----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Höh, ovis meni taas ohi :oops: Eilen testattu tyylipuhdas plussa kaikkine oireineen, mutta miehellä oli sovittua iltamenoa ja lopulta uni vei voiton.. Täytyy myöntää, että epätoivoa ja turhauttamistakin ilmassa omilla soluilla yrittämisessä. Ehkä täytyy vielä miettiä kerran sitä lahjasoluasiaa tai sitten suosiolla nauttia perhe-elämästä nykyisellä kokoonpanolla..

Höh, ovis meni taas ohi :oops: Eilen testattu tyylipuhdas plussa kaikkine oireineen, mutta miehellä oli sovittua iltamenoa ja lopulta uni vei voiton.. Täytyy myöntää, että epätoivoa ja turhauttamistakin ilmassa omilla soluilla yrittämisessä. Ehkä täytyy vielä miettiä kerran sitä lahjasoluasiaa tai sitten suosiolla nauttia perhe-elämästä nykyisellä kokoonpanolla..
Sympatiahalaus. Tämähän se on. Vaikka tarinat kertoo että ”joojoo pantiin kuukausi ennen ovista ja silti raskaana” niin mäkin ressaan noita päiviä vaikka tavallaan turhaan.. usko alkaa olla nolla kun ei oo tärpänny vaikka miten on h-hetken ympärillä pantu. Nyt ei tosin ovisplussaakaan oo kunnolla tullut.

Mites Vastavirta!? Osuko teillä siloo perjantaina yhtään kohdilleen hempeilyt? Missäs dpo mennään?

Mä en usko et aamuinen viiva oli mikää O+. Kuivaa on eikä mikään muukaan olo viittaa siihen. Varmaan samaa LH heittelyä kuin koko muukin kierto. Olokoon koko pska.

No dpo5 nyt. Perjantaina illalla tuntui ovis olevan jos oli ollakseen ja silloin yöllä sitten naksutusta. Eli muutaman tunnin ero. Enhän tarkkaa kellonlyömää tiedä, mutta silloin illasta koski eniten. Nyt jo huomaan pms oireita. Ollaan kisassa mukana, vaikka ehkä nimellisesti tällä kierroksella.

Hei kaikki!

Olen taustaillut täällä aiemmin, koska olen kai "juniori" - harvoin pääsee sanomaan näin :laughing021(melkein 40v). Toisessa ketjussa olen kirjoitellut, kun iltatähteä yritetään saada hoitojen avulla. Ensimmäinen hoito ei onnistunut, nyt toinen meneillään. Tiedättekö, onko tämä ikäisillä muuten munasolujen tai alkioiden laatu tai kohdun olosuhteet heikommat nuorempiin vrt, jos kromosomit on todettu normaaleiksi? Ja jos on, millä (kaikilla) tavoin? Mietin ensimmäistä epäonnistunutta hoitoa, että mitä voisin vielä tehdä onnistumisen eteen..

Ehkä täytyy vielä miettiä kerran sitä lahjasoluasiaa

Tämä on kyllä useimmiten todella vaikea asia ja se on hyvä miettiä tarkkaan ennen kuin siihen rupeaa. Pakollinen psykologin juttusilla käynti varmasti auttaa tekemään päätöksen suuntaan tai toiseen, kun pääsee keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta. Itse koin tuon käynnin hyödyllisenä silti, vaikka vakaa päätös oli jo tehty lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä. Toki jos on vielä siinä tilaisuudessa epävarmuuksia asian suhteen liian paljon, niin psykologi voi antaa lausunnon, jossa ei suosittele lahjamunasoluhoitoon menoa ollenkaan, ainakaan siinä hetkessä.

Minä olen siinä mielessä jäävi sen kummemmin asiaan mitään sanomaan, kun lähtökohdat ja ajatukset lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä olivat selkeät sekä itselle että puolisolle jo heti alusta asti. Se oli ainoa vaihtoehto minulle saada edes yksi lapsi, siksi minun ei tarvinnut miettiä asiaa kahta sekuntia kauempaa. Hetkeäkään en ole katunut, ja lapsi tuntuu täysin omalta, vaikkei biologinen lapsi olekaan. Poika on minulle rakkain koko maailmassa.

