----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kaikki te saisitte tulla samaan venoseen, tilaa on! Ite pelkään vielä tippuvan sen kyydistä...

Muska77 :) Kaikkihan me toki tullaan perässä samaan venoseen!:happy119

On käynyt mielessä perustaa uusi ketju raskaana oleville, jos tässä vielä raskautuu.

(Mutta ois ehdotus, haluaisko joku "jo raskautunut" luoda ketjun: Raskaana ----45++++++ ?:rolleyes:)

Mutta siis, jos plussa tulee, niin varmasti avaan tänne uuden ketjun.

Ois loistavaa, että kaikki siirryttäisiin sinne..:grin

Nyt....kaikille plussapuhuria!!:cheers:cheers:cheers:cheers:talk017
.

Kesäkuussa aloitettiin yritys, tärppäs yk2 ja km lokakuussa, sen jälkeen onkohan ollut 5 kiertoa. Eli onko sitte yk7? Kerroin miehelle ja oli yllättynyt. Ties varmaan heti ku tuli tikun kans vastaan.
Mulle viides miehelle kolmas, yhteensä jos lapset lasketaan niin kuudes. Mulla siis 3 omaa.

Muska77 :)

Aika helposti nappas!! Iiikkk..teillähän on siellä paljon vilinää.. :)
Mutta jes, tosi hieno uutinen, kun on yritys ollut päällä!!:smiley-angelic003:drunken_smilie

Oot hyvin hedelmällinen.

Saako vielä kysellä jotain; sulla ei mitään sairauksia? Ei kilpirauhasongelmaa? Entä bmi, ei ylipainoa?

No sitten tähän loppuun vielä sellainen pointti, että kroppa kuulemma osaa raskautua helpommin, jos on ollut aiemmin raskaana, (tietolähde Neuvola lääkäri). Mahtaako lukumäärällä olla vaikutusta..

.

Tähti on ylipainoa ja kilpparin vajaatoiminta.
Gyne sanoi että paikat näyttää hyvältä nelikymppiseksi.
Miehen tyttö asuu äitinsä luona. Mun tytöt välillä isällään mutta joo vilinää on.

Mä oon myös kuullut että saattaisi raskautua helpommin jos on jo ollut raskaana. Mutta toisaalta jotkut jotka saa ekan alulle helpolla voi toisen yrittäminen sitten kestää.

Minä toivon että myös keskeytyneet raskaudet lasketaan tuohon, että on helpompi raskautua jos on jo ennenkin raskautunut.

Tein aamulla jo ekan raskaustestin, vaikka nyt ehkä vasta dpo 6, ja sitten iltapäivällä toisen, ja sitten lähtikin ihan täysin lapasesta kun OneStepissä oli mukamas vilahtavinaan joku viivanpaikka - tein vielä kaksi liuskaa ja lopulta First Responsen puikkotestinkin (joka oli varattu "hätätilanteita" varten), joka oli tietysti puhdas nega näillä päivillä. Typerää tuhlausta.

En tiedä miksi edes ostan noita kiinaliuskoja, kun en luota niihin yhtään. Onhan ne halpoja, mutta sitten täytyy aina varmistaa se tulos toisella testillä siltä varalta että testi on viallinen tai jopa toimimaton tuoteväärennös.

Mollukka :) Oletkin jo tosi pitkällä. Neuvolan laitteet ei ole aina ihan sieltä tasokkaammista päistä, joten ehkä kannattaa käydä lääkärillä, jos huolettaa. Luultavasti kaikki on silti oikein hyvin, kuten Nt-utrassa.

Onko sulle muuten tehty riskiseula? vai tuliko se vasta 40+ iässä tms. Muistan, että kutsu tuli sinne jo pelkän iän vuoksi, toinen mikä vaikutti oli istukkahormonilukema. Muistaakseni seula, ei ole pakollinen.
Hyvää kevättä ja odotusta!:Heartpink:Heartbigred

Tohon nt-ultraan, johon osallistuin, pääsee kaikki sinne haluavat odottajat. Sit jos esim. olisi ollut niskaturvotusta tietty määrä, niin sitten tarkempi tutkiminen. Mulla itseasiassa oli riskiluku nyt paljon pienempi kuin esikoisesta, vaikkei silloinkaan oltu lähellä raja-arvoa. Mietin, että voisiko luomuraskaus näkyä hormoneissa jotenkin vahvemmin...

