----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielenkiintoiset unet taas jatkuvat. Olin raskaana ja jopa laitoksella asti. Myös ukko oli mukana, mutta ei oma. Kyllä ei jaksais enää uutta alkaa kouluttamaan.

Vastavirrran akka :) Toivotaan, että unesi tuovat pikaisen plussan mukanaan:cheers

Mutta joo...raskausunia riittää...jospa ovat nyt enne:smiley-angelic003:smiley-angelic003:smiley-angelic003!
Meillä on ensi kuusta laskien kulunut 2-vuotta yritystä (inssejä ja IVF-hoito), mutta ei anneta periksi.

No höh noita Lugeja. Mulla nuo Terot ei ihmeemmin aiheuta mitään oiretta. Ihan hyvä tuki ja turva siinä mielessä, jos alkaa tippastella taas enemmän. Mikään ei ole rajoittavampaa, kun vain muutama vuodoton päivä kuussa. Että en tiedä onko niistä mulle apua, mutta eipä niin haittaakaan. Huomenna alkaa arki taas. Mahtaa pirteitä naamoja löytyä tästä torpasta aamusella.

Mitenkäs WM vuotohommat? Onko jo loppunut?

Vaihtelee. Välillä on päivä kaksi välissä kun ei vuotelee ja sit taas innostuu.
Mutta enemmän rusehtavaa tuhrua kuitenkin. Ymmärsin, että hematooma voi vuodella todella kauan.
Onneksi ensi kuussa rakenneultra niin näkee missä mennään :-)
Liikkeet on onnesta selkeät niin se rauhoittaa mieltä <3

Vaihtelee. Välillä on päivä kaksi välissä kun ei vuotelee ja sit taas innostuu.
Mutta enemmän rusehtavaa tuhrua kuitenkin. Ymmärsin, että hematooma voi vuodella todella kauan.
Onneksi ensi kuussa rakenneultra niin näkee missä mennään :)
Liikkeet on onnesta selkeät niin se rauhoittaa mieltä :Heartred
Ihana kuulla, että liikkeet tuntuu eikä vuoto ole jatkuvaa. Onko vielä monta viikkoa rakenneultraan?

Paljon tsemmiä WM!

SelaIlin vanhoja plussakiertoja ja täytyy kyl sanoa ettei nää jutut ja olot poikenneet tässä(kään) kierrossa juurikaan yhdestä sellaisesta. Ihan samat kuviot mahakipujen ja nänkikipujen kans. Dpo5-8 oli raskaita unia, koviakin menkkakipuja, pms oloa, nännit kipeet ja palelua. Maha turpea. Dpo9 oon kirjottanu että en oo raskaana ku ei tunnu enää miltään, nännikipukin pois samoin mahan turvotus. Dpo 10 oon sit heränny kuumeiseen oloon ja testissä on seissy haalea mut selkee viiva ja siitä olot on taas lähteny nousuun.
Että siinä ainoa ero näihin kiertoihin :laughing001 se yks pikku juttu vaan. Kaks viivaa :laughing021

elätin viel hetken aamulla (äääliöööö) jotain toivoa kun pinkkiä vuotoa ei enää eilen tullu ja olo oli kipee aamulla. Ihan blankkoa tikkua, ja seuraavalla veskireissulla punaista. Eiks nää aika näin mee :laughing014 sama ku jättää testaamatta, samalla kaavallahan nämä menee enivei.

Kuis Vastavirrassa kellutaan?

Onks tää ny kaikkineen Tätä:

Munasarjojen ikääntymisen ensimmäinen vaihe ilmenee kierron lyhentymisenä, jopa useammalla päivällä. Kierto on lyhyimmillään naisen ollessa noin 42-vuotias. Kuukautisvuodon määräkin voi vaihdella kuukaudesta toiseen. Taustalla on munarakkulan nopeutunut kasvu, varhainen ovulaatio ja samalla keltarauhasen toiminnan heikentyminen. Tässä vaiheessa ei vielä ole estrogeenipuutosta.

Myöhemmin kuukautiskierto alkaa pidentyä, ja tällöin voi esiintyä vaihdevuosioireita. Estrogeenituotannon väheneminen voi aiheuttaa autonomisen hermoston oireita jo vuosia ennen kuukautisten poisjäämistä.

Mulla on lyhentyny 26-27pv:n. Nyt tämä kierto oli 40. Tällasta ei oo viel koskaan ollu. Ollaanko siis tässä lopun alussa?

Sulla on ihana puhe/-tyyli/murre?
Tsemppiä vauvankasvatteluun sinnekin, "may the force be with you":smiley-angelic001!

Varmasti puhetyyli :-) mun asuinseudulla ei oo murretta. Ja syntynyt olen Helsingissä.

