----45+++++ kuumeiset

Älä masennu! Nyt vain hommiin joka kuukausi oikeaan aikaan. Foolihapot nassuun ja toivotaan parasta. Minä pitelen peukkuja näin 10 vuotta sinua vanhempana. En itse uskalla enää ottaa riskejä. Omalla kohdallani terveeseen vauvaan en enää uskalla luottaa, joten yrittäkää te nuoremmat.
Juu, kaikki herkut on olleet käytössä viimeiset 6 kk. Nyt tuli toi raskaus ja keskenmeno, niin saadaan odotella uudet 6 kk jonoon pääsyä. :blob7
 
Juu, kaikki herkut on olleet käytössä viimeiset 6 kk. Nyt tuli toi raskaus ja keskenmeno, niin saadaan odotella uudet 6 kk jonoon pääsyä. :blob7

Oon kuullu julkiselle hoitoihin pääsystä km jälkeen ristiriitasta tietoa. Itsellä oli km maaliskuussa ja mietin, joko sinne kannattaa soitella et asiat lähtis rullaamaan?
 
Oli tosta artikkelista ja jostain sun jo aiemmasta kommentista (lue realiteettiin palautuksesta) hyötyä, kun tuntuu ettei enää jaksa samalla tapaa edes ressata asiaa. Toki intoa ja toivoa edelleen on, mutta kaikkia paukkuja on turha joka päivä ja hetki lisääntymiseen laittaa. Varsinkaan kun ei ole The pakko. Aattelin tosiaan nostaa pään per.. pensaasta "tässä odotellessa" ja katella mitä kivaa elämä tarjoilee. Uusi kotikaupunki ja kaikkee.... :happy:

Mutta takapiruilen silti edelleen. Nih, ettäs tiedätte.
Nimenomaan. Näin ajattelen itsekin. Optimisti ja toiveikas saa olla, pitääkin, eikä realismin oo pakko romuttaa kaikkea. Mutta itsekin täällä roikun ja ihmettelen joka kuukausi mun sekavia kiertoja ja pistän roponi ovistikkuihin paremman tekemisen puutteessa :hilarious: Jos mä olisin oikeesti ”normaali keski-ikäinen” nii mulla olis varmasti muut puuhat mielessä kun vauvapalsta ja ne pirun ovistikut :laughing001 (ei millään pahalla, guys, ollaan kaikki ihan normaaleja mutta ehkä ymmärrätte). Mut joo, täällä sitä ny kuitenki roikutaan vielä X aikaa kunnes ne menkat ei enää tuu tai järki löytää pään tai raskaus alkaa :rolleyes::hilarious: Niinku täällä Vastavirrankin kans ollaan puitu, tää on jo niin osa identiteettiä että vaikea olisi ajatella että lopettais kaiken kuumeilun ja palstaelämän :cool14
 
Apua. En huomannut tällaista :sorry: Olen todella pahoillani. Mitä tarkoitat 6kk, olitteko te siis hoidoissa?
Ei siis mitään akuuttia hätää meillä vielä. Mulla toi PCOS ja "luomu"tykityksen rinnalle oli tarkoitus aloittaa ovista tukevaa lääkettä, koska en koskaan ovulaatiota ole saanut mihinkään testiin näkyviin. Nyt sitten kaikkien osapuolten ylläriksi tulin luomuna raskaaksi ihan ilman ovisplussiakin eli joku piuha on auki ollut ja jotain elämää alakerrassakin edelleen on. Suoraan vaan lääkäri nyt sanoi, että lääkkeellistäkään apua on turha odotella seuraavan 6 kk aikana ton raskautumisen takia. Mulle siis aiemmin sanottu, ettei mun värkeillä raskauduta ilman apuja. Ota ja tiedä.

Eli olen kyllä onnellinen, että ylipäänsä raskauduin ja siltä osin toistaiseksi vielä asiat ok. Nyt ehken vaan realiteetissa sen suhteen, että keskenmenoihin saatan joutua varautumaan jatkossakin. Meidän ajatus on, että lapsi on enemmän kuin tervetullut, mutta raskaisiin hoitoihin emme enää lähtisi. Vauvakuume on hirmuinen ja syli tyhjä, mutta en usko että omat paukut enää riittäisivät vuodesta toiseen käymään näitä pettymyksiä läpi. :think005
 
Me ei todellakaan jouduttu julkisella odottamaan uutta aikaa hoidon aloittamisessa km jälkeen.
Heti seuraavista kuukautisista alkoi hoito. Sanoivat heti, että kun ikää on tämän verran, ei haluta viivytellä yhtään.

Jos todella joudutte BarbaMama jonoon uudestaan, niin melkein kannattaisi käydä yksityisellä hakemassa jonotusajalle jo jotain tukea.
 
Tuossa tekstissä on hyviä pointteja meikäläisten ikäisten hoitokuvioihin. Inssit ja IVF ja se alkiodiagnostiikka mistä on puhuttu. Yllättävää että se koetaan meikäläisten iässä ns turhaksi/hyödyttömäksi raskausennusteem kannalta. Vaikka tosiaalta ihan loogistakin koska harvemmin alkioita ei juuri saada kovinkaan montaa ja jos munasolu on valmiiksi surkea niin tulos on sama yhtäkaikki

Sharmander :wink Yksi hyvä muna riittää.