Kannatan ehdottomasti sitä raskausketjun perustamista tälle porukalle. Saiskohan siitä jotenkin kätevästi vielä yksityisen? :)

Mollukka mulla oli muistaakseni rv14 niin ettei kuultu neuvolassa sydänääniä. Kävin äippäpolilla tarkistuttamassa. Istukka oli edessä.

Tähti on ylipainoa ja kilpparin vajaatoiminta.
Gyne sanoi että paikat näyttää hyvältä nelikymppiseksi.
Miehen tyttö asuu äitinsä luona. Mun tytöt välillä isällään mutta joo vilinää on.

Mä oon myös kuullut että saattaisi raskautua helpommin jos on jo ollut raskaana. Mutta toisaalta jotkut jotka saa ekan alulle helpolla voi toisen yrittäminen sitten kestää.

Muska77 :) Tosi erikoinen tilanne. Meillä ainakin klinikalla sanottiin, että pitäis olla ennemmin vähän alipainoinen, jotta onnistuminen tuplaantuu.

No oli bmi 24, kun saatiin plussa. Eli normaali paino! Sitä vähän moitittiin, että ei riiitä. Nyt Bmi on 20, mutta ainakaan sen puolesta en vielä ole raskautunut!:wideyed:

Neuvolalääkäri suorastaan varoitti, että toinen voi tulla sit tosi helpolla, koska kroppa tietää mistä asiasta on kyse... no tietty olin hämmentynyt, kun ajattelin, ettei 43-vuotiasta ensisynnyttäjää ehkä tarvi raskauksista varoitella:wtf::wideyed:

.

Last edited by a moderator:
Aika jännästi on korostettu painon merkitystä Tähdelle. Oma kokemus on toisenlainen: Naistenklinikalla epäiltiin useampaan otteeseen ”anoreksiataustaa” selittämättömän lapsettomuuden syyksi minulle. Olin ja olen noin BMI 21. No ei ole sellaista taustaa, vaikka olinkin nuoresta asti merkittävän hoikka ja nuoresta asti myös munasarjat toimineet heikosti.
Joo, en meinannut minäkään ehkäisyä aloittaa, vaikka lääkäri koitti vakuutella sen tarpeellisuudesta. Ei niitä ihmeitä kaikille tule, erityisesti tässä iässä.

Kyllähän ylipaino voi vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen mutta ei kai näin voi yleistää. Ensimmäistä kun yritettiin olin normi-painoinen ja meni vuosi. Kaikki on niin yksilöllistä. Ja tällä pullukalla on kuitenki jo neljä lasta :eek::) Et jos on pullukka ja kärsii lapsettomuudesta ei se lihavuus välttämättä ole se syy, mutta toki hyvä olis laihduttaa, meidän kaikkien pullukoitten...

Miten Hannuli sulla alkoiko menkat? Ja kuinka miehen kanssa?

No ei ole vieläkään alkanut :? Tuhruttaa, mutta ei siteeseen asti. Dpo15 laskujeni mukaan. Ei kunnon juilintaakaan, ajoittain menkkakipuilee. Ehkä huomenna... Eilen testasin negan.

Miehen kanssa nyt hyvä vaihe, ollaan oltu taas kuin vastarakastuneita. Hän jopa kaatoi mut sänkyyn, laski varmaan ettei ole "ne" ajat :)) Mutta en rakentele pilvilinnoja, päivä kerrallaan. Meillä on vuoristorataa ollut koko suhde.

• Tykkään
Reaktiot: M-M
.
:greet025 täällä mies toivoo raskautta todella paljon ja haluaiai suunnitella tulevan kesälomakauden sen mukaan, sekä jo varata tulevan syksyisen ulkomaanmatkankin.

Mikäli raskaudun ennen syksyä, tuskin lähden "alkuviikoilla" eteläänkään:cool14
Ikää alkaa olla niin paljon, että ei tässä samoja raskausodotuksia voi olla, kuin "teininä" olisi. Mutta tuskin se ihan 0% on...