Jokainen tekee päätöksen omista lähtökohdistaan, toivon että pääset/pääsette juuri teille sopivaan ratkaisuun asiassa <3

Hei kaikki!

Olen taustaillut täällä aiemmin, koska olen kai "juniori" - harvoin pääsee sanomaan näin :laughing021(melkein 40v). Toisessa ketjussa olen kirjoitellut, kun iltatähteä yritetään saada hoitojen avulla. Ensimmäinen hoito ei onnistunut, nyt toinen meneillään. Tiedättekö, onko tämä ikäisillä muuten munasolujen tai alkioiden laatu tai kohdun olosuhteet heikommat nuorempiin vrt, jos kromosomit on todettu normaaleiksi? Ja jos on, millä (kaikilla) tavoin? Mietin ensimmäistä epäonnistunutta hoitoa, että mitä voisin vielä tehdä onnistumisen eteen..
Tervetuloa! En osaa kyllä kysymyksiin vastata, mutta aika juniori olet vielä :) mahdollisuuksia on.

Sympatiahalaus. Tämähän se on. Vaikka tarinat kertoo että ”joojoo pantiin kuukausi ennen ovista ja silti raskaana” niin mäkin ressaan noita päiviä vaikka tavallaan turhaan.. usko alkaa olla nolla kun ei oo tärpänny vaikka miten on h-hetken ympärillä pantu. Nyt ei tosin ovisplussaakaan oo kunnolla
Näinhän se on. Yrittämistä on jo sen verran, että toivo alkaa olla vähissä. Kaikesta huolimatta päätettiin miehen kanssa tänään kuitenkin vielä kokeilla onnea! :woot:

Testiviiva on edelleen selkeä, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, joten laskusuunta jo menossa. Tik, tak...

Hei kaikki!

Tervetuloa!!
No kyllä ne on. Tavallaan. Vaikka miten olisit elänyt ok ja olisit nuorekas ja soluja jäljellä niin viallisten munasolujen määrä lisääntyy solujen määrän vähetessä. Omat kromosomit ei tähän juuri vaikuta ellei kanna periytyvää geenivirhettä. Sikäli toki ollaan kaikki eri kuopissa, että osalla hedelmällisyys säilyy pidempään, munasolujen määrä on parempi jne. Mutta biologista faktaa ei voi pysäyttää siinä mielessä että laatu alkaa kärsiä. Kohdun olosuhteet riippuu niin tuhannesta tekijästä nuoremmallakin josko vanhemmalla erityisesti. Entiset raskaudet ja mahd keskeytykset tai muut voi nopeuttaa sitä että kohtuun tulee adenomyoosia tai myoomia, polyyppeja tai muuta. Ja kaikkea voi tulla ihan iän myötä. Tai sitten 60v kohtu on oikein kaunis ja kunnossa. Never know. Mutta toki fakta on se ettei me enää Olla samalla viivalla vaikka 10v nuorempien kanssa. Alamäki alkaa kiihtyä. Mutta mahdollisuuksia on niin kauan kunnes toisin todistetaan.
Laatua ei välttämättä paranna mikään mut aina kannattaa yrittää. Elämäntavat, mahd yli/alipaino pois ja sitten jotain lisäravinteita. D-vitamiinitaso kuntoon, ferritiini(rauta)varastot kuntoon, inositoli ja q10 voi vaikuttaa, osa vannoo helokin ja geleeroyalin nimeen. Mut ainakin foolihappo on tärkeä sekä sinkki.

Sit on myös vasun toinen puoli eli mies. Hänen osuus on puolet ellei jopa enemmän. Aikanaan kun hangattiin hoidoissa miehen simppamäärä oli ok ja morfologia mikroskoopissa ok. Mutta alkiot tyssäsi aika nopeasti päivien 3-4kohdalla ja hyvätkin alkiot hiipui. Sanoivat että simpoissa on mahd piilevää vikaa, fragmentaatiota tms. Siihen ei sitten oikei auta mikään. Nämä lisääntyy yhtälailla iän myötä. Mut miehellekin elintavat kuntoon ja mahd lisäravinteet. Haittaakaan ei ainakaan oo!
Mut joo tänne vaan turisemaan!!

