----45+++++ kuumeiset

Jos mun oireet jatkuu, testaan kyllä! Aamulla oli ihan järkky närästys monta tuntia ja nyt särkee päätä.

Onko jollain tullut oireita ennen menkkojen myöhästymistä ja on tullut plussa rtestiin?
 
Jos mun oireet jatkuu, testaan kyllä! Aamulla oli ihan järkky närästys monta tuntia ja nyt särkee päätä.

Onko jollain tullut oireita ennen menkkojen myöhästymistä ja on tullut plussa rtestiin?
On tullut. Mm nännit tummuneet ja suurentuneet, sekä tissit sivuilta kipeytyneet. Myös kuvotus on joissain raskauksissa ilmaantunut jo ennen menkkojen myöhästelyä. Ummetus on myös plussaa, tosin joillain tulee ripali.
 
Niin siis tartuttavuus ja tarhakuntoisuus ovat kaksi eri asiaa. Voi olla riittävän hyväkuntoinen ollakseen tarhassa, vaikka tartuttaisi edelleen (luonnollisesti silloin ei tarhaan voi mennä, saikkuakin saa tuosta syystä), ja voi olla liian huonokuntoinen tarhaan vaikka ei tartuttaisi mitään. Etenkin meidän tarhassa, jossa nimenomaan on sanottu, että tarhaan tullessa pitää olla niin hyväkuntoinen, että voi osallistua kaikkeen ryhmän toimintaan, eli muuta toimintaa (tai valvontaa) ei järjestetä. Talvisin esikoinen on usein ollut flunssan päätteeksi mummolassa toipilaana, koska ulkoliikunta heti flunssan jälkeen ei ole astmalapselle hyväksi.

Sellaiseen työpaikkaan en lasta veisi, jossa se on kielletty. Työpaikasta riippuen siitä voi saada saman tien kenkää.

Suski75 :) Me ollaan myös vältelty ulkoliikuntaa heti toipumisen jälkeen, koska flunssan jälkeen ei ole heti hyväksi lähteä ulkoilemaaan. Päiväkodissa pitää olla riittäväb hyväkuntoinen, että voi heti olla ulkonakin ja osallistua mukaan.
 
Mikä tässä nyt sitten oli se ongelma? Työnantaja on toiminut ihan oikein.

Kyllä, ongelma oli se, että ei ole tukiverkkoja lapsen hoidossa, eträ minne lapsen saa, kun töistä saa olla poissa 4päivää.

Eclipseltä tulikin tähän vinkkejä! :)
 
Jos mun oireet jatkuu, testaan kyllä! Aamulla oli ihan järkky närästys monta tuntia ja nyt särkee päätä.

Onko jollain tullut oireita ennen menkkojen myöhästymistä ja on tullut plussa rtestiin?
Minun äitini näki kaksi viidestä raskaudesta jo naamastani ennen kuin olin testiä tehnyt. Ensimmäisistä raskauksista en muista, oliko oireita, mutta kolmannen yritysaikana tuntui, että aina oli oireita loppukierrosta oli raskaana tai ei.
 
Onneksi olkoon sinulle Tähti! Oletkin vuoden äiti sitten kun et ole vienyt kipeää lasta töihin edes ollenkaan. Täällähän on vanha tuttu meininki :shifty:

Mutta tulin katsomaan mitäpä teille muille kuuluu pitkästä aikaa. On niin kiirusta etten ole aiemmin ehtinyt. Miten WM raskaus etenee? Entä muilla? Lukasen jokusen sivun taa päin kun talo hiljenee.

Viikkoja nyt 15+3. Raskaus edennyt ihan hyvin. Nyt viikko sitten sunnuntaina alkoi verenvuoto johon ensiksi sain syyn etinen istukka ja torstaina kun paheni niin löytyI myös hematooma. Muuten voin hyvin ja vauva voinut tähän mennessä aina hyvin. Toivon, ettei vuotelut tee hallaa raskauteen.

Mitäs sinulle kuuluu?
 
Kyllä, ongelma oli se, että ei ole tukiverkkoja lapsen hoidossa, eträ minne lapsen saa, kun töistä saa olla poissa 4päivää.

Eclipseltä tulikin tähän vinkkejä! :)
Kysy meiltä seuraavaksi, mutta kysy jo kolmantena päivänä, koska tulee niin paljon näitä kiemuroita keskusteluun, että jos kysyt neljännen päivän iltana, ei ehditä saada selville, mikä on kysymys.

Etukäteen kannattaa jo rekisteröityä kaikkiin lastenhoitopalveluihin, mitä on lähiseudulla ja ottaa selvää toimintatavoista, miten hoitaja järjestyy tarvittaessa.
 
