----45+++++ kuumeiset

Jos mun oireet jatkuu, testaan kyllä! Aamulla oli ihan järkky närästys monta tuntia ja nyt särkee päätä.

Onko jollain tullut oireita ennen menkkojen myöhästymistä ja on tullut plussa rtestiin?
Toivotaan plussaa sinne!:gen014
Mulla oli karmee pms päänsärky+vetutus oireena ennen tätä plussaa.. IHAN varma olin negasta:p, koska toi pms(aina ennen muistaakseni:wink ollut täysin oireetonta ennen plussaa).. Näin se ihmistä hämää.
 
Tähti, ihan ystävällisenä huomiona sain oivalluksen, että onkohan sinulla vuorovaikutus töissä samanlaista kuin täällä? Jos ilmaisusi on sielläkin yhtä epätarkkaa ja epätäsmällistä sekä muuttuvaista, niin esimies saa siitä kovin epäluotettavan kuvan ja varoitus on täysin ymmärrettävä. Kun siis jatkat samassa työpaikassa tai etenkin jos vaihdat uuteen, niin onkohan vuorovaikutuksen kehittäminen ihan ensimmäinen korjattava asia?

Yölento :) Eipä ole. Töitä on liikaa, kuten olen kertonut. Eipä täällä kaikki näköjään aina oikein toisiaan tulkitse. Esim. en ole kertaakaan kirjoittanut, että lapsella olisi ollut 39c kuumetta ja lääkäri olisi todennut hänet terveeksi (??:chicken:).
:laughing025
 
Ootko tähti vielä tikuttanut edellistä kiertoa? vai onko toivo jo uudessa?

Lambi :) Uusi inssi ensi viikolla! Toivoa on yhä olemassa...:chicken:

Edellistä en enää enempää sitten tikuttanut, nyt tätä kiertoa eteenpäin ja kohti uutta ovista :)
 
Sharmander saitko siis ovis plussan huonoista ultrakuulumisia huolimatta? Vai syötkö lugeja johonkin muuhun?

Mä oon ihan pihalla mistä tähden kanssa puhutaan. Siis olen niin hutilus lukemaan ja sisäistämään mitään päiviä. Meillä riitti onneksi aina se kolme palkallista päivää saada lapsi kuntoon, niin ei mennyt palkattomaksi.

Helena mä pitelen kyllä peukkuja sulle! Mulla on ollut aina kaikki mahdolliset raskausoireet melkein joka kierrossa vaikka aina negaa...
Sain! Kp29 tuli plussa ja hymiö digiin. Oon syöny loppukiertoon että ei vuotaisi niin runsaasti.
 
Toivotaan plussaa sinne!:gen014
Mulla oli karmee pms päänsärky+vetutus oireena ennen tätä plussaa.. IHAN varma olin negasta:p, koska toi pms(aina ennen muistaakseni:wink ollut täysin oireetonta ennen plussaa).. Näin se ihmistä hämää.

Mulla oli myös tuo päänsärky muutama päivää ennen menkkoja ja viimeisimmässä plussassa myös jolloin ajattelin ettei törmännyt. Nyt ei ole päänsärkyä ollut ennen menkkoja onneksi. Ehkä nekin oireet vaihtelee
 
Tähti valittaa, että on saanut kirjallisen varoituksen mm.luvattomista poissaoloista ja jos lääkäri on todennut lapsen olevan kunnossa ja valmiina menemään hoitoon, niin mistä syystä saikkulappu on viidennelle päivälle kirjoitettu? Jos lääkäri on todennut viidennen päivän vaativan vielä poissaoloa ja kirjoittanut siitä todistuksen on asia ok. Lääkäri ei voi puhua yhtä ja kirjoittaa toista. Jos Tähti on ollut poissa viidennen päivän ilman lääkärintodistusta on kirjallinen varoitus aivan ok. Tämä minua näissä jutuissa häiritsee, kun tarina vaihtuu enkä kestä kärryillä. Myöskään järkevää vastausta on turha odottaa.

Mutta provosointiahan tämä on ja tarkoitus Tähdellä on lisätä kirjoittelua "omalla" palstallaan, missä hienosti on kyllä onnistunut.
 