Näinhän se on. Yrittämistä on jo sen verran, että toivo alkaa olla vähissä. Kaikesta huolimatta päätettiin miehen kanssa tänään kuitenkin vielä kokeilla onnea! :woot:

Testiviiva on edelleen selkeä, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, joten laskusuunta jo menossa. Tik, tak...
Aina kannattaa! Ovis ei tapahdu heti tai vaikka tapahtuisi niin silti. Aina pitää hyödyntää tilaisuus vähintäänkin nautinnon kannalta jos ei muuten :Heartred

Tämä on kyllä useimmiten todella vaikea asia ja se on hyvä miettiä tarkkaan ennen kuin siihen rupeaa. Pakollinen psykologin juttusilla käynti varmasti auttaa tekemään päätöksen suuntaan tai toiseen, kun pääsee keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta. Itse koin tuon käynnin hyödyllisenä silti, vaikka vakaa päätös oli jo tehty lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä. Toki jos on vielä siinä tilaisuudessa epävarmuuksia asian suhteen liian paljon, niin psykologi voi antaa lausunnon, jossa ei suosittele lahjamunasoluhoitoon menoa ollenkaan, ainakaan siinä hetkessä.

Minä olen siinä mielessä jäävi sen kummemmin asiaan mitään sanomaan, kun lähtökohdat ja ajatukset lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä olivat selkeät sekä itselle että puolisolle jo heti alusta asti. Se oli ainoa vaihtoehto minulle saada edes yksi lapsi, siksi minun ei tarvinnut miettiä asiaa kahta sekuntia kauempaa. Hetkeäkään en ole katunut, ja lapsi tuntuu täysin omalta, vaikkei biologinen lapsi olekaan. Poika on minulle rakkain koko maailmassa.

Jokainen tekee päätöksen omista lähtökohdistaan, toivon että pääset/pääsette juuri teille sopivaan ratkaisuun asiassa :Heartred
Kiitos kommenteista, KaarinHa! Uskon että jokainen lapsi on varmasti vanhemmilleen yhtä rakas riippumatta raskauden alkuun saamisen menetelmästä.

Kävimme vuosi sitten lahjasoluneuvonnassa ja saimme positiivisen lausunnon. Olemme olleet lahjasolujonossakin jo pidempään. Kerran hoitoa meille on jo tarjottukin, mutta en ole halunnut tarttua ainakaan vielä tilaisuuteen. Omat voimavarat epäilyttävät. Jos kyse olisi omilla soluilla alkavasta raskaudesta, ei tarvitsisi miettiä, vaan sopeutua tilanteeseen.

Hei kaikki!

Tervetuloa! :)

Onko teillä siis alkiodiagnostiikka tehty alkioille? Jos alkioiden kromosomit on normaalit, iän vaikutus lopputulokseen pienenee jo todella paljon. Neljäkymmentävuotiaalla täysin terve munasolu kun irtoaa keskimäärin enää pari kertaa vuodessa.

Totta kai vanhojen muna- ja siittiösolujen alkioissa voi olla muitakin ongelmia kuin ne, joita alkiodiagnostiikassa testataan, mutta jos yleisimmät kromosomiongelmat saadaan poissuljettua niin ollaan jo isosti voiton puolella!

Kohtuongelmat ei pääosin ole ikäsidonnaisia, myoomia ja rakenneongelmia voi olla iästä riippumatta. Dextran lääkärin kanssa lahjamunasoluista puhuttaessa oli mahtava nähdä käppyrä, joka esitti onnistuneiden raskauksien todennäköisyydet - ne oli sikiön kantajan iästä riippumatta hyvät jos luovuttaja oli nuori, eli jos alkio on ok, normaali kohtu hoitaa homman hyvinkin kypsällä iällä.

Muokattu viimeksi:
Oonko mää nyt jotenkin outo ku en oo ikään tikuttanu ovista en siis koskaan.. Toki perus vitamiinit ja foolihappo on käytössä kun oman lääkityksen takia pitää syödä.. Mulla on endo leikattu silloin ennen ku esikoista rupesin ottaan ja silloin raskautuminen oli vaikeempaa mitä sit 32 vuoden jälkeen... Eikä oo kummempii kokeita tai tutkimuksia tehty

Minä tikutin vähän ennen hoitoihin menemistä, ja ihmettelin kun en saanut plussaa kiinni ollenkaan. Hoidoissa selvisi, etten ovuloinut, joten siihen loppui tikuttelut. Hoidoissakaan ei sitten tarvinnut tikutella, koska follikklelien kasvatus ja ovulaatio aiheutettiin piikittämällä, joten tikuttelu olisi ollut täysin turhaa.

