----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niitä plussia kyseltiin tuolla aiemmin... Eli tässä yksi viikot nyt 6+5.

Keskiviikkona on varhaisultra, kyllä kovasti jännittää jo että näkyykö syke. Silloinhan viikot 7+0 ja pitäisi näkyä, jos kaikki ok. Viikonloppuna pahoinvointi pahentui ja kokoajan pitäisi syödä vähän, että ei ole huono olo. Ei kuitenkaan tee oikeastaan mieli syödä mitään, kun kaikki ällöttää.

Piitulalle peukut ultraan! Sitten olisi jo toinen etappi suoritettuna :smiley-angelic003 varmasti kaikki on hyvin!

Niiiii. No. Kaikkihan tässä maailmassa on mahdollista. Ja vissiin ihmisiä hoidetaan kaikilla tavoilla mihin itse ei oo tottunu vaikka monessa paikassa hoidettu monen lääkärin taholta.
Mut nii, ei millä pahalla Tähti. Hienoa jos asiat rullaa ja hoitava taho haluu näin tukea sun tietä lapsettomuusasioissa, mutta edelleen mun on todella vaikea uskoa että Dextra tekee toistakymmentä inssiä lähes sokkona, varmistamatta mitenkään esim että ovulaatio on tapahtunut, keltarauhanen toimii hyvin jne. Kaiken tän voisin vielä ymmärtää nuoremman kohdalla ja jos inssejä olisi takana vasta pari. Mut jos takana on myös huonotuloksinen IVF ja ikää taulussa lähemmä 50 ei luulisi olevan kenenkään etu tehdä ”monimutkaista” hoitokuviota kuukaudesta toiseen kahden vuoden ajan. Siis ihan vaan sympariana Tähti, ei hyökkäyksenä sua kohtaan. Itsellä ainakin tätä myötä on romahtanu usko ko klinikan etiikkaan ja osaamiseen

Kyllä on vaikea uskoa tuohon. Onhan lapsettomuuden hoito tietysti kovan luokan bisnes, mutta että jossain menisi noin yli tuo touhu ja vielä ilman oikeaa syytä. Eihän se tietysti minulta ole mitenkään pois, mutta toivottavasti ulkopuoliset lukijat eivät usko ihan kaiken voivan olla mahdollista. Koska tässä iässä mahdollisuudet ovat todellakin vähissä.

No kuten joskus muutama sata sivua sitten tässä ketjussa totesin, en ihan usko, että asiat menevät ihan näin kuin tässä ketjussa kuvaillaan. Ikinä en ole keneltäkään muulta kuullut Dextran mokailevan, päin vastoin kehuja olen kuullut paljon (itse en ole tuolla käynyt), mutta sitten Tähdelle sattuu ja tapahtuu Dextran kanssa kaikkea mahdollista. Käy sujuvasti IVF:ssä ilman että hänelle on muka selitetty perusasioita ollenkaan ja joutuu niitä täällä kyselemään, saa väärät lääkkeet IVF:ää varten, saa kummallisia hoitoja vielä vuosia ikärajan ohituksen jälkeen, jne. Minulla ei mennyt usko Dextraan näiden juttujen perusteella, vaan usko näihin juttuihin.

Täytyy nyt Tähti tähän väliin sanoa, että minulta otettiin heti klinikalla ekassa kierrossa progesteronikoe dpo7 ja sanottiin, että se kannattaa varmistaa aina välillä. Ainoastaan tuo kertoo onko ovulaatio oikeasti tapahtunut! (keltarauhanen toimii <- jos muistan oikein.)

Eli ihmettelen kyllä minäkin, jos ei nyt uutta raskautta yrittäessä ole koskaan testattu, kun tilannehan voi olla ihan toinen jo iänkin takia. Ovuloimattomia kiertoja kun voi olla jo enemmän näillä vuosilla.

Piitula79 :) Juu, ei ole testattu....

Menty vaan ultran mukaan, että kaikki näyttää mallikkaalta. Irrroituspiikkiäkään ei ole laitettu, kuin vain yhden kerran, kun katsovat sen turhaksi.

No kuten joskus muutama sata sivua sitten tässä ketjussa totesin, en ihan usko, että asiat menevät ihan näin kuin tässä ketjussa kuvaillaan. Ikinä en ole keneltäkään muulta kuullut Dextran mokailevan, päin vastoin kehuja olen kuullut paljon (itse en ole tuolla käynyt), mutta sitten Tähdelle sattuu ja tapahtuu Dextran kanssa kaikkea mahdollista. Käy sujuvasti IVF:ssä ilman että hänelle on muka selitetty perusasioita ollenkaan ja joutuu niitä täällä kyselemään, saa väärät lääkkeet IVF:ää varten, saa kummallisia hoitoja vielä vuosia ikärajan ohituksen jälkeen, jne. Minulla ei mennyt usko Dextraan näiden juttujen perusteella, vaan usko näihin juttuihin.

