----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jepujee, hyvää kesää vaan jokaiselle!
Mulla alkoi myös loma ja ensimmäiset viikot menee piinailun merkeissä. Hyväkuntoinen huurunenä sai mahdollisuuden kasvaa ”oikeaksi pojaksi”! Testaamaan joutuu varmaan aivan liian aikaisin, jos on tosi sitkee sissi, niin viikon odotan.

Katjusha :) Hyvää kesälomaa sinnekin! :)

Toivottavasti maltat odottaa jonkun aikaa. Mikä "dpo" sulla olisi nyt menossa?

Ja onko oireita?
 
:greet025 toivottavasti Hirvellä on kaikki hyvin, eikä hän ole esim. pudonnut missään jostain rotkon reunalta alas.

Työkaveri oli kesälomalla Norjassa ja tippui vuoristossa. Helikopterilla hänet pelastettiin vuonosta.

Loma oli silti onnistunut, sillä oli tuuria matkassa. Hän oli vaeltamassa, tuli vaan pimeää ja polut meni sekaisin. Ei löytänyt enää samaa reittiä takaisin, joten eksyi...ja pahasti.
 
Tähti, oih, kuulostaa ikävältä tapaukselta, mutta onneksi tuttavasi pystyttiin pelastamaan!
Meillä on tänään kai ”5 dpo”, joten huomisesta eteenpäin toivotaan oireita. Tähän kaikki tuntemukset lääkkeiden sivuvaikutuksia.
 
Tähti, oih, kuulostaa ikävältä tapaukselta, mutta onneksi tuttavasi pystyttiin pelastamaan!
Meillä on tänään kai ”5 dpo”, joten huomisesta eteenpäin toivotaan oireita. Tähän kaikki tuntemukset lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Katjusha :) !! Pidän kaikki peukut sulle... toivon todella, että nyt plussaat!! <3
 
Katjusha peukkuja täältäkin paljon! Ja tähdelle myös. Ja kaikillekin tietysti.

Mulla paniikki keskenmenon uusiutumisesta vie ilon plussasta. Maanantaina alkurasksuden ultra. Yritän ymmärtää että kaikki voi mennä ihan hyvinkin, mutta pelko on kova.
 
Kiitti, Kettutyttö!
Toivotaan teille hyviä uutisia maanantaille siis! Eipähän sitä tunteilleen mitään voi. Muistan, kun tytön kohdalla pelkäsin tuulimunaa, kun olin kokenut ”vain” kohdunulkoisen ja keskenmenon... piti käydä tämä poissulkemassa 6+5, jolloin en olis vielä omalla klinikalla saanut ar-ultraksi (liian aikaista heidän mielestään).
 
Joo tuo tuulimuna minuakin pelottaa. Ku ei niinkään, kun ei mitään kipua ole tuntunut. Osaatko muuten selittää miten ivf hoidossa voi tuulimuna olla? Kun mun järki ei käsitä sitä. Että jos on viljelty neljäpäivää ja on siinä jakaantunut ja kasvanut niin miten voi olla vielä tuulimuna. Varmaan yksi kertainen selitys, mutta mun järki ei käsitä.
 
Joo tuo tuulimuna minuakin pelottaa. Ku ei niinkään, kun ei mitään kipua ole tuntunut. Osaatko muuten selittää miten ivf hoidossa voi tuulimuna olla? Kun mun järki ei käsitä sitä. Että jos on viljelty neljäpäivää ja on siinä jakaantunut ja kasvanut niin miten voi olla vielä tuulimuna. Varmaan yksi kertainen selitys, mutta mun järki ei käsitä.

Kettutyttö :) Koska sulla on eka ultra?
Siellä se selviää.

En tosin usko, että tuulimuna sulla, vaan ihan täydellinen raskaus. IVF, ei vaikuta siihen.

Hienoa, että palasit palstalle!
Koita ottaa rauhassa, ja hyvää odotusta, sekä kesää!! :)
 
Kettutyttö :) Koska sulla on eka ultra?
Siellä se selviää.

En tosin usko, että tuulimuna sulla, vaan ihan täydellinen raskaus. IVF, ei vaikuta siihen.