Oonko mää nyt jotenkin outo ku en oo ikään tikuttanu ovista en siis koskaan.. Toki perus vitamiinit ja foolihappo on käytössä kun oman lääkityksen takia pitää syödä.. Mulla on endo leikattu silloin ennen ku esikoista rupesin ottaan ja silloin raskautuminen oli vaikeempaa mitä sit 32 vuoden jälkeen... Eikä oo kummempii kokeita tai tutkimuksia tehty
Jos se on outoa, niin sitten minäkin olen outo. En tikutellut enkä käynyt gynellä. Foolihappoa söin ja sinkkiä ja raskausmonivitamiinia ja välillä litkin greippimehua. Muistaakseni en viimeisimmässä plussassa.

Eihän siihen tarvetta olekaan jos ei ala homma venyä.
Itse otin ovistikut avuksi täsmäiskuihin nyt +40v. Oli ensikertaa huoli siitä ovuloinko enää oikeasti, ja miten pitkään siinä saattaisi mennäkään. Kun vielä jokin henkinen/käytännön takaraja häämötti niin loppui äkkiä usko, vaikkei vuositolkulla tarvinnutkaan tahkota. Aiemmin riitti se tunne siitä että ovuloi ja loppu jäi herran haltuun.

Greippimehua ja foolihappoa napsin minäkin, ensikertaa niitäkin tässä yrityksessä. Ja kun greippimehu alkoi kyllästyttää kuukausien jälkeen luovutin senkin suhteen toimimattomana poppaskonstina, juuri siinä kultamunan kohdalla. Omalla historialla näyttäisi henkinen luovutus olleen se paras keino raskautua, niin toki jokunen siittiökin täytynyt olla liikkeellä..

Tsemppiä kaikille, vielä kerkeää plussata tällevuotta!!

Joo. Eihän niitä tikkuja käytännössä tarvi ainakaan jos seksielämä on esim joka toinen pv- tahtia ja jos on selkeet ovisolot. En mäkään aikanaan semmosia käyttäny ja sit varmaan ekat vuodet käytin väärin kun lopetin kp14-15 kohdalla kun plussaa ei tullu. Ja ja.. sitten turhauduin kun meristä riippuen ne näytti mitä sattuu. Mut joo lähinnä mä en Koskaan tunnista oloista ovista, limoja voi tulla kp12 ja plus vasta kp21 :confused005 kipuja tuntuu pitkin kiertoo. Ehkä mä oon tehny lähinnä että seurailen miten pska luteaali mulla on

Eikä näistä sinänsä oo iloa, ei oo tainnu koskaa mun onnistumiseen tikut auttaa :laughing001

nytkin elämä yrittää sanoa että lopeta hyvä ihminen. Tein huvikseen PCn ja se värjäyty silleen et tuli vain kaks VALKEAA palkkia, molemmat niihin viivan kohtiin ja tikku jäi itse pinkiksi :laughing021

Ja nyt ku tikku ollu tossa 10min se näyttää tälle niiku jokainen aamu. Eli joskus olisin pitäny plussana mut nyt koska tää on ollu kaks vk tällanen merkkaa tää vissiin vain höpökiertoa :sour::hilarious:
509EC5C8-BF21-4530-81CC-84C16A71F587.jpeg

nytkin elämä yrittää sanoa että lopeta hyvä ihminen. Tein huvikseen PCn ja se värjäyty silleen et tuli vain kaks VALKEAA palkkia, molemmat niihin viivan kohtiin ja tikku jäi itse pinkiksi :laughing021
No virkistäähän se vaihtelu tuloksissa noinkin :hilarious:!

Toivotaan että tämä höpökierto oliskin nyt jotain ihan muuta..:rolleyes:. Se kun ei maksa mitään(toivominen), paitsi sen tikun verran.
Mitäs sun ukkeli meinaa näistä? Jaksaako se miettiä asiaa vai onko passiivinen aiheessa?

Takaisin