Kysy meiltä seuraavaksi, mutta kysy jo kolmantena päivänä, koska tulee niin paljon näitä kiemuroita keskusteluun, että jos kysyt neljännen päivän iltana, ei ehditä saada selville, mikä on kysymys.

Etukäteen kannattaa jo rekisteröityä kaikkiin lastenhoitopalveluihin, mitä on lähiseudulla ja ottaa selvää toimintatavoista, miten hoitaja järjestyy tarvittaessa.
Hyvin sanottu Yölento.
 
Viikkoja nyt 15+3. Raskaus edennyt ihan hyvin. Nyt viikko sitten sunnuntaina alkoi verenvuoto johon ensiksi sain syyn etinen istukka ja torstaina kun paheni niin löytyI myös hematooma. Muuten voin hyvin ja vauva voinut tähän mennessä aina hyvin. Toivon, ettei vuotelut tee hallaa raskauteen.

Mitäs sinulle kuuluu?

Ompa kurjaa nuo vuodot. Toivottavasti raskaus silti etenee hyvin. Mulla oli vuotoa viimeisimmässä raskaudessa. Viikolla 11-12 vuosin päivän. Ja sen jälkeen olisko ollu 13 viikolla pari päivää lievemmin. Syytä ei löytynyt. Oltiin juuri ulkomailla kun alkoi ja olin varma km mutta kävin lääkärissä ultrassa ja syke näkyi.

Mulle kuuluu hyvää. Vauva jo 10kk. Aloitin työt ä.loman jälkeen just. Vauva nyt flunssassa ja oon sen kans kotona. Taidan olla ihan höpsähtänyt vauvaan, niin tykkään sitä hoidella. Ja kun viimeinen on niin ahmin hetkiä sen kanssa. 3v melko vilkas ja rohkea.

Miten tuo istukka vaikuttaa synnytykseen?
 
Ompa kurjaa nuo vuodot. Toivottavasti raskaus silti etenee hyvin. Mulla oli vuotoa viimeisimmässä raskaudessa. Viikolla 11-12 vuosin päivän. Ja sen jälkeen olisko ollu 13 viikolla pari päivää lievemmin. Syytä ei löytynyt. Oltiin juuri ulkomailla kun alkoi ja olin varma km mutta kävin lääkärissä ultrassa ja syke näkyi.

Mulle kuuluu hyvää. Vauva jo 10kk. Aloitin työt ä.loman jälkeen just. Vauva nyt flunssassa ja oon sen kans kotona. Taidan olla ihan höpsähtänyt vauvaan, niin tykkään sitä hoidella. Ja kun viimeinen on niin ahmin hetkiä sen kanssa. 3v melko vilkas ja rohkea.

Miten tuo istukka vaikuttaa synnytykseen?

Jos istukka ei siirtyisi kohdunsuulta pois niin alatiesynnytys ei olisi mahdollista. Yleensä siirtyvät kyllä kun kohtu kasvaa.
Mulle tehdään sektio muutenkin kun kaksi edellistä sektiolla.

Kiva kuulla että sullakin menee hyvin :-)
 
Jos mun oireet jatkuu, testaan kyllä! Aamulla oli ihan järkky närästys monta tuntia ja nyt särkee päätä.

Onko jollain tullut oireita ennen menkkojen myöhästymistä ja on tullut plussa rtestiin?
Mä olen ollut useamman kerran raskaana tässä elämässä vaikkei eläviä lapsia monta ookaan. Hoitokiertojakin on takana monia. Sanoisin että vaihtelevasti. Olen ollut varmaan kymmenen kertaa varma että olen raskaana vaikken ole ollutkaan. Pahoinvoinnit, tissioireet, huimaus ja väsymys, hajuherkyys ja sen semmonen on ollu läsnä ihan osassa peruskiertoja, hoitokierroissa lähes aina. Ehkä sanoisin että semmoiset reilut menkkakivut ”väärään aikaan” ilman menkkoja on ollu aika useassa raskauskierrossa. Nykyisin menkat alkaa uskollisesti pari päivää kivuista ja luteaali on lyhyt. Samoin semmonen pallomainen tunne mahassa, ”kovempi” (siis fyysisesti kovan oloinen) turvotus alamahassa joka ei laskeudu minnekään on myös semmoinen luotto raskausoire. Normikierrossakin saattaa turvotella mut se menee on off ja laskeutuu aamuksi ja on tavallaan ”vedettävissä sisään”. Monet oireet on sit alkaneet vasta myöhemmin. Joissain plussissa rinnat on oireillu ennen plussaa, koko rinnat tai pelkät nännit. Osassa ei ollenkaan.
Ja tosiaan hätäisenä oon kyl testannu plussat aina ennen menkkojen poisjääntiä.
 