Suski75 :) Minulta ei ole mennyt usko Klinikkaan, vaan luotan kyllä siihen, että sitä kautta vauva vielä tulisi... :)

IVF lääkkeet oli oikeat, ei väärät. Resepti oli jäänyt menemättä apteekkiin saakka, jonka vuoksi sain apteekista piikit, jotka kuuluivat loppukiertoon.

Inhimillinen virhe oli siinä käynyt. Sinustako tätä asiaa ei saisi sitten sanoa?

Piitulalle peukut ultraan! Sitten olisi jo toinen etappi suoritettuna :smiley-angelic003 varmasti kaikki on hyvin!

Niiiii. No. Kaikkihan tässä maailmassa on mahdollista. Ja vissiin ihmisiä hoidetaan kaikilla tavoilla mihin itse ei oo tottunu vaikka monessa paikassa hoidettu monen lääkärin taholta.
Mut nii, ei millä pahalla Tähti. Hienoa jos asiat rullaa ja hoitava taho haluu näin tukea sun tietä lapsettomuusasioissa, mutta edelleen mun on todella vaikea uskoa että Dextra tekee toistakymmentä inssiä lähes sokkona, varmistamatta mitenkään esim että ovulaatio on tapahtunut, keltarauhanen toimii hyvin jne. Kaiken tän voisin vielä ymmärtää nuoremman kohdalla ja jos inssejä olisi takana vasta pari. Mut jos takana on myös huonotuloksinen IVF ja ikää taulussa lähemmä 50 ei luulisi olevan kenenkään etu tehdä ”monimutkaista” hoitokuviota kuukaudesta toiseen kahden vuoden ajan. Siis ihan vaan sympariana Tähti, ei hyökkäyksenä sua kohtaan. Itsellä ainakin tätä myötä on romahtanu usko ko klinikan etiikkaan ja osaamiseen

Sharmander :) Minua on hoidettu näin, jokaisella hoito on yksilöllistä. Mä olen ollut tyytyväinen. Tiedostan, että mahdollisuudet ovat häviävän pienet onnistua raskautumaan. Minä en ole ollenkaan pettynyt Klinikan toimintaan ja siellä jatkamme.....uusi IVF on suunnitelmissa...

Harmi, että sinua harmittaa niin paljon puolestani, etten ole vielä plussannut hoitojen avulla.

Sharmander :) Minua on hoidettu näin, jokaisella hoito on yksilöllistä. Mä olen ollut tyytyväinen. Tiedostan, että mahdollisuudet ovat häviävän pienet onnistua raskautumaan. Minä en ole ollenkaan pettynyt Klinikan toimintaan ja siellä jatkamme.....uusi IVF on suunnitelmissa...

Harmi, että sinua harmittaa niin paljon puolestani, etten ole vielä plussannut hoitojen avulla.
Tottakai ne on yksilölllisiä. Sen nyt ymmärtää jokainen. Se mitä en ymmärrä on se, että IVF tehdään ilman mitään esitutkimuksia (perus hormonikokeet) tai 16 inssiä ilman että nähdää mitään tarvetta tsekata missä vika voisi olla. Joskus se voi olla kiinni just siitä että keltarauhaspitoisuus ei oo riittävällä tasolla tai inssi tehdään ”vääränä” päivänä. Esim tuo keltarauhasasia selviäisi nimenomana verikokeella ja siihen esim lugetuki.
Mun mielestä noita hoitojen viilauksia yksityinen tekee pikemminkin ”liikaa” kuin liian vähän, verikokeet on halpa tapa todentaa että käytetty hoitomuoto on järkevä. Lähinnä harmittaa jos sulle ei niitä oo tarjottu ja olet 16 kiertoa tahkonnut turhaan. En ymmärrä missä kohtaa tolla historialla klinikka sanoo että kokeet on täysin turhia.

Tottakai ne on yksilölllisiä. Sen nyt ymmärtää jokainen. Se mitä en ymmärrä on se, että IVF tehdään ilman mitään esitutkimuksia (perus hormonikokeet) tai 16 inssiä ilman että nähdää mitään tarvetta tsekata missä vika voisi olla. Joskus se voi olla kiinni just siitä että keltarauhaspitoisuus ei oo riittävällä tasolla tai inssi tehdään ”vääränä” päivänä. Esim tuo keltarauhasasia selviäisi nimenomana verikokeella ja siihen esim lugetuki.
Mun mielestä noita hoitojen viilauksia yksityinen tekee pikemminkin ”liikaa” kuin liian vähän, verikokeet on halpa tapa todentaa että käytetty hoitomuoto on järkevä. Lähinnä harmittaa jos sulle ei niitä oo tarjottu ja olet 16 kiertoa tahkonnut turhaan. En ymmärrä missä kohtaa tolla historialla klinikka sanoo että kokeet on täysin turhia.