Parisuhteessa menee taas paremmin, kuin hetki sitten, mutta luultavasti se johtui suurista muutoksista; naimisiin menosta ja lapsen syntymästä.
Yhdessä ollaan oltu liki 30v.

.

Tuossapa vähän kuvaa. Ns. Toi alempi tältä aamulta ylempi eiliseltä aamulta. Hivenen ehkä vahvempi . En tiedä. Lämmöt 37-37.2 välillä. Päätä särkenyt monta päivää. Ja mikä sai mut testaamaan. No ihme nipistelyt kohdun tuntumalla. Kp nyt 21/25-26

Liitteet

• IMG_20180415_132706.jpg
    IMG_20180415_132706.jpg
    785.8 KB · Katsottu: 189
Tari73, ehkäpä siellä on jotain tekeillä! Muutaman päivän kuluttua luulisi vastauksen olevan selvän. Kyllähän siellä jotain haamuilee, tietenkin halutaan nähdä sen vahvistuvan :)
Päivän fiilis: kummallisia ovulaatio-oireita, luultavasti vain eksynyt pieru. Prismassa ei ollut edes niitä huonompia ovistestejä. Tällä hetkellä olen kuitenkin tytölle täyssisaruksen kannalla, eli en toivo yllätysplussaa tähän väliin :D Plussaan sitte toukokuun loppuun mennessä, niinku moni meistä!

Tuossapa vähän kuvaa. Ns. Toi alempi tältä aamulta ylempi eiliseltä aamulta. Hivenen ehkä vahvempi . En tiedä. Lämmöt 37-37.2 välillä. Päätä särkenyt monta päivää. Ja mikä sai mut testaamaan. No ihme nipistelyt kohdun tuntumalla. Kp nyt 21/25-26

Tari73 :)

Onhan siellä jotain...! Viivojen vahvistumista!

Tsempit :)

No ei ole vieläkään alkanut :? Tuhruttaa, mutta ei siteeseen asti. Dpo15 laskujeni mukaan. Ei kunnon juilintaakaan, ajoittain menkkakipuilee. Ehkä huomenna... Eilen testasin negan.

Miehen kanssa nyt hyvä vaihe, ollaan oltu taas kuin vastarakastuneita. Hän jopa kaatoi mut sänkyyn, laski varmaan ettei ole "ne" ajat :)) Mutta en rakentele pilvilinnoja, päivä kerrallaan. Meillä on vuoristorataa ollut koko suhde.

Hannuli77 :)

Joko testasit tänään?:rolleyes:

:greet025
Heissan!
Dpo 3...eikä yhtään mitään oireita!
Rinnat ei sitten kuitenkaan kipeytyneet tämän superpika oviksen myötälaughing6 ?!

Huomenna on töissä omistajien järjestämät tulospippalot. Saapuvat lentokoneella ulkomailta ja vievät yötä myöden koko työporukan rientoihin ja yöksi hotelliin, illanistujaisten päälle jne..

Mutta jätämpä nämä riennot väliin, sillä on tuo pieni taapero, joka haluaa Äidin kotiin illaksi. Se on tärkeämpää. En voisi olla poissa kotoa kahta päivää putkeen!
Jospa saan anteeksi:dontknow:laughing002

.

Tarille vahvistumista viivoille! Vielä on hyvin aikaa kun vasta kp21. Täällä testailen päivittäin vahvistuuko omat viivat.

Mähän oon aina ollut sitä mieltä että raskauoireet alkaa vasta plussan jälkeen. Viime kkm raskaudessa ei suklaa maistunut. Yleensä maistuu. Niin nyt tosiaan jo viikko sitten alkoi tökkiä suklaa. Onko se sitten oire, varmaan.

Muska77 :)

Vielä piti kysyä sinun kikka kolmosista, mitä sulla oli käytössä? Vai oliko mitään?:rolleyes:

Muistelen, että vehnis? Muita lisäravinteita?
Entäs ruokavalio; sokeriton, kofeiiniton ja alkoton?:rolleyes:

Takaisin