Muokattu viimeksi:
Ompa kurjaa nuo vuodot. Toivottavasti raskaus silti etenee hyvin. Mulla oli vuotoa viimeisimmässä raskaudessa. Viikolla 11-12 vuosin päivän. Ja sen jälkeen olisko ollu 13 viikolla pari päivää lievemmin. Syytä ei löytynyt. Oltiin juuri ulkomailla kun alkoi ja olin varma km mutta kävin lääkärissä ultrassa ja syke näkyi.

Mulle kuuluu hyvää. Vauva jo 10kk. Aloitin työt ä.loman jälkeen just. Vauva nyt flunssassa ja oon sen kans kotona. Taidan olla ihan höpsähtänyt vauvaan, niin tykkään sitä hoidella. Ja kun viimeinen on niin ahmin hetkiä sen kanssa. 3v melko vilkas ja rohkea.

Miten tuo istukka vaikuttaa synnytykseen?
Ihana pieni sinulla siellä! En tiedäkään tarinaasi, menikö kauan ennenkuin tärppäsi? Tsemppiä kipeän pienen kanssa sinne ja arkeen isomman menijän :Heartred
 
Tähti, nyt julistat täällä kuinka et vieny lasta hoitoon etkä töihin vaikka lääkärin mukaan kunnossa ja kuumetta 39 astetta. Puhut varmasti omiasi nytten etkä taaskaan muista mitä olet sanonut aiemmin ja kenelle.

Kukaan, kukaan lääkäri, lääketieteellisen yliopiston käynyt ihminen, ei sano että taapero on terve jos kuumetta on 39 astetta. Pakosta on lääkäri sen mitannut, koska kuuluu protokollaan ja itse kerrot asteiden olevan kuumeen puolella.

Ja sitten sanot että "pyysin saada lapsen ottaa mukaan töihin jotta työt hoituvat, en saanut lupaa mutta etämahdollisuutta tarjottiin josta kieltäydyin".

En oikeesti ees ihmettele miks varoituksen olet saanut jos käytös on tällainen.

Vaikutat olevan HR henkilö. Lounarit voi jakaa ens viikolla, meillä ne maksetaan kerran kuussa MyEdenred tilille, mapit ja muut odottaa ensi viikkoon ja meillä ne on jo kaikki tietokoneella sähköisenä ei enää mapeissa ole kuin jotain varaosakatalogeja vuodelta - 73.

Sit puhut ympäripyöreää kuinka etätyö on päivystystä? Missä elät? Etätyö on muualla kuin toimistolla tapahtuvaa työtä. Jos esimiehesi ystävällisesti tarjoaa palkallisen etätyömahdollisuuden kun lapsesi on vielä kipeä mut sä otat mieluummin palkatonta niin se on sinun päänvaivasi, turha meille on siitä pomoasi haukkua.

Sori nyt suorasanaisuutesi mutta puhut monesti itsesi pussiin.

Ps. Mä oisin ottanu kesällä koululaisen töihin mukaan kun valitti pääkipua ja oli niin kiire eikä yhtään työnjohtajaa itseni lisäks paikalla mutta lapsi halusi itse jäädä kotiin. Soiteltiin sit päivä ja lapsi pärjäsi hyvin.
On eri asia ottaa koululainen tai taapero töihin. Pienten lasten paikka on kotona sairaana mieluiten vanhemman kanssa, ja isommat voi sairaudesta riippuen ja mikäli työnantaja antaa luvan tulla mukaan. Näin mielestäni. Mutta meillä 8v oli päänsäryssä omasta mielestään sopiva jäämään yksin. Naapuri oli myös kotona ja olisi tullut hätiin jos vointi olisi huonontunut. Että en näe että lapsen ottaminen töihin mukaan olisi ihan mustavalkoinen ei. On tilanteita jolloin lapsi voi töissä ollakin mukana, mutta pitää osata olla tilannetajua.
 
Mä olen ehkä kujalla palstan historiasta ja dynamiikasta mut myönnän että oon ehkä hämmentyneenä lukenu @Tähti ★ näitä juttuja:oops: Etätyö ei tosiaan oo päivystystä paitsi takapäivystävällä lääkärillä tai luotsilla (mitkä ny tulee ekana mieleen) ja silloinkaan hän ei työskentele kotonaan vaan on hälytystilassa.