Sharmander :) En ota kantaa. Mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Klinikasta, jonka avulla sain 43-vuotiaana esikoisen. Se on jo suoranainen ihme, jos joku:Heartred

Luotan, että saamani hoito tähtää toiseen pienokaiseen. Mun arvioitu mahis on 5%, iällä 46-vuotta. Monella tuo luku on jo nolla, eikä mikään hoito ja verikokeetkaan sitä tilannetta paranna..

Sharmander :) En ota kantaa. Mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Klinikasta, jonka avulla sain 43-vuotiaana esikoisen. Se on jo suoranainen ihme, jos joku:Heartred

Luotan, että saamani hoito tähtää toiseen pienokaiseen. Mun arvioitu mahis on 5%, iällä 46-vuotta. Monella tuo luku on jo nolla, eikä mikään hoito ja verikokeetkaan sitä tilannetta paranna..
Juu eipä kuulu mulle. Tuohan on pääasia että itse oot tyytyväinen, sittenhän kaikki on fine :)

Juu eipä kuulu mulle. Tuohan on pääasia että itse oot tyytyväinen, sittenhän kaikki on fine :)

Olen:happy119 en ole valittanut hoidon tasosta missään vaiheessa. Dextralla tietävät kyllä mitä tekevät ja jokaisella hoito on täysin yksilöllistä. Oli sitten hoidossa missä vaan, niin hoito on yksilöllistä.

Uutta kohti, joka on sitten joko uusi inssi tai IVF...:smiley-angelic003

Kun mitään tuoreita testejä ei ole otettu, niin 5% on aika hatusta vedetty.

Toki toivon teille plussaa, mutta kyllä minulla saattaisi usko loppua, kun aina tehdään niin kuin ennenkin eikä plussaa kuulu. Usein suunnitelmiin tehdään muutoksia, kun plussaa ei kuulu. Usein tehdään myös lisätutkimuksia, kun plussaa ei kuulu.

Onko teille tarjottu jotain?

Me ollaan tällä hetkellä Dextran asiakkaana ja kuulostaa kyllä omaan korvaan aika uskomattomalta nuo lukuisat inssit mitä Tähti teille on tehty. Tokikaan kenenkään hoitoja ei voi verrata toisiinsa, mutta kyllä meille heti kahden inssin jälkeen jo ehdotettiin ivf:ään siirtymistä ja siinäkin heti kun eka siirto ei onnistunut, kysyttiin halutaanko testauttaa siirron aikaikkuna ja kun ei tämäkään auttanut niin sit ehdotettiin alkiodiagnostiikkaa. Todella tyytyväinen olen siis siihen ollut mitä hoitoa meille on sieltä tarjottu. Mut niin kuin Sharmander sanoikin, niin pääasia tietysti, että itse on tyytyväinen. Totisesti sitä tänne ketjuun niitä plussia toivoo ja niin kovin erilaisia tapoja sitä tuntuu olevan et miten se on mahdollista. Kaikki keinot siis sallittakoon! :)
Onko teillä Tähti ollut siellä useampi eri lääkäri? Vai onko aina sama kenen luona käytte?

Kun mitään tuoreita testejä ei ole otettu, niin 5% on aika hatusta vedetty.

Toki toivon teille plussaa, mutta kyllä minulla saattaisi usko loppua, kun aina tehdään niin kuin ennenkin eikä plussaa kuulu. Usein suunnitelmiin tehdään muutoksia, kun plussaa ei kuulu. Usein tehdään myös lisätutkimuksia, kun plussaa ei kuulu.

Ei oöe tarjottu ja luotan lääkärin näkemykseen asioissa. Siitä, että tutkimuksia ei tarvita, koska on vasta pieni lapsi, joka tulii inssillä ilman lääkehoitoa, sekä ilman raskaudenaikaisia ongelmia.

Em ole koskaan saanut mitään lääkitystä kiertoon, eikä mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia kuukautiskierron kanssa.

