Tämä on kyllä useimmiten todella vaikea asia ja se on hyvä miettiä tarkkaan ennen kuin siihen rupeaa. Pakollinen psykologin juttusilla käynti varmasti auttaa tekemään päätöksen suuntaan tai toiseen, kun pääsee keskustelemaan ammattilaisen kanssa asiasta. Itse koin tuon käynnin hyödyllisenä silti, vaikka vakaa päätös oli jo tehty lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä. Toki jos on vielä siinä tilaisuudessa epävarmuuksia asian suhteen liian paljon, niin psykologi voi antaa lausunnon, jossa ei suosittele lahjamunasoluhoitoon menoa ollenkaan, ainakaan siinä hetkessä.
Minä olen siinä mielessä jäävi sen kummemmin asiaan mitään sanomaan, kun lähtökohdat ja ajatukset lahjamunasoluhoitoon lähtemisestä olivat selkeät sekä itselle että puolisolle jo heti alusta asti. Se oli ainoa vaihtoehto minulle saada edes yksi lapsi, siksi minun ei tarvinnut miettiä asiaa kahta sekuntia kauempaa. Hetkeäkään en ole katunut, ja lapsi tuntuu täysin omalta, vaikkei biologinen lapsi olekaan. Poika on minulle rakkain koko maailmassa.
Jokainen tekee päätöksen omista lähtökohdistaan, toivon että pääset/pääsette juuri teille sopivaan ratkaisuun asiassa