----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa ku ootte hengessä mukana!

Täällä tämä kumma olo jatkuu - aamukahvikin maistu ihan omituiselta, alavatsassa on paineen tunnetta ja rinnat on tosi arat! Menkat ei oo alkanu.

Aamuinen testi oli hiukan selkeämpi kuin eilen eli jotain kyllä tapahtuu. Toivottavasti saisin huomenna selkeän positiivisen testin isänpäivälahjaksi.

Tämän alla olevan taulukon löysin netistä, tässä näkyy hyvin milloin yleensä se plussa pärähtää.

Ite oon kyllä testaillu aivan liian varhain..

08F7C976-5B03-48B2-AB97-9C4F35771B25.gif

Tuohan riippuu täysin luteaalivaiheen pituudesta! Jos yhdellä ovulaation ja kuukautisten alkamispäivän väli on 10 päivää ja toisella 18 päivää, niin sillä ensimmäisellä dpo11 on vasta kuukautisten alkamispäivän jälkeen ja sillä toisella dpo11 on viikkoa ennen kuukautisten alkamispäivää.

Minä sain esikoisesta selvän plussan dpo10, ja se oli tosiaan 7-8 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Kiertoni on normaalisti 32-33 päivää, johtuen pitkästä luteaalivaiheesta.

C4EA8503-5BB3-46E3-947F-2D47DE0FE1F3.jpeg
Laitahan M-M kuvaa tiirattavaksi!! :pompus:

Tässä nyt se mikä olisi toiveissa ihan for real:love017
Pitänee testata Pregnyl pois että tietää sit millo voi olla ”oikea”, eBay halpistikkuja on tsiljoona et riittää

Lambi :) Toit kyllä ihan uuden näkemyksen tänne palstalle...

Mulla oli vain normi vahva viiva, enkä mitannut enää dpo14 jälkeen, kun dpo9 tiesi tuloksen. Nythän näitä on, jotka eivät saa plussaa testiin - kai koskaan ja raskaus selviää yllättäin joskus rv7....

Onkohan nuo alkiot hitaammin kasvavia?:rolleyes: Joskushan sikiökin kasvaa hitaammin, jos vaikka istukassa häikkää yms.
Ei osaa sanoa:p..tää oma raskaushistoria vaan ei ihan istu noihin taulukoihin.
Oman äidin kaksi raskautta menneet 20pv yliajalle ja käynnistettyinä syntyneet silloin 70-l. omat vauvat taas olleet normi 3,5kg-4,5kg syntyessään käynnistämättöminä rv41-42 että istukka ja napanuora kyllä syytäneet täysillä ravintoa (ja omat raskaudet siis kestävät sen 10kk, ei 9 niinkun oppikirja kertoo..). Jostain syystä vaan kasvaneet hissukseen alkuvaiheen, nään sen jotenkin geneettisenä ominaisuutena. Meillä lapset on kasvaneet pluskäyrillä sitten vatsasta ulos tullessaan ja olleet kaikki ikäryhmiensä pisimpiä, ihan niinkun me molemmat vanhemmatkin oltiin aikanaan. Mun vaan on vaikea uskoa että elämän kasvutahti olisi alussakaan kiveen hakattua, kun ei se sitä ole myöhemminkään.
Olojen perusteella mun ovikset on aiemmin olleet (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) kierron puolivälissä kp14 - nykyään ne tuntuu järjestäen olevan paljon aikaisemmassa..:meh:

kp20, ei mitään oloja, muutakun kohtu muistuttaa olevansa paikallaan.. loppuis jo tää piina

Pitää myös muistaa, että 70-luvulla ei ollut ultria, laskettu aika laskettiin viimeisten kuukautisten perusteella ja kätilön mittanauhailun mukaan.
Minä olen silloin 70-luvulla syntynyt "täysiaikaisena" 2,5-kiloisena, mutta äitini mielestä raskaus ei voinut olla niin pitkällä, hänellä oli myös epäsäännölliset kuukautiset. Eli 70-luvulla "yliaikaisuus" ei ollut lainkaan niin varma juttu kuin nykyään, koska raskauden kestoa ei voitu määrittää tarkasti kuten nykyään voi.

Täältä tulee tiirattavaa :wacky: Mun lazer-katse näkee hentosen viivan alun mutta negaksi luen vielä. Metalli maistuu suussa ja menkat ei oo alkanu eli ihan hyvä ja lupaava olo! P

DB07C9B1-33A0-4108-AA6C-41E13EDFED3D.jpeg

Pitää myös muistaa, että 70-luvulla ei ollut ultria, laskettu aika laskettiin viimeisten kuukautisten perusteella ja kätilön mittanauhailun mukaan.
Minä olen silloin 70-luvulla syntynyt "täysiaikaisena" 2,5-kiloisena, mutta äitini mielestä raskaus ei voinut olla niin pitkällä, hänellä oli myös epäsäännölliset kuukautiset. Eli 70-luvulla "yliaikaisuus" ei ollut lainkaan niin varma juttu kuin nykyään, koska raskauden kestoa ei voitu määrittää tarkasti kuten nykyään voi.
Tää on ihan selvää tokikin! Mutta pitkät raskausajat on kyllä aikalailla periytyvää tällä rajallisella otannalla:grin..
Veljeni syntyessä oli istukka ollut jo ihan kalkkeutunut (viitaten kaiketi varsin pitkään raskasuteen?) ja olisi ollut vaarassa varmasti tukehtua(?) jos vielä olisi jatkunut kohdussa elo.

M-M viivassa näkyy jo väriä:nailbiting:!! Oot sä sitkeesti jaksanut pitää optimismia yllä!

Tähti, harmaa on hyvä!! toivotaan väriä sinnekin PIAN:happy:
Lambin kanssa mennään samoilla päivillä. Mikä sun kierron pituus olikaan?
nyt siis 20/25-28, kuis sulla:wideyed:? Olot?

Kyllä vielä 90-luvullakin oli melkoista arpapeliä, kun esikoista odotin ja kierto on aina ollut epäsäännöllinen. Ultrat oli aika erilaisia kuin nykyisin.

Mun työkaverin poika on jotain 12, ja hänenkin odotuksensa oli ollut arpapeliä - synnytys oli olevinaan ennenaikainen ja iso täysin kehittynyt lapsi syntyi hoikasta naisesta. Eivät olleet osanneet määrittää raskauden kestoa.

:greet025
No mun anoppi puhuu synnyttäneensä 2viikkoa yliaikasena, vuonna -70 :laughing002

Edelleen puhuu, että yliaikaisena tuli, mutta kun kysyin häneltä, että seurasiko kk-kiertoa, niin eipä seurannut ja raskauskin oli täysi vahinko -ylläri.....

Yliaikanen silti:laughing021

Metalli maistuu suussa ja menkat ei oo alkanu eli ihan hyvä ja lupaava olo! P

View attachment 73829

M-M :)

Oliko sinulla aiemmissa raskauksissa metallin maku suussa?

Aiotko kokeilla First responsen testiä?:rolleyes:
Mua jännittäis nähdä mitä se sanoo, kun herkkyys on 6mIU. Tämä Ultra testihän on kai 10mIU? Vai oliko 12,5?

Täälläkin tuo "outo" metallin maku maistuu ja on ihan vierasta:angelic:

M-M, pidät meidät tosi jännityksessä ja sulla on hyvät hermot itselläsi...hyvä tsemppi päällä!:p

Last edited by a moderator:
Takaisin