Hienoa, että palasit palstalle!
Koita ottaa rauhassa, ja hyvää odotusta, sekä kesää!! :)

Kiitos samoin. Ivf alku voi silti olla tuulimuna vaikken ymmärräkään miten. Ultra on maanantaina.
 
Kettutyttö, en minäkään ymmärrä, miten IVF-alkiosta voi tulla tuulimuna. Mutta niinpä vaan voi. Riskit siihen lienevät ihan samat kuin muilla, kohdunulkoiseen on kohonnut riski.
 
Mulle muuten sanottiin, että ku on myös samat riskit kuin muilla.

Ai hyvä sit :) Yrittiköhän ne ”lohduttaa”, kun kohtu olikin tyhjä ekan raskauden ar-ultrassa, että tää nyt on tällaista IVF:ssä. Myöhemmin samana päivänä jouduin leikkuriin, kun se munajohdin sit repesi junassa istuessani. Huoh!
 
Ai hyvä sit :) Yrittiköhän ne ”lohduttaa”, kun kohtu olikin tyhjä ekan raskauden ar-ultrassa, että tää nyt on tällaista IVF:ssä. Myöhemmin samana päivänä jouduin leikkuriin, kun se munajohdin sit repesi junassa istuessani. Huoh!

Eikun ennen ilmeisesti luultiin, että riski isompi, mutta nyt tiedettäis ettei olekaan.
 
Eikun ennen ilmeisesti luultiin, että riski isompi, mutta nyt tiedettäis ettei olekaan.

Kettutyttö :) Toivotaan parasta maanantaille! :)
En myöskään ymmärrä, että miten voisi olla tuulimuna, enkä kyllä siihen uskokkaan, vaan teillä on mielestäni ihan normaali raskaus :)
Jännitetään uutisia maanantaina.

Tuulimunasta puheenollen, sain viimeviikolla kuulla, että työkaverini tyttö sai keskenmenon. Oliko nyt viikkoja 6...tai sinnepäin...hän kävi lääkärissä ja se oli tuulimuna. Lääkkeellinen tyhjennys!

Tyttö oli maansa myynyt siitä, että miksi hänelle näin kävi, kun on vasta
25-vuotta!:confused004 Hän luulee, että hänessä on vika. Asia on vähänkuin salaisuus, koska häntä hävettää, sillä on yrittänyt raskautta jo kohta vuoden.

Tuo tuulimunahan ei kai riipuu kenestäkään? Eihän sitä kai voi kukaan itse aiheuttaa?:rolleyes:
Osaisko joku varmentaa...oon vaan siinä käsityksessä, että sitä ei kukaan voi itse aiheuttaa, vaan se tulee ihan jostain ulkopuolelta.

Itsekin mietin näitä asioita, koska tänään on DpIUI6....ja kiinnittyminen alkaa olla ajankohtaista :)
 
Kettutyttö :)

Onko sulla nyt jotain oireita, vai eikö yhtään mitään oireita?

Rinnat eri tavalla arat?

Alavatsa juilintaa?

Pahoinvointia?

Uneliaisuutta?

Muuttunut makuaisti? Makeanhimo?

Närästys jne?
Lämmöt korkealla, mitä?

Mulla ei ollut ekassa raskaudessa yhtään mitään oireita, vain makeanhimo. En olisi tiennyt raskaudesta minkään oireen perusteella...paitsi iso maha sitten kasvoi. Ilman oireita vauva tuli :)
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ei ole tuulimuna kenenkään syy. Jokaisella naisella harvoin irtoaa näitä viallisia munasoluja ja on vain huono tuuri, että juuri silloin hedelmöittyy.

Oireita minulla kuvaamiasi, mutta makeanhimoa ei ole. Onneksi.
 
Tähti, ei ole tuulimuna kenenkään syy. Jokaisella naisella harvoin irtoaa näitä viallisia munasoluja ja on vain huono tuuri, että juuri silloin hedelmöittyy.

Oireita minulla kuvaamiasi, mutta makeanhimoa ei ole. Onneksi.

Kettutyttö :) Nuorelta naiselta ei yleensä irtoa viallisia munasoluja! Mutta tietääkseni 35+++ niitä alkaa jo irrota ja sen jälkeen entistä enemmän..

Mulle sanottiin klinikalla, että ois onni, jos 10% munasoluista ois hyviä..
kohti 46v. ikää...
 
Takaisin
Top