Mä olen ollut useamman kerran raskaana tässä elämässä vaikkei eläviä lapsia monta ookaan. Hoitokiertojakin on takana monia. Sanoisin että vaihtelevasti. Olen ollut varmaan kymmenen kertaa varma että olen raskaana vaikken ole ollutkaan. Pahoinvoinnit, tissioireet, huimaus ja väsymys, hajuherkyys ja sen semmonen on ollu läsnä ihan osassa peruskiertoja, hoitokierroissa lähes aina. Ehkä sanoisin että semmoiset reilut menkkakivut ”väärään aikaan” ilman menkkoja on ollu aika useassa raskauskierrossa. Nykyisin menkat alkaa uskollisesti pari päivää kivuista ja luteaali on lyhyt. Samoin semmonen pallomainen tunne mahassa, ”kovempi” (siis fyysisesti kovan oloinen) turvotus alamahassa joka ei laskeudu minnekään on myös semmoinen luotto raskausoire. Normikierrossakin saattaa turvotella mut se menee on off ja laskeutuu aamuksi ja on tavallaan ”vedettävissä sisään”. Monet oireet on sit alkaneet vasta myöhemmin. Joissain plussissa rinnat on oireillu ennen plussaa, koko rinnat tai pelkät nännit. Osassa ei ollenkaan.
Ja tosiaan hätäisenä oon kyl testannu plussat aina ennen menkkojen poisjääntiä.
Joo mullakin dpo10 asti kaikki oireet ovat satavarmasti raskautta, vaikka eivät ole olleet. Dpo 10 jälkeen vaikka joku potkisi mahassa, niin en uskoisi. On tää niin henkistäkin hommaa.
 
Ihana pieni sinulla siellä! En tiedäkään tarinaasi, menikö kauan ennenkuin tärppäsi? Tsemppiä kipeän pienen kanssa sinne ja arkeen isomman menijän :Heartred

Mulla on 5 lasta. Kaksi teiniä, yksi nelosluokkalainen, 3v ja 10kk. Ensimmäistä yritettiin vuosi. Toinen lähti tokalla kierrolla ja kolmas ekalla. Sitten 7v väli ja vauvakuume uuden miehen kans. Neljättä yritettiin muistaakseni 9kk. Viidettä olisko ollut sama. Siinä oli kkm ja tyhjennys sairaalassa. Että olen todella ollut onnekas. Neljännen kun sain täytin 40 ja viidennen niin olin just täyttänyt 42.
 
Tähti valittaa, että on saanut kirjallisen varoituksen mm.luvattomista poissaoloista ja jos lääkäri on todennut lapsen olevan kunnossa ja valmiina menemään hoitoon, niin mistä syystä saikkulappu on viidennelle päivälle kirjoitettu? Jos lääkäri on todennut viidennen päivän vaativan vielä poissaoloa ja kirjoittanut siitä todistuksen on asia ok. Lääkäri ei voi puhua yhtä ja kirjoittaa toista. Jos Tähti on ollut poissa viidennen päivän ilman lääkärintodistusta on kirjallinen varoitus aivan ok. Tämä minua näissä jutuissa häiritsee, kun tarina vaihtuu enkä kestä kärryillä. Myöskään järkevää vastausta on turha odottaa.

Mutta provosointiahan tämä on ja tarkoitus Tähdellä on lisätä kirjoittelua "omalla" palstallaan, missä hienosti on kyllä onnistunut.

Vastavirran akka :) Jospa oikaistaan tämä, kuten olen kertonut, lappu tuli tekemättömistä töistä, ei poissaoloista.

Nyt sinä voit vaikka aloittaa uuden mielenkiintoisen keskustelun aiheen:cheers
 
  • Sharmander mikä on sun tarina?
Mun tarina on sellainen että lapsen toive alkoi 2001, hoidoilla esikoinen saapui kymmen vuotta sitten. Toinen siitä noin neljän vuoden päästä. Mulla on diagnosoitu hiipuneet munasarjat ja luomumahkut on sanottu olevan aika lailla nolla. Silti olen ollut raskaana myös luomuna joskin menettäny lapseni. Sitten kuopuksen ja vikan menetyksen jälkeen pistettiin loppu tälle hullutukselle. Väsyin vuotoihin jne. Aloitin pillerit ja söin niitä pari vuotta putkeen. Sit aloin saada vahvoja vaihdevuosioireita ja hakeuduin gynelle. Mulle määrättiin verikokeet ja jätin pillerit tauolle. Siitä kierrosta raskauduin ja terve pienoikainen syntyi reilu vuosi sitten. Olen siis nyt 43 :rolleyes:
Noooo että mitä täällä teen... me ei ehkäistä aktiivisesti vaikkei miehen mielestä myöskään yritetä enää (joo eipä ei, joku tikuttaa tikkuja ja kyttää oireita :hilarious:). Ei siis ole lasta vastaan mut ei enää ns yritetä aktiivisesti. Mulle on sanottu että kohtu on jo adenomyooytinen ja munasarjat nollassa (no ne on ollu jo 10v ja silti.. o_O) eli toiveet on suht nolla mutten osaa päästää vielä irtikään. Niinku täällä joskus puhuttiin, tää on vähän verissä kun niin monta vuosisataa jo tässä puuhassa menny :grin:oops:
 