Tosiaan aika harva on yrittämässä IVF hoitoa ihan viimemetreillä....kyllä näitä vielä 40v. iässä on. Sen jälkeen alkaa harventumaan.
 
Luin muuten semmoisenkin ”kaksplus” keskustelun missä joku pohti kun ukko ei laukea yhdynnässä. Aika moni kommentoi että ”meilläkin äijä runkkaa kuppiin ja tulee illalla herättämään ja hän ruiskaisee ruutalla hanuriin”o_O:laughing001 Lähinnä olin ymmälläni kommenttien määrästä. Mulle on täysin absurdia parisuhde jossa ei seksiä olisi. Ymmärrän jos on joku vika/vamma tms mutta noissa ei kyse ollut siitä. Olisi kyllä keskustelun paikka oltaisko yhdessä jos vain nyrkki maistuisi :laughing021

Mutta jos ukko ei laukea yhdynnässä ja lapsi toiveissa niin kai tuo on sitten ainoa vaihtoehto. Toki voihan sitä ensin naida ja sit kupittaa :wideyed:
 
Mutta jos ukko ei laukea yhdynnässä ja lapsi toiveissa niin kai tuo on sitten ainoa vaihtoehto. Toki voihan sitä ensin naida ja sit kupittaa :wideyed:
Joo tän tottakai ymmärrän. Mut niiinku sanottu en tajua miten keskustelussa noita ”vastaavia” oli tosi monta. Joka oli heille normaali juttu kierrosta toiseen ihan perussettinä. Ja just se ettei pantu ollenkaan vaan ukko toi simpat naiselle sänkyyn ja sit vaa käännettiin kylkee :bored::hilarious:
 
Me ei todellakaan jouduttu julkisella odottamaan uutta aikaa hoidon aloittamisessa km jälkeen.
Heti seuraavista kuukautisista alkoi hoito. Sanoivat heti, että kun ikää on tämän verran, ei haluta viivytellä yhtään.

Jos todella joudutte BarbaMama jonoon uudestaan, niin melkein kannattaisi käydä yksityisellä hakemassa jonotusajalle jo jotain tukea.

Hienoa Hippunen, kiva kuulla! Ja nyt siellä jo tulokasta odotellaankin! Ihanaa, onnea paljon! :love7

Ihan hyvä pointti. Nyt vedän joulun yli henkeä ja annan kropalle aikaa palautua. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 19.10. ja edelleen aavistuksen vuotelee. Raskaustesti näyttää onneksi jo negatiivista, joten sen suhteen olen rauhallisin mielin. :happy:
Mulla noita hoito -asioita käytiin läpi HUS:ssa, mutta nyt muutin juuri TYKSin alaisuuteen. Voisinhan toki piruuttani tiedustella mikä täällä on kanta; kuuleman mukaan ainakaan jonot eivät ole ihan niin pitkät kuin pk-seudulla. :pompus:
 
Hienoa Hippunen, kiva kuulla! Ja nyt siellä jo tulokasta odotellaankin! Ihanaa, onnea paljon! :love7

Ihan hyvä pointti. Nyt vedän joulun yli henkeä ja annan kropalle aikaa palautua. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 19.10. ja edelleen aavistuksen vuotelee. Raskaustesti näyttää onneksi jo negatiivista, joten sen suhteen olen rauhallisin mielin. :happy:
Mulla noita hoito -asioita käytiin läpi HUS:ssa, mutta nyt muutin juuri TYKSin alaisuuteen. Voisinhan toki piruuttani tiedustella mikä täällä on kanta; kuuleman mukaan ainakaan jonot eivät ole ihan niin pitkät kuin pk-seudulla. :pompus:
Pommitusta vaan! Kokemusta! Ei ne kotoa tule hakemaan, nyt vaan höykyytät niitä asian suhteen :Heartred

Rfsun tikku oli sen verta ”tumma” että lätkään nyt huvikseen tälle pv o+. En edes jaksanu muita uittaa kun kippasin jo pissat mäkeen ennen tuota. Mutta ainakin aikaisemmin tolla viivalla PC on reilusti tummempi. Voin olla väärässä mut aivan sama. Leikitään ny näin laughing7
 
Joo tän tottakai ymmärrän. Mut niiinku sanottu en tajua miten keskustelussa noita ”vastaavia” oli tosi monta. Joka oli heille normaali juttu kierrosta toiseen ihan perussettinä. Ja just se ettei pantu ollenkaan vaan ukko toi simpat naiselle sänkyyn ja sit vaa käännettiin kylkee :bored::hilarious:
Aika hurjaao_O!
Eivät liene kuuleet mistään mielialan, orgasmin ja liukkauden positiivisista vaikutuksista simppojen liikkeeseen..
tiedä häntä pitääkö paikkaansa, mutta kyllä mä näin olen kokenut ihan normiyrittämisessä.
En uskaltaisi kenellekään suositella pelkkää kuppitekniikka yhdistettynä kyljenvaihtoon validina vaihtoehtona vaaka-/pystymamballe.
 