Onanapaa ja vähän aiheesta.. tissit on kipeet. Nännit on ollu kipeet tänne saakka mut nyt ne on aivan kamalat :confused: otin eilen ekan lugen illalla. Nukahdin sohvalle enkä muista miten päädyin kuopuksen viereen sänkyyn :wideyed: aivan kuin olis ottanu jonkun unilääkkeen. Noi vaikuttaa kyllä vastaavalla tavalla :arghh:eek:_O
 
Tähti, ihan ystävällisenä huomiona sain oivalluksen, että onkohan sinulla vuorovaikutus töissä samanlaista kuin täällä? Jos ilmaisusi on sielläkin yhtä epätarkkaa ja epätäsmällistä sekä muuttuvaista, niin esimies saa siitä kovin epäluotettavan kuvan ja varoitus on täysin ymmärrettävä. Kun siis jatkat samassa työpaikassa tai etenkin jos vaihdat uuteen, niin onkohan vuorovaikutuksen kehittäminen ihan ensimmäinen korjattava asia?
 
Sharmander saitko siis ovis plussan huonoista ultrakuulumisia huolimatta? Vai syötkö lugeja johonkin muuhun?

Mä oon ihan pihalla mistä tähden kanssa puhutaan. Siis olen niin hutilus lukemaan ja sisäistämään mitään päiviä. Meillä riitti onneksi aina se kolme palkallista päivää saada lapsi kuntoon, niin ei mennyt palkattomaksi.

Helena mä pitelen kyllä peukkuja sulle! Mulla on ollut aina kaikki mahdolliset raskausoireet melkein joka kierrossa vaikka aina negaa...
 
Tähti, nyt julistat täällä kuinka et vieny lasta hoitoon etkä töihin vaikka lääkärin mukaan kunnossa ja kuumetta 39 astetta. Puhut varmasti omiasi nytten etkä taaskaan muista mitä olet sanonut aiemmin ja kenelle.

Kukaan, kukaan lääkäri, lääketieteellisen yliopiston käynyt ihminen, ei sano että taapero on terve jos kuumetta on 39 astetta. Pakosta on lääkäri sen mitannut, koska kuuluu protokollaan ja itse kerrot asteiden olevan kuumeen puolella.

Ja sitten sanot että "pyysin saada lapsen ottaa mukaan töihin jotta työt hoituvat, en saanut lupaa mutta etämahdollisuutta tarjottiin josta kieltäydyin".

En oikeesti ees ihmettele miks varoituksen olet saanut jos käytös on tällainen.

Vaikutat olevan HR henkilö. Lounarit voi jakaa ens viikolla, meillä ne maksetaan kerran kuussa MyEdenred tilille, mapit ja muut odottaa ensi viikkoon ja meillä ne on jo kaikki tietokoneella sähköisenä ei enää mapeissa ole kuin jotain varaosakatalogeja vuodelta - 73.

Sit puhut ympäripyöreää kuinka etätyö on päivystystä? Missä elät? Etätyö on muualla kuin toimistolla tapahtuvaa työtä. Jos esimiehesi ystävällisesti tarjoaa palkallisen etätyömahdollisuuden kun lapsesi on vielä kipeä mut sä otat mieluummin palkatonta niin se on sinun päänvaivasi, turha meille on siitä pomoasi haukkua.

Sori nyt suorasanaisuutesi mutta puhut monesti itsesi pussiin.

Ps. Mä oisin ottanu kesällä koululaisen töihin mukaan kun valitti pääkipua ja oli niin kiire eikä yhtään työnjohtajaa itseni lisäks paikalla mutta lapsi halusi itse jäädä kotiin. Soiteltiin sit päivä ja lapsi pärjäsi hyvin.
On eri asia ottaa koululainen tai taapero töihin. Pienten lasten paikka on kotona sairaana mieluiten vanhemman kanssa, ja isommat voi sairaudesta riippuen ja mikäli työnantaja antaa luvan tulla mukaan. Näin mielestäni. Mutta meillä 8v oli päänsäryssä omasta mielestään sopiva jäämään yksin. Naapuri oli myös kotona ja olisi tullut hätiin jos vointi olisi huonontunut. Että en näe että lapsen ottaminen töihin mukaan olisi ihan mustavalkoinen ei. On tilanteita jolloin lapsi voi töissä ollakin mukana, mutta pitää osata olla tilannetajua.

Twisted :) Kuumetta oli ensimmäisenä päivänä 39c, eikä viidentenä poissaolopäivänä.

Lapsi oli lääkärin mielestä terve viidentenä poissaolo päivänä ja olisi voinut mennä jo hoitoon.
 
Takaisin
Top