Tsemppiä sullekin loppuodotukseen :-)

Jätin viime viikolla pissanäytteen. Taas oli e-coli bakteeri siinä. Penomax kuurilla pitäs lähteä.
Tämä on jo kolmas tulehdus raskauden aikana. Se on jännä kun jollekin tulee niin helposti näitäkin.

Mulla ei veret valu edelleenkään. Menkkakipumaisia tuntemuksia on välillä, samoin kohdun seudulla paineen tunne + pääkivut ja selkäsäryt. Veikkaan follikkelikystaa taas..:bored:
Toki varuilta testaankin kyllä, kunhan kaupasta pääsen tikkuja hakemaan.

Helena, jos sovittaiskin niin että otetaan me seuraavasta kierrosta niskalenkit ja ruvettais mahan kasvattelu kavereiksi? :dummy::dummy1:

Mulla lyheni kierrot hirveesti imetyksen vähetessä ja sit loppuessa. Ennen raskautta ollu 28-32pv, nyt 23-25pv. Toivottavasti ei nyt sentään vielä vaihdevuosia oo pukkaamassa :nailbiting:

Mulla kosahti eilen selkä (taas), kyllä ottaa päähän. Vahvoja särkylääkkeitä joutuu syyä, ei varmasti auta kiinnittymiseen :mad:

Mulla lyheni kierrot hirveesti imetyksen vähetessä ja sit loppuessa. Ennen raskautta ollu 28-32pv, nyt 23-25pv. Toivottavasti ei nyt sentään vielä vaihdevuosia oo pukkaamassa :nailbiting:
Minkä ikäinen sä olet?
Mulla lyheni kierrot muistaakseni joskus 38v(?), sitä ennen oli 28-31pv, sen jälkeen 25-28pv. Mutta eipä niitä ihan koko elämää ole toisaalta tullut kytättyä - vaan kuumeillessa.. En voi siis varmuudella sanoa etteikö aiemminkin olisi lyhyitä kiertoja ollut.
Mutta kyllähän se pistää miettimään sitä vääjäämätöntä loppuakin.
Tsemppiä selän kanssa :sad001!

Minä luulen et mulla oli varmaan vuoden ainoa oikeanlainen ovis. Luteaali oli kuitenki 10pv joka mulle ennätyksellinen. Mutenkin lämmöt nousi ja kaik meni nappiin. Paitsi tietysti tallettelut plus se ettei minuun mikään tartu. Eli seuraava vissii ens vuonna

Onks tää ny kaikkineen Tätä:

Munasarjojen ikääntymisen ensimmäinen vaihe ilmenee kierron lyhentymisenä, jopa useammalla päivällä. Kierto on lyhyimmillään naisen ollessa noin 42-vuotias. Kuukautisvuodon määräkin voi vaihdella kuukaudesta toiseen. Taustalla on munarakkulan nopeutunut kasvu, varhainen ovulaatio ja samalla keltarauhasen toiminnan heikentyminen. Tässä vaiheessa ei vielä ole estrogeenipuutosta.

Myöhemmin kuukautiskierto alkaa pidentyä, ja tällöin voi esiintyä vaihdevuosioireita. Estrogeenituotannon väheneminen voi aiheuttaa autonomisen hermoston oireita jo vuosia ennen kuukautisten poisjäämistä.

Mulla on lyhentyny 26-27pv:n. Nyt tämä kierto oli 40. Tällasta ei oo viel koskaan ollu. Ollaanko siis tässä lopun alussa?
Saattaa olla, mutta saattaapa olla olematikin. Aatellaan niin, että jos ovis edes jotenkin erottuu, niin ei hätää. Mullakaan ei ole ikinä ennen ollut tuollaista menkat eiku ovis kiertoa.

Ja vastavirrassa dpo 10 ja nega. Pyh ja pah. Uutta matosta kaivamaan vaan, ei sitten kesken roudan tartte.

Mulla lyheni joskus 38-39 vuotiaan menkat 31->27 ja siinä nyt kohtalaisen nätisti pysyneet, mitä nyt sen ihme Italian 37 kierto ja letroilla.

Letrothan kai auttaa tuossa munasolun pidempään kypsymisessä.

Sharmander :) Iiiks...mulla ei ole ollut vielä muutoksia kierron pituudessa....
miksiköhän ei:scratch

Käyn tosi lujaa vauhtia kohti 47v. ikää:pale

Teinistä saakka kierto ollut sama. Nuorena oli usein 32päivääkin. Nyt se on ollut sen 29- (32) pv.

Vai onko tämä sitten jo lyhentymistä, kun on 29pv..eikä 32pv.? Välillä on mennyt siihen 32päivään, mutta ei vielä koskaan alle 29päivään.

Inssi luomuna varattu alustavasti ylihuomiselle ja aika suuret haasteet siihen, että saadaan siittiöt ajoissa ja täysissä voimissa paikalle:angel12 :singing:

Kp13

Takaisin