutta maatilalliseksi en ryhdy.

Kaikki luonnonmukaisuus ja sen tuomat elämän ihanuudet ovat tyystin kadonneet, kun eletään töissäkin jotain bittielämää...

Ainakin kanat haluaisin takaisin:happy093.

Käytiin kesälomalla eläintilalla pojan kanssa katsomassa ja siellä poika ihastui kanoihin - hän sanoin Äitin kanat! Olin aivan myyty ja sanoin, taitaapi olla!:laughing001

Lambi, elätkö täysin omavaraisessa taloudessa, vai käytkö myös muualla töissä? Onko se kannattavaa ja millä tavoin kaiken toteutat?:rolleyes:

Ps. haaveitako vaan:smiley-ashamed004
Uranvaihto edessä, kun lapset tehty/saatu.

Piilottelua tulee harrastettua. Uusissa metsissä on hauska seurata ihmisten sienten perkuujätteitä. Näin voi joskus löytää kultasuonen. Mitäs jättävät vihjeitä.

Vastavirran akka :) Se on kaikkein jännintä! Osaan kätkeä sienten alut ja hakea ne kasvaneena takaisin. Siinävälissä käyn hakemassa muilta jo kasvaneet sienet, etenkin kanttarellit itselleni:laughing002

On harrastus mitä mainioin ja harjoittelemalla ajan kanssa tuossa oppii mestariksi! :p

Omat kasvatetut kätköt parhaimpia ja saaliit isoja:joyful: Metsässä kaikki etsii toisten kätköjä ja joskus selitykset on mitä hauskempia....Esim. hahah..."tuossa pari kanttarellia, ota ne, en tarvitse"....Todellisuudessa se on harhautus ja hyvin lähellä vieressä kanttarelleja kasvaa ihan kunnolla...:whacky011:whacky011

Just niin. Ja kunto kasvaa ihan huomaamatta.

Lapsesta saakka sienestystä harjoitellut, niin osaa lukea toisten käyttäytymistä sienimetsällä :)

Heti huomaa kuka on aloittelija tai muuten vaan haahuilija:laughing002

Esim. tänä kesänä yksi rouva tuli kyselemään, että onko kyseinen sieni syötävä....Oli joku mitätön rousku!:dead:
Samalla oli ryövännyt lähellä olleen kanttarellialueen. Näköjään alkoi pelkäämään, että kohta käyn hänen kätköillään:laughing014 Piti stekata.

Hei miksi ei ole tehnyt kauppaansa? Etkö tykkää mausta, vai joku muu ei tykkää:woot:?
No siis minähän en syö sieniä!! Mutta haperoita ei syö kukaan joille sieniä lahjoitan.

Olin tuossa lähellä herkkusieniä keräämässä ihan näkyvällä paikalla, missä kulkee paljon väkeä. Sienet oli repussa suljetuissa rasioissa ja haahuilin siinä pieni ämpäri ja veitsi kädessä. Yksi mies kävi kysymään, löytyykö mitään. Vastasin, että kun jaksaa etsiä, niin aina vähän jotain löytyy. Jätin mainitsematta, että reppu on pirun painava ja kun lähdet nopeasti, isken kiinni seuraavaan jättiapajaan.

No siis minähän en syö sieniä!! Mutta haperoita ei syö kukaan joille sieniä lahjoitan.
.
Niin joo:hilarious:, no vaikeehan se on toisille väkisin syöttää!

Marjametsällä on kans harhauttajia:p, yks ukko puolukkametsällä meinas kun olin lasten kanssa pikkuämpärillä (puimurit meillä leluina mukana) tatteja hakemassa, että varokaa, tuollapäin on maa-ampiaisia. Siellä todellisuudessa oli hyvä karpalosuo:rolleyes:..

Takaisin