Aika hurjaao_O!
Eivät liene kuuleet mistään mielialan, orgasmin ja liukkauden positiivisista vaikutuksista simppojen liikkeeseen..
tiedä häntä pitääkö paikkaansa, mutta kyllä mä näin olen kokenut ihan normiyrittämisessä.
En uskaltaisi kenellekään suositella pelkkää kuppitekniikka yhdistettynä kyljenvaihtoon validina vaihtoehtona vaaka-/pystymamballe.
Näimpä. Sanoppa muuta. Tokihan jotku vissiin raskautuu saunan lauteiltakin (omien sanojen mukaan) :hilarious::hilarious: Sitäpaitsi kyllähän seksi parisuhteessa muutakin on ku lapsen vääntöä. Sääli jos se puuttuu ellei päätös oo ihan tietoinen ja yhteinen :sorry:
 
On kyllä hyvä että tätäkin puolta on ruvettu tuomaan esiin - kahdenkauppaahan se on.

Paitsi kloonaus, mikä tosin sekin vaatii aika monta päätä onnistuakseen:p.
https://www.cell.com/fulltext/S0092-8674(18)30057-6 (jos kaipaa vähän aamujumppaa aivoille:hilarious:..)
On kyllä varsin monimutkainen prosessi tuo, eikä se ihan riitä ottaa se yksi solu yhdeltä eläimeltä. Tarvitaan se toisenkin solu josta tuo solun tukikudos(?) sulautetaan siihen kloonattavaan ytimeen - ja se surrogaatti plus ne miljuuna tiedemiestä:p! Vähän huojentavaa, ettei se niinvaan mene elämän manipulointi yhdenkauppana..
 
Joo tän tottakai ymmärrän. Mut niiinku sanottu en tajua miten keskustelussa noita ”vastaavia” oli tosi monta. Joka oli heille normaali juttu kierrosta toiseen ihan perussettinä. Ja just se ettei pantu ollenkaan vaan ukko toi simpat naiselle sänkyyn ja sit vaa käännettiin kylkee :bored::hilarious:

Voisko olla että miehellä niin paljon suorituspaineita ja ovat kokeilleet kuppia ja siitä tullut tapa?
Mutta kyllä oudolta kuulostaa. Meillä kun oli yritys päällä ja mies välillä väsynyt esitin tuota niin oli ihan kauhuissaan ettei kyllä. Sitten joskus otin suihin ja lopussa hyppäsin satulaan että se kelpaa miehelle. Mutta tuo silloin kun se väsynyt tai meillä kiire.
 
Voisko olla että miehellä niin paljon suorituspaineita ja ovat kokeilleet kuppia ja siitä tullut tapa?
Mutta kyllä oudolta kuulostaa. Meillä kun oli yritys päällä ja mies välillä väsynyt esitin tuota niin oli ihan kauhuissaan ettei kyllä. Sitten joskus otin suihin ja lopussa hyppäsin satulaan että se kelpaa miehelle. Mutta tuo silloin kun se väsynyt tai meillä kiire.
Joo kuulostaa tutulle. Kaikki keinothan on sallittuja tietysti ja meilläkin mä olisin ready joka toinen pv puuhailuun, mies ei oo aina niin valmis töiden ja väsymyksen jne takia. Suuhoito on kyllä aika varma innostin :hilarious:
 
sektiohaavan alue on yhä tunnoton..(?:hungry:)
Ehkä tavallista, ettei tunto koskaan palaa....

Minulla on tehty avoleikkaus alavatsan alueelle, muistona n. 15cm arpi, jonka ympäristö on täysin tunnoton edelleen, leikkauksesta on nyt vähän yli neljä vuotta. Oletan, ettei tunto palaa enää sille alueelle ikinä. Lisäksi on tähystysleikkauksien arvet, eikä niidenkään alueella ole tuntoa. Joten voi tosiaan olla, ettei se enää toivukaan, mutta toisaalta se ei minua ole haitannut. Tuo pitkä avoleikkausarpi kesti hyvin raskaudenkin, eikä kiristellyt yhtään :)
 
Minulla on tehty avoleikkaus alavatsan alueelle, muistona n. 15cm arpi, jonka ympäristö on täysin tunnoton edelleen, leikkauksesta on nyt vähän yli neljä vuotta. Oletan, ettei tunto palaa enää sille alueelle ikinä. Lisäksi on tähystysleikkauksien arvet, eikä niidenkään alueella ole tuntoa. Joten voi tosiaan olla, ettei se enää toivukaan, mutta toisaalta se ei minua ole haitannut. Tuo pitkä avoleikkausarpi kesti hyvin raskaudenkin, eikä kiristellyt yhtään :)

Kaarinha :) Hyvä tieto :).Lienee sitten yleistä, ettei kannata olla huolissaan.

Tsemppiä sinne ja plussatuulia:cheers
 
Takaisin
Top