Muska77 :) Onneksi saa, kun hoidoista on Klinikan kanssa sopimus.
Saako kysyä miten sul on sopimus/maksusitoumus julkiselta klinikalle? Yleensä se vaatii lääketietellisen syyn ja joka tapaus arvoidaan hoito kerrallaan. Julkisen hoitoraja menee HUSin piirissä 40-vuodessa (oletan että oot sillä alueella kun oli aikanaan kelasta puhetta). Toki omakustanteisesti yksityisellä hoitoja saa hamaan tappiin (finlexissä ei suoraa ikärajaa ole paitsi puhutaan että Suomessa hoitoja ei tehdä menopausin jälkeen) paitsi kela korvaa ne 43 v maksimissaan.
 
Pelkkä provokaattori? Vai "oikea ihminen" joka välillä provosoi.

On tosiaan kummallista kysyä työnantajalta voiko ottaa 3v mukaan töihin jonka kanssa ei voisi tehdä töitä edes kotona. Miten muka työpaikalla. Jos on oikeasti kysynyt niin olipa järkevä työnantaja kun kieltäytyi.
Siis ensin kysyy näin ja kohta täällä kehumassa itseään kun ei ole koskaan vienyt sairasta lasta töihin. Välillä käy mielessä että onkokaan hällä lasta. Ja ulkomaanmatkat minne aina kehuu menevänsä ja juovansa siellä ihmetyttää myös jos mukana on 3v lapsi. Mä en ainakaan uskaltaisi juoda pisaraakaan tuon ikäisen lapsen seurassa missään, mutta varsinkaan ulkomailla. Siellä uima-altaita ja muita vaaranpaikkoja että pitää olla skarppina.

Kurjaa että näin hyvä ryhmä ja tärkeä asia niin on tämmöistä provosointia.

Plussia! Onko muita plussia tullut nyt syksyn aikana?
 
Sitäpaitsi @Tähti ★ sä puhuit et sulle on tehty yli kymmennen inssiä tässä putkeen. Mikä klinikka pitää sellaista edes eettisenä? Puhutaan että 35v 2-3 inssin jälkeen tsäänssit onnistua alkaa laskea ja montaa inssiä ei ole järkevää tehdä. Saati meikäläisen ikäisille. Lisäksi inssi on ratkaisu jos sun miehen simpat on heikkoja tai sul on kohdunkaulaongelmia, jota tuskin on koska oot raskatunu normaalisti.
 
Mun tarina on sellainen että lapsen toive alkoi 2001, hoidoilla esikoinen saapui kymmen vuotta sitten. Toinen siitä noin neljän vuoden päästä. Mulla on diagnosoitu hiipuneet munasarjat ja luomumahkut on sanottu olevan aika lailla nolla. Silti olen ollut raskaana myös luomuna joskin menettäny lapseni. Sitten kuopuksen ja vikan menetyksen jälkeen pistettiin loppu tälle hullutukselle. Väsyin vuotoihin jne. Aloitin pillerit ja söin niitä pari vuotta putkeen. Sit aloin saada vahvoja vaihdevuosioireita ja hakeuduin gynelle. Mulle määrättiin verikokeet ja jätin pillerit tauolle. Siitä kierrosta raskauduin ja terve pienoikainen syntyi reilu vuosi sitten. Olen siis nyt 43 :rolleyes:
Noooo että mitä täällä teen... me ei ehkäistä aktiivisesti vaikkei miehen mielestä myöskään yritetä enää (joo eipä ei, joku tikuttaa tikkuja ja kyttää oireita :hilarious:). Ei siis ole lasta vastaan mut ei enää ns yritetä aktiivisesti. Mulle on sanottu että kohtu on jo adenomyooytinen ja munasarjat nollassa (no ne on ollu jo 10v ja silti.. o_O) eli toiveet on suht nolla mutten osaa päästää vielä irtikään. Niinku täällä joskus puhuttiin, tää on vähän verissä kun niin monta vuosisataa jo tässä puuhassa menny :grin:oops:

Ei ihan helpoimman kautta ole sulla mennyt. Ihana tarina tuon viimeisimmän alkuun panosta. Ja hauska tuo ettei miehen mielestä enää yritetä :hilarious: Monestihan se nainen on se kuumeinen tapaus. Mies siinä mukana enemmän tai vähemmän. Oispa ihanaa vielä yksi "vahinko" teille.
 
Takaisin
Top