Ultrasaa on joka kuukausi paljon pieniä folleja johtofollin lisäksi, joten väittävät mun olevan todellakin vielä hedelmällimen (5%) ja siksi uusi IVF olisi oikein suositeltu, että siihen lähtisin. Ja luultavasti aioinkin mennä :) Piikit odottaa apteekissa:laughing002

Me ollaan tällä hetkellä Dextran asiakkaana ja kuulostaa kyllä omaan korvaan aika uskomattomalta nuo lukuisat inssit mitä Tähti teille on tehty. Tokikaan kenenkään hoitoja ei voi verrata toisiinsa, mutta kyllä meille heti kahden inssin jälkeen jo ehdotettiin ivf:ään siirtymistä ja siinäkin heti kun eka siirto ei onnistunut, kysyttiin halutaanko testauttaa siirron aikaikkuna ja kun ei tämäkään auttanut niin sit ehdotettiin alkiodiagnostiikkaa. Todella tyytyväinen olen siis siihen ollut mitä hoitoa meille on sieltä tarjottu. Mut niin kuin Sharmander sanoikin, niin pääasia tietysti, että itse on tyytyväinen. Totisesti sitä tänne ketjuun niitä plussia toivoo ja niin kovin erilaisia tapoja sitä tuntuu olevan et miten se on mahdollista. Kaikki keinot siis sallittakoon! :)
Onko teillä Tähti ollut siellä useampi eri lääkäri? Vai onko aina sama kenen luona käytte?

MiisaS :) Usealla lääkärillä toki ehtinyt jo käydä :)

Kaikki keinot sallittakoon, jos on enää mahdollista:happy:

Yölento :) Meillä on hiottu lääkitys uuteen IVF hoitoon, kuten tiedät.

Mä olen tyytyväinen ja optimistinen tulevan suhteen :)

Yölento :) Meillä on hiottu lääkitys uuteen IVF hoitoon, kuten tiedät.

Mä olen tyytyväinen ja optimistinen tulevan suhteen :)
Edellisestä onkin jo yli puoli vuotta, joten tilanne munasarjoissa on puoli vuotta vanhempi, mikä tässä iässä on aika paljon.

Säännöllinen kuukautiskierto ja aiempi lapsi ei takaa mitään. Se on harmillista, mutta totta.

Vaikka kierto toimisi miten tarkkaan, ovuloimattomia kertoja tulee kaikille. Munasolut ovat myös aina sen ikäisiä kuin niiden kantaja. 35+ alkaa munasolujen laatu heiketä ja 40+ heikkeneminen kiihtyy ja 45+ romahtaa.

Mahdollisuuksia on niin kauan kun on munia, mutta ei ne kyllä odottamalla parane.

Tähti. Ei tässä ollukaan kyse että sä olisit valittanu. Kyse oli siitä että näistä hoitokuvioista saa sen kuvan että teitä hoidetaan vasemmalla kädellä. Se on surullista koska Dextralla on oikeasri hyvä maine ja itsekin tyytyyväinen. vai mille sinusta kuulostaisi jos ulkopuolisena lukisit:
”Olen 46v, yksi lapsi, 16.inssi negatiivinen, yksi IVF epäonnistunut missä ei saatu kuin yksi huono alkio, ja mitään kokeita/muutoksia ei edes harkita vaan jarketaan samalla kaavalla. Lääkärit ei näe mitään vikaa”
Näin äkkiä kuulostaa aika puoskaroinnille. Vai mitä? Vaikka totuus olisi toinen mutta näistä jutuista saa sen kuvan, halusit tai et.

Ja juu. Mullaki lukee vikassa nlakortissa G8P3. Silti lapsi eikä edes raskaus ei enää putkahda puskista. Vaikka olen vasta 43. Kukaan lääkäri ei koskaam ole sanonu että asiat on ok koska olen ollut kuitenki raskaana. Tilanteet voi tässä iässä muuttua puolessa vuodessa. Edelleenkin ultra ei kerro kaikkee.

mut ugh olen puhunu. Peukut jatkoon! Kaikkea hyvää, en puutu sun hoitoihin enää :smiley-angelic003

Vaikka kierto toimisi miten tarkkaan, ovuloimattomia kertoja tulee kaikille. Munasolut ovat myös aina sen ikäisiä kuin niiden kantaja. 35+ alkaa munasolujen laatu heiketä ja 40+ heikkeneminen kiihtyy ja 45+ romahtaa.

Mahdollisuuksia on niin kauan kun on munia, mutta ei ne kyllä odottamalla parane.

Yölento :) Kiitos tsempistä. Odottamaan ei ole ehtinyt, kun on Klinikalla käynyt joka kuukausi:laughing002 :laughing021

Ovuloimattomia kiertoja on varmasti, mutta koska IVF:ssä ei tullut tyhjiä munasoluja, niin niiden osuus normaalikierrossa ei ole mulla kovin suuri.

Klinikan lääkäri itseasiassa hämmästeli, että kaikissa oli solu, eikä tosiaan tyhjiä.

Kiire on, kiire on....että selvähän se on:binkybaby

Last edited by a moderator:
Kp22, dpo7. Jäätävä kutina alkoi huulissa ja suun ympärillä toissapäivänä. Ihan koko ajan se ei vaivaa, muttta toisina hetkinä taas niin julmetusti. Ikinä ei oo tällaista ollut o_O

Takaisin